Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2015, 11:10   #161
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat denk jij van kleine Ben zijn lumineuze ideeën inzake vuurwerk en huisdieren ? Of zijn bescherming van de Foi Gras ? Zijn overtuiging dat we in 2017 aan oosterweel beginnen ? Zijn budget voor fietspaden van 1,6mio euro voor heel vlaanderen ? Nog wat meer bordjes met 70 km/U rondstrooien als substituut voor een echt verkeersbeleid ? Het ontbreken van elke visie op zijn eigen departement ?
Ik ben een fervente hondenliefhebber. Eén van mijn hondjes (die ik korte tijd geleden moest laten inslapen) was ook doodsbang voor knallen, dus niet alleen voor vuurwerk, maar ook voor onweer. IK hou daar rekening mee. Meer vraagt Weyts niet. JIJ bent het niet eens met zijn "lumineuze idee". Ik wel. En NIET omdat Weyts een N-VA-er is.

Toen ik nog in Limburg woonde (en honden nog geen chip hadden) ving ik wekenlang een hondje op dat een héél eind van huis was geraakt uit schrik voor het knallende vuurwerk. Dankzij de rijdende groentenman die wist wie naar zijn hondje zocht kwam het weer terecht.

Twee jaar geleden ging ik het hondje zoeken van een koppel in mijn straat dat op de loop ging tijdens het vuurwerk. Het regende toen dat het goot, maar ik hield vol en vond het beestje op de stoep, aan de voordeur van een huis in een drukke straat.

Omdat ik nu eenmaal tégen onnodig dierenleed ben zal ik NOOIT fois gras eten. Ik voel me al schuldig genoeg dat er dieren op de meest humane wijze moeten geslacht worden om in mijn behoefte te voorzien. Ik weet echter dat NIEMAND ooit zal kunnen beletten dat er nog dieren geslacht of godbetert, voor het pure plezier van jagers geschoten worden.

Wat Weyst doet in verband met fois gras is het tegenovergestelde van wat jij beweert. Hij beschermt fois gras niet maar wil een alternatief waardoor ganzen niet zo ziek moeten worden gemaakt.
Weyts is echter een N-VA-er en zal voor jou nooit iets goed kunnen doen.

Citaat:
Vlaams minister van Dierenwelzijn Ben Weyts (N-VA) wil er in Europa op aandringen om de normen rond foie gras te versoepelen, zodat ook minder zware lever erkend kan worden als echte foie gras. Dat meldt hij in een persbericht.

De Europese regels bepalen dat lever maar verkocht mag worden als 'foie gras' als die minstens 300 gram (bij eenden) of zelfs 400 gram (bij ganzen) weegt. Weyts legt uit dat kwekers vandaag de dag sowieso dwangvoeding moeten hanteren om op regelmatige basis het minimumgewicht te bereiken.

'Europa geeft producenten en consumenten dus niet eens de mogelijkheid om te kiezen voor foie gras die zonder dwangvoeding werd geproduceerd. Absurd dat Europese regelgeving zo aanleiding geeft tot meer dierenleed', zegt Weyts.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141228_01449421

Wat de overtuiging van Weyts inzake de Oosterweel betreft. Wat is daar fout aan? Zou je niet beter vitten op de roden, groenen en blauwen die verantwoordelijkheid zijn voor de j�*renlange herrie rond de Oosterweel?

Of de 70km beperking zal doorgaan weet ik niet. En ook niet of er, net zoals in het Brusselse, échte of nep lederen zetels in het Vlaamse openbaar vervoer zullen komen.
Ik weet wél dat er véél meer is gebeurd dat aan véél meer dan alleen aan een gebrek aan visie te wijten was, niet alleen betreffend het verkeer, en waar Weyst voor geen millimeter tussenzat, maar waar we jou NOOIT op hebben horen vitten, of kritiek op zùllen horen geven.
Oud 1 januari 2015, 11:52   #162
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Start gewoon een republiek op en laat ons wetten via referenda stemmen.
Democratie zoals het betaamt te zijn.
Het eerste als het moet en het tweede gewoonweg tegen, al kan het voor bepaalde dossiers een bruikbaar instrument zijn.
Oud 1 januari 2015, 12:36   #163
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het eerste als het moet en het tweede gewoonweg tegen, al kan het voor bepaalde dossiers een bruikbaar instrument zijn.
Als Di Rupo het tweede had gebruikt werd er nu van het eerste misschien werk gemaakt ipv Belgique proberen te redden.
Oud 1 januari 2015, 12:42   #164
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als Di Rupo het tweede had gebruikt werd er nu van het eerste misschien werk gemaakt ipv Belgique proberen te redden.
Maak van die misschien maar een miniem waterkansje.
Oud 1 januari 2015, 18:08   #165
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Mop van het jaar.

Kris Peeters, Bart De Wever en Charles Michel,
Vliegen over België.
Natuurlijk met een vliegtuig van het Belgisch leger op kosten van de Belgische staat.

Kris wendt zich tot Bart en zegt:
Weet ge dat ik een biljet van 500 euro door het venster zou kunnen werpen en iemand gelukkig maken'.
Bart repliceert:
"Das goed, maar ik zou 10 biljetten van 50 euro door het venster werpen en 10 personen gelukkig maken."
Om niet onder te doen zei Charles :
"Ik zou 100 biljetten van 5 euro door het venster werpen en 100 mensen gelukkig maken."
De piloot zucht en zegt tegen zijn copiloot:
"Maar hoor die arrogante kerels eens bezig.
Zij realiseren zich niet dat wij die drie zeveraars uit het vliegtuig kunnen gooien en miljoenen mensen gelukkig maken!"

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 januari 2015 om 18:16.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 19:05   #166
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik word 's avonds geregeld wakker van blaffende honden en lig dan de rest van de nacht wakker tot ik rond 2 of 3 op moet om te gaan werken. Laat die honden maar eens goed janken met dat vuurwerk dus.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 22:13   #167
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mop van het jaar.

Vliegen over België.
Natuurlijk met een vliegtuig van het Belgisch leger op kosten van de Belgische staat.

Weet ge dat ik een biljet van 500 euro door het venster zou kunnen werpen en iemand gelukkig maken'.
Bart repliceert:
"Das goed, maar ik zou 10 biljetten van 50 euro door het venster werpen en 10 personen gelukkig maken."
"Ik zou 100 biljetten van 5 euro door het venster werpen en 100 mensen gelukkig maken."
Zij realiseren zich niet dat wij die drie zeveraars uit het vliegtuig kunnen gooien en miljoenen mensen gelukkig maken!"
Op jouw mopje van het jaar staat schimmel, hoor.
De originele mop dateert al van 2007 en luidt:

Citaat:
Leterme, Reynders en Verhofstadt vliegen over België in een privé jet.
Leterme wendt zich tot Didier en zegt:
"Weet je dat ik een biljet van 500 euro door het venster zou kunnen werpen en iemand gelukkig maken".
Didier repliceert:
" Das goed, maar ik zou 10 biljetten van 50 euro door het venster werpen en 10 personen gelukkig maken".
Om niet onder te doen zei Guy:
"Ik zou 100 biljetten van 5 euro door het venster werpen en 100 mensen gelukkig maken".
"Maar hoor die arrogante kerels eens bezig. Zij realiseren zich niet dat wij die drie klootzakken uit het vliegtuig
kunnen gooien en miljoenen mensen gelukkig maken!"
http://www.twa-style.be/showthread.p...penbox!/page12
Oud 1 januari 2015, 22:14   #168
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik word 's avonds geregeld wakker van blaffende honden en lig dan de rest van de nacht wakker tot ik rond 2 of 3 op moet om te gaan werken. Laat die honden maar eens goed janken met dat vuurwerk dus.
Jammer dat er daar niet elke nacht vuurwerk is.
Jij verdient dat.
Oud 2 januari 2015, 04:34   #169
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Waarom tegen?
Hoe kunt ge een republiek hebben zonder te vragen wat het volk wilt? Oink!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2015, 04:39   #170
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
De partij van De Wever had genoeg stemmen om recht te hebben op 1/3de van de ministers in de federale regering. Toch in een normaal "democratisch" land. Ze "kreeg" er met veel moeite nog geen vierde. En zelfs daarvoor moest ze een hoge prijs betalen, namelijk het laten vallen van het confederalisme. Het moest en zou een regering worden zoals de andere partijen er één voor ogen hadden.

De Wever wilde graag eerst een Vlaamse regering vormen. Twee partijen volstonden daarvoor. Het werden er drie. Aan wie lag dat?

Wie wilde dat er samenvallende verkiezingen kwamen én met welk doel?
Wie wilde dat er op elk niveau regeringen zouden worden gevormd met dezelfde partijen? Waarom? En wie deed die plannetjes "om gemakkelijker te kunnen besturen" in het honderd lopen?
Wie hoor je hier op vitten?

De N-VA KON niet alleen opnieuw vermeden worden. Ze ZOU zonder de handelswijze van Di Rupo en zijn clan ook vermeden zijn geworden. Bovendien was de N-VA al voor de verkiezingen duidelijk gemaakt dat ze niet één partner zou vinden voor confederalisme. Zelfs d�*�*rvoor is er een volstrekte meerderheid nodig. En dan nòg bots je in dit land op de bestaande grendels.

FEIT is dat het NIET de Vlaams-nationalisten waren die de confederale logica in de praktijk brachten, maar de PS. Als Belgique verder afbrokkelt ligt dat dus aan de PS, maar hoor je d�*�*r iemand op vitten, op dit forum of in de media?

Welke andere keuze had de MR dan die tussen de PS of de N-VA?
En had dat iets veranderd aan het feit dat het doel NIET bereikt werd dat de traditionele partijen voor ogen hadden om de verkiezingen te laten samenvallen, namelijk om op �*lle niveaus identiek samengestelde regeringen te kunnen vormen?
Wie is daarvoor verantwoordelijk? De N-VA?
Maar wie krijgt voor �*lles de schuld?

In dergelijke omstandigheden is het op zijn minst hypocriet te noemen om de N-VA met alle zonden van Israël te beladen. In deze omstandigheden k�*n die partij niet anders dan zich neerleggen bij wat door een meerderheid in de federale regering beslist wordt. En daarin heeft ze, 33% van de stemmen ten spijt, nog voor geen vierde in de pap te brokkelen.
Waar zitten nu de bejubelaars van de ooit zo geroemde Belgische compromispolitiek?

Wat referenda betreft heb je volkomen gelijk. Maar wie was het die niet alleen zijn zélf voorgesteld referendum over "het voortbestaan van Belgique" introk (in 2005) maar ook belette dat het bindend referendum in de grondwet kon worden opgenomen?

Wie waren de twee énige partijen die wél meteen akkoord gingen met het door Di Rupo voorgestelde referendum?

En wie waren de partijen die van geen referendum wilde weten?
Toch niet toevallig dezelfden die ook niets over confederalisme willen horen, maar het zelfs uit hun programma schrapten nadat ze op medewerking konden rekenen van de N-VA?
Waarom wordt de VLD nooit hypocrisie verweten?
Waarom geen postjesjagerij nadat ze zich, als klein partijtje, zelf in de Vlaamse regering wrong?

Ik weet het. Het gaat om macht en alleen om macht. Macht die alleen de grootse partij van het land niet gegund wordt....door de "democraten". We weten allemaal waarom.

Wat krijgt de N-VA klaar door met dergelijke partijen in zee te gaan? Niet veel, en al zeker NIETS van het eigen programma.

Wat krijg de N-VA gedaan door zich door dezelfde partijen aan de kant te laten zetten? Totaal niets.

Ik koos ervoor dat de N-VA uit de federale dinges bleef. Maar zelfs op Vlaams niveau was het Peeters die belette dat er een tweepartijen-regering kwam.
Ik koos er desalniettmin voor dat de N-VA in de oppositie bleef omdat het voorspelbaar was dat de N-VA niets zou mogen verwezenlijken van het eigen programma, maar wél als zondebok zou gebruikt worden voor alles wat verkeerd loopt. Omdat voorspelbaar is dat ze d�*�*r de volgende verkiezingen de electorale rekening voor gepresenteerd zal krijgen.

ALLE partijen moeten echter roeien met de riemen die ze hebben, en die hebben de ex.partners van Di Rupo zichzelf al uit handen geslagen in �*lle vorige regeringen van de laatste decennia.

De door niemand verkozen vakbonden doen nu hun duit in het zakje. Echter NIET om dit onmogelijke land te redden, maar om de eerste regering sinds lang zonder de PS onderuit te halen.
Wie denkt dat Belgique op die manier zal overleven vergist zich.
En nog geen klein beetje.
Duwt dan verdomme op die reset knop als het niet meer gaat he!!!!
Waar is Die Vlaamse Alliantie van toen ze opkwamen???
Ze zijn gewoon dezelfde apen in maatpak geworden die het hoofd buigen voor de vorst.
Wetend dat de Belziek een klucht is, maar er toch alles blijven aan doen om het te laten bestaan...
En de naam van het land zou mij een worst wezen als het eens bestuurd zou worden door en voor het volk.
Maar mensen die dat in het verleden zeiden heeft dit landje nooit getolereerd en ging daarvoor over lijken.
De lijken zijn uit de kast gevallen en de doofpotten staan op exploderen!
Als er geen rechtvaardigheid kan komen via de huidige systemen, zal het van onderuit tot boven in de fik gestoken worden.
We burn YOU BURN!!!!!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2015, 05:29   #171
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mop van het jaar.

Vliegen over België.

Bart repliceert:
Citaat:
Wie zullen dan de opvolgende zeveraars worden ? dat is nu de grote vraag ? Ik geloof in de Charles hij is bekwamer dan veel anderen...zou je niet denken ,zijn dynamisch voorkomen en zijn spreken zegt al genoeg .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2015, 05:32   #172
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Dat honden blaffen is de schuld van hun baasjes die er hun zak aan vegen en niet goed zorgen voor hun beesten , ze niet opleiden op een beschaafde manier . PUNT UIT.
Oud 2 januari 2015, 05:35   #173
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Heel die bende van zakkenvullende, corrupte, criminele collaborateurs zouden vervangen mogen worden!
Met 4 man kun je kaarten inderdaad
Oud 2 januari 2015, 08:12   #174
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Dat honden blaffen is de schuld van hun baasjes die er hun zak aan vegen en niet goed zorgen voor hun beesten , ze niet opleiden op een beschaafde manier . PUNT UIT.
Dat klopt wel maar honden kan of mag men eten en baasjes niet. ;O)
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2015, 09:53   #175
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maakt geen drol uit. Het is een leuke mop.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2015, 22:38   #176
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Et alors ?
Het blijft een goeie, eenvoudige mop.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be