Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2005, 22:33   #161
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Zever.

Oh nee, ik ben arm, ik heb niet genoeg geld voor mijn kindjes, maar laat de anderen voor mijn kinderen betalen!

Als je niet in staat bent om voor uw kinderen te zorgen dan maak je toch gvd geen kinderen ? Waarom moeten de anderen voor uw fouten opdraaien ?

Kinderen krijgen is idd een voorrecht van diegene die in staat zijn voor kinderen te zorgen..

Trouwens, wtf ? Je verdient als fabriekarbeider 2000-2500 EURO per maand ??? en je klaagt nog dat je 4000 euro belastingen betaalt ? SLECHTS 4000 euro!
Een fabrieks arbeider met 2500€ zal wel het verkeerde bedrag lezen denk ik.
Maar het is zo door hun ploegen of weekends komen ze in een verhoogde schaal terecht en op het eind van het jaar - 4000€ uiteraard zitten ze weer even ver als een gewone mens die al die extra shiften niet doet/arbeider natuurlijk.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 22:52   #162
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Ben ik nu zo slecht te volgen? welnee
1/ Heb ik het recht om mijn middelen (geld, arbeid en inzicht) in te zetten waar ik wil? Zeer zeker. Er is niemand die mij kan verplichten om op een slaafse manier mij te laten doen wat die wil. Natuurlijk niet, maar als morgen het water 1000€/m³ kost zitten we ook met een basis product die onbetaalbaar wordt. Er is dus een ethische kant aan immo net zoals aan andere levensbronnen!
2/ Als ik Mambo economicus wijs op het gevolg van zijn kortzichtige redenering dan ben ik een 'leegmelker'? Nee, ik ben nog steeds een rationeel mens die vaststelt dat ik veel beter mijn middelen kan inzetten op een ander gebied. De termijn van redenering van een huurder is; 31 dagen! (en in februari krijgen we ook al geen korting)
3/ Een ander voorbeeld om de belachelijkheid van de lage huurprijzen aan te tonen. Als supermarkten hun prijzen moeten halveren dan heb je geen goedkoop eten maar geen supermarkten. Iemand met een IQ van 80 moet zelfs dit kunnen begrijpen. correct me waar nodig; welke supermarkt gaat niet onder zijn concurrent? Zijn ze dan niet constant op zoek naar goedkopere leveranciers, naast hun assortiment "kwaliteitsprodukten" uiteraard.
4/ Ik ben een voorstander van een vrije markt niet van uitbuiting.Wij ook, we mogen nog altijd denk ik kiezen tussen een goedkoop alternatief woningaanbod en een villa met alles op en aan. Dat goedkoop alternatief is er niet, er is een wachtlijst van meer dan 70'000 man en groeiend. Welk initiatief is er al uit de privé gekomen? Hier ligt dus een enorm marktpotentieel open die men maar niet wil of kan tegemoet komen? Wat als er morgen wel iemand dat kan? Waar sta je dan nog? Stel u voor dat één of andere olieboer zegt "kom we gaan daar in België eens 100'000 goedkope woningen gaan zetten, klanten verzekerd! Kenmerkend voor een vrije markt is dat gemiddeld (aanbieders en tijd) de winst constant is (in %). Verschuivingen verhogen de winst voor de eersten maar verlagen de kostprijs op termijn voor elke consument, dus iedereen. Het gaat mij dus niet om hoge winsten maar om normale en vrije winsten. Nu verliezen wij elkander eventjes; als het aanbod van kopen goedkoper wordt, kan jij toch twee kopen tegen één nu? What the fuck is the problem? De markt van huurders is nu terug aan het komen tot op circa 16% binnen enkele jaren. U Krijgt terug een ruimer aanbod van huurders! Goedkoper welliswaar, maar dat zijn uw investeringen evengoed en is de winst % gelijk of zelfs hoger. En hoe berekend u de markprijs dan voor bv oude huizen die al 50 jaar geleden zijn afbetaald? U kan ik nog volgen, u investeerd en die moet u terug hebben + winstmarge dat is logisch. Maar wat dan met die anderen die hetzelfde doen, is dat geen profitariaat? Ze vragen evenveel als u maar zonder investering! (en laten het nog verkrotten bovenop) Vroeger hadden wij een huisbazin die 99 huizen had, 100 zou grootgrondbezitter geweest zijn destijds. Die had een speciale clausule dat wanneer ze een huis verkocht, en die verkocht het op hun beurt ze nog eens moesten betalen aan haar.
5/ Waarom zijn er huisjesmelkers? Al eens ooit afgevraagd? Omdat ze mensen treffen die ze kunnen uitmelken! Burgers die in zo 'n zwakke positie zitten dat dit uitmelken ergens nog marktconform voor hen is. (en door noodzaak overgeleverd zijn aan woekeraars. Zelfde systeem bij leningen trouwens. Wie niks heeft leent het duurst! )Door die personen uit die zwakke situatie te helpen zal de huisjesmelker achterblijven met zijn krotten. Lakse wetgeving ; hoe verklaar je anders 5 of 6 domiciels op een STUDENTENKAMERTJE (dus totaal 7 huurders) Jullie spannen de kar voor het paard.

Ik kan het niet genoeg herhalen: kansen, kansen, kansen, ...
Niet fundamenteel.

Maar je vraag is eigenlijk of ik mij de situatie kan inbeelden van de arme. Of ik zijn leefwereld begrijp. Voorverondersteldend denk jij van niet. Verrassend voor u zal zijn dat een ietwat goede bedrijfsleider zich zeer goed kan verplaatsen in de gedachten van anderen. Ik kan mij dus een vrij goed beeld vormen van de problemen van een arme. Ik negeer ook die problemen niet doch geef er een oplossing aan die in mijn leefwereld zeer succesvol is. Tijd dat de arme zich eens verplaatst in de leefwerled van de niet-arme (om het woord rijk maar niet te gebruiken).definieer arme eens?
En wat met een ex gedetineerde die nergens nog binnen kan, inclusief dikwijls genoeg mooie woningen waar ze gescreend worden. Laat ons zelfs eens veronderstellen dat geld geen wezenlijk probleem is.

Zal ik het nog maar eens zeggen: kansen!
En geef dan ook eens het aanbod kansen volgens u. Indien nuttig nemen we ze graag in bespreking. Moet wel realistisch zijn in een arm patroon.

Trouwens vraagje; als immo vennootschappen binnen niet al te lange tijd op een punt van verzadiging komen, wat gaan ze dan opkopen? Elkander natuurlijk. Als de huurders stagneren op een vrij laag percentage, wat gaan jullie nog in je aanbod hebben? Als de koopprijs zo hoog komt en het gaat snel momenteel dat het overprijst is, aan wie verkoop je dan nog? Verleden jaar is het in Gent denk ik met 20% gestegen op één jaar. Kan je dat blijven bijbenen?
Mag ik eens tippen want ik ken iemand van één van de grootste van belgië, zijn naam zal ik niet zeggen. Maar hij is nu al gans andere richtingen aan het inslaan! Vooruitziend?

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 april 2005 om 23:18.
Oud 5 april 2005, 08:01   #163
DeoSolis
Schepen

DeoSolis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Zever.

Oh nee, ik ben arm, ik heb niet genoeg geld voor mijn kindjes, maar laat de anderen voor mijn kinderen betalen!

Als je niet in staat bent om voor uw kinderen te zorgen dan maak je toch gvd geen kinderen ? Waarom moeten de anderen voor uw fouten opdraaien ?

Kinderen krijgen is idd een voorrecht van diegene die in staat zijn voor kinderen te zorgen..

Trouwens, wtf ? Je verdient als fabriekarbeider 2000-2500 EURO per maand ??? en je klaagt nog dat je 4000 euro belastingen betaalt ? SLECHTS 4000 euro!
Wie betaald voor mijn kinderen? Jij?
Volgens jou is kinderen krijgen enkel voor de meest begoeden weggelegd?
Hoeveel betaal jij dan aan belastingen?
Enne voor welke fouten moeten anderen opdraaien,wat is er fout aan om in de fabriek te gaan werken?
Vergeet niet dat er in de toekomst honderden misschien wel duizenden van de verdiensten van mijn kinderen zullen profiteren.
kinderen zijn de toekomst.Jij bent ooit ook één van die zogezegde profiteurs geweest,of heeft je moeder destijds gezegd "Nee,dank je".

En waarvoor zouden volgens jou de belastinggelden nuttiger gebruikt kunnen worden.
Misschien voor een tandprothese voor Verhofstadt,of voor de face-lift van Margriet,....of misschien voor het betalen van de decadente feestjes van onze ministers.
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 08:08   #164
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Een fabrieks arbeider met 2500€ zal wel het verkeerde bedrag lezen denk ik.
Maar het is zo door hun ploegen of weekends komen ze in een verhoogde schaal terecht en op het eind van het jaar - 4000€ uiteraard zitten ze weer even ver als een gewone mens die al die extra shiften niet doet/arbeider natuurlijk.
das juist, en doordat ik zes kinderen heb wordt ik, maandelijks, bijna niets afgehouden,komt daarbij dat wij een hoog fabrieksloon hebben doordat we veel verantwoordelijkheid hebben,en het een redelijk ongezond werk is.
Oud 7 april 2005, 20:46   #165
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeoSolis
Ons gezin telt 6 kinderen (zes consumenten dus)tussen de 14 jaar en 4 maand.
Mijn vrouwtje blijft thuis om voor de kinderen te zorgen. Ik ga dagelijks in de fabriek werken en verdien afhankelijk van de maand tussen de 2000 en 2500 euro in de maand.
Innige deelneming.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 07:06   #166
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Flapdrol.
Dit argument is gewoon te sterk om op het zelfde niveau te antwoorden. Ik erken in u mijn meerdere. Uw argumenten zijn gewoon te overtuigend.
Oud 8 april 2005, 07:43   #167
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Innige deelneming.
Dat is in jou ogen misschien zo,en dat respecteer ik.
Ik ben misschien één van de weinigen,maar mijn kinderen zijn het mooiste wat mij kon overkomen,het plezier dat men daarvan krijg is met niets te vergelijken. Ik ben vrijgezel gebleven tot ik 28 was,k'heb enorm veel gereist, en gezworven.
Ik heb bijvoorbeeld,bijna gans Europa bezocht met de motor,helemaal alleen.Ik was echt verslaafd aan die machine.Verleden jaar,in juni,heb ik mijn laatste verkocht,hij stond al meer dan een jaar stil.En ik heb er nog geen minuut spijt van gehad.
De voldoening die ik krijg van het gezinnetje die ik nu heb,in de plaats van die vrijheid van vroeger,kan met niets vergeleken worden.
Oud 8 april 2005, 19:37   #168
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is in jou ogen misschien zo,en dat respecteer ik.
Ik ben misschien één van de weinigen,maar mijn kinderen zijn het mooiste wat mij kon overkomen,het plezier dat men daarvan krijg is met niets te vergelijken.
Laat ons hopen dat u genetisch sterke en esthetisch verantwoorde nakomelingen hebt geproduceerd.
Oud 8 april 2005, 19:40   #169
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Laat ons hopen dat u genetisch sterke en esthetisch verantwoorde nakomelingen hebt geproduceerd.
Oud 8 april 2005, 19:48   #170
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Dit argument is gewoon te sterk om op het zelfde niveau te antwoorden. Ik erken in u mijn meerdere. Uw argumenten zijn gewoon te overtuigend.
8)

COOL!
Oud 8 april 2005, 21:35   #171
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Hoe gevoelloos en respectloos moet een mens zijn om zo'n uitspraak te doen.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 22:32   #172
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Hoe gevoelloos en respectloos moet een mens zijn om zo'n uitspraak te doen.
Iemand die zelf geen kinderen kan krijgen is daartoe in staat - uit afgunst omdat het eigen genetische materiaal voorzeker zal uitsterven tot grote opluchting van de mensheid.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 22:34   #173
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 april 2005 om 22:44.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 07:05   #174
DeoSolis
Schepen

Standaard

Dank je ,.....
want ik begon hier serieus te twijfelen.
Oud 9 april 2005, 09:02   #175
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank je ,.....
want ik begon hier serieus te twijfelen.
Regel nr 1 op dit forum is ; neem nooit iemand serieus.

(behalve serieuze mensen natuurlijk maar je merkt het verschil zelf wel)
Oud 16 april 2005, 13:28   #176
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Overbevolking nog zo een kluchtje,waar overbevolking in belgie?
Jammer dat Darwin sinds een aantal maanden niet meer actief is op het forum. Die had anders wel een passend antwoord gegeven. In ieder geval is Vlaanderen zowat het dichtst bevolkte gebied. Vlaanderen is vol, en vol is vol. De gevolgen van de overbevolking laten zich hier weldegelijk voelen : files, milieuvervuiling, alsmaar stijgende vastgoedprijzen, samenlevingsproblemen als gevolg van het feit dat we gewoon te dicht op elkaar leven, enz.
Oud 16 april 2005, 13:41   #177
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Veel te veel turken. Sedert er één naast mij is komen wonen rijden ze met een bus de turken aan en af. Wat die komen doen allemaal vraag ik me af. Ook van holland, duitsland komen die aan en af op bezoek.
Deze zomer zet ik een hoog groenscherm en laat ik een cd van Dewinter in de tuin ganse dagen afdraaien. Goe wete! Of anders laat ik alle nudisten naar hier komen en doen we alle dagen barbeque's met dikke lappen varkensvlees.
Oud 16 april 2005, 14:12   #178
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer dat Darwin sinds een aantal maanden niet meer actief is op het forum. Die had anders wel een passend antwoord gegeven. In ieder geval is Vlaanderen zowat het dichtst bevolkte gebied. Vlaanderen is vol, en vol is vol. De gevolgen van de overbevolking laten zich hier weldegelijk voelen : files, milieuvervuiling, alsmaar stijgende vastgoedprijzen, samenlevingsproblemen als gevolg van het feit dat we gewoon te dicht op elkaar leven, enz.
Er is niet enkel overbevolking in belgië, de hele planeet aarde is overbevolkt en elke dag word ons aantal groter en groter en dus ook de problemen die we hiermee veroorzaken.
Als moeder natuur een dezelfde moordzucht zou hanteren als die zeehondjes moordenaars in canada dan zouden er toch heel wat mensen mogen doodgeknuppeld worden.
Het ironische is dat we het nog niet eens beseffen dat we ons eigen graf aan het delfen zijn want de mensheid denkt steevast dat we voor elk probleem een oplossing gaan vinden maar wat we vergeten is dat bij elk probleem da we oplossen er 10 nieuwe bijmaken en we moeten dus eindelijk is gaan beseffen dat we de de complexe aarde niet kunnen beheren daarvoor zijn we te dom.

Wat betreft het kindergeld vind ik dat de eerste 2 kinderen van een gezin mogen gefinancierd worden door een kinderbijslag maar om toch iets te doen tegen overbevolking en zo moeten we toch een systeem hanteren dat het maken van grote gezinnen nadelig word.
zo kunnen we misschien ook de grote bevolkingsgroei bij de allochtone bevolking afremmen als er geen voordelen meer zijn vanaf het 3de kind.

maar de conclusie is dus wel degelijk dat overbevolking de oorzaak is van heel wat problemen zowel in belgië als op de gehele planeet.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2005, 15:07   #179
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Samenlevingsproblemen, heeft niets te maken met overbevolking. Wel met de mentaliteit van die bevolking.
Een slechte infrastruktuur, slechte mobiliteit,.....enz. Zijn in realiteit de ware oorzaken.
De bevolking vergrijst,dat is een feit,en dat is het gevolg van jaren lang de overbevolkingspolitiek te gebruiken.
Daardoor is er nu een gebrek aan de juiste werkkrachten op de juiste plaatsen.Daardoor zijn er overal tekorten in de sociale kassen.Daardoor is er
overproduktie in de meeste bedrijven.

Maar het de grootste fout is (en dat is niet alleen in Belgie zo) dat Belgie niet mee groeit,niet mee evolueerd.
En evolueren betekent verbeteren,en niet voor een kleine groep maar voor iedereen.

Er wordt voorddurend naar de gemakkelijkste,en de meest rendabele weg gezocht maar de factor mens wordt verwaarloost.
Ik vraag me zo dikwijls af wie zo arrogant durft zijn om te willen beslissen wie zal leven en wie niet.
Wie de moeite niet wil doen om de problemen op een menselijke manier op te lossen,moet er zich dan ook niet mee bemoeien.Ik ben ervan overtuigd dat die persoon wel elders goed in zal zijn.
Oud 16 april 2005, 15:54   #180
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer dat Darwin sinds een aantal maanden niet meer actief is op het forum.
Misschien heeft Darwin zijn eigen theorien consequent toegepast 8)
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be