Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2015, 07:15   #161
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
VB = sociaal links en werken voor een Vlaamse republiek.
VB = uiterst rechtse kliek die alleen maar bezig is met mocro's en moslims. Al de rest is gezeik.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2015, 09:07   #162
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Sfeerbeeld:

Een verre kennis, goeie 50tiger moest na redelijk wat jaartjes werkzoekende te zijn verplicht een cursus doen met het oog op toch een 'job' te kunnen krijgen.

Hij heeft met moeite die cursus gedaan daar hij helemaal uit alles uitgroeide in al die jaren als werkzoekende geweest te zijn.

Financieel zat hij aan de grond en lag met zichzelf helemaal overhoop.

Na hij de cursus gedaan had en min of meer tot een goed einde gebracht had vertelde men hem dat er voor een jongere kracht gekozen was om de 'job' te doen.

En daar stond hij terug, al jammerklachtende op straat ...

p.s.

Citaat:
Onze laatste aanwervingen zijn Polen, Grieken, Portugezen, allemaal hooggeschoold en aan de helft van de prijs. Dat zijn werkers.
Als die echt allemaal zo 'hooggeschoold' zijn, dan vraag ik mij af hoe het komt dat die in eigen land geen werk vinden en het ver over de landsgrenzen heen moeten gaan zoeken
Oud 7 februari 2015, 09:14   #163
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Sfeerbeeld:

Een verre kennis, goeie 50tiger moest na redelijk wat jaartjes werkzoekende te zijn verplicht een cursus doen met het oog op toch een 'job' te kunnen krijgen.

Hij heeft met moeite die cursus gedaan daar hij helemaal uit alles uitgroeide in al die jaren als werkzoekende geweest te zijn.

Financieel zat hij aan de grond en lag met zichzelf helemaal overhoop.

Na hij de cursus gedaan had en min of meer tot een goed einde gebracht had vertelde men hem dat er voor een jongere kracht gekozen was om de 'job' te doen.

En daar stond hij terug, al jammerklachtende op straat ...

p.s.

Als die echt allemaal zo 'hooggeschoold' zijn, dan vraag ik mij af hoe het komt dat die in eigen land geen werk vinden en het ver over de landsgrenzen heen moeten gaan zoeken
Waarom denk je dat sinds het begin van de griekse crisis al 200.000 Grieken hun land hebben verlaten? Omdat de jobs er voor het rapen liggen?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2015, 09:34   #164
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Waarom denk je dat sinds het begin van de griekse crisis al 200.000 Grieken hun land hebben verlaten? Omdat de jobs er voor het rapen liggen?
Omdat de SZ elders een stabielere indruk maken ?
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2015, 09:56   #165
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor de verkiezingen was het heel de tijd: het gaat bergaf met de nva; regelrecht de afgrond in ... en zo van die bla bla ...

en nu is het de regering die de berg af aan het bollen is.

Stop aan beide kanten met loze voorspellingen.
Hou je aan de feiten.

Feit is dat eerst flink gezaagd werd door één partij over de vermogenswinstbelasting,
en nu, als boemering in hun gezicht: wij kunnen ook zagen. Dus vertel ons: gaan we opnieuw een rondje onderhandelen met elk hun eigen nieuwe eisen op tafel ?

Wat daar uit gaat komen ? Dat zijn voorspellingen. Wensen wat er zal gebeuren ...

.
Ik voorspel niets. Ik stel alleen maar vast dat deze regering zwalpt. Deze regering is meer dan NVA, of bent u dat vergeten?
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2015, 10:24   #166
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

[quote=hagel;7532202]Ik voorspel niets. Ik stel alleen maar vast dat deze regering zwalpt.QUOTE]
Alleszins is dit reeds een vooruitgang tegenover wat je voordien beweerde.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=135
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2015, 12:04   #167
hagel
Banneling

Standaard

[quote=Anselmo;7532214]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Ik voorspel niets. Ik stel alleen maar vast dat deze regering zwalpt.QUOTE]
Alleszins is dit reeds een vooruitgang tegenover wat je voordien beweerde.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=135
Ik beweer niets anders. Iemand zei dat de regering begon te zwalpen. Ik zei dat ze nooit rechtop gelopen heeft, wat betekent dat ze zwalpte van het begin.
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2015, 12:26   #168
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Er zijn nog thans autochtonen genoeg die ook mee hangmatten hoor. Let wel we hebben het hier over profiteurs. Ik zou wel eens een statistiekje willen zien van de mensen die > 5 jaar ontvangen.

Het merendeel van de bevolking heeft maar een beperkte periode nodig van uitkeringen. Dat was de grote kritiek op de maatregel, nl dat die zoveel niet ging opleveren omdat er slechts een kleine groep getroffen zou worden. Een tweede kritiek, komende van de CD&V, was dat het verschil tussen ocmw & dop na een aantal jaar bijna identiek was. Maw het beperken van uitkeringen in de tijd maakt eigenlijk absoluut geen verschil behalve dat de ocmw's het bedrag van die kleine groep zouden betalen ipv de federale overheid.

Ik snap niet waarom deze uitspraak zo idioot is. Het zou alle echte probleem gevallen naar het ocmw schuiven en daardoor moet je de uitkeringen voor werklozen minder controleren.

CD&V is ook maar tegen omdat de NVA bestaat want ook zij waren ooit voorstander.

Neen, niet echt. Is een goede politica met deftige dossierkennis. Ook geen lompe koe zoals een Lieten die wel haar klinkers en medeklinkers in een willekeurige volgorde heeft staan. Bij Zuhal Demir is het net heel geordend (mooi afwisselend fyi).
Ik vind niet dat je werkloosheid moet beperken in tijd.
Want er zijn werkzoekenden die zich wel inspannen maar gewoon geen werk vinden. Bovendien zoals al werd toegelicht, verschuif je zo kosten van federaal naar gemeentes, want die mensen krijgen dan recht op OCMW.

Wat dan wel?
- Beperk de instroom van mensen die amper enige kans maken op de arbeidsmarkt, en via gezinsvorming en hereniging zich hier vestigen of een verblijf kregen via samenwonen of huwelijk en daarvoor illegaal in dit land verbleven. Dat kan nog, maar indien het huwelijk ontbonden wordt of de familieband doorbroken, moet je zelf voor inkomen zorgen indien je meerderjarig bent, je krijgt geen toegang tot de sociale zekerheid de eerste tien jaar van verblijf.( dus geen invaliditeit, tenzij het om een arbeidsongeval gaat, of beroepsziekte,geen OCMW en geen werkloosheidsuitkering de eerste tien jaar)
- Schaf de wachtuitkering volledig af en vervang dit door stage in bedrijven met een vast bedrag gedurende die tijd, en met de verplichting voor bedrijven om na de stage ook minstens gedurende een jaar een normaal contract te geven.
- Zet iedereen die meer dan vijf jaar werkloos is,verplicht aan het werk, met behoud van uitkering gedurende een jaar, waarbij werknemers mensen zelf opleiden in het bedrijf, maar eveneens daarna minstens een jaar in dienst nemen. Tijdens de periode van behoud uitkering wordt er geen kosten gerekend aan bedrijven, maar er mag geen plek worden aangeboden door ontslag van eigen werknemers. Weigeren mensen dan krijgen ze geen recht op andere vormen van uitkering.Lukt de tewerkstelling niet, dan wordt er naar een andere werkgever gezocht aansluitend bij iemands capaciteiten.
Dat is een pak eerlijker dan wie wel probeert maar niets vind te straffen met uitsluiting kwijt, en zo haal je de beroepsprofiteurs en ook uit.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2015, 00:42   #169
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Er bestaan nérgens anders onbeperkte werkloosheidsuitkeringen, dus waarom moet dat hier wél?

.
Omdat de kip gouden eieren voor de vakbonden moet blijven leggen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2015, 00:45   #170
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mja, ik denk dat dat niet echt de discussie is hoor.

De Wever heeft al enkele keren een discussie botweg laten stoppen door te zeggen dat het niet in het regeerakkoord staat.

Nu dat de N-VA met iets afkomt, gaan de anderen dit uiteraard ook zeggen.
Uiteraard.
Zo kan de CD&V de belasting op de meerwaarde van aandelen ook op zijn buik schrijven.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2015, 05:53   #171
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind niet dat je werkloosheid moet beperken in tijd.
Want er zijn werkzoekenden die zich wel inspannen maar gewoon geen werk vinden. Bovendien zoals al werd toegelicht, verschuif je zo kosten van federaal naar gemeentes, want die mensen krijgen dan recht op OCMW.

Wat dan wel?
- Beperk de instroom van mensen die amper enige kans maken op de arbeidsmarkt, en via gezinsvorming en hereniging zich hier vestigen of een verblijf kregen via samenwonen of huwelijk en daarvoor illegaal in dit land verbleven. Dat kan nog, maar indien het huwelijk ontbonden wordt of de familieband doorbroken, moet je zelf voor inkomen zorgen indien je meerderjarig bent, je krijgt geen toegang tot de sociale zekerheid de eerste tien jaar van verblijf.( dus geen invaliditeit, tenzij het om een arbeidsongeval gaat, of beroepsziekte,geen OCMW en geen werkloosheidsuitkering de eerste tien jaar)
- Schaf de wachtuitkering volledig af en vervang dit door stage in bedrijven met een vast bedrag gedurende die tijd, en met de verplichting voor bedrijven om na de stage ook minstens gedurende een jaar een normaal contract te geven.
- Zet iedereen die meer dan vijf jaar werkloos is,verplicht aan het werk, met behoud van uitkering gedurende een jaar, waarbij werknemers mensen zelf opleiden in het bedrijf, maar eveneens daarna minstens een jaar in dienst nemen. Tijdens de periode van behoud uitkering wordt er geen kosten gerekend aan bedrijven, maar er mag geen plek worden aangeboden door ontslag van eigen werknemers. Weigeren mensen dan krijgen ze geen recht op andere vormen van uitkering.Lukt de tewerkstelling niet, dan wordt er naar een andere werkgever gezocht aansluitend bij iemands capaciteiten.
Dat is een pak eerlijker dan wie wel probeert maar niets vind te straffen met uitsluiting kwijt, en zo haal je de beroepsprofiteurs en ook uit.
Citaat:
“Franstaligen zouden integratieparcours moeten verplichten”
Bron

In het bewuste artikel: azielzoeker

Kan best zijn dat ik het hele artikel verkeerd begrepen heb maar toch ... kwestie van dat inburgeringsproces gaat men er nog een schepje bovenop doen zoals ik het las toch.

Citaat:
“In Vlaanderen heeft een asielzoeker die zijn papieren heeft, 90 procent meer kans om een job te vinden dan in Wallonië”
Ik zou toch eerder eerst het voordeel geven aan onze eigen schoolverlaters/studenten/mensen die op zoek zijn naar een 'goed werk' dan aan de rest van de wereld.

En juist nu dat er veel mensen zijn die er echt geen boodschap meer aan hebben aan dat inburgeringsproject zijnde gezinshereniging en regularisatie.

De beperking in tijd vraagt om miserie ...

Ik ken die Jambon gelukkig niet.
Oud 8 februari 2015, 09:40   #172
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Sfeerbeeld:

Een verre kennis, goeie 50tiger moest na redelijk wat jaartjes werkzoekende te zijn
Tussen 50-55 heb je als werkloze (ongeacht uw opleidingsniveau!!) 1,8% om
terug werk te vinden. Vanaf 55 jaar is die kans bijna 0.
Dat is de realiteit.
Vooral ambtenaren die levenslang benoemd zijn begrijpen niet dat deze oudere werklozen geen werk meer vinden. Zij denken dat die bewust aan de kant gaan staan.
Dewever zegt dat je deze mensen definitief vd dop moet gooien, zonder onderscheid (velen hebben een loopbaan van 40 jaar) want dan verdwijnen die uit de statistieken.
Van de sossen kun je zeggen dat ze aan gratis-politiek doen. De nva-top bestaat uit achterlijke wereldvreemde figuren, de meesten hebben nog steeds een statutair ambtenarenstatuut!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be