![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welk soort hulp bied je aan? Een inhaalmaneuver met de broeksriem? Een paar pedagogische prikken met de nietjesmachine? Of een lichte stoot met de taser die je reserveert voor je tienerzoon als hij teveel lawaai maakt bij het opstormen van de trap?
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet immers uit ervaring dat (zelfs enorme) materiële beloningen in het vooruitzicht stellen, absoluut niet werkt.
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar los daarvan ik blijf erbij; die "zachte" aanpak maakt niets anders dan losgeslagen onopgevoede kinders die geen enkele grenzen kennen om dan uit te groeien tot normloze en zelfvoldane adolescenten en gedesillusioneerde volwassenen die dezelfde opvoedingsfouten maken als die waar ze zelf aan blootgesteld zijn en dan klagen dat hun "oogappel" dom is OF te rebels OF ... Dát is de normvervaging waarmee we geconfronteerd worden.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 12 februari 2015 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan is het heel normaal dat mensen die uit ervaring spreken uw bullshit even beschijnen met het licht van de waarheid die ze uit de realiteit kennen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geweldloze opvoeding betekent niet zachte of anti-autoritaire of géén opvoeding. Ik begrijp de denkfout hooer: ze vindt haar oorzaak in de beperkte visie op opvoeden. Als je niets anders kent dan de oorvijg, dan denk je al snel dat niet slaan gelijk staat aan niet opvoeden.
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn zoon ooit één tik tegen zijn pamper gegeven, toen hij het echt bleef uithangen, ik word daar trouwens nog altijd - na twintig jaar, niet goed van als ik daar aan denk.
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kom uit een generatie die nog geregeld een oorveeg kreeg...vooral op het college.....eigenlijk herinner ik me vooral de hilariteit hierrond....vandaag ik en morgen een andere.....Ik kan niet zeggen dat van al deze mensen iemand daar een trauma of wat dan ook aan zou overgehouden hebben....Nu wil men van alles en nog wat een drama maken.... ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 februari 2015 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Van pedagogisch neuken naar pedagogisch slaan.
Misschien hen pedagogisch vastketenen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik was, denk ik, elf of twaalf jaar oud en ik zat op de PIVA, banketbakkers en beenhouwers, die zaken. Het hield in dat je geregeld grote messen en dergelijke in je boekentas had zitten. Ik bevond me smorgens op mijn kamer en ik was een paar messen in mijn boekentas aan het steken om mee te nemen naar school, als ons moeder de deur opengooit en komt binnen gestormd, in één vliegende beweging stampte ze naar me. In een reflex weer ik de stamp af terwijl ik nog een mes in de hand had, dat stak natuurlijk volledig door haar voet. Die blik op haar gezicht toen ze besefte dat er een mes door haar voet stak was geld waard. Moest ze vlug naar het hospitaal en later, toen ze stopte met manken, heeft ze me nooit meer gestampt zonder te kijken alleszins of ik een mes vast had. Dus ja, terug kloppen helpt soms.
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 februari 2015 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die in zijn omgeving enkel succesvol geweldloos zag opvoeden. Iemand die creatiever met kleine mensen omgaat dan fysiek overwicht te misbruiken. Citaat:
Citaat:
Ik maak er nog minder een drama van als jij ooit op je beurt heen en weer wordt geslagen door hen. Ik wil gewoon uit ervaring meedelen dat het anders kan, dat je kinderen van alle leeftijden kan opvoeden zonder het minste geweld te gebruiken. Voor de rest gun ik elk zijn misstappen, en vooral de gevolgen er van. Mep maar rustig een eind weg naar de traditie van je college. Geniet er van zolang het kan...
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 februari 2015 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel.
Heeft het dan wel nog zin om de rest van je betoog te lezen?
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Denk maar niet dat ik geloof in de mythe van de gelukkige jeugd. Geen slaag staat nog niet garant voor een goede opvoeding of een aangename kindertijd. Maar mét slaag start je al met een achterstand...
![]() |
![]() |