Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2015, 09:58   #161
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Juist. En dan die geacteerde calimero manier... "ik moet dit ondergaan..."
Om van te kotsen.
Dat kotsen moet jij op jouw beurt dan maar ondergaan.
Maar om dit hier te vermelden, vind ik dat ook maar geacteerde calimero.

(kijk, da's leuk als spelinkje met de taal: zo eens zeggen "al wat ge zelf zegt, zijde zelf", maar dan meer in de oorspronkelijke woorden ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 10:10   #162
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dus OCAD heeft het verkeerd?

Het is om te gieren dat zij die de genomen maatregelen belachelijk vinden, BDW wél zo hoog op de koppensnellerslijst hebben gehesen.
Laat het rusten, ze zijn te dom om het te snappen

Ik henb aan Pandareus ook proberen uit te leggen dat het een beslissing is van de OCAD...maar ja te lomp of niet willen begrijpen.
Laat het vallen en steek uw energie niet meer in dat "klootjesvolk"
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 11:07   #163
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist. En dan die geacteerde calimero manier... "ik moet dit ondergaan..."
Om van te kotsen.
Op dat niveau heb je inderdaad niet veel keuze.
Gelieve een zakje te nemen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 11:08   #164
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nabat is heeel erg onder de indruk door dat artikel. Niveau 4. Niveau 4 Niveau 4
Daar zijn anderen die beslissen over dat niveau.
Oud 15 februari 2015, 11:44   #165
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er daar dan volgens jou iemand bij die het op eigen houtje en zonder de steun van BDW had kunnen waarmaken ?
Geert Bourgeois heeft het reeds op eigen houtje en zonder Bart kunnen waarmaken .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 12:30   #166
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Geert Bourgeois heeft het reeds op eigen houtje en zonder Bart kunnen waarmaken .
Oeps, die zit.
Oud 15 februari 2015, 14:05   #167
Bert de wafel
Partijlid

Standaard

Citaat:
Hoezo ?
Citaat:
De N-VA doet voor het eerst mee aan federale verkiezingen en haalt op 18 mei 2003 meer dan 200 000 stemmen. Maar de paarsgroene meerderheid beslist een kiesdrempel van 5 procent in te voeren. De N-VA haalt met 4,92 % die drempel net niet voor de Senaat. In de Kamer wordt die wel gehaald in West-Vlaanderen, maar niet in de andere Vlaamse kiesomschrijvingen. Geert Bourgeois wordt het enige federaal parlementslid voor de N-VA.

Succes en ontgoocheling liggen soms dicht bij elkaar. De N-VA krijgt geen partijfinanciering meer van de federale overheid.
5%, is dat het waar maken ?
Is er dan een groot verschil qua inhoud tussen de N-VA anno 2003 en -2014 ?
Bert de wafel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 14:14   #168
mauste
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Daar staat ge nu met uw klein rood pietje hé.

.

Over je vulgaire, scatologische taalgebruik zal ik het hier niet hebben: dat taaltje past bij boertige separatisten van jouw allooi.
De cijfers die je aanbrengt betreffen de globale beveiliging van personen, paleizen, koninklijke verblijven. Ik had het over de beveiliging van de koninklijke familie.
mauste is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 14:20   #169
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
Over je vulgaire, scatologische taalgebruik zal ik het hier niet hebben: dat taaltje past bij boertige separatisten van jouw allooi.
Leer misschien eerst eens wat de term "scatologisch" inhoudt, dan gebruik je het misschien niet meer foutief als iemand hier in beeldspraak een post plaatst.

Citaat:
De cijfers die je aanbrengt betreffen de globale beveiliging van personen, paleizen, koninklijke verblijven. Ik had het over de beveiliging van de koninklijke familie.
Waarom moeten ze die marginale scheefpoepers beveiligen? Geen kat heeft daar ooit voor gestemd.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 14:20   #170
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Daar zijn anderen die beslissen over dat niveau.
Bullshit. OCAD analyseert en legt een bedreigingsniveau vast en daar stopt het. Hangt af van de minister van binnenlandse zaken (Jambon) samen met justitie (Geens). Het is echter de crisiscel van binnenlandse zaken (Jambon dus) die beslist heeft een half leger flikken + gepantserde voertuigen mee te sturen met een burgemeester.

Jambon zorgt dus via zijn departement en op kosten van de gemeenschap voor beveiliging tot in het absurde toe van een doodgewone burgemeester (toevallig zijn partijvoorzitter) omdat die met zijn madam wil gaan skiën.

Partijslaafjes zoals jij en nabat vinden dat blijkbaar normaal, de inzet van vier gepantserde voertuigen voor een burgemeester ? In hoeveel wagens kun je eigenlijk tegelijkertijd zitten ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 14:22   #171
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier heb je gelijk Kaproen. Er is inderdaad één man die het kon waarmaken zonder kruiwagen van BDW op zijn eentje in die partij. Een hele prestatie.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 15:25   #172
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit. OCAD analyseert en legt een bedreigingsniveau vast en daar stopt het. Hangt af van de minister van binnenlandse zaken (Jambon) samen met justitie (Geens). Het is echter de crisiscel van binnenlandse zaken (Jambon dus) die beslist heeft een half leger flikken + gepantserde voertuigen mee te sturen met een burgemeester.

Jambon zorgt dus via zijn departement en op kosten van de gemeenschap voor beveiliging tot in het absurde toe van een doodgewone burgemeester (toevallig zijn partijvoorzitter) omdat die met zijn madam wil gaan skiën.

Partijslaafjes zoals jij en nabat vinden dat blijkbaar normaal, de inzet van vier gepantserde voertuigen voor een burgemeester ? In hoeveel wagens kun je eigenlijk tegelijkertijd zitten ?
Wat mij betreft was dit topic gesloten en dat weet je vrij goed Panda.
Maar ja als je aan achterklap begint te doen moeyt ik wel reageren.

Gelieve te noteren dat ik geen lidkaart heb van een politieke partij.
Gelieve te noteren dat het me vrij staat op te stemmen op een partij.
De discussie opkomstplicht en verplicht stemmen hebben we al gehad, jij en ik. Technisch had jij daar inderdaad een punt.

Maar je moet me nu niet echt een partijslaaf noemen, gewoon omdat ik N-VA stem en ik je hier met je neus op de feiten druk.

De feiten :

Een overheidsdienst heeft procedures en als een "persoon" in catergorie 4 van terreurbesherming valt ...dan sturen ze de flikken mee.

Dat jij er een goed gevoel bij zou hebben dat BDW afgeknald zou worden ....oh zo mag ik niet denken ....want dat is zo "negatief".

Dat budget hé, er zijn wel zo een paar andere oplossingen hoor, maar ja die gaan je niet echt bevallen.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 15 februari 2015 om 15:27.
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 15:35   #173
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het lang genoeg herhalen dat we slecht bezig zouden zijn heeft BDW geen windeieren gelegd.

Overigens is de NVA gewoon de nauwelijks kiesdrempel NVA +25 % van het VB. Dus nog steeds een gore bende racisten en nationalisten die nu gewoon even proberen "netjes" te spelen om aan de macht te mogen zijn. Maar het beeste blijft wat het is.
Ze zijn aan de macht. Wanneer gaan ze volgens jou dan hun ware gelaat tonen?

Ik bedoel maar, we moeten netjes proberen blijven in onze verwoordingen volgens het forumreglement, maar vent, wat verkoop jij hier als een blèrend kind een absoluut gezeik zeg!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 15:40   #174
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dat prominente politici bedreigingen ontvangen is niet nieuw, dat ze bewaakt worden is ook niet nieuw, maar de mediastrategie die De Wever daarrond opgebouwd heeft is wel nieuw. Politici die bedreigd en/of bewaakt worden krijgen dacht ik toch het advies om zo weinig mogelijk te communiceren daarover, maar De Wever laat de maatregelen die genomen worden om zijn veiligheid te garanderen in de krant zetten.
Was eerlijk gezegd ook mijn eerste gedacht...
Hij weet nochtans goed genoeg dat daar heel veel bedenkingen bij geplaatst zullen worden. Daar heeft ie, niet voor het eerst overigens (ik denk aan de Porsche-vaudeville) blijkbaar maling aan.
Dan moet je je wel erg ongenaakbaar wanen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 15:42   #175
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
Gelukkig is een serpent immuun voor haar/zijn eigen vergif.
Oud 15 februari 2015, 15:44   #176
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat gebeurd met de natte vinger? Ienemienemutte, de bestemming ligt niet aan zee dus de mijnenjager valt af?
Oud 15 februari 2015, 19:03   #177
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Ik dacht dat dit een debat-forum was.
Maar ik vind hier weinig van een sereen debat waarin sommige deelnemers soms of zelden eens zouden akkoord kunnen gaan met ingebrachte argumentatie. Niks daarvan echter. Onvoorwaardelijk blijven sommigen vastkleven aan hun ideologisch uitgangspunt. Heeft een debat dan nog wel zin? Geen haar op mijn hoofd denkt er dan ook aan om mij te mengen tussen het tumult.
Het is niet mijn taak en ik word er ook niet voor betaald maar ik zou toch adviseren van even na te denken; en zeker voor wat betreft het taalgebruik op sommige ogenblikken.
Voor de rest zijn er dus voornamelijk twee partijen op deze topic.
De ene vindt alles goed wat deze regering doet en de andere vind niks goed.
Dat is dus geen eerlijke benadering vanwege beide partijen.
En probeer er een echt debat van te maken waaruit derden gegevens kunnen putten. Want anders blijft deze topic waardeloos.
Mogelijk krijg ik er nu een deel deelnemers op mijn dak maar dan is het maar zo. Even een pint drinken en afkoelen dus.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 19:03   #178
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Maar ik vind hier weinig van een sereen debat waarin sommige deelnemers soms of zelden eens zouden akkoord kunnen gaan met ingebrachte argumentatie. Niks daarvan echter. Onvoorwaardelijk blijven sommigen vastkleven aan hun ideologisch uitgangspunt. Heeft een debat dan nog wel zin? Geen haar op mijn hoofd denkt er dan ook aan om mij te mengen tussen het tumult.
Het is niet mijn taak en ik word er ook niet voor betaald maar ik zou toch adviseren van even na te denken; en zeker voor wat betreft het taalgebruik op sommige ogenblikken.
En probeer er een echt debat van te maken waaruit derden gegevens kunnen putten. Want anders blijft deze topic waardeloos.
Mogelijk krijg ik er nu een deel deelnemers op mijn dak maar dan is het maar zo. Even een pint drinken en afkoelen dus.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 19:50   #179
hogesaII
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Pandafex Bekijk bericht
Pontafex, ik kots van moderators die onder een andere naaam deelnemen aan het forum.

Kots kots.
Kan men dan politieke tegenstrevers zo niet uitschakelen door uitlokking. Lijkt me niet mooi!
hogesaII is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 20:15   #180
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Bwa, er zijn er ook andere hoor...
Een voorbeeld : dat NVA zich uitspreekt voor dat Uplace-gedoe zal ik in 't stemhokje niet vergeten..... Dat de NVAminister van Financiën onnodige zendingen in 't buitenland die door zijn voorganger werden beslist, verderzet bij einde van 't contract...idem....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be