![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Banneling
|
Maar waar staat in het NT dat Kerken afhankelijk van regeringen dienen te zijn?
Ik weet niet of ge de essentie van Jezus' boodschap dan begrepen hebt? |
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zal het nog eens zeggen: ik wens een duidelijkere, een volledige scheiding van staat en kerk. En een veroordeling door de arbeidsrechtbank: het gesubsidieerd werk van pastoor is enkel toegankelijk voor mannen. En niet voor vrouwen. Ik vind het zelfs discriminerend dat het enkel voor mannen voorbehouden is die geen geslachtsgemeenschap mogen hebben. Ge zult daar maar staan met een broek vol goesting. Om pastoor te worden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
![]() Alleen picked iedere richting (RK, grefo etc) zijn eigen cherries uit die bijbel. ![]() Dus ook al ontken je de zwart gestreepte gedeeltes, ze zijn wel degelijk onderdeel van de religie. En ja, die roept op tot oorlog: (Deuteronomium 20:16-17) Maar van de steden dezer volken, die u de HEERE, uw God, ten erve geeft, zult gij niets laten leven, dat adem heeft. Maar gij zult ze ganselijk verbannen: de Hethieten, en de Amorieten, en de Kanaänieten, en de Ferezieten, de Hevieten, en de Jebusieten, gelijk als u de HEERE, uw God, geboden heeft
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 14 maart 2015 om 22:59. |
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Banneling
|
Hoezo Microwezen?
Christenen en Joden leven al millennia naast elkaar. In tijden van oorlog zijn ze meestal allies. |
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Het is dus een erfenis van vroeger. Hoog tijd om daar iets in te veranderen.
|
|
|
|
#166 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
De twist zit 'm in het wel of niet aanwezig zijn van een profeet (met bijbehorende "verslaglegging" van diverse verhalenvertellers).
|
|
|
|
#167 |
|
Banneling
|
Ik vind dat ook maar het zal iets helemaal anders worden. Hoor je de takbir-kreten gevolgd door Allah uhakbar al naderen?
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Tijd dat we dat erkennen. |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Als het zelfs niet lukte in tijden van vrede, zal het in oorlogen niet beter geweest zijn. Dat bewijst natuurlijk niet dat de Joden geen bondgenoten hadden of hebben. |
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Politiek bestaat, partijen bestaan, regeringen bestaan, en al zeker in België waar we er zes hebben, maar Goden?????
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op die manier kunnen ze staanplaatsen verhuren die geld op brengen voor het onderhoud van die gebouwen. Ook kunnen er handelsmarkten (beuren) en tentoonstellingen in ondergebracht worden. Er is geen enkele reden waarom de belastingbetaler voor dat onderhoud moet opdraaien. |
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Banneling
|
Ben ik een rechter?
Laat wel geweten zijn dat ik afgelopen half jaar mijn meningen dik herzien heb. Joden hebben evenveel bestaansrecht als iedereen anders, en wie vandaag ginder geboren wordt kan er ook niet aan doen wat er 60 jaar geleden gebeurd is he. |
|
|
|
|
|
#177 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is waar, maar dat veranderd niets aan de zaak. De Vlaamsgezinde die daag geboren zijn hebben ook geen moer te maken met de collaboratie, maar toch worden ze verweten van nazi's te zijn.
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Banneling
|
Ze verwijten mensen alles te zijn... so?
Als gij maar weet wie gij zijt he. |
|
|
|
|
|
#179 |
|
Europees Commissaris
|
Het zevende gebod zegt "Hij zult niet stelen." Dat geldt voor elk mens afzonderlijk zowel als voor de staat.
D.w.z. dat onroerende voorheffing, inkomstenbelasting en successierechten moeten worden afgeschaft. Wie wil nu niet in een katholiek land leven. Er zijn uiteraard ook geen vreemdelingen.
|
|
|
#180 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Belastingen, dat is geen diefstal, belasting ontduiken wel want dat resulteert in het feit dat andere in princiepen te veel belasting moeten betalen, die moeten mee opdraaien voor voor al diegene die belasting ontduiken. |
|
|
|
|