Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2015, 10:13   #161
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Ik heb geen eigen bedrijf. In mijn situatie heb ik gedaan wat ik kon. En als u het echt wilt weten: ik heb tegen het dienstenchequebedrijf moeten pleiten omdat zij zwart van huidskleur was, want voor hen was dat blijkbaar een probleem om haar regulair werk te geven. Geen racisme? Ik weet maar al te goed waarover ik spreek: ik en mijn buren zijn heel blij van zo een schitterende kracht te hebben, die door de goegemeente en zelfs het dienstenchequebedrijf was afgeschreven. Een schitterende kracht, ik zeg het wel, die mij vorige week gewoon - omdat ze opgevangen had dat ik zoon van een oudkoloniaal was - mij zomaar voor mijn gezin gratis moambe meebracht - ja, het traditionele gerecht uit de Kongo van eertijds -. Ik hoop alleen dat iedereen die een Vlaamse kuisvrouw heeft ook eens van haar Stoofvlees ongevraagd krijgt opgediend.
Dienstencheque is geen regulier werk . De gemeenschap betaalt het grootste gedeelte van de loonkost . Het is niet omdat u graag iemand anders geld aan een donkere dame toestopt dat u een weldoener bent .
Dat u hulp in het huishouden nodig hebt betwijfel ik niet . Gezien de vele uren u op dit forum zit te spelen .
Dat de dame , betaald met andermans geld , u ook voeding geeft , is eerder een vorm van corruptie . Smeergeld in natura . Niet onbekend in linkse middens .
Gelukkig heeft u geen eigen bedrijf , uw personeelskeuze is nogal betwijfelbaar . Een VZWke is de gewone manier van uw soort om subsidiegeld uit te delen aan de vriendjes . Maar ok , uw systeem werkt ook .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 10:20   #162
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Dienstencheque is geen regulier werk . De gemeenschap betaalt het grootste gedeelte van de loonkost . Het is niet omdat u graag iemand anders geld aan een donkere dame toestopt dat u een weldoener bent .
Dat u hulp in het huishouden nodig hebt betwijfel ik niet . Gezien de vele uren u op dit forum zit te spelen .
Dat de dame , betaald met andermans geld , u ook voeding geeft , is eerder een vorm van corruptie . Smeergeld in natura . Niet onbekend in linkse middens .
Gelukkig heeft u geen eigen bedrijf , uw personeelskeuze is nogal betwijfelbaar . Een VZWke is de gewone manier van uw soort om subsidiegeld uit te delen aan de vriendjes . Maar ok , uw systeem werkt ook .
Hoezo geen regulier werk? Mensen krijgen een vast contract, en loon naar werken, vakantiegeld, eindejaarspremie..de loonkost wordt door het bedrijf betaald en ja, de overheid subsidieert, heel verstandig want anders zat 90 procent van die werknemers in een uitkering. Veel duurder, nu wordt er belasting, werkgeversbijdragen betaald en komen die subsidies dus terug naar de staat.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 10:25   #163
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen eigen bedrijf. In mijn situatie heb ik gedaan wat ik kon. En als u het echt wilt weten: ik heb tegen het dienstenchequebedrijf moeten pleiten omdat zij zwart van huidskleur was, want voor hen was dat blijkbaar een probleem om haar regulair werk te geven. Geen racisme? Ik weet maar al te goed waarover ik spreek: ik en mijn buren zijn heel blij van zo een schitterende kracht te hebben, die door de goegemeente en zelfs het dienstenchequebedrijf was afgeschreven. Een schitterende kracht, ik zeg het wel, die mij vorige week gewoon - omdat ze opgevangen had dat ik zoon van een oudkoloniaal was - mij zomaar voor mijn gezin gratis moambe meebracht - ja, het traditionele gerecht uit de Kongo van eertijds -. Ik hoop alleen dat iedereen die een Vlaamse kuisvrouw heeft ook eens van haar Stoofvlees ongevraagd krijgt opgediend.
Broodje aap! U kunt niet beoordelen waarom een kantoor iemand wel of niet uiteindelijk een vast contract gaf, beweren " dat dit is omdat ze zwart is geweigert zou worden" lijkt me regelrechte onzin.
Die mevrouw mocht opstarten met zoals gebruikelijk eerst tijdelijke contracten, maar dat betekent natuurlijk niet dat ze daarom ook uiteindelijk definitief in dienst komt. Of liet u haar zwart werken en ging u als klant naar dat kantoor met de eis dat ze dan wel uw mevrouw moesten aannemen?
Van beeldvorming op basis van gebakken lucht gesproken!
Oud 27 maart 2015, 10:33   #164
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hoezo geen regulier werk? Mensen krijgen een vast contract, en loon naar werken, vakantiegeld, eindejaarspremie..de loonkost wordt door het bedrijf betaald en ja, de overheid subsidieert, heel verstandig want anders zat 90 procent van die werknemers in een uitkering. Veel duurder, nu wordt er belasting, werkgeversbijdragen betaald en komen die subsidies dus terug naar de staat.
Hagel doet uitschijnen dat zij haar poetsvrouw werk heeft bezorgd.
Tja, klanten van de Zeeman kunnen zich ook zo op de borst kloppen dat ze vreemdelingen in Bangladesh aan het werk hebben geholpen.
Ze is gewoon klant en loopt geen enkel risico aangezien ze op elk moment kan zeggen dat ze niet hoeft terug te komen.
Over die luxe beschikken de werkgevers doorgaans niet.
Oud 27 maart 2015, 15:28   #165
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat ik een weldoener ben: ik doe wat in mijn mogelijkheden ligt. Ik had evengoed gewoon in het zwart iemand in dienst kunnen nemen. Ik heb geen bedrijf, ben gewoon zelf werknemer en doe wat ik kan. Maar de werkgevers in dit land, die wel kunnen, die discrimineren vlop.
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 15:33   #166
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Tja, klanten van de Zeeman kunnen zich ook zo op de borst kloppen dat ze vreemdelingen in Bangladesh aan het werk hebben geholpen.
Ze is gewoon klant en loopt geen enkel risico aangezien ze op elk moment kan zeggen dat ze niet hoeft terug te komen.
Ik heb ze wel degelijk werk bezorgd: ze werd op tal van plaatsen geweigerd. En waarom? Omdat ze zwart was. Wij zijn bij anderen gaan pleiten om ze ook aan te werven en ze heeft nu bijna een fulltime. Het dienstenchequesbureau, ach, ik wil zelfs niet meer herinnerd worden aan hun gesprekken.... Voor hen was het een hopeloos geval omdat ze haar aan de straatstenen niet kwijt zouden geraken: haar grote probleem was dat ze zwart was.
Nu werkt ze in onze straat vier volle dagen per week, en iedereen is heel tevreden, wijzelf incluis, en iedereen denkt: hadden we haar maar eerder. En dat voor iemand waarvoor het dienstenchequebedrijf zich in alle onmogelijke bochten wrong.
Oud 27 maart 2015, 15:34   #167
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Broodje aap! U kunt niet beoordelen waarom een kantoor iemand wel of niet uiteindelijk een vast contract gaf, beweren " dat dit is omdat ze zwart is geweigert zou worden" lijkt me regelrechte onzin.
Die mevrouw mocht opstarten met zoals gebruikelijk eerst tijdelijke contracten, maar dat betekent natuurlijk niet dat ze daarom ook uiteindelijk definitief in dienst komt. Of liet u haar zwart werken en ging u als klant naar dat kantoor met de eis dat ze dan wel uw mevrouw moesten aannemen?
Van beeldvorming op basis van gebakken lucht gesproken!
Onzin? Als men dat u letterlijk aan de telefoon zegt: ze heeft een minpunt: ze is zwart. Noemt u dat onzin? Noemt u dat gebakken lucht en broodje aap? Mijn oren hebben gehoord wat ze gehoord hebben. En nu kunt dat zo zomaar wegwuiven: mij overtuigt u daar niet meer. Ik weet wat ik gehoord heb.
Oud 27 maart 2015, 15:40   #168
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat ik een weldoener ben: ik doe wat in mijn mogelijkheden ligt. Ik had evengoed gewoon in het zwart iemand in dienst kunnen nemen. Ik heb geen bedrijf, ben gewoon zelf werknemer en doe wat ik kan. Maar de werkgevers in dit land, die wel kunnen, die discrimineren vlop.
Dat beweert u en de linkerzijde . Maar dat is een valse beschuldiging .
Misschien eens een klacht indienen voor laster en eerroof .
Werkgevers nemen de mensen aan die hen het best geschikt lijken , en waar ze het minst problemen mee verwachten .
Daardoor vallen de minder geschikte en degenen die veel problemen veroorzaken uit de boot .

Ga anders eens tegen uw werkgever zeggen dat hij een verachtelijke racist is .
Dan kan die persoon eerlijk antwoorden op uw beschuldiging .
Oud 27 maart 2015, 15:44   #169
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb ze wel degelijk werk bezorgd: ze werd op tal van plaatsen geweigerd. En waarom? Omdat ze zwart was. Wij zijn bij anderen gaan pleiten om ze ook aan te werven en ze heeft nu bijna een fulltime. Het dienstenchequesbureau, ach, ik wil zelfs niet meer herinnerd worden aan hun gesprekken.... Voor hen was het een hopeloos geval omdat ze haar aan de straatstenen niet kwijt zouden geraken: haar grote probleem was dat ze zwart was.
Nu werkt ze in onze straat vier volle dagen per week, en iedereen is heel tevreden, wijzelf incluis, en iedereen denkt: hadden we haar maar eerder. En dat voor iemand waarvoor het dienstenchequebedrijf zich in alle onmogelijke bochten wrong.
Dat lijkt me het hardwerkende type waaraan in Afrika een groot gebrek is .
Doordat u ze werk verschaft kan ze haar talenten niet in Afrika ontplooien .
Door die houding geraakt Afrika niet uit het slop , en dat is dan uw fout .
Oud 27 maart 2015, 16:28   #170
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me het hardwerkende type waaraan in Afrika een groot gebrek is .
Doordat u ze werk verschaft kan ze haar talenten niet in Afrika ontplooien .
Door die houding geraakt Afrika niet uit het slop , en dat is dan uw fout .
Tuurlijk, ik neem die schuld dan maar op mij. Lijkt bijna sossenpraat: hoe dan ook zijn de blanken schuld aan de situatie in Afrika. Jong jong jong, het kan verkeren.
Oud 27 maart 2015, 16:31   #171
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat beweert u en de linkerzijde . Maar dat is een valse beschuldiging .
Misschien eens een klacht indienen voor laster en eerroof .
Werkgevers nemen de mensen aan die hen het best geschikt lijken , en waar ze het minst problemen mee verwachten .
Daardoor vallen de minder geschikte en degenen die veel problemen veroorzaken uit de boot .

Ga anders eens tegen uw werkgever zeggen dat hij een verachtelijke racist is .
Dan kan die persoon eerlijk antwoorden op uw beschuldiging .
Interessant dat u dit aanraakt. Mijn beste, ik heb al gezegd tegen mijn werkgever dat men racistisch handelt in bepaalde situaties. Ik kreeg geen ontkenning, ik kreeg geen antwoord, ik kreeg geen berisping. Het was gewoon raak.
Legt u dan eens uit de grote discrepantie in de werkloosheidscijfers van hogeropgeleiden tussen autochtonen en allochtonen?
Oud 27 maart 2015, 16:42   #172
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Interessant dat u dit aanraakt. Mijn beste, ik heb al gezegd tegen mijn werkgever dat men racistisch handelt in bepaalde situaties. Ik kreeg geen ontkenning, ik kreeg geen antwoord, ik kreeg geen berisping. Het was gewoon raak.
Legt u dan eens uit de grote discrepantie in de werkloosheidscijfers van hogeropgeleiden tussen autochtonen en allochtonen?
Dat heb ik net gedaan .
Welk deel begrijpt u niet ?
Oud 27 maart 2015, 17:12   #173
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heb ik net gedaan .
Welk deel begrijpt u niet ?
Legt u eens duidelijk uit waarom mensen van allochtone afkomst die een diploma hoger onderwijs hebben meer voorkomen in de statistieken van de werkloosheid als degenen van autochtone afkomst. DIe verklaring gaf u niet.
Oud 27 maart 2015, 17:44   #174
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Legt u eens duidelijk uit waarom mensen van allochtone afkomst die een diploma hoger onderwijs hebben meer voorkomen in de statistieken van de werkloosheid als degenen van autochtone afkomst. DIe verklaring gaf u niet.

Duidelijk genoeg ?
Het staat u vrij om een eigen zaak te beginnen , als u de realiteit wil ontkennen .
In uw theorie is er een poel aan hardwerkende , winst opleverende mensen .
Begin zelfstandig , neem maar aan , wat houd u tegen ?
Oud 27 maart 2015, 17:48   #175
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:

Duidelijk genoeg ?
Het staat u vrij om een eigen zaak te beginnen , als u de realiteit wil ontkennen .
In uw theorie is er een poel aan hardwerkende , winst opleverende mensen .
Begin zelfstandig , neem maar aan , wat houd u tegen ?
En toevallig zijn allochtonen met een diploma procentueel minder geschikt en veroorzaken zij meer problemen? Kunt u dit verklaren?
Oud 27 maart 2015, 18:03   #176
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ah, gij zijt mee!
Oud 27 maart 2015, 18:06   #177
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin? Als men dat u letterlijk aan de telefoon zegt: ze heeft een minpunt: ze is zwart. Noemt u dat onzin? Noemt u dat gebakken lucht en broodje aap? Mijn oren hebben gehoord wat ze gehoord hebben. En nu kunt dat zo zomaar wegwuiven: mij overtuigt u daar niet meer. Ik weet wat ik gehoord heb.
Ik geloof u niet. Want hoe zit het nu? Werkte die mevrouw in het zwart en ging u als klant naar een bedrijf? Of stuurde het bedrijf haar, doe je ogen eens open, er werken ontzettend veel Afrikaanse dames met dienstencheques! Daar gaat je bewering dus..
Oud 27 maart 2015, 18:11   #178
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Regelrechte onzin! Ga eerst eens kijken naar de ervaring van werkgevers, met bepaalde groepen, en ja, wanneer je met een hoofddoek op de eis stelt zo tewerkgestelt te worden beperk je je kansen.Wanneer Wim geen werk vind probeert hij betere sollicitatiebrieven, past verwachtingen aan en houdt vol, wanneer Mohammed geen werk vind wordt er onmiddellijk " discriminatie" gekrijst, terwijl er evengoed Wim's zijn die ook een jaar moeten solliciteren voordat ze werk hebben!
Ik ben dat gelul goed zat, luister eens naar werkgevers, die willen op mensen kunnen rekenen, geen gedoe onder collega's, en de beste kandidaat!
Oud 27 maart 2015, 18:13   #179
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En toevallig zijn allochtonen met een diploma procentueel minder geschikt en veroorzaken zij meer problemen? Kunt u dit verklaren?
Nee, dat zegt niemand , hou eens op met die onzin, en praat met werkgevers! Die nemen gewoon de beste kandidaat, veel mensen solliciteren lang voordat ze iets vinden maar enkel allochtonen krijsen over " discriminatie".
Oud 27 maart 2015, 18:14   #180
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee dat heeft u helemaal niet, wel haar werkgever!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be