Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2015, 12:48   #161
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat wil dat zeggen 'potentieel racisme?'

Of moet ik vragen, dat negers een donkere huid hebben, op welke manier is dat racistisch?
dat is racistisch tov de blanke Afrikaners natuurlijk!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 12:56   #162
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
vdb ging naar oxford na zijn bbq
Er is nooit een BBQ geweest. En hij is naar oxford gegaan nadat hij gestopt is met actieve politiek. Dat laatste was het rechtstreekse gevolg van zijn defenestratie door Gennez. Er zit overigens 9 jaar tussen die feiten. http://www.vacature.com/carriere/gro...-Vandenbroucke

Citaat:
en feit dat BDW zegt dat hij als ... dan... met politiek stopt is toch geen enkele bedreiging ?! integendeel.
Het komt mij voor dat hij er wel degelijk mee dreigt in dat artikel.

Citaat:
ps had het over vdb claes en patrick ja
Voor Claes : die heeft ook nooit zitten dreigen met iets. Wel niet moeilijk : hij was zo schuldig als de pest...
Waar je naar refereert met patrick weet ik niet, heb geen idee naar welke feiten van patrick (janssen) je verwijst.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 12:58   #163
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er is nooit een BBQ geweest. En hij is naar oxford gegaan nadat hij gestopt is met actieve politiek. Dat laatste was het rechtstreekse gevolg van zijn defenestratie door Gennez. Er zit overigens 9 jaar tussen die feiten. http://www.vacature.com/carriere/gro...-Vandenbroucke

Voor Claes : die heeft ook nooit zitten dreigen met iets. Wel niet moeilijk : hij was zo schuldig als de pest...
Waar je naar refereert met patrick weet ik niet, heb geen idee naar welke feiten van patrick (janssen) je verwijst.
Ik begrijp u goed, je hebt angst, en dat is geen fobie maar een rationele gegronde angst.
Oud 1 april 2015, 13:01   #164
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

hij had nochtans een bbq besteld hoor!
claes kwam zo zielig pianospelen toch
lees het dossier van de stadsbouwmeester mss nog eens ... 'ondernemingetje' in Albanië (en zoek alle betrokkenen) ...

allez Panda, ik moet uw huiswerk toch niet maken hé ?! kuis uw eigen huis hé
Oud 1 april 2015, 13:05   #165
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
komaan he Panda

beetje serieus blijven

en besturen en samenstelling van allerlei vzw eens ernstig bekijken

uiteraard zitten die vol politici, wat ook niet onlogisch is gezien het maatschappelijk engagement meestal in dezelfde lijn ligt.

ge gaat het licht vd zon toch niet ontkennen ?!

Volgens dit artikel zijn dit de personen + de VZW's die klacht indienen :
http://www.gva.be/cnt/dmf20150331_01...-bart-de-wever

Een groep Marokkaanse Belgen pikt het niet dat de Antwerpse burgemeester “een volledige bevolkingsgroep stigmatiseert. Er zijn grenzen, ook voor Bart De Wever.” Ze dienen vandaag een klacht in bij het parket.

“Mag ik één ding verduidelijken?”, vraagt modeontwerpster Rachida Aziz. “Wij beleven dit helemaal niet zoals Bart De Wever het zegt. Wij zijn Belgische burgers, maar toch blijft hij ons herleiden tot de origine van onze ouders.”

Samen met zes andere Marokkaanse Belgen en een Marokkaanse organisatie voor mensenrechten, die het initiatief nam, dient Aziz een klacht in tegen De Wever wegens racisme en discriminatie. In Terzake zei de voorzitter van de N-VA vorige week dat behalve racisme ook “negatieve ervaringen met sommige bevolkingsgroepen” een realiteit zijn. Daarbij benoemde hij specifiek de Marokkaanse Berbers.

“We willen een duidelijk signaal geven dat we dit niet pikken”, zegt Aziz. “Ik ben woensdagavond in Antwerpen gaan betogen, maar we willen alle democratische middelen uitputten.”

Politieke onschendbaarheid

Andere ondertekenaars zijn onder meer Yassine Channouf van Movement X, de socioloog Jan Hertogen, de vzw Collectif Contre l’Islamophobie en Belgique en de Assemblée Mondiale des Amazigh (AMA), een wereldwijde koepelorganisatie van Berbers. Hun advocaat, Abderrahim Lahlali, dient vandaag bij het Antwerpse parket de klacht in.

Ik weet niet welke politici er in vzw collectif contre l'islamophobie en belgique zitten, en ook niet in de assemblée mondiale des amazigh. Als jij weet hebt van politici die daarin zetelen mag je het altijd vertellen hoor. Movement X is die organisatie van jahjah, een zootje ongeregeld.

Als er opmerkingen zijn terzake mag en moet je ze vooral doen. Maar enkel wat goedgekozen suggesties doen is wat al te licht hoor....

Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 april 2015 om 13:06.
Oud 1 april 2015, 13:05   #166
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Maar goed, we tetteren dus lustig verder op basis van het uitgangspunt dat De Wever vervolgd wordt. Quod non.

Maar waarom zich storen aan de werkelijkheid als de kans zich voordoet het slachtoffer uit te hangen, nietwaar?
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 13:07   #167
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp u goed, je hebt angst, en dat is geen fobie maar een rationele gegronde angst.
Oud 1 april 2015, 13:09   #168
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hij had nochtans een bbq besteld hoor!
claes kwam zo zielig pianospelen toch
lees het dossier van de stadsbouwmeester mss nog eens ... 'ondernemingetje' in Albanië (en zoek alle betrokkenen) ...

allez Panda, ik moet uw huiswerk toch niet maken hé ?! kuis uw eigen huis hé
No, you have the burden of proof Anna...
Oud 1 april 2015, 13:11   #169
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Als BDW nu niet op zijn tenen getrapt wou zijn, had hij daaraan moeten denken voor hij zelf racistische, kwetsende uitspraken deed. Het is gewoon dom om een gehele cultuur of gemeenschap als oorzaak voor radicalisering aan te duiden.
Is het volgens jou mogelijk dat de cultuur van een gemeenschap bijdraagt aan de mate van radicalisering binnen die gemeenschap?
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 13:17   #170
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
No, you have the burden of proof Anna...
doe je huiswerk zelf Panda, luiaard !

Stadsbouwmeester, Albanië, stadsplanning ... je gaat er echt niet naast kunnen kijken hoor.

de namen vd betrokkenen weet je.

maar als ge t echt uithangt, dan gooi ik er subiet nog dubieus factureren, visafraude en aanbestedingsfraude bovenop hoor!

en om eerlijk te zijn (maar dit is slechts mijn persoonlijk aanvoelen, welliswaar steunend op wat ervaring) ... als ge die infrastructuur al hebt... , kijk dan ook maar eens naar de BTW listings vd betrokkenen ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 1 april 2015 om 13:18.
Oud 1 april 2015, 13:53   #171
Stormram
Banneling

Standaard

Oh, zoete ironie ... uw woorden doen mij duizelen.

Herinner je je Bartjes hypocriete smoel nog tijdens de grote verkiezingsshow?

"Foei meneer Annemans! U stigmatiseert hele bevolkingsgroepen! Wij van de N-VA zijn tegen het uitsluiten van bepaalde mensen!"

Stampvoeten als hij zijn willetje niet kan doordrukken en beginnen dreigen met ontslag bij de minste tegenkanting ... zoals het een echte leider betaamt, de laffe hond.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 13:57   #172
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Oh, zoete ironie ... uw woorden doen mij duizelen.

Herinner je je Bartjes hypocriete smoel nog tijdens de grote verkiezingsshow?

"Foei meneer Annemans! U stigmatiseert hele bevolkingsgroepen! Wij van de N-VA zijn tegen het uitsluiten van bepaalde mensen!"

Stampvoeten als hij zijn willetje niet kan doordrukken en beginnen dreigen met ontslag bij de minste tegenkanting ... zoals het een echte leider betaamt, de laffe hond.
Hij heeft annemans zijn kiezers gekregen, dusja...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 14:06   #173
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lol

k zal t u uitleggen :

het gaat helemaal niet om racisme, niemand ligt echt wakker van racisme. het gaat er vanwege linkse 'verenigingen' om om rechtse politici te schaden.

en nee, heel onafhankelijk zijn die verenigingen allemaal niet.
Ik kan het niet beter zeggen dan BDW zelf: "het gaat hier niet over WAT er gezegd werd, maar door WIE het gezegd werd."
En daarmee is ook alles gezegd.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 14:33   #174
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Eerst Zogezegd BDW-fan, daarna PvdA'er, dan liberaal en nu apolitiek.
Erg geloofwaardig allemaal!
Een kameleon zou verlegen zijn als hij met jou wedijverde.
PARDON???? U interpreteert verkeerd. Ik ben NOOIT voor Dewever geweest. Wel had hij ooit mijn sympathie.
Ik stemde VLD voor Europa en voor BE Pvda. En zal vanaf heden telkens VLD stemmen al behoort mijn hart toe de PVDA dus niets is zeker. Ik stem op degene die oorlog wil voorkomen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 14:45   #175
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat zijn de politieke idealen van Bart De Wever ? Is Bart De Wever een flamingant, een nep-flamingant, een separatist, een calimero of een belgicist ?
Die is wat het volk op de moment zingt. Een opportunist die het al azi: Zet die plaat eens af.
Oud 1 april 2015, 14:47   #176
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Dat noemen ze politiek man, wordt wakker!
Nee, dat noemen meehuilen met de wolven in het bos.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2015, 14:49   #177
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
*Peut*

Helaas, misschien in het vervolg eerst eens luisteren wat de man in kwestie in feite gezegd heeft.
Onmogelijk, want dan houdt het gezeur meteen op.
Oud 1 april 2015, 14:58   #178
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En zal vanaf heden telkens VLD stemmen al behoort mijn hart toe de PVDA dus niets is zeker.
Nu moet ik toch even lachen.
Oud 1 april 2015, 15:02   #179
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Nu moet ik toch even lachen.
U mag dat in alle vrijheid. Maar wat geeft rechts terug aan de maatschappij? Waar kan ik terecht?
Oud 1 april 2015, 15:04   #180
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Was hem dat indertijd dan nog niet opgevallen toen de VB VZW's veroordeeld werden? Nu de Belgische inquisitie hem te beurt valt is hij plots geen fan meer, schaamteloze parvenu.
De vervolging en veroordeling van het toenmalige VB vond plaats in 2003/2004.

Wat was de invloed van N-va op dat moment? (opgericht 2001)
Juist, 1 zetel in het parlement bezet door G Bourgeois.
Blijkbaar moet dat voldoende zijn om mede verantwoordelijk gesteld te worden voor de werking van het gerecht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be