Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2015, 09:19   #161
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

sorry - dubbel

Laatst gewijzigd door andev : 3 mei 2015 om 09:20.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 09:26   #162
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik maak me geen illusies.
Tegen die 11.000 die er vorige week levend op Italiaanse kusten zijn aangespoeld, zijn er minstens zoveel over land of ter zee binnen geraakt.

Diegenen die nu in Sicilïe of Lampedusa zitten, worden sowieso terug gestuurd hoor, of wat dacht je?
Oh ja? Heb je daar bronnen of artikelen over?
Oud 3 mei 2015, 09:27   #163
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

sorry - dubbel

Laatst gewijzigd door andev : 3 mei 2015 om 09:30.
Oud 3 mei 2015, 10:01   #164
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Asielzoekers hebben wettelijk het recht om in beroep te gaan tegen een negatieve beslissing over de gegrondheid van hun verzoek. België (en andere landen) kunnen niet ad hoc hun eigen wetgeving terzake on hold zetten. Dat zou alleen maar veroordelingen van de staat met zich meebrengen.
Blijven "onze" wetten (aangepast aan onze bevolkingen) toepassen op vreemdelingen die precies van een andere planeet komen is gewoon gek.
Misschien moeten we kijken hoe de landen waar die gasten vandaan komen zo'n situatie zouden oplossen moest hun land voortdurend overspoeld worden met lieden die er willen blijven! Waar halen we de pretentie vandaan te denken dat we het beter weten en doen dan zij? Zij hebben recht op hun levenswijze en wij op de onze! De multicul brengt enkel de wereld om zeep, zoals een zoo waar alle kooien open moeten!
Oud 3 mei 2015, 13:25   #165
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Wat me verbaasd is dat het merendeel van die zgz. vluchtelingen "mannen" zijn. Die ontvluchten dus het gevaar maar laten wel hun vrouwen en kinderen achter om verkracht en vermoord te worden. Dergelijke lafaards moeten wij geen eten geven, sorry...........
Of zijn het vooruitgeschoven posten van IS of een andere gelijkgestemde moordorganisatie die hier rotzooi komt voorbereiden.????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 14:09   #166
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Francken weet wel wat er zou moeten gebeuren maar of dit werkelijk gaat gebeuren, ik betwijfel het:

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...nietigen.dhtml
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 14:17   #167
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Blijven "onze" wetten (aangepast aan onze bevolkingen) toepassen op vreemdelingen die precies van een andere planeet komen is gewoon gek.
Misschien moeten we kijken hoe de landen waar die gasten vandaan komen zo'n situatie zouden oplossen moest hun land voortdurend overspoeld worden met lieden die er willen blijven! Waar halen we de pretentie vandaan te denken dat we het beter weten en doen dan zij? Zij hebben recht op hun levenswijze en wij op de onze! De multicul brengt enkel de wereld om zeep, zoals een zoo waar alle kooien open moeten!
in dat geval noemen ze het kolonialisme, met dien verstande dat de kolonialen nog beschaving, scholing, klinieken, wegens en fabrieken bouwden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 14:19   #168
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Wat me verbaasd is dat het merendeel van die zgz. vluchtelingen "mannen" zijn. Die ontvluchten dus het gevaar maar laten wel hun vrouwen en kinderen achter om verkracht en vermoord te worden. Dergelijke lafaards moeten wij geen eten geven, sorry...........
Of zijn het vooruitgeschoven posten van IS of een andere gelijkgestemde moordorganisatie die hier rotzooi komt voorbereiden.????
ze vertrekken ginds, huwen hier een oefenmatras, krijgen papieren, en laten de rest overkomen. Niet vergeten dat indien Ali uit Mali erin slaagt om hier een Belgisch papiertje te bemachtigen, één vrouw alvast mag meekomen, zijn twintig kinderen op slag Belg geworden zijn, en al die kinderen ook aan gezinshereniging mogen doen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 3 mei 2015, 14:20   #169
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Francken weet wel wat er zou moeten gebeuren maar of dit werkelijk gaat gebeuren, ik betwijfel het:

Patrouilleren op de Dodenzee. Alles oppikken wat ze tegenkomen en terugbrengen naar Noord-Afrika. Ginds wat boten in mekaar rammen.
Herhaal.

Na een maand is het gedaan.

Oud 3 mei 2015, 14:24   #170
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

Ook gelezen. Ik vind dat hij gelijk heeft. Je moet die boten vernietigen voor ze ze gebruiken, dat is nogal wiedes.
Die smokkelaars kopen die boten voor één reis mee te verrichten. Of we die nu doen zinken of ergens aan de kaai leggen, mag hun merguez wezen.
Het verlies van die boot is in het budget ingerekend, en zij maken een meer dan goede winst op elke operatie. Met zeer weinig risico.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 14:26   #171
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Ook gelezen. Ik vind dat hij gelijk heeft. Je moet die boten vernietigen voor ze ze gebruiken, dat is nogal wiedes.
Die smokkelaars kopen die boten voor één reis mee te verrichten. Of we die nu doen zinken of ergens aan de kaai leggen, mag hun merguez wezen.
Het verlies van die boot is in het budget ingerekend, en zij maken een meer dan goede winst op elke operatie. Met zeer weinig risico.
als ze weten dat op die boten geschoten zal worden, gaan ze die wel verstoppen denk ik.

Beide oefeningen zijn nodig: oppikken op zee, bootje kelderen, terugbrengen en alle boten die je tegenkomt : kelderen.

Oud 3 mei 2015, 16:02   #172
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Patrouilleren op de Dodenzee. Alles oppikken wat ze tegenkomen en terugbrengen naar Noord-Afrika. Ginds wat boten in mekaar rammen.
Herhaal.

Na een maand is het gedaan.
Dat lijkt mij inderdaad de enige manier om het te stoppen.
Het gevaar bestaat dan dat ze niet meer gered willen worden met alle daaraan verbonden gevolgen.
Op lange termijn kan het toch mensenlevens redden denk ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 16:35   #173
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Conventie van genève: vluchtelingen/staatlozen/ontheemden zullen bescherming krijgen binnen elk land dat de charter ondertekende.

Wisten ze toen veel welke volksverhuizen in het verschiet lagen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht

Als je met tien duizend van land x naar een land met een totaal andere cultuur begeeft, dan weet je wat je ter plekke gaat doen: de boel (deels) destabiliseren.
Je verandert althans de situatie zoals hij is. Het gaat om een exogene schok voor de samenleving van aankomst, zelfs al kom je niet om keet te schoppen. Dit is niet vergelijkbaar met natuurlijke bevolkingsaangroei.

Als je dat nu wilt, of niet.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 16:56   #174
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik moet hier onwillekeurig denken aan die eerste ladingen dobbernegers die in Lampedusa aankwamen. Tijdens een interview vonden ze het een schande dat ze niet dagelijks hun sigaretten kregen, en het eten van macaroni was ook niet naar hun zin.
Ik vroeg me af wat ze die mensen allemaal hadden wijsgemaakt.

Het laat me ook denken aan een turkse jonge gast die ik op verlof tegenkwam in Turkije. Hij was in Belgie geweest als asielzoeker. Drie maanden had hij in het Klein kasteeltje gezeten maar zijn koerdische achtergrond werd niet aanvaard. Hij dus terug naar huis (broer woonde in Duitsland, ouders in Istanbul, verschillende broers en zussen in Europa, niks asielzoekend aan ). Ik vroeg hem hoe hij het verblijf in België vond: héél goed zei hij. Hij kreeg goed onderdak, lekker eten en een telefoonkaart waarmee hij gans de familie kon opbellen. Toen ik vroeg hoeveel hij ervoor had betaald bekeek hij me verwonderd. Hoezo? Wel, ik kwam maar één week, ook all inclusive, geen telefoonkaarten maar ik moest daar wel een dikke 700 euro voor betalen. Toen werd het stil.

Oud 3 mei 2015, 18:11   #175
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik moet hier onwillekeurig denken aan die eerste ladingen dobbernegers die in Lampedusa aankwamen. Tijdens een interview vonden ze het een schande dat ze niet dagelijks hun sigaretten kregen, en het eten van macaroni was ook niet naar hun zin.
Ik vroeg me af wat ze die mensen allemaal hadden wijsgemaakt.

Het laat me ook denken aan een turkse jonge gast die ik op verlof tegenkwam in Turkije. Hij was in Belgie geweest als asielzoeker. Drie maanden had hij in het Klein kasteeltje gezeten maar zijn koerdische achtergrond werd niet aanvaard. Hij dus terug naar huis (broer woonde in Duitsland, ouders in Istanbul, verschillende broers en zussen in Europa, niks asielzoekend aan ). Ik vroeg hem hoe hij het verblijf in België vond: héél goed zei hij. Hij kreeg goed onderdak, lekker eten en een telefoonkaart waarmee hij gans de familie kon opbellen. Toen ik vroeg hoeveel hij ervoor had betaald bekeek hij me verwonderd. Hoezo? Wel, ik kwam maar één week, ook all inclusive, geen telefoonkaarten maar ik moest daar wel een dikke 700 euro voor betalen. Toen werd het stil.
Zo een schoon verhaaltje
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be