Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2015, 05:22   #161
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Vind ik toch ook. Niettegenstaande het risico gepakt te worden hebben ze alles op alles gezet voor rap verdiend geld. Verkeerd gegokt dus.
Dat argument is dan weer wel juist. De enige reden waarom transporteurs naar ginder dik betaald worden, is omdat er ginder de doodstraf op staat, anders zou zo een reisje niet zo lucratief zijn.
Ergens is het dus inderdaad nodig dat er ene geregeld opgehangen wordt, om de prijs niet doen ineen te stuiken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 05:33   #162
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Laten we alle caféhouders ophangen.
Bs'd

In NL was er eens een berichtje op het journaal, en dat zei dat een vijfde van alle ziekenhuisbedden bezet was vanwege alcoholmisbruik.

Of iemand die zijn lever kapotgezopen had, of iemand die door een dronken bestuurder het ziekenhuis ingereden was.

Hier wat feiten over tabak en alcohol, het is onthutsend:

http://www.jellinek.nl/vraag-antwoor...abak-en-drugs/

Wat uittrekseltjes die gelden alleen voor NL:

In 2012/2013 overleden in totaal 23.723 mensen door de gevolgen van het gebruik van alcohol en tabak. Dit zijn drugs die wettelijk toegestaan zijn, de legale drugs. 164 mensen vonden de dood door drugs die wettelijk verboden zijn, de illegale drugs.

98,6% van het aantal doden door alcohol, tabak en drugs is dus toe te schrijven aan de legale middelen alcohol en tabak. 1,4% is toe te schrijven aan de illegale middelen zoals heroïne, cocaïne, XTC, amfetamine en GHB.

De totale sterfte aan alcohol bedraagt per jaar ongeveer 4693 mensen.

Aannemelijk is dat de sterfte door alcoholongevallen hoger ligt dan geregistreerd wordt.

Tabak leidt tot een groot aantal ziekten. Een overdosis of vergiftiging komt echter niet voor. In totaal stierven in 2012 19.030 mensen door tabak. Dat zijn 52 mensen per dag ofwel iets meer dan 2 mensen per uur.

Waarom dit wel toestaan, en weed of XTC niet?

Laatst gewijzigd door Eliyahu : 30 april 2015 om 05:38.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 05:48   #163
Peche
Banneling

Standaard

Geen zorgen E. Er komt ook een zero tolerantie voor alcohol in het verkeer.
Daarna een verbod op openbare dronkenschap.

Men jaagt nu al op ieder open blikje. Ik liep gisteren door de stad en ze 2x in actie om daklozen met open blikjes te verjagen.

Alles gaat veranderen. De consequentie zullen we terugvinden in de conservatieve partijen.
Waarom is Dewever al serieus geminderd met drinken denk je?

Go for zero
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 05:59   #164
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Waarom dit wel toestaan, en weed of XTC niet?
Waarom weed en XTC verbieden, als dit toegestaan is ?

Het lijkt wel alsof het hoogste doel zou zijn van mensen niet laten dood te gaan. Welnu, dat doel gaat voor 100% falen. Iedereen gaat ooit eens dood. Hoelang hij leeft heeft verder ook niet veel belang. Of we allemaal 20 jaar, 50 jaar, 80 jaar of 200 jaar leven, heeft eigenlijk, in absolute zin, ook geen belang.

Wat telt is hoeveel plezierige momenten we hebben, over hoeveel lijdende momenten we hebben. Tegen het einde toe is het meestal toch niet plezant.

Het punt is dat het meestal slechts ieder voor zich is die dat kan uitmaken. Ik ken zwaar alcoholverslaafden die eigenlijk "gelukkig" zijn, en die droog zetten zou hun misschien 15 jaar langer laten leven, maar 15 triestige jaren opleveren.

Ik ben geen voorstander van drugs. Ik denk dat uw geest omzeep helpen een heel slecht gedacht is. Maar ik ben nog veel meer een voorstander van persoonlijke vrijheid. De staat heeft zich niet te moeien met wat gij met uzelf wilt doen, om proberen de balans "gelukkige momenten" over "lijdende momenten" te optimiseren he.
Oud 30 april 2015, 06:00   #165
Peche
Banneling

Standaard

En dus ASAP de alcohol verbieden Patrick. Veroorzaakt meer overlast dan alle illegale drugs tezamen. Elke dag klachten over huishoudelijk geweld, verkeerslachtoffers, ...
Ja vrijheid he... beter alles verbieden.
Go for zero
Oud 30 april 2015, 06:02   #166
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Geen zorgen E. Er komt ook een zero tolerantie voor alcohol in het verkeer.
Daarna een verbod op openbare dronkenschap.
Maar dat is dan weer een andere discussie: als je door je eigen gebruik ANDERE mensen nadeel berokkent, dat kan dan weer wel niet he. Gedrogeerd met vervelend gedrag in de openbare ruimte rondlopen, dat gaat inderdaad ook niet.

Maar is de crimineel de zatlap achter het stuur, of het transportbedrijf die de flessen wijn naar de winkel bracht ?
Oud 30 april 2015, 06:03   #167
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dus ASAP de alcohol verbieden Patrick. Veroorzaakt meer overlast dan alle illegale drugs tezamen.
Ik denk dat alcohol, alles bij elkaar, voor veel meer plezierige momenten zorgt, dan voor vervelende momenten. Anders zouden we het niet gebruiken he.

Als jij beslist van een fles wijn open te doen, dan doe je dat toch in de eerste plaats omdat je denkt dat het plezieriger met dan zonder zal zijn, nee ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 april 2015 om 06:04.
Oud 30 april 2015, 06:04   #168
Peche
Banneling

Standaard

Lees de andere post, partnergeweld, kindergeweld, verkrachtingen ook al dronken gepleegd en elke dag onschuldige doden in het verkeer door het haantjesgedrag dat alcohol naar boven lokt....

Alcohol is hard drugs, basta!
Ge verbiedt wel soft en maakt wel kruistochten op de soft gebruikers.
Houdt er dan rekening mee dat die soft gebruikers voor het gerecht in eigen belang een zero tolerantie op ALLES vragen he.
Wat democratisch is, wat rechtvaardig is en tegen de discriminatie is.
Oud 30 april 2015, 06:05   #169
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat alcohol, alles bij elkaar, voor veel meer plezierige momenten zorgt, dan voor vervelende momenten. Anders zouden we het niet gebruiken he.

Als jij beslist van een fles wijn open te doen, dan doe je dat toch in de eerste plaats omdat je denkt dat het plezieriger met dan zonder zal zijn, nee ?
Gij hebt nog nooit drugs gepakt of gesmoord he?
Dan kan U daar niet over oordelen.

Ik ben zowat verslaafd aan alles geweest.
En u?
Oud 30 april 2015, 06:05   #170
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees de andere post, partnergeweld, kindergeweld, verkrachtingen ook al dronken gepleegd en elke dag onschuldige doden in het verkeer door het haantjesgedrag dat alcohol naar boven lokt....
Ja, dat is juist. En dat GEDRAG moet beteugeld worden. Of mag kindergeweld dan weer wel als je niet zat bent ?

Ik blijf erbij: het feit dat er alcohol gebruikt wordt, is omdat de gebruikers ervan denken dat het plezanter met dan zonder zal zijn. En daar is het tenslotte toch om te doen, niewaar ?
Oud 30 april 2015, 06:06   #171
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij hebt nog nooit drugs gepakt of gesmoord he?
Dan kan U daar niet over oordelen.
De enige hard drug die ik geregeld gebruik is alcohol. In veel mindere mate dan toen ik student was trouwens, toen mijn consumptie aan het onredelijke grensde. (ik was niet de enige ) Ik ben nooit aan iets anders gekomen. Ook geen tabak. Mijn ouders rookten als Turken, en dat was voldoende om mij levenslang te immuniseren tegen de minste goesting daartoe

Mijn punt is dat zelfs al transformeert het U ogenblikkelijk in een grote harige spin, en valt ge nadien direct dood, ge moet de vrijheid hebben om dat uit eigen keuze te doen. Dat is wat het betekent, vrij zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 april 2015 om 06:09.
Oud 30 april 2015, 06:08   #172
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
De enige hard drug die ik geregeld gebruik is alcohol. In veel mindere mate dan toen ik student was trouwens, toen mijn consumptie aan het onredelijke grensde. (ik was niet de enige )
U geeft dus toe dat je het niet bij 1tje kunt houden?
Oei oei

Wel ik kan U zeggen, van alle drugs die ik pakte is alcohol het grootste vergif geweest. Ook het meeste ziek van geweest en hardste van moeten afkicken. Op de nicotine na.
Maar de echte zware drugs zoals heroïne en 2cb, heb ik altijd wel vermeden.
Oud 30 april 2015, 06:09   #173
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom weed en XTC verbieden, als dit toegestaan is ?

Het lijkt wel alsof het hoogste doel zou zijn van mensen niet laten dood te gaan. Welnu, dat doel gaat voor 100% falen. Iedereen gaat ooit eens dood. Hoelang hij leeft heeft verder ook niet veel belang. Of we allemaal 20 jaar, 50 jaar, 80 jaar of 200 jaar leven, heeft eigenlijk, in absolute zin, ook geen belang.

Wat telt is hoeveel plezierige momenten we hebben, over hoeveel lijdende momenten we hebben. Tegen het einde toe is het meestal toch niet plezant.

Het punt is dat het meestal slechts ieder voor zich is die dat kan uitmaken. Ik ken zwaar alcoholverslaafden die eigenlijk "gelukkig" zijn, en die droog zetten zou hun misschien 15 jaar langer laten leven, maar 15 triestige jaren opleveren.

Ik ben geen voorstander van drugs. Ik denk dat uw geest omzeep helpen een heel slecht gedacht is. Maar ik ben nog veel meer een voorstander van persoonlijke vrijheid. De staat heeft zich niet te moeien met wat gij met uzelf wilt doen, om proberen de balans "gelukkige momenten" over "lijdende momenten" te optimiseren he.
Bs'd

Het hele punt is; je moet consequent zijn. Of alles verbieden, of alles vrijgeven.

Wat er nu gebeurt, de gevaarlijke harddrug alcohol met de bijbehorende maatschappelijke ontwrichting en doden en problemen toestaan, en een softdrug als hennep, die niet of nauwelijks negatieve effecten heeft agressief verbieden, dat is natuurlijk totale kolder.

Laatst gewijzigd door Eliyahu : 30 april 2015 om 06:13.
Oud 30 april 2015, 06:10   #174
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

Het hele punt is; je moet consequent zijn. Of alles verbieden, of alles vrijgeven.
Juist. En aangezien ik een absolute voorstander van individuele vrijheid ben, is er maar een oplossing: alles vrijgeven. Behalve daar waar het ANDEREN hun vrijheid aantast.
Oud 30 april 2015, 06:10   #175
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat is juist. En dat GEDRAG moet beteugeld worden. Of mag kindergeweld dan weer wel als je niet zat bent ?

Ik blijf erbij: het feit dat er alcohol gebruikt wordt, is omdat de gebruikers ervan denken dat het plezanter met dan zonder zal zijn. En daar is het tenslotte toch om te doen, niewaar ?
Het probleem is dat er veel mensen met gedragsproblemen zijn en die ook aan de alcohol kunnen. Ze kunnen er nergens naast lopen of naast kijken.
De drugs is overal talrijk aanwezig en onze kinderen mogen er met mate omgaan van velen.

Het productieproces van drank al eens vergeleken met dat van cannabis?
We moeten nu wel consequent zijn he patrick, als het ene niet mag, het andere ook niet.
En als cannabis 10 dagen traceerbaar is na consumptie in het verkeer, moet je dat voor drank ook toepassen.
Oud 30 april 2015, 06:14   #176
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat er veel mensen met gedragsproblemen zijn en die ook aan de alcohol kunnen. Ze kunnen er nergens naast lopen of naast kijken.
De drugs is overal talrijk aanwezig en onze kinderen mogen er met mate omgaan van velen.
Daarentegen, ik ben wel voor een verbod op AANZETTEN tot gebruik. Reclame en zo verbieden. En natuurlijk elke vorm van drugs aan minderjarigen verbieden (hoewel ik mijn eerste kleine cognac dronk toen ik 10 jaar was of zo en tafelbier dronk vanaf mijn 7 of 8 jaar).

Citaat:
Het productieproces van drank al eens vergeleken met dat van cannabis?
We moeten nu wel consequent zijn he patrick, als het ene niet mag, het andere ook niet.
En als cannabis 10 dagen traceerbaar is na consumptie in het verkeer, moet je dat voor drank ook toepassen.
Ik ben het daar mee eens, maar dan omgekeerd: de twee moeten kunnen.
Oud 30 april 2015, 06:14   #177
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist. En aangezien ik een absolute voorstander van individuele vrijheid ben, is er maar een oplossing: alles vrijgeven. Behalve daar waar het ANDEREN hun vrijheid aantast.
Ik garandeer U dat ik beroep doe op de discriminatiewet met mijn advocaat als ik moet voorkomen.
Ik zal mijn boete betalen voor rijden onder invloed... Maar ik doe beroep op de testen omdat ze niet evenredig zijn afgestemd met andere gebruikers.
Zeer nadelig ingesteld zelfs.

Ik zou tien dagen clean moeten zijn alvorens ik mijn wagen instap. Dit is de klootzakkerij voorbij.
Oud 30 april 2015, 06:15   #178
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

Vrijheid is overrated. Net als geld, macht, drugs, maakt het niet gelukkig.

Het enige wat gelukkig maakt is God vrezen en Zijn geboden onderhouden.
Oud 30 april 2015, 06:16   #179
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarentegen, ik ben wel voor een verbod op AANZETTEN tot gebruik. Reclame en zo verbieden. En natuurlijk elke vorm van drugs aan minderjarigen verbieden (hoewel ik mijn eerste kleine cognac dronk toen ik 10 jaar was of zo en tafelbier dronk vanaf mijn 7 of 8 jaar).

Ik ben het daar mee eens, maar dan omgekeerd: de twee moeten kunnen.
NVA is de grootste partij, het gedoogbeleid is ingetrokken. Tig blowers zijn "gepakt" en heel der wijken zijn opgekuist.
Mission accomplished.

Nu doen ze heksenjacht op de gewone straatdrinkers, daarna volgen jullie.
Wedden?

Verbiedt alles maar Wij drugsmensen hebben geen wetgeving nodig, dat van ons triveert het beste in de underground...
Moonshine wat minder
Dik ulder eigen gekloot
Oud 30 april 2015, 06:19   #180
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

Vrijheid is overrated. Net als geld, macht, drugs, maakt het niet gelukkig.

Het enige wat gelukkig maakt is God vrezen en Zijn geboden onderhouden.
Gelukkig hebt gij de vrijheid om uw leven dan zo te organiseren he !
En gelukkig moet gij niet beslissen hoe ik gelukkig moet zijn, want uw formule maakt mij diep ongelukkig.
Dat is nu net precies de reden waarom vrijheid de hoogste waarde is: iedereen mag voor zichzelf uitmaken wat hem gelukkig maakt.
Als ik, als doorwinterde atheist, zou stellen dat afkeer hebben van elke vorm van godheid het hoogste geluk is, en U daartoe dwingen "voor uw geluk" dan zou U dat niet goed afgaan he. Vandaar dat je vrij moet zijn om uzelf gelukkig te maken zoals je zelf wil, en U niet te moeien met een ander.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be