![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Conclusies: 1) Jouw focus ligt verkeerd. Ik vergeleek 2 feiten los van de oorzaken (het waarom). Ik had ook ook Istrië of Izmir kunnen noemen, maar die spreken minder tot de verbeelding. 2) Je praat onzin als je stelt dat de Sudetenduitsers het slachtoffer waren van de Polen. Sudetenland ligt in Tsjechië. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 28 mei 2015 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij leest "ik heb niets met jullie Vlamingen" als "ik heb een hekel aan jullie Vlamingen"...?
Laatst gewijzigd door Nietzsche : 28 mei 2015 om 14:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom bent u zo emotioneel?
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bij landen die bewust oorlogen uitlokken is het niet uitzonderlijk in de geschiedenis dat zij gedwongen worden om grondgebied af te staan. Bij volkeren die het slachtoffer zijn van soortgelijke agressie is dat helemaal niet de normale gang van zaken. Maar okee, je hebt één punt: Sudetenland ligt inderdaad in Tsjechië niet in Polen, dus daar had ik het fout. Citaat:
Ook uw uitleg "ook de Palestijnen hebben aan etnische zuivering gedaan" wringt en als dat al gebeurt is, is dat slechts op heel beperkte schaal gebeurt, en niet op grote, systematische manier zoals de zionisten dat deden. Idem voor uw uitleg met de Groot-moefti van Jeruzalem: ook hier in Vlaanderen hebben bepaalde leiders gecollaboreerd, ook in Wallonië, Frankrijk, Nederland,... zelfs de zionistische leiders waren niet vies van samenwerking met de nazi's. Het siert u niet dit te gebruiken om nog maar eens een heel volk te bekladden. Of sleur je het er maar bij omdat je beseft dat uw vergelijking Sudeten-Duitsers/Palestijnen iets té veel bij het haar getrokken is misschien? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En ik zie niet al te veel verdedigers van de Palestijnse rechten die het bestaansrecht van de staat Israël ontkennen. Ik zie wél veel Israëlfans die voortdurend soortgelijke insinuaties uiten om te verdoezelen dat zijzélf de rechten van het Palestijnse volk in eigen land ontkennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Gouverneur
|
![]() Nee, ze hebben van Israël helemaal NIKS gekregen! Ze hebben sinds de jaren 80 aan Israël nog veel méér land verloren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En denk eens niet zo zwart/wit: er zijn zes miljoen Vlamingen. Die zijn inderdaad niet allemaal leuk of sympathiek, maar echt ook niet allemaal zo onsympathiek als het beeld dat jij je voorhoudt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Gouverneur
|
![]() Mag tussen alle onzin en leugens door de waarheid niet gezegd worden misschien?
En mag ik geen reden hebben om mij verschrikkelijk kwaad te maken als ik zie welke immens grote verantwoordelijkheid de westerse leiders hebben in de problemen van het Midden-Oosten? Zeker rekening houdend met het immense aantal mensenlevens dat dit al gekost heeft en het feit dat dit als een boemerang in ons gezicht kan terug komen? Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 28 mei 2015 om 16:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk eens aan: een emotionele Vlaming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2) Jouw redenatie leidt tot oorlogen. Volgens jou kan bijvoorbeeld Griekenland West-Turkije opeisen, hoewel daar nauwelijks meer Grieken wonen. 3) Als jij denkt dat de Joden de agressors zijn in dit conflict, heb je simpelweg te weinig verstand ervan. Elke partij (Joden, Palestijnen, Arabische buurlanden en de Britten) hebben hun aandeel. Citaat:
2) De terminologie slachtoffer/dader is slecht toe te passen op het Israëlisch-Palestijns conflict. Daarvoor is het te gecompliceerd. Vooralsnog zie ik jou het Palestijnse aandeel minimaliseren, terwijl het opkomende Pan-arabisme en antisemitisme van zowel de Palestijnen als de Arabische buurlanden van Israël een zeer belangrijke rol hebben gespeeld in de uiteindelijke tot-stand-koning van Israël. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In dit geval om jouw minimalisatie van het Palestijnse aandeel tegen te gaan. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=79 http://ns29032.ovh.net/showpost.php?...6&postcount=46 http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=76 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ezekiel 37:21 Then say to them, Thus says the Lord God: Behold, I will take the people of Israel from the nations among which they have gone, and will gather them from all around, and bring them to their own land. Genesis 12:3 I will bless those who bless you, and him who dishonors you I will curse, and in you all the families of the earth shall be blessed. Beide bijbelverzen gaan over Israël. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat we daar 's werelds grootste energie voorraden vinden "the greatest material price om earth" zoals een US president het ooit noemde. En verder is men daar nog niet zo ver ontwikkelt als hier en zien we de wreedheden en conflicten zoals die er hier in Europa eerst ook waren.
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 28 mei 2015 om 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bestaansrecht van Israël anno nu ontkennen is behoorlijk debiel, want het land bestaat gewoon. |
|
![]() |
![]() |