Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2015, 05:33   #161
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Excuses, welke lijst en wat is lets?
Klopt, de ene krijgt al meer gedaan dan de andere. Je moet de truccen van de foor daarvoor ook kennen... In de bushaltes en wachtzalen van ocmw's wordt er meermaals over opgeschept.

Meestal door de bevolkingsgroepen die het ocmw ook meer benutten. Zij weten dan ook niet hoeveel moeite wij ons ooit getroost hebben om dit stelsel op te bouwen en beseffen niet dat de mensen die gaan werken hier dagelijks voor betalen.
En als het land het al zo lang met open kraan weg doneert. Is het tijd iedereen dezelfde rechten toe te kennen he?
Het OCMW vandaag is ook niet het OCMW van 20 jaar geleden he.

Citaat:
Enkele voorbeelden?
Auto tunen -> laat garage factuur opmaken en kom wenen dat je je kind niet meer naar school kan brengen en je moeder niet meer kan gaan bezoeken in het bejaardentehuis, zo gefixed
Vind je het leefloon wat weinig en is je ocmw zo star dat het je niet meer geeft dan hetgeen ze verplicht zijn?
Haal je geld cash af en zie dat het in de helft van de maand al weg is, ga dan klagen. Bij vraag naar waar het is zeg je: dokter dokter veel geld gevraagd - kind ziek - en eten, honger en wasmachine kapot en werkman wou enkel in zwart make komme!
Algauw zal u geld in handen worden gedrukt (meestal in de vorm van een betaalkaart waarop bv nog 100 �* 200 euro op staat).
Zijn er echt geen betere truukjes? lol Enfin, niet dat ik ze nodig heb.
Maar ik zeg het, vervang die ambtenaar op de OCMW door een pc. En als het via de PC niet gaat, laat ze via die PC een afspraak maken bij een ambtenaar. De PC wordt te weinig benut in die branche, en meer als de helft werkt er blijkbaar toch maar gedemotiveerd. Uitsnoeien die handel?

Citaat:
Dat zijn praktijken die dagelijkse kost zijn. Ga maar eens na of ze waar zijn of niet.
Dus vervang die diensten met PC's.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 08:51   #162
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Ja heb hem nogmaals bedankt!
Heeft hij ingestemd om even buiten de lijntjes te kleuren? Super
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 08:54   #163
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Heeft hij ingestemd om even buiten de lijntjes te kleuren? Super
Hij ging het eerst allemaal onderzoeken vandaag of maandag krijg ik een bericht.
Oud 5 juni 2015, 08:56   #164
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Wat bedoelt u hiermee? Iemand inschrijven als werkende (onder dimonacontract) zonder dat deze effectief werkt is fraude. Niet meer of niet minder. Daaraan zal een overheidsinstantie nooit meewerken. Waarom wordt er één dag gebruikt als maatstaf bij meneer begrijp ik wel niet goed?
Er gebeuren wel meer van die dingen Paddenstoel, je moest eens weten hoe dat allemaal werkt. Heb er persoonlijk in gezeten waar dergelijke dingen bedacht worden, schering en inslag. Of zo insiders zeggen, een mens hoeft nu echt niet hypocrieter te worden dan de Paus. Dat van die ene dag is als Kafka, gewoon een absurd verhaal.

Laatst gewijzigd door tandem : 5 juni 2015 om 08:57.
Oud 5 juni 2015, 08:57   #165
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij ging het eerst allemaal onderzoeken vandaag of maandag krijg ik een bericht.
Of dat van die ene dag echt wel klopt?

Laatst gewijzigd door tandem : 5 juni 2015 om 08:57.
Oud 5 juni 2015, 09:03   #166
Indomitable
Minister-President

Standaard

Citaat:
Of dat van die ene dag echt wel klopt?
Ja inderdaad.
Oud 5 juni 2015, 09:04   #167
Indomitable
Minister-President

Standaard

Amai lees net in een bericht dat een vrouw die 46 jaar gewerkt heeft, amper 626 euro pensioen krijgt? Dat belooft voor mij ben van mijn dertiende bezig lol.
Oud 5 juni 2015, 09:05   #168
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja inderdaad.
Ben alvast benieuwd, laat zeker nog wat weten, interesseert me wel.
Oud 5 juni 2015, 09:08   #169
Indomitable
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ben alvast benieuwd, laat zeker nog wat weten, interesseert me wel.
Doe ik.
Oud 5 juni 2015, 09:10   #170
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Amai lees net in een bericht dat een vrouw die 46 jaar gewerkt heeft, amper 626 euro pensioen krijgt? Dat belooft voor mij ben van mijn dertiende bezig lol.
Doet me bijna denken aan een verhaal van vroeger, ik werkte toen in Rusland. Een oudere dame kwam in het hotel de bedden opmaken maar ze bleek perfect Engels te spreken, was redelijk zeldzaam. Het bleek een docente Engels te zijn geweest aan de universiteit van Moskou, haar pensioen was door de inflatie (begin jaren '90) geen stuiver meer waard. En daar sta je dan met heel je loopbaan, als een wegwerpartikel dat niet langer bruikbaar is.

Laatst gewijzigd door tandem : 5 juni 2015 om 09:11.
Oud 5 juni 2015, 09:22   #171
Indomitable
Minister-President

Standaard

Citaat:
Doet me bijna denken aan een verhaal van vroeger, ik werkte toen in Rusland. Een oudere dame kwam in het hotel de bedden opmaken maar ze bleek perfect Engels te spreken, was redelijk zeldzaam. Het bleek een docente Engels te zijn geweest aan de universiteit van Moskou, haar pensioen was door de inflatie (begin jaren '90) geen stuiver meer waard. En daar sta je dan met heel je loopbaan, als een wegwerpartikel dat niet langer bruikbaar is.
Wel een beetje schandalig hier de bron.
Oud 5 juni 2015, 09:25   #172
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank, zou dat nu de reden zijn dat politiek plots zwartwerk begint te promoten? Erger wordt het wanneer je ook weet dat deze toestanden volstrekt onnodig zijn maar dat hoor je politiek niet zeggen natuurlijk. Schandalig, dat is het juiste woord maar wellicht veel te vriendelijk uitgedrukt.
Oud 5 juni 2015, 09:27   #173
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry madammeke, we kunnen er niets aan doen, zo werkt het systeem nu eenmaal en ook daar kunnen we niets aan doen. Wij zijn er enkel om die systemen te bedenken, niet om ze aan te passen.
Citaat:
Berekening

Vorige maand pas kreeg ze de berekening van de pensioendienst. “Ik krijg 177 euro voor de jaren als werknemer, 123 euro voor de tijd dat ik zelfstandige was en 326 euro voor het werk in de school. Als je het berekent op basis van 46 gewerkte jaren, zou het een pak meer moeten zijn, maar ze tellen het alleen afzonderlijk: 24 jaar als werknemer/zelfstandige, 23 jaar als deeltijds ambtenaar. Niks aan te doen.”

De ombudsman: “Je pensioen wordt berekend op basis van wat je verdiend hebt. Dat kan erg weinig zijn en de overheid past dan bij tot een minimumpensioen. Pas op, dat komt vaker voor dan je zou denken. Máár: die bijpassing krijg je alleen als je minstens dertig jaar hebt gewerkt als werknemer/zelfstandige of twintig jaar voltijds in overheidsdienst. En dat haalt deze dame dus telkens niet.”

http://www.gva.be/cnt/dmf20150604_01...mpaign=seeding

Laatst gewijzigd door tandem : 5 juni 2015 om 09:28.
Oud 5 juni 2015, 09:30   #174
Indomitable
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dank, zou dat nu de reden zijn dat politiek plots zwartwerk begint te promoten? Erger wordt het wanneer je ook weet dat deze toestanden volstrekt onnodig zijn maar dat hoor je politiek niet zeggen natuurlijk. Schandalig, dat is het juiste woord maar wellicht veel te vriendelijk uitgedrukt.
Sta je eventjes 46 jaar je kloten af te draaien voor uiteindelijk 626 euro pensioen te krijgen lol, wie krijgt er nu nog zin om officieel te werken?
Oud 5 juni 2015, 09:34   #175
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Sta je eventjes 46 jaar je kloten af te draaien voor uiteindelijk 626 euro pensioen te krijgen lol, wie krijgt er nu nog zin om officieel te werken?
Zeer zeker, je kan dan beter een aantal van die cryptomijnen verzinnen en gewoon mensen beginnen belazeren op een of andere manier. Het 'systeem' lokt dergelijke dingen uit natuurlijk.
Oud 5 juni 2015, 09:38   #176
Indomitable
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zeer zeker, je kan dan beter een aantal van die cryptomijnen verzinnen en gewoon mensen beginnen belazeren op een of andere manier. Het 'systeem' lokt dergelijke dingen uit natuurlijk.
Absoluut, mensen worden gewoon aangemoedigd om in het zwart te werken uit pure noodzaak.
Oud 5 juni 2015, 09:41   #177
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Absoluut, mensen worden gewoon aangemoedigd om in het zwart te werken uit pure noodzaak.
Gelukkig dat VDAB en politiek dat nu ook promoot, anders krijg je de RVA nog op je dak ook. Ik snap nog altijd niet hoe men die twee stellingen kan verzoenen maar zullen dat bij de rest van de absolute onvolkomenheden leggen, een mens stelt zich al lang geen vragen meer, just do it.

Laatst gewijzigd door tandem : 5 juni 2015 om 09:42.
Oud 5 juni 2015, 09:46   #178
Indomitable
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gelukkig dat VDAB en politiek dat nu ook promoot, anders krijg je de RVA nog op je dak ook. Ik snap nog altijd niet hoe men die twee stellingen kan verzoenen maar zullen dat bij de rest van de absolute onvolkomenheden leggen, een mens stelt zich al lang geen vragen meer, just do it.
Bon, eenmaal ik mijn protheseknie heb en ik kan na 6 maanden revalidatie terug uit de voeten ga ik ook in het zwart werken ik zal wel meer kunnen sparen voor laters mijn pensioen heb toch al reeds 34 jaar officieel gewerkt.

Laatst gewijzigd door Indomitable : 5 juni 2015 om 09:47.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 09:49   #179
Indomitable
Minister-President

Standaard

Sorry er zullen wel wat typ fouten zitten in mijn posts maar ik zit vol verdovingsmiddelen.

Laatst gewijzigd door Indomitable : 5 juni 2015 om 09:52.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 09:55   #180
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Bon, eenmaal ik mijn protheseknie heb en ik kan na 6 maanden revalidatie terug uit de voeten ga ik ook in het zwart werken ik zal wel meer kunnen sparen voor laters mijn pensioen heb toch al reeds 34 jaar officieel gewerkt.
Als bevolking doen we daar goed aan, het is 'nood breekt wet' in crisistijden. Men had al veel langer de nodige maatregelen kunnen nemen, men heeft het allemaal verzuimd en dan krijg je deze toestanden natuurlijk, groot gelijk.

Laatst gewijzigd door tandem : 5 juni 2015 om 09:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be