![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Recht? Heeft volgens mij maar weinig met "recht" te maken, maar alles met "macht". De machtigen menen altijd dat ze net iets meer mogen dan anderen. Staten maken daar heus geen uitzondering op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar voor sommige Europeanen zijn per definitie alle Amerikanen achterlijk, zeker als ze dan ook nog eens voor de Republikeinen durven te stemmen.
![]() |
![]() |
#165 |
Minister-President
|
![]() Ik had het over een moreel recht, uiteraard niet over een positief recht.
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zeg gewoon dat de idiotie van bepaalde kandidaten moeilijk te ontkennen valt. Daar blijf ik bij, en dat bewijzen diezelfde kandidaten telkens ze hun mond open doen.
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een kleine tip, Jan: lees wat er staat. Niet minder, maar vooral niet meer.
![]() |
![]() |
#170 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een 2de bron van ergernis, is het loutere feit dat defensie miljarden over de balk smijt, terwijl scholen koekjes moeten gaan verkopen om nieuw materiaal aan te schaffen. Ik denk dat het antwoord op uw vraag voornamelijk ligt bij dat religieus aspect. Op het meest recente debat, vroeg de moderatie aan de kandidaten of God tot hen had gesproken. Op dat moment moet je als geseculariseerde Europeaan toch eens slikken.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Even nagekeken, en er is slechts één politicus verkozen in het Congress nadat hij bekendgemaakt had dat hij atheïstisch was. Ge kunt door dat publiek bekend te maken in de VS eigenlijk enkel verliezen: ik denk niet dat er veel atheïsten op u zullen stemmen omdat ge atheïst zijt, maar er zullen wel christenen niet voor u stemmen omwille van die reden. Het niet-stemmen op iemand omdat hij of zij atheïst is, is even dwaas als het stemmen op iemand omdat hij zwart is of omdat ze een vrouw is.
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Minister-President
|
![]() Waar ik me hoofdzakelijk aan stoor aan Republikeinen (niet allemaal, maar toch veel):
hun inconsistentie inzake 'limited government' en het verkopen van conservatief étatisme als 'vrijheid': - het uitroepen van de War on Drugs - de miljarden die in Defensie gepompt worden - het interventionisme dat ronduit on-Republikeins is (historisch gezien) - het militariseren van de politie(staat) - de weigering om euthanasie bespreekbaar te maken - het weigeren om justitie te hervormen - het weigeren om maatschappelijke verandering inzake o.a. homo's te aanvaarden, en dit actief te bekampen via de overheid - het goedkeuren van wetgeving zoals de Patriot Act die duidelijk in strijd is met het Vierde Amendement Natuurlijk zijn er nog de idiote uitspraken (Trump over Mexicanen, Santorum over ouderen in Nederland die tegen hun wil geëuthanaseerd worden, ...), maar vooral hun inconsistentie stoort me. Ook hun bereidheid om compromissen te sluiten met de Democraten stoort me, bvb. inzake het schuldplafond onder dreiging van een Government Shutdown. Laat die overheidsdiensten verdorie sluiten, dan kan limited government in de praktijk gebracht worden. Ja, ik haat de Democratische Partij nog meer dan de Republikeinse Partij ![]()
![]() |
#176 |
Minister-President
|
![]() Daar hebt ge misschien wel een punt. Het is niet schijnheilig, maar wel gewoon verwerpelijk.
![]() |
#177 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zie geen enkele democraat met de bijbel zwaaien om het homohuwelijk te contesteren of planned parenthood te defunden.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom noemen ze zich dan christen? Een moslim of jood gaat zich toch ook besnijden, geen varkensvlees eten en geen bier drinken (in geval van moslim). |
|
![]() |
![]() |