Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2015, 21:55   #161
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Is dat dan nog een grotere idioot als dubbeljoe bush?
Kunnen sommigen eens enige argumentatie ontwikkelen waarom ze zo negatief over de republikeinen spreken?

Iemand? Of houden we het bij het herhalen van mantra "de republikeinen zijn idioten"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2015, 22:02   #162
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunnen sommigen eens enige argumentatie ontwikkelen waarom ze zo negatief over de republikeinen spreken?

Iemand? Of houden we het bij het herhalen van mantra "de republikeinen zijn idioten"?
Interessante vraag.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2015, 22:12   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Met welk recht gaat de Amerikaanse overheid eigenlijk de wereld rond om te kijken of er geen overheden zijn die eventueel wel ooit eens een nucleair wapen zouden kunnen gaan ontwikkelen?
Recht? Heeft volgens mij maar weinig met "recht" te maken, maar alles met "macht". De machtigen menen altijd dat ze net iets meer mogen dan anderen. Staten maken daar heus geen uitzondering op.
Oud 8 augustus 2015, 22:38   #164
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is gewoon jammer dat enkele van de grootste idioten (Graham, Huckabee, Jindal, Santorum en als summum Trump) altijd de ambitie hebben om de nominatie binnen te halen.

Maar voor sommige Europeanen zijn per definitie alle Amerikanen achterlijk, zeker als ze dan ook nog eens voor de Republikeinen durven te stemmen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2015, 22:39   #165
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Recht? Heeft volgens mij maar weinig met "recht" te maken, maar alles met "macht". De machtigen menen altijd dat ze net iets meer mogen dan anderen. Staten maken daar heus geen uitzondering op.
Ik had het over een moreel recht, uiteraard niet over een positief recht.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 8 augustus 2015, 22:43   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is gewoon jammer dat enkele van de grootste idioten (Graham, Huckabee, Jindal, Santorum en als summum Trump) altijd de ambitie hebben om de nominatie binnen te halen.

Maar voor sommige Europeanen zijn per definitie alle Amerikanen achterlijk, zeker als ze dan ook nog eens voor de Republikeinen durven te stemmen.
Geen antwoord. Slechts het herhalen van "republikeinen zijn idioten". Kom, jongens, probeer eens iets zinnigs ervan te maken. Wie probeert? Nebur kan het alvast niet. Iemand anders?
Oud 8 augustus 2015, 22:43   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het over een moreel recht, uiteraard niet over een positief recht.
Moraliteit speelt op dat vlak geen enkele rol. Of denkt u dat een grootmacht zich daardoor laat leiden?
Oud 8 augustus 2015, 22:48   #168
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen antwoord. Slechts het herhalen van "republikeinen zijn idioten". Kom, jongens, probeer eens iets zinnigs ervan te maken. Wie probeert? Nebur kan het alvast niet. Iemand anders?
Ik heb nergens gesteld dat Republikeinen idioten zijn. Rustig, Jan, rustig. Vooringenomenheid is niet erg christelijk.

Ik zeg gewoon dat de idiotie van bepaalde kandidaten moeilijk te ontkennen valt. Daar blijf ik bij, en dat bewijzen diezelfde kandidaten telkens ze hun mond open doen.

Oud 8 augustus 2015, 22:50   #169
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moraliteit speelt op dat vlak geen enkele rol. Of denkt u dat een grootmacht zich daardoor laat leiden?
Ik zeg niet dat een grootmacht zich daardoor laat leiden. Ik wil gewoon de hypocrisie aankaarten.

Een kleine tip, Jan: lees wat er staat. Niet minder, maar vooral niet meer.

Oud 8 augustus 2015, 23:13   #170
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik stoor mij voornamelijk aan hun levensbeschouwelijk discours. Geen enkel woordje valt zo vaak als freedom. "Religious Freedom" betekent volgens de GOP blijkbaar dat op statelijke niveau mensen toch in een bepaald levensbeschouwelijk kader moeten kunnen worden gedwongen. De GOP maakt van de VS een theocratie. Burgerlijke, door de staat erkende samenlevingsvormen zoals het huwelijk, moeten neutraal zijn t.o.v. religie. Religious Freedom bestaat enkel op het niveau van het individu en betekent niet dat de staat religieuze verboden kan opleggen aan zijn burgers.

Een 2de bron van ergernis, is het loutere feit dat defensie miljarden over de balk smijt, terwijl scholen koekjes moeten gaan verkopen om nieuw materiaal aan te schaffen.

Ik denk dat het antwoord op uw vraag voornamelijk ligt bij dat religieus aspect. Op het meest recente debat, vroeg de moderatie aan de kandidaten of God tot hen had gesproken. Op dat moment moet je als geseculariseerde Europeaan toch eens slikken.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2015, 23:45   #171
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik stoor mij voornamelijk aan hun levensbeschouwelijk discours. Geen enkel woordje valt zo vaak als freedom. "Religious Freedom" betekent volgens de GOP blijkbaar dat op statelijke niveau mensen toch in een bepaald levensbeschouwelijk kader moeten kunnen worden gedwongen. De GOP maakt van de VS een theocratie. Burgerlijke, door de staat erkende samenlevingsvormen zoals het huwelijk, moeten neutraal zijn t.o.v. religie. Religious Freedom bestaat enkel op het niveau van het individu en betekent niet dat de staat religieuze verboden kan opleggen aan zijn burgers.

Een 2de bron van ergernis, is het loutere feit dat defensie miljarden over de balk smijt, terwijl scholen koekjes moeten gaan verkopen om nieuw materiaal aan te schaffen.

Ik denk dat het antwoord op uw vraag voornamelijk ligt bij dat religieus aspect. Op het meest recente debat, vroeg de moderatie aan de kandidaten of God tot hen had gesproken. Op dat moment moet je als geseculariseerde Europeaan toch eens slikken.
Wat ook opmerkelijk is, is dat een atheïst in de VS eigenlijk geen kans maakt om verkozen te worden. Om een of andere reden vinden de kiezers aldaar het relevant of iemand een geloof aanhangt, en het welke. Het zou mij niet kunnen schelen welk geloof een president of een volksvertegenwoordiger aanhangt. Religie is geen onderwerp waarover de politiek moet beslissen, dus waarom zou dat meespelen in het kiezen? Nu, dit geldt uiteraard voor beide grote partijen.

Even nagekeken, en er is slechts één politicus verkozen in het Congress nadat hij bekendgemaakt had dat hij atheïstisch was.

Ge kunt door dat publiek bekend te maken in de VS eigenlijk enkel verliezen: ik denk niet dat er veel atheïsten op u zullen stemmen omdat ge atheïst zijt, maar er zullen wel christenen niet voor u stemmen omwille van die reden.

Het niet-stemmen op iemand omdat hij of zij atheïst is, is even dwaas als het stemmen op iemand omdat hij zwart is of omdat ze een vrouw is.

Oud 8 augustus 2015, 23:50   #172
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat een grootmacht zich daardoor laat leiden. Ik wil gewoon de hypocrisie aankaarten.
Welke schijnheiligheid? De VS maakt er toch geen geheim van: "Wij bepalen de dans!"
Oud 8 augustus 2015, 23:53   #173
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stoor mij voornamelijk aan hun levensbeschouwelijk discours.
Wat u allemaal schetst, lijkt me in een gelijke mate voor te komen bij de democraten.
Oud 8 augustus 2015, 23:54   #174
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg gewoon dat de idiotie van bepaalde kandidaten moeilijk te ontkennen valt. Daar blijf ik bij, en dat bewijzen diezelfde kandidaten telkens ze hun mond open doen.
Ik blijf dezelfde vraag herhalen: argumentatie? Waar?
Oud 8 augustus 2015, 23:58   #175
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Waar ik me hoofdzakelijk aan stoor aan Republikeinen (niet allemaal, maar toch veel):

hun inconsistentie inzake 'limited government' en het verkopen van conservatief étatisme als 'vrijheid':
- het uitroepen van de War on Drugs
- de miljarden die in Defensie gepompt worden
- het interventionisme dat ronduit on-Republikeins is (historisch gezien)
- het militariseren van de politie(staat)
- de weigering om euthanasie bespreekbaar te maken
- het weigeren om justitie te hervormen
- het weigeren om maatschappelijke verandering inzake o.a. homo's te aanvaarden, en dit actief te bekampen via de overheid
- het goedkeuren van wetgeving zoals de Patriot Act die duidelijk in strijd is met het Vierde Amendement

Natuurlijk zijn er nog de idiote uitspraken (Trump over Mexicanen, Santorum over ouderen in Nederland die tegen hun wil geëuthanaseerd worden, ...), maar vooral hun inconsistentie stoort me. Ook hun bereidheid om compromissen te sluiten met de Democraten stoort me, bvb. inzake het schuldplafond onder dreiging van een Government Shutdown. Laat die overheidsdiensten verdorie sluiten, dan kan limited government in de praktijk gebracht worden.

Ja, ik haat de Democratische Partij nog meer dan de Republikeinse Partij

Oud 8 augustus 2015, 23:59   #176
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke schijnheiligheid? De VS maakt er toch geen geheim van: "Wij bepalen de dans!"
Daar hebt ge misschien wel een punt. Het is niet schijnheilig, maar wel gewoon verwerpelijk.

Oud 9 augustus 2015, 00:48   #177
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, ik haat de Democratische Partij nog meer dan de Republikeinse Partij
Bs'd

Waarom?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2015, 00:49   #178
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar hebt ge misschien wel een punt. Het is niet schijnheilig, maar wel gewoon verwerpelijk.
Waarom?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2015, 07:12   #179
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat u allemaal schetst, lijkt me in een gelijke mate voor te komen bij de democraten.
Ik zie geen enkele democraat met de bijbel zwaaien om het homohuwelijk te contesteren of planned parenthood te defunden.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2015, 09:13   #180
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zie geen enkele democraat met de bijbel zwaaien om het homohuwelijk te contesteren of planned parenthood te defunden.
Bs'd

Waarom noemen ze zich dan christen?

Een moslim of jood gaat zich toch ook besnijden, geen varkensvlees eten en geen bier drinken (in geval van moslim).
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be