![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is spijtig maar de obscene drang naar geld is van alle tijden.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het woord "ziek" wordt niet gedefinieerd.
Gaat het hier om iemand die psychisch of fysiek erdoor zit? Om iemand die bed moet houden of niet? Mensen die overstressed zijn door allerhande psychosociale of professionele omstandigheden? Gevaarlijk spelletje! Ik kan me inleven in wat Gipsy stelt en ik heb bovendien veel respect voor mensen die in België willen ondernemen en zo jobs en een meerwaarde creëren èn de sociale zekerheid recht houden. Waarom mensen die in theorie zijn werknemers kunnen zijn op hem afgeven, is me een raadsel. Jaloezie? Maar de "ergste" voor het bedrijfsleven zijn mensen die nooit op de ziekenkas komen maar er af en toe een snipperdagje, weken of enkele weekjes tussenuit blijven. Als werkgever moet je deze mensen blijven betalen, want ze zorgen ervoor dat ze nooit aan een aaneensluitende maand ziekenverlof komen. Dan verliezen ze namelijk loon. Thuisblijven betaald als een koning is veel toffer. Dat zijn rotte appels die je er bijna niet uit kan halen want ze komen nooit in arbeidsongeschiktheidsstatistieken, hooguit in de absenteïsmecijfers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Omgekeerd wil ik ook de ècht depressieven /uitgemelkten de kost niet geven en eerlijk is eerlijk: liever willen we hen ook niet tegenkomen. Nu de drang om allerhande excuses te zoeken om niet actief te moeten zijn is iets dat vooral voorkomt bij mensen zonder scholing. Het verschil tussen uitkering en loon obv werk is bij hun te klein om interessant te zijn. Daar knelt het schoentje. Maak werken terug interessant en mensen kiezen vanzelf daarvoor, al hebben ze ergens een pijntje. Indien dat niet het geval is, hebben ze ergens een melkkoe bv huurappartementen, een rijke partner, erfenis, zwart werk, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Beeld je in dat je te horen krijgt dat je kanker hebt, weet dat je een vreselijke behandeling van een paar maanden tot zelfs meer voor de boeg hebt...mag je daar bovenop nog eens stressen over het feit of je al dan niet zult ontslagen worden...
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 17 augustus 2015 om 14:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() Zoiets lezen stemt een mens niet gelukkig.....
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn allemaal van die fantasieën zoals de grote muzikanten die nooit oefenen op hun instrument... En dat muziek spelen zwaar kan zijn dat bestrijd ik niet, ik zeg dat het spelen, het optreden, het gemakkelijkste gedeelte is.
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het draait allemaal om geld.
Werknemer of gever is bijkomstig. Dus de focus moet liggen op geld. Hoe kan men ziek zijn zonder iemand te benadelen?
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Misschien volstaat het om een paar worden in het onderstaande te vervangen en je komt tot hetzelfde.
![]() ![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ze u een partij geven, en ge kunt noten lezen, hoeft ge toch maar de noot te spelen die er staat (met de nodige kruisen en mollen). Idd. voor een solo. Een solist die improviseert, met begeleiding, zal natuurlijk moeten weten in welk akkoord hij moet spelen. Maar op de meest partijen die vrije improvisatie toelaten staan de noten van het akkoord meestal geschreven. Bij vele moderne concertwerken staat er zelfs dikwijls niks meer aan de sleutel, maar staat het kruis of de mol voor de te spelen noot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan kan je hem zijn gewaarborgd loon weigeren en heb je mijn insziens wel een betere basis om hem nadien ontslag te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die man komt dan terug werken en vertelt dat uiteraard dat hij bezoek heeft gehad, of op bezoek is moeten gaan bij de controlearts. En meestal pakken ze die valse ziektedagen niet om thuis te blijven of bij een arts ergens te gaan zitten in de wachtkamer...maar Gipsy zei: om eerder op verlof te vertrekken bvb. |
|
![]() |
![]() |