![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ja: in hoeverre vormt de shia-islam een bedreiging voor onze vrijheid en vooruitgangsvormen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb teveel medelijden met al die mensen die opgelicht worden door religie-aanhangers. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() Had het niet zo bot bedoeld.
Verkeerde been uit bed gestapt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan natuurlijk niet garanderen dat ik er niet eens mee langs Laeken passeer. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die bewoners zijn inderdaad ook pilaarbijters, dus waarom niet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jan, is er de laatste 1000 jaar iets herschreven in het NT ? Of is dat nog steeds hetzelfde boek waar ze toen hun inspiratie uit haalden en nu nog steeds ? Want ik kan het aantal miljoenen slachtoffers niet tellen die vielen in de 80 jarige oorlog, de 30 jarige oorlog, de franse religieuze oorlogen, de libanese burgeroorlog, de sudanese burgeroorlogen, de nigeriaanse burgeroorlog enz vielen, en de systematisch doorgevoerde uitroeing van de katharen. (om je te plezieren laat ik het klassieke voorbeeld van de kruistochten weg). Als men honderden jaren lang motivatie kon vinden in dat (volgens mij) ongewijzigde NT, om er oorlogen tot zelfs genocides voor te plegen lijkt mij de vraag naar verzen die dat zouden legitimeren tamelijk futiel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan speelt het element numerieke sterkte natuurlijk een rol. Daar moslims in Europa hoofdzakelijk uit Marokko, Algerije, Turkije, sommige Zwart-Afrikaanse landen komen, gaat het bijna steeds om soennieten. En de "vluchtelingen" uit Syrië behoren meestal ook tot die strekking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er niets van die aard in het NT staat, kan men moeilijk beweren dat de inspiratie daar gevonden kan worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Aton : 3 december 2015 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Miljoenen uitgeroeide mensen, over een tijdspanne van pakweg 1500 jaar maar JVDB wil op zoek gaan naar de theologische grondslag van die exterminaties. Bv de katharen zullen ongetwijfeld vanuit hun graf bijzonder gelukkig zijn dat er dixit Jan niks in het NT staat dat hun uitroeing op last van paus gregorius nummer 9 legitimeerde. Als geruststelling kan dat tellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat weten de sjiieten als de beste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kruistochten, de genocide op de katharen, allemaal door pausen in gang gezet maar omdat het marsorder niet in het NT staat is het niet christelijk geïnspireerd ? De inquisitie ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je de samenhang van dat vers bekijkt, zie je onmiddellijk dat dit geen oproep tot geweld is. Wel is het ingebed in een redevoering van Jezus waarin Hij het heeft over de vervolging die Hem en Zijn leerlingen te wachten staat. Tegelijkertijd stemt Hij de violen: Jezus verwerpt het wereldse idee dat bij de toenmalige Joden leefde. De Messias zou een langdurige periode van vrede brengen, nadat die de bezetter had verjaagd. Jezus verwerpt heel duidelijk deze wereldse invulling van het heilandschap en stelt onmiskenbaar scherp dat Hij geen uiterlijke vrede komt brengen. Hij brengt de ultieme openbaring, maar de Joden zullen die niet aanvaarden en dan ook verwerpen, terwijl anderen het wel zullen aanvaarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Europees Commissaris
|
![]() Het enige voorbeeld van het gebruik van dat Thrasische wapen per twee, is door gladiatoren. Soms.