Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2004, 15:05   #161
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ja ik kan hem wel pruimen..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2004, 15:26   #162
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Je hebt maar 2 keuzes. Ofwel ben je voor Vlaanderen en kies je Vlaams Blok ofwel ben je tegen Vlaanderen en kies je de rest.
Dat noem ik een zin voor nuances en - vooral - voor democratie. Lesgevers over de "vrije meningsuiting" tonen vroeg of laat hun echt gezicht.

Arme Vlaamse democraten ...

Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2004, 15:26   #163
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Zo heeft Charleroi er twee gemaakt afgelopen zaterdagavond!
allez
your point?
Oud 25 oktober 2004, 15:27   #164
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ja ik kan hem wel pruimen..
ik ook
je konk een beetje dylanesk in je laatste reply, vandaar
Oud 25 oktober 2004, 15:35   #165
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Dus als het aan jou ligt zou je na de onafhankelijkheid Wallonië het liefst veranderen in België noemen. Gelijk heb je. Van mij mag je.
Waarom niet voor Wallonië en Brussel, goed idee ! Want met 90% Franstaligen zal het VB Brussel nooit recupereren, dat besef jij zeker ? Maar misschien is er al een "inburgeringscursus" voor de Franstaligen voorzien ...

De naam "België" gebruik ik toch graag als het ons in de toekomst in staat stelt om ons met de Republiek der Fascisten te distantiëren.
Oud 25 oktober 2004, 15:56   #166
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Waarom niet voor Wallonië en Brussel, goed idee ! Want met 90% Franstaligen zal het VB Brussel nooit recupereren, dat besef jij zeker ? Maar misschien is er al een "inburgeringscursus" voor de Franstaligen voorzien ...

De naam "België" gebruik ik toch graag als het ons in de toekomst in staat stelt om ons met de Republiek der Fascisten te distantiëren.
70 % Franstaligen waaronder veel vreemdelingen !

Al moest ze gewapenderhand herroverd worden, Brussel IS en BLIJFT een Vlaamse stad.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2004, 16:00   #167
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
70 % Franstaligen waaronder veel vreemdelingen !

Al moest ze gewapenderhand herroverd worden, Brussel IS en BLIJFT een Vlaamse stad.
Bruxelles Flamand?????????? Tu rêves bien haut, coco!!!!!!!!!!!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2004, 16:06   #168
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Cause toujours !8)
Oud 25 oktober 2004, 16:08   #169
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Bruxelles Flamand?????????? Tu rêves bien haut, coco!!!!!!!!!!!
Ja, Bruxelles Flamand dat zal wel even duren.
Nu geen erg, laten we niet vergeten dat Brussel in slechts enkele generaties verfranst werd. Het omgekeerde kan even snel gebeuren. (De trend is al bezig in de Vlaamse Rand waar de franstaligen hun kinderen steeds meer naar Nederlandstalige scholen sturen. )

Probleem is dat Bruxelles niet zo zeer francophone is, maar wel arabe. En bij die bevolkingsgroep duurt de assimilatie ettelijke keren langer ....
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2004, 16:15   #170
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Nu geen erg, laten we niet vergeten dat Brussel in slechts enkele generaties verfranst werd. Het omgekeerde kan even snel gebeuren. (De trend is al bezig in de Vlaamse Rand waar de franstaligen hun kinderen steeds meer naar Nederlandstalige scholen sturen. )

Probleem is dat Bruxelles niet zo zeer francophone is, maar wel arabe. En bij die bevolkingsgroep duurt de assimilatie ettelijke keren langer ....
ah ja, want de vlamingen zijn natuurlijk de koningen van de assimilatie
frans-vlaanderen, zeeuws-vlaanderen, brussel, het is een kwestie van tijd vooral ze bij het fiere vlaandr'n ingelijfd worden
Oud 25 oktober 2004, 16:19   #171
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kom naar Brussel en spreek eens Nederlands!!! Ik hoop voor jou dat je zeer snel kan lopen!!!!!!!!!! Tenzij je natuurlijk problemen wil zoeken.8)

By the way, die Arabieren, welke taal spreken ze, als ze niet hun moedertaal spreken? Jawel, het Frans.
Oud 25 oktober 2004, 16:21   #172
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En wat die "trend" betreft, aangezien wat er in Vlaanderen gebeurt, denk ik dat die "trend" niet lang zal duren...............
Oud 25 oktober 2004, 16:38   #173
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Fieseler]
Citaat:
Nu moet jij mij eens uitleggen hoe jij op zo'n pijnlijk correcte wijze mijn gedachten kan lezen en er dan nog in slaagt ze zo precies neer te schrijven ook zie...
Oeps Fieseler! Dat lees ik nu pas...

Ik voel me gevleid maar ik kan jouw gedachten niet lezen, hoor!

Al voor jij op dit forum verscheen heb ik meermaals gezegd dat Vlaanderen niet onafhankelijk zal worden door de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen.
Dat heeft enkel met logisch denken te maken. Een Vlaams-nationalistische partij zal immers nooit door het Belgisch regime worden toegelaten om de Vlaamse onafhankelijkheid te verklaren.
We zullen dus nog een tijdje moeten laten aanmodderen tot de klus, uit arren moede, door de establishmentpartijen zelf geklaard wordt.

En maar goed ook want ik wil niet de rest van mijn leven door de belgicisten, waar ik mee zal moeten blijven samenleven, verweten worden dat wij, de Vlaams-nationalisten, hun geliefde land onterecht hebben opgedeeld. Dat zal veel gemakkelijker aanvaard worden, en minder wrokgevoelens met zich meebrengen, als de 'democratische' partijen het doen.
Wat wij wel kunnen doen, en dat zei ik al voor de laatste verkiezingen, is het Vlaams Blok zo groot maken dat de drie klassieke partijen in een eeuwige tripartie worden gedwongen zodat Belgique in snel tempo onbestuurbaar wordt, wat automatisch zal leiden tot een splitsing. Zeker in combinatie met de toestand van Belgique zoals hij evolueert. Door voor het Vlaams Blok te stemmen krijgt 'democratisch' Belgique enkel een virtueel duwtje in de rug om er komaf mee te maken.

Ik blijf dus ook bij mijn eerdere voorspellingen dat de volgende federale verkiezingen de laatste zullen zijn in Belgique zoals het vandaag bestaat.
Ik zie immers geen akkoorden van het oude stempel meer tot stand komen tussen Vlaamse en Franstalige partijen met op de achtergrond een Vlaams-nationalistische partij die veilig achter een cordon blijft zitten en die uit het gehakketak van zes partijen die eeuwig tot elkaar veroordeeld worden, steeds meer electorale munt slaat.

Hopelijk wordt de machtsdrang van het Vlaams Blok niet wat die van alle andere partijen allang is. In een regering stappen zonder dat Belgique onverwijld gesplitst IS helpt de Vlaamse droom alleen maar naar de vaantjes.

Eens Vlaanderen vrij is zijn de Walen hier toch hun macht kwijt en mag het Vlaams Blok zich voor mijn part verbranden aan de macht en een normale, middenmoot partij worden.

Eén ding hoop ik echter uit de grond van mijn hart, en dat is dat het de eerste partij wordt die ooit haar woord hield in verband met de invoering van het BROV. De enige partij die het niet alleen beloofde vanuit de oppositie maar die het ook met de daad waarmaakt mocht ze ooit mee aan de macht komen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 oktober 2004 om 16:41.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2004, 16:39   #174
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Kom naar Brussel en spreek eens Nederlands!!! Ik hoop voor jou dat je zeer snel kan lopen!!!!!!!!!! Tenzij je natuurlijk problemen wil zoeken.8)

By the way, die Arabieren, welke taal spreken ze, als ze niet hun moedertaal spreken? Jawel, het Frans.
Ik vertik het om in Brussel nog 1 woord Frans te spreken.
Koning is klant is de leuze, dus moeten ze maar moeite doen. En ja, vaak krijg ik medelijden met zoveel gebrabbel , dat ik wil depanneren. Gelukkig houden m'n Vlaamse reflexen me tegen. Je beseft niet hoe veel lol ik heb als ik zo'n eentalige franstalige zie zweten en sukkelen. Nog leuker wordt het als ze zich beginnen te verontschuldigen over hun beperkte kennis : je moet het maar doen hé, je geestelijk beperktheden bevestigen. Het scheelt nauwelijks of ze noemen zichzelf untermenschen...

Die arabieren spreken ... arabisch. Sommigen slagen erin Francarabique te spreken ...overigens een afschuwelijk taaltje.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2004, 16:50   #175
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vertik het om in Brussel nog 1 woord Frans te spreken.
Koning is klant is de leuze, dus moeten ze maar moeite doen. En ja, vaak krijg ik medelijden met zoveel gebrabbel , dat ik wil depanneren. Gelukkig houden m'n Vlaamse reflexen me tegen. Je beseft niet hoe veel lol ik heb als ik zo'n eentalige franstalige zie zweten en sukkelen. Nog leuker wordt het als ze zich beginnen te verontschuldigen over hun beperkte kennis : je moet het maar doen hé, je geestelijk beperktheden bevestigen. Het scheelt nauwelijks of ze noemen zichzelf untermenschen...

Die arabieren spreken ... arabisch. Sommigen slagen erin Francarabique te spreken ...overigens een afschuwelijk taaltje.
Als ik jou was, zou ik in dit geval nooit meer naar Brussel komen...................
Oud 25 oktober 2004, 16:54   #176
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom naar Brussel en spreek eens Nederlands!!! Ik hoop voor jou dat je zeer snel kan lopen!!!!!!!!!! Tenzij je natuurlijk problemen wil zoeken.
Kijk eens aan, een belgicistische taalracist...

En dan staan ze er nog van te kijken ook dat ze als arrogant en Vlaamsonvriendelijk bestempeld worden.

Zo te zien zijn de francofonen niet gek veel veranderd sinds 1830.

Eens curieus hoe hard de Everytimes zouden schreeuwen dat de Vlaamse randbewoners racisten zijn als zij tegen zijn volk zouden zeggen: Spreek hier eens Frans als jullie durven!! Ik hoop dat jullie zeer snel kunnen lopen!
Oud 25 oktober 2004, 16:59   #177
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Kijk eens aan, een belgicistische taalracist...

En dan staan ze er nog van te kijken ook dat ze als arrogant en Vlaamsonvriendelijk bestempeld worden.

Zo te zien zijn de francofonen niet gek veel veranderd sinds 1830.

Eens curieus hoe hard de Everytimes zouden schreeuwen dat de Vlaamse randbewoners racisten zijn als zij tegen zijn volk zouden zeggen: Spreek hier eens Frans als jullie durven!! Ik hoop dat jullie zeer snel kunnen lopen!
Actie-Reactie, Knuppel. Het zijn de Vlamingen die de problemen zoeken, niet de Franstaligen. U bent de taalracist. In Vlaanderen is het "in" om anti-Franstalig te zijn en u volgt gewoon de trend als een schaap, zonder na te denken en zonder te weten waarom u tegen de Franstaligen bent.

Laatst gewijzigd door Everytime : 25 oktober 2004 om 17:01.
Oud 25 oktober 2004, 17:02   #178
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik jou was, zou ik in dit geval nooit meer naar Brussel komen...................
Everytime is zo te zien al op zijn antivlaamse teentjes getrapt omdat een Vlaming in Bruxelles het aandurft zijn eigen taal te blijven gebruiken.

Niet vergeten dat 'jouw' Bruxelles ook nog altijd mijn Brussel is, jongske.

En ik ben nog nooit moeten lopen gaan ook al spreek ik daar niets anders dan één van de twee officiële talen: het Nederlands.
Oud 25 oktober 2004, 17:08   #179
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn de Vlamingen die de problemen zoeken
Het zijn mensen met jouw arrogantie die problemen 'zoeken'.

Ik zou dus maar oppassen met uitlatingen zoals hierboven want moeten lopen gaan omdat je Nederlands praat in Brussel wijst op agressie wegens gebruik van één van de wettige landstalen.
Oud 25 oktober 2004, 17:12   #180
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het zijn mensen met jouw arrogantie die problemen 'zoeken'.

Ik zou dus maar oppassen met uitlatingen zoals hierboven want moeten lopen gaan omdat je Nederlands praat in Brussel wijst op agressie wegens gebruik van één van de wettige landstalen.
Als Franstaligen niet meer Frans in Vlaanderen kunnen spreken, vind ik dan normaal dat de Vlamingen alleen Frans in Brussel kunnen spreken. Heb respect voor de Franstaligen in Vlaanderen en ik zal respect hebben voor de Vlamingen in Brussel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be