![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De 'Bioplanet' vind ik eerlijk gezegd één grote afzetterij. Het zijn zij die van die peperdure superfoods verkopen, die eigenlijk geen fluit helpen. In de gewone supermarkt kan je perfect gezonde alternatieven vinden die geen gat in je portemonnee veroorzaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Minister-President
|
![]() Mij lijkt dat volledig te begrijpen ! Alcohol is zo geaccepteerd en alomtegenwoordig dat het niet snel opvalt wanneer iemand een probleemdrinker is. Vaak hebben mensen dat van zichzelf niet door, laat staan de omgeving. Niemand gaat persoon x raar aankijken als die wat veel drinkt op een familiefeestje. Daarentegen zal de cokeverslaafde het niet zijn hoofd halen op hetzelfde feestje een lijntje in het zicht te snuiven of een shotje hero te zetten. Of je moet al zeer ver weg zijn en in een bijzonder marginaal milieu. Maar ik hoop dat je begrijpt wat ik hiermee wil aantonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een misverstand te denken dat het enkel dronkaards zijn die verslaafd zijn aan hun Alcohol.....ontelbare mensen zijn dat aan hun halve fles wijn per dag hun 3 whisky's of hun trappisten alle dagen Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 januari 2016 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Joden, die drinken pas echt teveel alcohol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() EDIT: en er ongelukken door veroorzaken of "te ver" gaan zonder over de gevolgen na te denken. Laatst gewijzigd door Peche : 8 januari 2016 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder kan ik je niet goed volgen ....als 10 % van de gebruikers verslaafd is wel dan is dat een heel hoge verslavingsgraad in ogen van experts...Volgens verschillende onderzoeken zouden dat er bij coke zelfs minder zijn. Maar kijk het sinds decennia lang bestaande Jellinek ( ongeveer de meest betrouwbare bron inzake drugs geeft duidelijk aan welke substanties het meest verslavend zijn..... Want die persoonlijke kennissen daar kent iedereen er wel een paar van die net niet of net wel...... https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...rslavingskans/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar Alcohol is slecht voor de gezondheid wat ook hier en daar ne plezanten doktoor mag beweren ![]() En misschien zou het dan nog wel goed zijn voor het hart uw lever krijgt er als het ware telkens een ferme klop van..... Vergewis jezelf.....dit zijn mensen die behoren tot de grootste experts inzake drugs .....ook dokters enz.....en blijkbaar lees ik toch niet direct dat om gezond te blijven je Alcohol zou moeten drinken https://www.jellinek.nl/informatie-o...sicos-alcohol/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 januari 2016 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook over alcohol en jongeren veranderen de adviezen voortdurend. Ik behoorde nog net tot die generatie waarvan de ouders meenden dat we 'moesten leren drinken' op jonge leeftijd. Een glaasje wijn op een feest op 12 of 13-jarige leeftijd was geen bezwaar. Van mijn grootouders kreeg ik een pintje bier op café toen ik 13 was. En dat was toen zeker geen uitzondering ! Nu lijken steeds meer ouders, die dus zelf in die 'liberale Vlaamse traditie' zijn opgegroeid, elke vorm van alcohol aan hun kinderen te ontzeggen. Zelfs nog als ze 16 of 17 jaar oud zijn, wat toch al in ons land voldoende is om gewoon bier of wijn (= geen sterk drank) te bestellen. Of dat beter is ? Ik betwijfel het ? Het alcoholmisbruik onder jongeren blijft een aanzienlijk probleem. Ik ben er dus niet goed uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |