Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2016, 07:00   #161
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Alsof dat in andere landen anders is, waarmee ik niets wil goedpraten.
En toch lijken ze hier wel "de kroon" te spannen.... in dat klein vuil gehucht ,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 07:33   #162
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ja je vergeet " de schone slanke blondine of zijt ge blind aan een oog ? ik denk ga vlug naar Pearl 2 brillen voor de prijs van 1.
En welke schone deerne zou dat dan wel mogen zijn?

Mocht ze echt zo knap zijn dan stijgt de kans dat ik op het VB stem met maar liefst 10000% naar 0,02%.

BTW, als Pearl brillen heeft tegen blindheid, hebben ze dan ook geen brillen die je iets verstandiger maken? Jij hebt straffe glazen geloof ik hé?

Laatst gewijzigd door hamac : 26 juni 2016 om 07:35.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 07:40   #163
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heb je al veel slechte ervaringen met proffen gehad?
Nog veel slechtere met kleine beroepssycophanten die denken dat mensen blind, doof en stom zijn, Jacky JTRIG. Moet je geen jihadistjes gaan pakken voor ze nog eens in uw meesters voedende hand bijten? Of heb je daar het intellect, de middelen en het lef niet voor?
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 08:15   #164
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik kan daar niks meer over vertellen dan dat ik die link geplaatst heb die verwijst naar een ernstige Vlaamse gazet, waar vermeld werd dat Van Velthoven veroordeeld werd. Weliswaar tot een straf met uitstel, maar inderdaad veroordeeld.

.
Maar in een rechtstaat is er steeds mogelijkheid tot beroep, en....die uitspraak in beroep, waar vader en zoon Van Velthoven werden vrijgesproken, laat jij bewust achterwegen.

Maar om jou werkwijze op dit forum dus te volgen is ook onze Vlaamse minister president Geert Bourgeois een fraudeur !

http://www.gva.be/cnt/aid918215/fisc...eert-bourgeois
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 08:20   #165
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maar in een rechtstaat is er steeds mogelijkheid tot beroep, en....die uitspraak in beroep, waar vader en zoon Van Velthoven werden vrijgesproken, laat jij bewust achterwegen.

Maar om jou werkwijze op dit forum dus te volgen is ook onze Vlaamse minister president Geert Bourgeois een fraudeur !

Bourgeois is niet eens voor de rechter moeten komen. Je sprongetje naar een andere tak pakt weer verkeerd uit.
Oud 26 juni 2016, 08:22   #166
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik vind aan die foto van Zuhal Demir niets aanstootgevend. Het is een mooie vrouw en op die foto komt dat dan ook tot uiting. Of ze nu van N-VA is of van een rooie partij doet er volstrekt niet toe. We moeten nu toch niet schijnheilig gaan doen...
Wie is er schijnheilig ?

Siegfried Bracke zit blijkbaar dan toch op zijn plaats in de conservatieve partij die de N-VA wil zijn. De nog kakelverse politicus heeft kritiek op zijn jonge en knappe partijgenote, Kim Geybels (28), of toch op de outfit die ze droeg voor een reportage van de VRT.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...y-outfit.dhtml
Oud 26 juni 2016, 08:36   #167
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Bourgeois is niet eens voor de rechter moeten komen. Je sprongetje naar een andere tak pakt weer verkeerd uit.
Weer een "mispoes", want het hof van beroep in Gent oordeelde dat het advocaten kantoor van Mevr Bourgeois de derdenrekening wel degelijk aan de fiscus moet geven.

Geplaatst op 24 september 2010 door Lars Bové

Zaak-Bourgeois: Advocaten kunnen fiscus niet afwimpelen
Vlaams viceminister-president Geert Bourgeois (N-VA) en zijn echtgenote Betty Hoste zullen binnenkort de hele boekhouding en alle rekeninguittreksels van hun advocatenkantoor afgeven aan de fiscus. De belastingcontroleurs proberen de professionele rekeningen van het echtpaar-Bourgeois al jaren in te kijken, maar de minister heeft dat altijd geweigerd. De fiscus had aanwijzingen van fraude en trok uiteindelijk in december 2007 naar de rechter. De procedureslag is intussen beslecht door het Gentse hof van beroep. En daarmee is meteen een belangrijk precedent geschept: advocaten kunnen de fiscus niet afwimpelen.

Het hof van beroep verplicht Bourgeois en Hoste om voor de aanslagjaren 2005, 2006, 2007, 2008, 2009 en 2010 de volledige computerboekhouding, alle fiches, ontvangstbewijzen en uittreksels van de derdenrekening en beroepsrekeningen van hun advocatenkantoor in Izegem vrij te geven aan verschillende belastingadministraties. Weliswaar mogen ze daarbij de identiteit van hun cliënten geheimhouden.

"Zwijgrecht"

Het hof van beroep weerlegt in zijn arrest verschillende argumenten waarmee het echtpaar-Bourgeois schermde om de gegevens verborgen te houden voor de fiscus. Er werd zelfs geschermd met het 'zwijgrecht' in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Niemand kan verplicht worden bewijsmateriaal bekend te maken waarmee hij zichzelf beschuldigt. Maar een boekhouding is een bekend gegeven en valt daar niet onder, luidt het arrest.

Bourgeois argumenteerde ook dat het controlecentrum 'Brussel 4', dat de belastingaangiftes van parlementsleden controleert, niet bevoegd was. Bourgeois stapte midden 2003 uit de advocatuur en sindsdien oefende zijn echtgenote de advocatenpraktijk alleen uit. Maar volgens het hof is Brussel 4 wel bevoegd.

Het echtpaar-Bourgeois beweerde ook nog dat het technisch onmogelijk was alle namen van hun cliënten te schrappen in de papieren die ze aan de fiscus moeten voorleggen. Dat is wel tijdrovend, maar niet technisch onmogelijk, oordeelt het hof.

Het arrest stelt duidelijk dat advocaten, net als andere burgers, hun boeken moeten voorleggen aan de fiscus. Ze kunnen dat niet ontwijken door zich te verschuilen achter het beroepsgeheim.

"Verkapte erelenonen"

Nu kan de fiscus eindelijk controleren of het advocatenkantoor van Bourgeois' echtgenote via 'derdenrekeningen' inkomsten verborgen houdt voor de ficus. De fiscus zal nagaan of er sprake is van 'verkapte erelonen'. Bourgeois heeft eerder al met klem ontkend dat ooit geknoeid zou zijn met de rekeningen.

'Mijn cliënt heeft niets te verbergen', reageert Michel Maus, de advocaat van Geert Bourgeois. 'Er is een akkoord met de fiscus om de gegevens binnenkort over te maken. Het enige probleem was dat we de namen van de cliënten niet wilden vrijgeven.'

'Dit is de eerste keer dat een hof van beroep zich uitspreekt over deze kwestie. Het is dan ook een belangrijk precedent voor alle beroepsgroepen die een beroepsgeheim hebben en werken met derdenrekeningen. Denk maar gerechtsdeurwaarders, notarissen boekhouders en bedrijfsrevisoren. Tot nu was er geen duidelijke rechtsleer over dit thema', legt Maus uit. 'Ook de fiscus beschouwde deze rechtszaak duidelijk als een precedent, want zelfs ambtenaren van het hoofdbestuur van financiën hebben het proces gevolgd.'

'De fiscus kan leven met dit arrest', stelt Luc De Schepper, de advocaat van de belastingadministratie. 'De controle zou gemakkelijker zijn als ook de namen van de cliënten moeten worden vrijgegeven. Maar het maakt de belastingcontrole zeker niet onmogelijk. De conclusie is duidelijk dat de fiscus ook advocaten correct moet kunnen taxeren.'

Lars BOVÉ
(Dit artikel verscheen op vrijdag 24 september 2010 in De Tijd)

http://tijdblogs.typepad.com/zaakjus...fwimpelen.html

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 26 juni 2016 om 08:36.
Oud 26 juni 2016, 08:41   #168
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer een "mispoes", want het hof van beroep in Gent oordeelde dat het advocaten kantoor van Mevr Bourgeois de derdenrekening wel degelijk aan de fiscus moet geven.
En waar is de uitspraak over de vermeende fraude dan?
Oud 26 juni 2016, 09:40   #169
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Nog veel slechtere met kleine beroepssycophanten die denken dat mensen blind, doof en stom zijn, Jacky JTRIG. Moet je geen jihadistjes gaan pakken voor ze nog eens in uw meesters voedende hand bijten? Of heb je daar het intellect, de middelen en het lef niet voor?
Je hebt nooit een prof van kortbij gezien, vermoed ik...
Dat is niet erg, het zou je ego kunnen quetsen, zoals Thuleander graag zegt...

Ik moet momenteel geen jihadistjes pakken, ik heb daar tijd, middelen noch goesting voor.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 26 juni 2016 om 09:42.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 09:47   #170
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
En welke schone deerne zou dat dan wel mogen zijn?

Mocht ze echt zo knap zijn dan stijgt de kans dat ik op het VB stem met maar liefst 10000% naar 0,02%.

BTW,
Citaat:
als Pearl brillen heeft tegen blindheid, hebben
ze dan ook geen brillen die je iets verstandiger maken? Jij hebt straffe glazen geloof ik hé?
aan 1 oog zei ik , dus uw ander oog kan ziek zijn...brillen maar vlug,

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 26 juni 2016 om 09:49.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 09:48   #171
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je hebt nooit een prof van kortbij gezien, vermoed ik...
Dat is niet erg, het zou je ego kunnen quetsen, zoals Thuleander graag zegt...

Ik moet momenteel geen jihadistjes pakken, ik heb daar tijd, middelen noch goesting voor.
Tjein, ik kom net terug van een fikse boswandeling, zet m'n pc'tje aan, log in op dit forum en zie eens wie er vrijwel ogenblikkelijk een antwoordje stuurt ...

Neen, Jacky, nu niet terugkrabbelen, dat komt zo onprofessioneel over.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 09:57   #172
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aan 1 oog zei ik , dus uw ander oog kan ziek zijn...brillen maar vlug,
Maar naar welke schone deerne verwees je dan?
Oud 26 juni 2016, 10:09   #173
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Tjein, ik kom net terug van een fikse boswandeling, zet m'n pc'tje aan, log in op dit forum en zie eens wie er vrijwel ogenblikkelijk een antwoordje stuurt ...

Neen, Jacky, nu niet terugkrabbelen, dat komt zo onprofessioneel over.
Op zondag ben ik dat steeds.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 10:38   #174
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En toch lijken ze hier wel "de kroon" te spannen.... in dat klein vuil gehucht ,
Inderdaad "lijken".

Misschien omdat ze hier onmiddellijk alles op straat gooien?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 10:41   #175
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar en wanneer kwam Bourgeois voor de rechtbank?
Waar werd Bourgeois veroordeeld?
Waar werd Bourgeois vrijgesproken in beroep?
Oud 26 juni 2016, 10:42   #176
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar en wanneer kwam Bourgeois voor de rechtbank?
Waar werd Bourgeois veroordeeld?
Waar werd Bourgeois vrijgesproken in beroep?
Oud 26 juni 2016, 10:47   #177
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Geplaatst op 24 september 2010 door Lars Bové

Zaak-Bourgeois: Advocaten kunnen fiscus niet afwimpelen
Vlaams viceminister-president Geert Bourgeois (N-VA) en zijn echtgenote Betty Hoste zullen binnenkort de hele boekhouding en alle rekeninguittreksels van hun advocatenkantoor afgeven aan de fiscus. De belastingcontroleurs proberen de professionele rekeningen van het echtpaar-Bourgeois al jaren in te kijken, maar de minister heeft dat altijd geweigerd. De fiscus had aanwijzingen van fraude en trok uiteindelijk in december 2007 naar de rechter. De procedureslag is intussen beslecht door het Gentse hof van beroep. En daarmee is meteen een belangrijk precedent geschept: advocaten kunnen de fiscus niet afwimpelen.

Het hof van beroep verplicht Bourgeois en Hoste om voor de aanslagjaren 2005, 2006, 2007, 2008, 2009 en 2010 de volledige computerboekhouding, alle fiches, ontvangstbewijzen en uittreksels van de derdenrekening en beroepsrekeningen van hun advocatenkantoor in Izegem vrij te geven aan verschillende belastingadministraties. Weliswaar mogen ze daarbij de identiteit van hun cliënten geheimhouden.

"Zwijgrecht"

Het hof van beroep weerlegt in zijn arrest verschillende argumenten waarmee het echtpaar-Bourgeois schermde om de gegevens verborgen te houden voor de fiscus. Er werd zelfs geschermd met het 'zwijgrecht' in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Niemand kan verplicht worden bewijsmateriaal bekend te maken waarmee hij zichzelf beschuldigt. Maar een boekhouding is een bekend gegeven en valt daar niet onder, luidt het arrest.

Bourgeois argumenteerde ook dat het controlecentrum 'Brussel 4', dat de belastingaangiftes van parlementsleden controleert, niet bevoegd was. Bourgeois stapte midden 2003 uit de advocatuur en sindsdien oefende zijn echtgenote de advocatenpraktijk alleen uit. Maar volgens het hof is Brussel 4 wel bevoegd.

Het echtpaar-Bourgeois beweerde ook nog dat het technisch onmogelijk was alle namen van hun cliënten te schrappen in de papieren die ze aan de fiscus moeten voorleggen. Dat is wel tijdrovend, maar niet technisch onmogelijk, oordeelt het hof.

Het arrest stelt duidelijk dat advocaten, net als andere burgers, hun boeken moeten voorleggen aan de fiscus. Ze kunnen dat niet ontwijken door zich te verschuilen achter het beroepsgeheim.

"Verkapte erelenonen"

Nu kan de fiscus eindelijk controleren of het advocatenkantoor van Bourgeois' echtgenote via 'derdenrekeningen' inkomsten verborgen houdt voor de ficus. De fiscus zal nagaan of er sprake is van 'verkapte erelonen'. Bourgeois heeft eerder al met klem ontkend dat ooit geknoeid zou zijn met de rekeningen.

'Mijn cliënt heeft niets te verbergen', reageert Michel Maus, de advocaat van Geert Bourgeois. 'Er is een akkoord met de fiscus om de gegevens binnenkort over te maken. Het enige probleem was dat we de namen van de cliënten niet wilden vrijgeven.'

'Dit is de eerste keer dat een hof van beroep zich uitspreekt over deze kwestie. Het is dan ook een belangrijk precedent voor alle beroepsgroepen die een beroepsgeheim hebben en werken met derdenrekeningen. Denk maar gerechtsdeurwaarders, notarissen boekhouders en bedrijfsrevisoren. Tot nu was er geen duidelijke rechtsleer over dit thema', legt Maus uit. 'Ook de fiscus beschouwde deze rechtszaak duidelijk als een precedent, want zelfs ambtenaren van het hoofdbestuur van financiën hebben het proces gevolgd.'

'De fiscus kan leven met dit arrest', stelt Luc De Schepper, de advocaat van de belastingadministratie. 'De controle zou gemakkelijker zijn als ook de namen van de cliënten moeten worden vrijgegeven. Maar het maakt de belastingcontrole zeker niet onmogelijk. De conclusie is duidelijk dat de fiscus ook advocaten correct moet kunnen taxeren.'

Lars BOVÉ
(Dit artikel verscheen op vrijdag 24 september 2010 in De Tijd)

http://tijdblogs.typepad.com/zaakjus...fwimpelen.html
Waar is de veroordeling?
Ik zie enkel dat de derdenrekening vrijgegeven moet worden aan de fiscus, dit zonder de namen van de cliënten, en daar draaide de hele zaak toch om. De fiscus wilde alles en kreeg bijna niets.
Oud 26 juni 2016, 11:43   #178
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waar is de veroordeling?
Ik zie enkel dat de derdenrekening vrijgegeven moet worden aan de fiscus, dit zonder de namen van de cliënten, en daar draaide de hele zaak toch om. De fiscus wilde alles en kreeg bijna niets.
Ik zou bijna zeggen dat de N-VA zo ook eens een grote schurk moet hebben, zodat onze anti-Vlaamse vrienden daar naar kunnen wijzen als er over de Belgische fraudeurs, dieven, leugenaars en profiteurs gesproken wordt.

Maar dan bedacht ik dat ze die net gekregen hebben, onze kindervriend van op TV.
Oud 26 juni 2016, 12:17   #179
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Leeuw heeft geen veroordeling nodig, die zegt vlakaf van zichzelf dat hij een fiscaal fraudeur is.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 12:51   #180
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarschijnlijk weer zo'n madammeke die op zoek was naar aandacht roem en glitter.....anders ga je niet aanpappen met een kerel die bijna 30 jaar ouder is....Had hij niet een bekend acteur geweest maar een onbekende facteur ze had hem nog geen blik gegund.....Misschien zal ze nu beseffen dat het niet al goud is dat blinkt.
Eigenlijk is elke oude man met een jonge vrouw ervan overtuigd dat zij met hem is voor zijn schone ogen maar andere oudere mannen met een jonge vrouw zitten met een gold digger of een aandachtshoer opgescheept?
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be