![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met dank aan de immer stakende Waalse vakbonden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volks ? Neen quercus... zo spreken enkel hoogbejaarden en misschien iemand die nooit van de boerderij is weggeraakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoef het belgicisme niet af te zweren.
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging wel die kant op toen Belgique het absolute wereldrekord regeringsvormen haalde.
![]() |
![]() |
#166 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat ik enige samenhang zie.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 27 juni 2016 om 22:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgie stond op barsten.
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof ook niet dat de N-VA 32% van de stemmen haalde bij uitsluitend Vlaams-nationalisten. Maar ik ben er wel zeker van dat alle Vlaams-nationalisten van de N-VAvoor de onafhankelijkheid zouden kiezen. Er kiezen echter ook nog Vlaamsgezinden voor de CD&V en de VLD. Een aantal van hun politici liepen zelfs al publiekelijk over. Willy Dewaele deed dat niet, maar ik ben er zeker van dat ook hij voor de onafhankelijkheid zou kiezen. Bart Staes, vandaag een groene, was ooit VU-er. Nelly Maes, nu onder de rode paraplu, idem. Johan Sauwens, nu CD&V, idem. Jaak Gabriëls, Patrick van Krunkelsven en Fons Borgignon waren zelfs voorzitters van de VU maar zitten nu in de VLD. Bart Somers, nu VLD maar in een vorig leven Vlaams-nationalist. Ik weet niet hoe al die ex.VU-ers zouden stemmen in een referendum voor Vlaamse onafhankelijkheid, maar dat geen énkele traditionele partij is durven ingaan op het voorstel van Di Rupo om een referendum te houden over "het voortbestaan van België" zegt genoeg. Als dat voorstel wél was aangenomen wisten we vandaag of de "separatisten" het verloren hadden en was de praat voor altijd uit. Maar geen énkele traditionele partij durfde het risico nemen. Voor het waarom moeten we terug naar het midden van vorige eeuw. Er brak toen burgeroorlog uit omdat de Waalse vakbond het niet pikte dat de Vlamingen het referendum wonnen. Om de burgeroorlog niet te laten escaleren, het uiteenvallen van Belgique te voorkomen, kregen de Walen hun zin....en Leopold III kon zijn koningskroon aan de haak hangen.
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die tegen de Vlaamse onafhankelijkheid kiest, is dat nog een Vlaams-nationalist?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ook VB'ers zullen daar niet allemaal immuun voor zijn.
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als flamingant ben ik geen vragende partij voor een referendum van Vlaamse onafhankelijkheid, om dezelfde reden die nu de oorzaak van de brexit is: bang maken en op verkeerde gevoelens spelen is veel makkelijker dan logisch en overwogen genuanceerd de zaken afwegen.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
|
![]() Het klopt inderdaad dat België al heel lang ziek is. Fijn dat je daar even de nadruk oplegt.
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een folkloristische beweging? Laatst gewijzigd door Pericles : 28 juni 2016 om 07:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Maar het is niet omdat iemand geen Vlaams-Nationalist is dat hij een belgicist zou zijn. Ik heb ook nergens beweerd dat ik tegen Vlaamse onafhankelijkheid zou stemmen bij een eventueel referendum. Maar ik ben ook geen vragende partij voor zo'n referendum omdat het meer kwaad dan goed zou doen.
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel steun is er in werkelijkheid. En als het inderdaad belachelijk weinig is, dan kan Panda er de volgende 25 jaar mee lachen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is sowieso niemand die het ganse partijprogramma kent van een partij.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |