Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2016, 14:42   #161
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Welke bedoel je precies ?
Ik ga ze niet herhalen
Maar het berouw is oprecht. We mogen niet afstappen van ons fatsoen.
Den duisteren weet het altijd zo prachtig te verwoorden.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2016, 14:43   #162
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
"De mensen voor wie je het niét opneemt, maar voor wie je begrip hebt."

Zo beter? Zeg het maar als ik warm word.
Ik heb nooit begrip gehad voor mensen die spotten met overledenen, en al zeker geen kinderen, gezien mijn eigen situatie.
Elk verlies, vooral van 'n kind is 'n persoonlijk drama voor de betrokkenen, nabestaanden, vooral de moeder uit wiens lichaam dat kind geboren werd, ik kan je vertellen uit eigen ervaring dat dit 't allerergste is wat je als moeder kan overkomen, dat 't is alsof je hart uit je lijf gerukt wordt, elke gofferdomse dag opnieuw, 't beste deel van jezelf weggerukt wordt, de zon nooit meer zal opkomen, de wereld geen mooie plaats meer is ... zal ik verdergaan met mijn leed, 't leed van alle moeders te beschrijven die ooit 'n kind hebben verloren, maar wat weet jij daarvan, je kan 't je zelfs niet eens indenken...

En jij hebt 't lef mij te beschuldigen dat ik daar begrip voor opbreng, voor dat soort marginaliteit?

Je bent koud, ijskoud, 'n ordinaire leugenaar & intolerante opruier.

Klik maar, daar heb ik, graag zelfs, bp's voor over.
Over 't paard getilde allesweter. Je schat jezelf hoger in dan je bent, je stelt totaal niks voor, jij bent degene die over 't lijk van 'n dood kind, 't leed van de mama, je gelijk wil halen, je morele superioriteit wil aantonen.
Verwerpelijk sujet!

Ga je de wandaden van mijn zogezegde "broeders" ook nog veroordelen, of reikt je morele superioriteit niet zo ver?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2016, 14:45   #163
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Nu nu van je onsamenhangende uitspraken en het kan nog goed komen.
Het spijt mij.
Maar bepaalde dingen neem ik niet terug. Daar sta ik sterk op omdat ik een intense relatie heb met het moedercontinent Europa. Haar gronden hebben mij tijden geschonken die ik in geen andere contreien ooit zou kunnen beleefd hebben. En onze vrouwen.... Alles was vrij en we leefden onbevreesd.
Toen begon de globalisatie... mensen werden gedood voor een domme sigaret, of een mp3 speler.

Laatst gewijzigd door Peche : 4 augustus 2016 om 14:47.
Oud 4 augustus 2016, 14:47   #164
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik heb nooit begrip gehad voor mensen die spotten met overledenen, en al zeker geen kinderen, gezien mijn eigen situatie.
ow.. my condolences
Oud 4 augustus 2016, 14:47   #165
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Elk verlies, vooral van 'n kind is 'n persoonlijk drama voor de betrokkenen, nabestaanden, vooral de moeder uit wiens lichaam dat kind geboren werd, ik kan je vertellen uit eigen ervaring dat dit 't allerergste is wat je als moeder kan overkomen, dat 't is alsof je hart uit je lijf gerukt wordt, elke gofferdomse dag opnieuw, 't beste deel van jezelf weggerukt wordt, de zon nooit meer zal opkomen, de wereld geen mooie plaats meer is ... zal ik verdergaan met mijn leed, 't leed van alle moeders te beschrijven die ooit 'n kind hebben verloren, maar wat weet jij daarvan, je kan 't je zelfs niet eens indenken...

En jij hebt 't lef mij te beschuldigen dat ik daar begrip voor opbreng, voor dat soort marginaliteit?

Je bent koud, ijskoud, 'n ordinaire leugenaar & intolerante opruier.

Klik maar, daar heb ik, graag zelfs, bp's voor over.
Over 't paard getilde allesweter. Je schat jezelf hoger in dan je bent, je stelt totaal niks voor, jij bent degene die over 't lijk van 'n dood kind, 't leed van de mama, je gelijk wil halen, je morele superioriteit wil aantonen.
Verwerpelijk sujet!

Ga je de wandaden van mijn zogezegde "broeders" ook nog veroordelen, of reikt je morele superioriteit niet zo ver?
Ga je je politieke geestesgenote Monique de rug toe keren?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Monique.jpg‎
Bekeken: 26
Grootte:  142,6 KB
ID: 103366  

Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2016, 14:48   #166
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het spijt mij.
Maar bepaalde dingen neem ik niet terug. Daar sta ik sterk op omdat ik een intense relatie heb met het moedercontinent Europa. Haar gronden hebben mij tijden geschonken die ik in geen andere contreien ooit zou kunnen beleefd hebben. En onze vrouwen.... Alles was vrij en we leefden onbevreesd.
Toen begon de globalisatie... mensen werden gedood voor een domme sigaret, of een mp3 speler.
Mensen worden gedood sinds dat er mensen bestaan.
Hou toch op met die kul en denk twee keer na voor je iets post.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 augustus 2016 om 14:49.
Oud 4 augustus 2016, 14:50   #167
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen worden gedood sinds dat er mensen bestaan.
Hou toch op met die kul en denk twee keer na voor je iets post.
In Vlaanderen voor een sigaret? Voor een mp3 speler?
Ja mensen werden altijd gedood, maar zinloos geweld kende ik als kind niet.
Dat is pas gekomen toen ik puber werd.
Oud 4 augustus 2016, 14:52   #168
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
In Vlaanderen voor een sigaret? Voor een mp3 speler?
Ja mensen werden altijd gedood, maar zinloos geweld kende ik als kind niet.
Dat is pas gekomen toen ik puber werd.
Voor uw puberteit was geweld zinvol?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 augustus 2016 om 14:53.
Oud 4 augustus 2016, 14:55   #169
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is zinvol geweld?
(Zelf)verdediging.
Oud 4 augustus 2016, 14:56   #170
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
(Zelf)verdediging.
Zonder aanval?
Oud 4 augustus 2016, 14:59   #171
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor uw puberteit was geweld zinvol?
Wat ik bedoel, mensen werden niet ineen gemept voor een sigaret, of gedood voor een mp3 speler. Ik herinner mij dat ik echt in een continent leefde waarin je u onbevreesd kon verplaatsen. Maar hoe verder we in tijd gaan, hoe minder dat het geval is. Ik heb eens terug gereflecteerd op de tijden die ik me herinner en dat vergeleken met vandaag, ... Er is veel veranderd AJ en niet voor het betere.
Oud 4 augustus 2016, 15:02   #172
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die indruk wekte je inderdaad en blijkbaar niet alleen bij mij, maar als ik dat verkeerd heb ingeschat wil ik mij daarvoor bij deze verontschuldigen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2016, 15:03   #173
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik bedoel, mensen werden niet ineen gemept voor een sigaret, of gedood voor een mp3 speler. Ik herinner mij dat ik echt in een continent leefde waarin je u onbevreesd kon verplaatsen. Maar hoe verder we in tijd gaan, hoe minder dat het geval is. Ik heb eens terug gereflecteerd op de tijden die ik me herinner en dat vergeleken met vandaag, ... Er is veel veranderd AJ en niet voor het betere.
en wanneer ben jij dan geboren? Mijn ouders, geboren in de jaren 40, herinneren zich dat niet, ik geboren in de jaren 70 zeker niet.

Ik herinner me wel de massagevechten elke kermis in de jaren 80. Mijn vader zei me dat het nog meeviel, vroeger was dat véél erger.
Oud 4 augustus 2016, 15:04   #174
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat dus alsmaar beter en beter?
Oud 4 augustus 2016, 15:16   #175
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die indruk wekte je inderdaad en blijkbaar niet alleen bij mij, maar als ik dat verkeerd heb ingeschat wil ik mij daarvoor bij deze verontschuldigen.
Ik heb geen boodschap aan jouw verontschuldigingen.

Ik heb die foto van dat jongetje bekeken, met z'n beugeltje, lachend, iets wat hij nooit meer zal kunnen, zijn moeder zal hem nooit meer "mama" horen zeggen, waar ze waarschijnlijk haar eigen leven voor zou geven, ik althans wel.

Ik heb gehuild en gefluisterd: " 't Spijt me, ik hoop dat je geen pijn hebt gehad".

Ik ben geen onmens omdat ik niet moet weten van islam! Dat is mijn recht...vooralsnog, maar niet meer als 't aan lieden als jij zou liggen!

Jouw rechten heb je te danken aan onze westerse beschaving, niet aan de islamitische, daar doen ze van gebouwen gooien met jouw "minderheden
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2016, 15:20   #176
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Herinneringen kunnen nogal eens bedrieglijk zijn. Ik had in de jaren tachtig, toen ik opgroeide, ook het gevoel in een fijne (kinder)wereld te leven. Pas later besefte ik dat het eigenlijk een rottijdperk moet geweest zijn: stakingen en demonstraties, zware besparingen, Koude Oorlog, Thatcher en Reagan aan de macht, enz. En zelfs toen was er vooruitgang. Wij gingen met het gezin bijvoorbeeld af en toe met vakantie naar Spanje. Dat land was tot aan mijn geboorte nog een dictatuur...

Ik ben het wel met je eens dat we ons thans in een periode van neergang bevinden. Alleen: zulke periodes zijn er wel vaker geweest. Ze zijn nooit onherroepelijk gebleken, als we er verstandig, geduldig en volhardend op reageren.
Oud 4 augustus 2016, 15:22   #177
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe maar linkjes voor dat naarstig opnemen, komt je geloofwaardigheid èn je objectiviteit ten goede.
Je vriend en zielsverwant kon er ook al geen opsnorren...
In topics die over vluchtelingen gaan kies je steevast partij voor degenen die zeggen dat het allemaal gevaarlijke lieden zijn. Wie erop wijst dat er dagelijks doden vallen in Syrië wuif je weg. Daar fluister je niet voor.

Dus scheer je weg met je zogezegde menselijkheid.

Laatst gewijzigd door dalibor : 4 augustus 2016 om 15:24.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2016, 15:27   #178
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Ik ben geen onmens omdat ik niet moet weten van islam! Dat is mijn recht...vooralsnog, maar niet meer als 't aan lieden als jij zou liggen!
Graag een linkje waarin ik beweer dat mensen, als het aan mij lag, niet langer het recht zouden hebben om zich negatief uit te laten over de islam...

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 4 augustus 2016 om 15:32.
Oud 4 augustus 2016, 15:27   #179
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Herinneringen kunnen nogal eens bedrieglijk zijn. Ik had in de jaren tachtig, toen ik opgroeide, ook het gevoel in een fijne (kinder)wereld te leven. Pas later besefte ik dat het eigenlijk een rottijdperk moet geweest zijn: stakingen en demonstraties, zware besparingen, Koude Oorlog, Thatcher en Reagan aan de macht, enz. En zelfs toen was er vooruitgang. Wij gingen met het gezin bijvoorbeeld af en toe met vakantie naar Spanje. Dat land was tot aan mijn geboorte nog een dictatuur...

Ik ben het wel met je eens dat we ons thans in een periode van neergang bevinden. Alleen: zulke periodes zijn er wel vaker geweest. Ze zijn nooit onherroepelijk gebleken, als we er verstandig, geduldig en volhardend op reageren.
Ach kom, er was een zeker Westers fatsoen. Mijn bomma liet haar voordeur openstaan en ging winkelen. Dat kan je vandaag niet meer doen.
De wijk waarin ze opgegroeid is is een multicul wijk geworden en ze durft 's avonds niet meer buitenkomen.
Dat was vroeger niet Duisteren.
Oud 4 augustus 2016, 15:42   #180
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Ach kom, er was een zeker Westers fatsoen. Mijn bomma liet haar voordeur openstaan en ging winkelen. Dat kan je vandaag niet meer doen.
De wijk waarin ze opgegroeid is is een multicul wijk geworden en ze durft 's avonds niet meer buitenkomen.
Dat was vroeger niet Duisteren.
Dat is niet in tegenspraak wat ik schreef, mijn beste. Maar maak het niet eenzijdiger dan noodzakelijk is. Mijn moeder heeft decennialang in een ziekenhuis gewerkt waarvan tijdens de sloop bleek dat het vol asbest zat. Twee aspecten daaraan: 1) vandaag wordt niet meer met asbest gewerkt; 2) vroeger verkeerde men in zalige onwetendheid over wat men allemaal inademde.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be