Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 8 augustus 2016, 02:15   #161
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik vraag me dikwijls af hoe het zou zijn als extreem rechts de macht heeft.
Ze hebben wel een goed verhaal, maar hoe ze dat praktisch gaan uitvoeren is één vaag gegeven. Minder islam, ok, maar hoe?
De islam verbieden en wat dan? Een opstand?
Eerst zal je extreemrechts moeten definieren en beargumenteren waarom extreem.

Want alles rechts van autoritair links is in hun ogen extreem.
SDX is offline  
Oud 8 augustus 2016, 02:16   #162
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Eerst zal je extreemrechts moeten definieren en beargumenteren waarom extreem.

Want alles rechts van autoritair links is in hun ogen extreem.
Wel als de PVV en VB wint. Wat zou er veranderen, hoeveel beter wordt het?
Peche is offline  
Oud 8 augustus 2016, 02:17   #163
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Dat klopt niet, voor een erkend vluchteling geld een bewijs dat er gewerkt is in eigen land als voldoende voorwaarde voor een werkloosheidsuitkering, naast werkbereidheid en in staat zijn om te werken zoals Belgen.
Voor een migrant uit de meest maghreblanden en anderen waarmee bilaterale akkoorden werden afgesloten geldt dat zij één dag moeten werken in belgië voor een uitkering.

Een belg die nooit werkte kan naargelang zijn leeftijd geen recht hebben op een uitkering, of recht hebben op een uitkering die eindigt na drie jaar na een wachttijd van 12 maanden (ingeval -25 jaar en diploma).
Zuivere discriminatie op basis van afkomst !!
daiwa is offline  
Oud 8 augustus 2016, 02:25   #164
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel als de PVV en VB wint. Wat zou er veranderen, hoeveel beter wordt het?
Niet, de rotzooi kan niet meer opgelost worden op vredelievende, humane wijze, daarvoor zijn we al veel te ver heen.

Ik hoop van harte dat VB, Wilders, noch Le Pen aan de macht komen, daarvoor is 't al veel te laat en ook zij kunnen de chaos niet meer opgekuist krijgen in 1 2 3, en dat is wel wat iedereen dan zal verwachten en iedereen zal teleurgesteld zijn dat ze 't ook niet kunnen of uiterst onpopulaire maatregelen dienen te nemen waar ook wij de dupe van zouden zijn, links zal zwelgen in zelfgenoegzaamheid omdat rechts hun wanbeleid niet meer kan rechttrekken.

Laat de linkse bandietenbende maar aanmodderen, hun incompetentie steeds meer aantonen tot de hele boel uiteindelijk in hun bandietensmoelen ontploft. Zij hebben 't veroorzaakt, dat ze 't maar proberen oplossen, incompetente graaiende opportunisten.

Laatst gewijzigd door SDX : 8 augustus 2016 om 02:27.
SDX is offline  
Oud 8 augustus 2016, 02:26   #165
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Islam = extreemrechts en islam kőmt aan de macht indien niet gisteren ingegrepen wordt door de huidige machthebbers.
Indien de huidige machthebbers niet willen dat extreemrechts aan de macht komt zal er ingegrepen moeten worden tegen dat "wir schaffen das-beleid" en niet iedereen die tegen dat beleid is demoniseren en als racist of nazie wegzetten alsof wij de grootste vijanden van- en gevaar voor de maatschappij zijn, ze zullen zich moeten focussen op 't èchte gevaar, de hoek van waaruit 't èchte gevaar komt, 't eindelijk durven te benoemen en van daaruit naar oplossingen zoeken, zoniet geven ze slechts steeds meer munitie aan extreemrechts.
Om 't even wèlk extreemrechts, dat extreemrechts waar jij voor vreest of 't islamitische extreemrechts. Bij dat laatste zijn we allemaal de klos en kan je vaarwel zeggen aan onze democratie en alle verworven rechten & vrijheden waar onze voorouders voor gestreden hebben.

Bij 't andere waar jij voor vreest kan ik geen voorspellingen doen want die hebben de kans nooit gekregen.
Vergeet niet dat de nazies zichzelf sociaaldemocraten noemden en dat Hitler eerder links was, de meeste dictators en massamoordenaars trouwens.
Klopt !!
daiwa is offline  
Oud 8 augustus 2016, 02:27   #166
Peche
Banneling

Standaard

Maar het ontploft eerst bij ons, pas veel later bij hen.
Peche is offline  
Oud 8 augustus 2016, 02:28   #167
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stormfront is geen politieke partij.

Hoe hoog was je IQ ook alweer bij die test? 70 zei je?
Vandaar...
daiwa is offline  
Oud 8 augustus 2016, 02:29   #168
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zuivere discriminatie op basis van afkomst !!
Als je weet dat die bewijzen van gewerkt te hebben gewoon vervalste documenten zijn die gekocht kunnen worden.
+ die kebabzaak in Hasselt die alleman voor 1 dag inschreef zodat ze levenslang konden gaan doppen, dan had je nog die ABVV'er van Houthalen die 't papierwerk invulde zodat 't allemaal zeker in orde kwam.

Of oom Mohamed met 'n kebabzaak in Spanje die neef mohamed pro forma inschreef voor de tijd die nodig was om werkloosheidsuitkering te krijgen, loonlasten betaalde die 1 niks waren in Spanje, ook was de periode dat je diende te werken in Spanje korter dan in Blg., maar eens je dat bepaald formulier had maakte dat niet meer uit want ze waren in orde, via Spanje kwamen ze dan in Blg. terecht om levenslang te doppen, want in Spanje bestaat dat niet.

Breek me de bek niet open over fraude en oplichting, ik ken zoveel lieden die er gebruik van maakten, hoe ze 't deden, wie 't deden, welke ABVV'ers, welke kebabzaken etc etc...
Ik weet zelfs hoe er gesjoemeld wordt met 't toekennen van sociale woningen, terwijl iedereen wijsgemaakt wordt dat 't er eerlijk aan toegaat en volgens nummer op de lijst, Turken & Marokkanen met woningen in thuislanden waar ze meerder malen/jaar voor maanden heentrekken, toch evrnzeer gewoon uitkering blijven krijgen en sociale woning mogen behouden. De taal niet kennen, hun vrouwen geen 2 woorden Ndl's spreken, terwijl er zogezegd moet bewezen worden dat ze de taal moeten kennen om er 1 te krijgen enzovoorts enzovoorts.

En dat is nog maar 't topje van de ijsberg.

Laatst gewijzigd door SDX : 8 augustus 2016 om 02:50.
SDX is offline  
Oud 8 augustus 2016, 02:39   #169
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je weet dat die bewijzen van gewerkt te hebben gewoon vervalste documenten zijn die gekocht kunnen worden.
Natuurlijk !
En controleren kunnen ze dat niet want dat ''bedrijf'' waar ze zogezegd werkten is al lang op de fles gegaan om plaats te maken voor een ander ''bedrijf'' dat weer bewijzen van ''gewerkt'' geeft/verkoopt.
daiwa is offline  
Oud 8 augustus 2016, 02:39   #170
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Links treft hier geen schuld aan. "Migratie is van alle tijden", en dat is nochtans een leuze van de N-VA (rechts).

Ps. Nergens beweerde ik dat Stormfront een politieke partij was.
bembem is offline  
Oud 8 augustus 2016, 02:45   #171
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Links treft hier geen schuld aan. "Migratie is van alle tijden", en dat is nochtans een leuze van de N-VA (rechts).

Ps. Nergens beweerde ik dat Stormfront een politieke partij was.
Toch wel. Links heeft die gepamperd en soepele migratiewetten gemaakt.
Snelbelgwet er nog eens bij.
Maar dat was niet het ergste, die mensen kwamen om te werken. Hielpen mee het land opbouwen.
De NVA integreert nu ex ISIS strijders en noem maar op.
Erger kan gewoon niet. Zij zullen in de geschiedenis gaan met deze blaam, niet de sossen. Het is de NVA die ons joste
Peche is offline  
Oud 8 augustus 2016, 02:50   #172
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ons is een plaats met een grote mogelijkheid van verschillende lengte- en breedtegraden. En laten die nu net verplaatsbaarheid verklaren.
Ipv. tegen muren vechten, of er met je kop tegen te boenken, of de grond te kussen terwijl je je string (of gebrek eraan) laat bewonderen.

Mobiliteit start in je brein. (Da's een wereldberoemde quote, toch?)
Oud 8 augustus 2016, 02:52   #173
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk !
En controleren kunnen ze dat niet want dat ''bedrijf'' waar ze zogezegd werkten is al lang op de fles gegaan om plaats te maken voor een ander ''bedrijf'' dat weer bewijzen van ''gewerkt'' geeft/verkoopt.
Ook.

En ik heb er nog 'n hoop aan toegevoegd, ik verzin dit niet, want er zijn reeds zaken van in de pers gekomen, maar van de meeste gevallen ken(de) ik de betrokkenen.
SDX is offline  
Oud 8 augustus 2016, 02:58   #174
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel. Links heeft die gepamperd en soepele migratiewetten gemaakt.
Snelbelgwet er nog eens bij.
Maar dat was niet het ergste, die mensen kwamen om te werken. Hielpen mee het land opbouwen.
De NVA integreert nu ex ISIS strijders en noem maar op.
Erger kan gewoon niet. Zij zullen in de geschiedenis gaan met deze blaam, niet de sossen. Het is de NVA die ons joste
Die mensen zijn nooit gekomen om te werken. Toen al niet!
De Italianen ja, Spanjaarden, Grieken, Polen, maar Marokkanen, 'n enkeling tot ze de ziekenkas ontdekten, en sommige Turken werkten redelijk hard, maar ook niet allemaal.
Ik ken ouderen, gepensioneerde Vlamingen die in de mijnen in Waterschei of Winterslag gewerkt hebben, nee zij voelden zich niet te goed om 't vuile, zware werk te doen zoals men ons wil wijsmaken, de verhalen die ze me vertelden...

Laatst gewijzigd door SDX : 8 augustus 2016 om 02:59.
SDX is offline  
Oud 8 augustus 2016, 03:03   #175
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen die tijd heeft niemand meer iets te verliezen, dus maakt 't niet meer uit.

Wat heb jij te verliezen? Je uitkering? Goeie zaak, dan kom je uit je luie zetel...en jij niet alleen.
SDX is offline  
Oud 8 augustus 2016, 03:05   #176
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook.

En ik heb er nog 'n hoop aan toegevoegd, ik verzin dit niet, want er zijn reeds zaken van in de pers gekomen, maar van de meeste gevallen ken(de) ik de betrokkenen.

Ik geloof je best, het is een schande !

Overtijd deed een beambte van de RVA anoniem zijn beklag over deze gang van zaken.
'' Die bewijzen van ''gewerkt'' zijn gewoon niet te controleren want de bedrijven die ze uitreikten zijn al lang ''verdwenen'' zei hij gefrustreerd.
'' En zo heb je honderden van die ''bedrijven'' voegde hij er aan toe.

Laatst gewijzigd door daiwa : 8 augustus 2016 om 03:05.
daiwa is offline  
Oud 8 augustus 2016, 03:22   #177
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof je best, het is een schande !

Overtijd deed een beambte van de RVA anoniem zijn beklag over deze gang van zaken.
'' Die bewijzen van ''gewerkt'' zijn gewoon niet te controleren want de bedrijven die ze uitreikten zijn al lang ''verdwenen'' zei hij gefrustreerd.
'' En zo heb je honderden van die ''bedrijven'' voegde hij er aan toe.
En de "bewijzen" uit andere landen zijn al helemaal niet te controleren, of ze nu vervalst zijn of niet, ze dienen enkel maar naar de juiste ABVV'er te gaan, waarvan ze naam & adres al op zak hebben en die klaart 't zaakje, dossier wordt geklasseerd.

Vroeger - en ook dat weet ik van die oudere mensen die nog in de mijn gewerkt hebben - werden ze zelfs (door ABVV'ers) naar dokters gestuurd waarvan geweten was dat ze 'n handje holpen om op ziekenkas te geraken, ook welke klachten ze moesten formuleren zoals fiele pijnen ien de rukke en kop, voordat er scanners waren kon niet uitgemaakt worden of er echt iets in die kop of rug mis was of niet...

Och, er is nog zoveel meer, dat je 't je niet kan voorstellen.
SDX is offline  
Oud 8 augustus 2016, 04:22   #178
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Heeft de autochtoon hier soms minder rechten dan de Belg van vreemde origine? Ik dacht het niet.
Zelfs je eigen vragen beantwoorden doe je fout.
Kweetni maar hopelozer gevallen vinden wordt heel moeilijk.
Oud 8 augustus 2016, 08:20   #179
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Denkt u echt dat het gaat om de veiligheid van de burgers? Het gaat hier gewoon om angst van de overheid dat de volgende aanslag wel eens de lont in het kruidvat zou kunnen zijn en er een volksopstand komt, tegen de regering, tegen al wat geen Europees uiterlijk heeft kortom revolutie, daar is men bang voor, niet voor uw of mijn veiligheid pfff nee hoor.
Dat er een volksopstand kan veroorzaakt worden door de vele aanslagen is inderdaad niet uit te sluiten, maar die gedachten zijn niet het belangrijkste bij de huidige politici.
Die zijn vooral bang dat zij mogen opstappen na de zoveelste aanslag die ze niet hebben kunnen voorkomen.
Jantje is offline  
Oud 8 augustus 2016, 08:57   #180
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Grappig he. De bom is langzaam in de politiek hun gezicht aan het ontploffen. Maar ze ondernemen nog altijd niets structureels. De particratie is ten dode opgeschreven.
Eigenlijk is het niet grappig, het is om te huilen.
En dankzij de versnippering van de bevoegdheden is het politiek bijna onmogelijk nog iets te ondernemen tegen de huidige problemen.
Een asielzoeker moet immers slechts in 1 EU-lidstaat een onderzoek hebben lopen om over heel de EU te kunnen rondzwerven.
Daarnaast moet men sommige rechten en vrijheden gaan inperken. En probeer maar eens aan de westering uit te leggen dat justitie het recht heeft om je telefoon af te tappen en te volgen op internet. Probeer de westering maar eens uit te leggen dat justitie het recht heeft op basis van het bezoek aan een internetsite van zijn kind een huiszoeking uit te voeren en de boel in beslag te nemen.

Toen de politiek besliste om militairen de politie te laten helpen bij bewakingsopdrachten, stonden vele burgers op hun achterste poten, want voelden zich in hun vrijheid beperkt. Beeld je dus maar eens in, dat de politiek zou beslissen, dat morgen de politie met ondersteuning van militairen een huiszoeking mogen uitvoeren. Daarnaast moeten politici bij alle beslissingen rekening houden met regels die door andere politieke niveau's worden opgelegd. Zo moet het Antwerpse stadsbestuur zich houden aan regels die door de VN worden opgelegd en is het dus verplicht om onderwijs te voorzien voor alle minderjarigen op het Antwerpse grondgebied, ook al zijn die minderjarigen illegaal in België. Zo moet Belgie alle inwoners van onderdak¨en voedsel voorzien dankzij de regels het internatiaal hof van de rechten van de mens, ook al zijn die burgers illegaal in het land.
En dit gaat zelfs zover, dat er een internationale instelling bestaat, die beslist of een bedrijf een ander bedrijf mag overnemen of niet.
En veel van die regels zijn zlefs niet eens door mensen die nu nog leven ingesteld, maar zijn vaak nog te herleiden tot de Romeinen en zelfs de Grieken.
Jantje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be