![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U die zo graag vit op de woorden: 'ordinair' kan ook betekenen 'gemeen'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan van den Berghe kijk eens bij van de Amerikaanse gelovige ,
en u vindt het antwoord op mijn geschrijf !! Zo heb je de born again , west boro church , amish , enz .... Stuk voor stuk idioten 1ste klas waar ik letterlijk van moet kotsen !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het antwoord niet, want u haalt een of ander extreem voorbeeld aan dat helemaal niet representatief is. Westboro is slechts een handjevol mensen, terwijl de baptisten een stroming in het christendom is met miljoenen leden. En de mainstream verwerpt heel uitdrukkelijk waarnaar u verwijst. Amish? Wat is er van die hoogst vredelievende mensen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het zit zo: Het sanhedrin werd verantwoordelijk gesteld door de Romeinen voor alle onrusten en opstanden. Uit vrees hiervoor bestraft te worden zou men er alles aan doen om dit te voorkomen. Duidelijk genoeg dat Jezus hierop een bedreiging was. Op enkele uitzonderingen na waren alle leden van het sanhedrin marionetten van de overheid en de Herodianen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Romeinen kruisigden in principe nooit Romeinen. Kruisiging was een schandelijke straf voor slaven en vreemdelingen. Kruising werd vaak toegepast voor desertie, moord, hoogverraad, of het grondig verstoren van de openbare orde (opstand tegen het Romeins gezag).
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 december 2021 om 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het geloof zit er nog steeds harder ingebakken dan je denkt , bv The Bible-belt !! Zo ook in Nederland !! Vredelievend ?? Loopt daar maar eens een scheve schaats ....
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hogepriester en zijn helpers die wisten dat heel de stad zou lijden onder de weerwraak van de Romeinen moest dit gebeuren en die ook vrij vlug beseften dat Jezus en zijn troepje het nooit konden halen van de Romeinen + het feit dat ze hun hoge positie zouden verliezen omdat zij verantwoordelijk zouden worden gesteld, namen een vlugge beslissing. Zij brachten Pilatus die in Caesarea resideerde zo snel mogelijk op de hoogte en deze reageerde maar even vlug. Hij overviel Jezus en zijn bende in het hof van Olijven en de rest kennen we. Deze Slavonische versie van Josephus heeft een bijzonder kenmerk, zo luidt het. Hij steunde niet op christelijke kopiisten, maar op joodse kopiisten. Betrouwbaar? Hmm... absoluut niet zeker. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 december 2021 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er dan wel van die "wedergeboren christenen", "straatpredikanten" of de Bijbelgordel in Nederland? U grossiert in algemeenheden en vage beschuldigingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amish heb ik altijd een vrij sympathieke gemeenschap gevonden. Ik heb er eens een boek over gelezen. Het is vermoedelijk waar dat er een grote sociale controle is, maar iedereen kan er uiteindelijk toch uitstappen, zo heb ik me laten vertellen. Of het echt zo is? Misschien eens vragen een gewezen lid van de Amish gemeenschap.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 december 2021 om 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb jij al eens gegoegeld op zulke ?? De haat die ze uitspugen , vooral naar LGBTQ's !! https://en.wikipedia.org/wiki/Open-air_preaching https://en.wikipedia.org/wiki/Born_again Ze vallen zelfs andere gelovige aan !! En in sommige gevallen .... https://globalnews.ca/news/8200407/a...-vancouver-man https://vancouver.citynews.ca/2021/0...reacher-guilty
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 12 december 2021 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |