Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

Discussietools
Oud 5 november 2004, 13:34   #161
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Ik kon het niet laten dit nog eens te onderstrepen.
De daaropvolgende zin die mee door jou gequote werd, vind ik minstens even belangrijk. Onze traditionele partijen vertonen op dat punt minstens evenveel passivisme als de ganse moslimgemeenschap...
Oud 5 november 2004, 13:35   #162
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Om je plezier te doen Turkje, een portie politiek correcte demagogie van extreem multikuttie ...
Past bovendien uitstekend bij het racisme dat uw idool-varken propageert ...

Alle Vlamingen zijn varkensneukers
(In navolging van Sint Theo Van Gogh)

Zonder dank Turkje 8)
Houston, we have a brain meltdown...
Oud 5 november 2004, 13:37   #163
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Zever is toch oooohhh zoooo makkelijk om te ontkrachten.
Ontkrachten?
Dit was geen rechtspleging. Dit was MISBRUIK van ons rechtsstysteem om islamitische achterlijkheden geïnstitutionalilseerd te krijgen.

De rechter had het MISBRUIK sneller door dan jij Turkje

[font=Verdana]Allah is een varken wiens excrementen door moslim-geitenneukers de wereld ingedragen worden en het geprefereerd voeier zijn van multikullies.[/font][font=Verdana] [/font][font=Verdana](In navolging van Theo Van Gogh)[/font]
Spolpoel is offline  
Oud 5 november 2004, 13:39   #164
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ontkrachten?
Dit was geen rechtspleging. Dit was MISBRUIK van ons rechtsstysteem om islamitische achterlijkheden geïnstitutionalilseerd te krijgen.

De rechter had het MISBRUIK sneller door dan jij Turkje
En hij zonk nog sneller dan de Koersk...

PS: je bent en blijft mijn grootste fan hoor, don't worry.
Oud 5 november 2004, 13:41   #165
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Houston, we have a brain meltdown...
Op je besneden piemeltje getrapt Turkje?
Spolpoel is offline  
Oud 5 november 2004, 13:47   #166
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
En hij zonk nog sneller dan de Koersk...

PS: je bent en blijft mijn grootste fan hoor, don't worry.
Rare mentaliteit die moslimpijpers : als ze het niet met argumenten halen, beginnen ze islamo-creatieve schrijfsels te lozen ...
Jammer dat de sujetten van uw aanbieding daar nog niet aan toe.

[font=Verdana]Allah is een varken wiens excrementen door moslim-geitenneukers de wereld ingedragen worden en het geprefereerd voeier zijn van multikullies.[/font][font=Verdana] [/font][font=Verdana](In navolging van Theo Van Gogh)[/font]
Spolpoel is offline  
Oud 5 november 2004, 13:47   #167
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Heb ik gedaan. Mijn antwoord blijft overeind.
Traag van beuhgrip duidelijk: is dat een kwestie van uren, dagen, weken, maanden of jaren ? ?
Een gat is een gat zegde de boer en hij kroop op zijn varken: deze oude vlaamse spreuk bewijst wel dat het waar is!
(anders: vrijheid van meningsuiting, weet je wel)
filosoof is offline  
Oud 5 november 2004, 13:49   #168
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Traag van beuhgrip duidelijk: is dat een kwestie van uren, dagen, weken, maanden of jaren ? ?
Een gat is een gat zegde de boer en hij kroop op zijn varken: deze oude vlaamse spreuk bewijst wel dat het waar is!
In uw geval moet het om een traagheid van een goede 16de eeuwen gaan.
Spolpoel is offline  
Oud 5 november 2004, 13:51   #169
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was het ooit anders? Waar en wanneer?Voor hoelang?
"rechtstaat" wil juist zeggen dat er wetten zijn en dat die ook toegepast worden, voor het geval je d�*t niet wist
In het geval TVG faalde de rechtstaat idd: hij schond prima facie art 1 & 2 van de NL Grondwet (en mogelijk nog enkele bepalingen over "smaad" en "laster" uit het SWB), zonder dat de OvJ meende te moeten vervolgen(én onpopulair, gezien het overlijden en de cultus van PF én riskant na een testcase over een grijze ezel) .

Goed pleidooi.Maar volledig bezijdens de waarheid natuurlijk.
Het is niet omdat openbaar ministerie of rechtbanken falen,dat de principes niet overeind blijven;

Stel:
We komen elk aan in onze wagen op een kruispunt.Ik moet voorrang verlenen,maar doe het niet en knal tegen je auto aan.
Ik ben dus in fout.
Maar om welke reden dan ook slaag je er niet in om via een burgerlijke rechtbank een schadevergoeding te bekomen.
(Om dit gesprek even weg te halen uit de ideologische en religieuze sfeer)

Vraag:
Mag je me dan een financieel verlies laten ondergaan onder het motto "oog om oog,tand om tand"? (ruit van mijn auto ingooien bvb)
Wat staat er ook alweer onder je posts?Iets over blind worden....?????
Of wilde je zeggen:"ziende blind zijn"?
TVG was een provocateur.Dat was zijn stijl.Dat kan idd als bedreigend ervaren worden.
Maar hij was geen bedreiging in de zin van "bedreiging voor de fysieke integriteit van anderen"
Bijgevolg was het gebruik van geweld disproportioneel,ongeacht hoe bedreigend/beledigend zijn mening over moslims door moslims ook mocht aangevoeld worden.
Merk op dat de retoriek en het fysieke geweld,gepleegd door moslims,van de Noord- tot de Zuidpool weldegelijk laat vermoeden dat ze er niet uit eigen beweging zullen mee stoppen.
In fine:moslims (of toch de fundi's onder hen) vormen weldegelijk een fysieke bedreiging voor Westerlingen........
Trek je eigen conclusies.

Wijlen PF was zich duidelijk bewust van het risico op vervolging dat hij liep en wenste dan ook deze artikels te schrappen of aan te passen.

Bedoel je dat mensen soms bestaande wetten veranderen omdat ze niet meer voldoen aan de noden van de huidige samenleving???
Schandalig!!!!
En nu mag jij me vertellen wat er fout is met drie wets- en twee gondwetswijzigingen om het 70-punten plan van de fascisten aan te pakken....

Nu heeft een zwakbegaafde (dit is te zacht uitgedrukt) zich geroepen gevoeld het recht (of zijn eigen enge visie erop dan toch) in eigen handen te nemen. Omdat de rechtstaat niet werkte...

So what else is new????
Noem eens een rechtstaat die perfekt functioneert....en terwijl je bezig bent:noem een iets wat door mensen bedacht werd dat perfekt funktioneert...
Kan dit een vergoeilijking zijn om het recht in eigen handen te nemen????

Het kadert wel in het modieuze privatizeringsidee: minder staat, meer privéinitiatief...

Dit is een goedkope recuperatie.Je gebruikt een probleem uit één sfeer om een collectivistisch alternatief voor alle sferen te promoten.Ik heb al betere argumenten gelezen van jouwentwege filo....

Er loopt inderdaad "iets mis" met de rechtstaat, d�*�*r heb je gelijk in. (Maar waar?)

Heb je 50 jaar tijd om dit te bespreken? (lijkt mij een minimum)
Maar opnieuw:
Kan dit een vergoeilijking zijn om het recht in eigen handen te nemen????

Een gat is een gat, zegde de boer en hij kroop op zijn varken: deze oude vlaamse spreuk bewijst wel dat het waar is!

En daar zit nu net het verschil:
Het hoeft geen betoog dat ik het oneens ben met die stelling,netzomin als jij het zou menen.
Maar zelfs als je het zou menen:ik zou vechten voor jouw recht om dit te zeggen.
Moslims zouden vechten om je te doen zwijgen......
Wie heeft nu volgens jou de morele hogere grond?

PS de gemiddelde "boer" (land- en tuinbouwer dus) heeft tegenwoordig een licentiaat Land en Bosbouw of iets dergelijks....
En rijdt rond in een Mercedes of een BMW.Niet echt een "boerke" heh....
Oud 5 november 2004, 13:51   #170
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Laat je je weer van je beste kant zien strontspoel?
Het Skill Effect is offline  
Oud 5 november 2004, 13:56   #171
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Laat je je weer van je beste kant zien strontspoel?
Speciaal voor jou Stront Effect :

[font=Verdana][/font]
[font=Verdana]Smakelijk ! 8) [/font]
Spolpoel is offline  
Oud 5 november 2004, 13:56   #172
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een zever.
Is het nog niet in je hoofdje opgekomen dat voor die moslimzot de regels van de rechtsstaat inferieur zijn aan de islamitische sharia-wetten? De wetten van allah kennnen de regels van de rechtsstaat niet, en erkennen ze ook niet. Het zou niet eens in de gedachte van een gehersenspoelde islamzot opkomen om zich zelf maar te wenden tot de seculiere rechtspleging.
Niemand, absoluut niemand dan hij zelf en zijn islamitische hersenspoeling hebben hem weerhouden beroep te doen op rechtspleging.
Niet de rechtsstaat faalt, maar de islam als ideologie faalt : de islam debiliseert en produceert zwakzinnige extremisten.

Allah is een varken wiens excrementen door moslim-geitenneukers de wereld ingedragen worden en het geprefereerd voeier zijn van multikullies. (In navolging van Theo Van Gogh)
Spolpoel,mocht dat inderdaad zo zijn zou de sharia effectief alle dagen worden toegepast, quod non, dus.
Zwakzinnige extremisten vindt men in veel landen: was Thimothy Mc Veigh Islamiet ?? Wordt kneecapping in Ierland door Islamieten gedaan?
Worden baskische terreuraanslagen door Islamieten gepleegd?
filosoof is offline  
Oud 5 november 2004, 14:01   #173
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe moet ik nu weten hoe snel jij iets doorhebt?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 5 november 2004, 14:04   #174
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Speciaal voor jou Stront Effect :

[font=Verdana]Allah is een varken wiens excrementen door moslim-geitenneukers de wereld ingedragen worden en het geprefereerd voeier zijn van multikullies.[/font][font=Verdana](In navolging van Theo Van Gogh)[/font]

[font=Verdana]Smakelijk ! 8) [/font]
Zelfs te kort voor een snack!

(Een hoofdgerecht kan je vinden in de topic "vaarwel theo"!)
Het Skill Effect is offline  
Oud 5 november 2004, 14:10   #175
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Spolpoel,mocht dat inderdaad zo zijn zou de sharia effectief alle dagen worden toegepast, quod non, dus.
Zwakzinnige extremisten vindt men in veel landen: was Thimothy Mc Veigh Islamiet ?? Wordt kneecapping in Ierland door Islamieten gedaan?
Worden baskische terreuraanslagen door Islamieten gepleegd?
Filosoof, een retourvraagje :
plegen Ierse allochtonen kneecappings in moslimlanden, plegen baskische allochtonen aanslagen in moslimlanden, plegen Amerikaanse abortuszwakzinnigen aanslagen in moslimlanden in naam van de Christelijke godheid?
Spolpoel is offline  
Oud 5 november 2004, 14:13   #176
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Filosoof, een retourvraagje :
plegen Ierse allochtonen kneecappings in moslimlanden, plegen baskische allochtonen aanslagen in moslimlanden, plegen Amerikaanse abortuszwakzinnigen aanslagen in moslimlanden in naam van de Christelijke godheid?
Pleegt een Texaanse vrome Christelijke cowboy misdaden in een moslimland ?
Jampie is offline  
Oud 5 november 2004, 14:16   #177
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

[quote=filosoof]Het is niet aan de rechterlijke macht om te oordelen of een wet "populair" is en moet toegepast worden(anders zouden nog maar weinig verkeersovertredingen gesanctionneerd worden en neigen we bovendien naar het amerikaanse systeem van de verkozen rechters)

Het is zeker niet de rol van de rechterlijke macht, wetten "de facto" uit het SWB en zéker niet uit de GW te lichten: daarover beslist de wetgevende macht.

Vreemd.
Ik heb ooit eens gelezen dat er drie bronnen van recht zijn:wetten,tractaten en [size=3]jurisprudentie[/size].
Dat laatste komt er dus op neer dat een rechter soeverein (be)(ver)oordeeld,en dus wetten en hun toepassing niet alleen kan maar zelfs moet toetsen aan de realiteit en dus kan en mag nuanceren.
Indien deze nuancering een bepaald niveau bereikt,kan een rechter zelfs besluiten dat de wet niet van toepassing is......
Ben ik fout in mijn lezing van dit principe?

Nog zo 'n principe van de rechtstaat: scheiding der machten.
Inderdaad: de rechtstaat heeft problemen.
Herlees mijn tekst: ik vertouw de rechtspleging liever niet toe aan wat jij en ik zwakzinnige extremisten noemen, (ook niet dat recht geprivatizeerd zou worden), maar dat het gebeurt is een indicatie dat de rechtstaat mogelijk faalt

Ik vat samen wat jij zelf schreef:
"Het past in de modieuze tendens de rechtspraak te privatiseren."

Leg me nu toch eens één ding uit filo:
Waarom blijf je het opnemen voor mensen die dingen doen die vanuit eender welke invalshoek totaal fout zijn?????

Akkoord dat jij niet wil dat fascisten de moord op TVG recupereren.
Maar hoe kom je erbij dat begrip tonen voor moslim fundi's,of zelfs maar enige vorm van nuancering invoegen,een positieve bijdrage zou leveren aan de bestrijding van extreem rechts??????????????????????????????
Wat is er nodig om je te doen begrijpen dat je,door op deze mannier extreem rechts bestrijden,je hen niet alleen munitie caliber .50 maar ook nog een een roterend Gatling kanon in handen geeft???????????

Je bent de enige op dit forum die er ooit eens in geslaagd is me van mening te doen veranderen,en ik heb de gootste bewondering voor je inzet en je intellect.Maar hoe is het in godsnaam mogelijk dat je de evidentie niet kan inzien? (Ik ga er dus weldegelijk vanuit dat je het wilt)??????

QUOTE]
Oud 5 november 2004, 14:16   #178
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk eens aan, zwakbegaafden (sinds wanneer ben jij gerechtspsycholoog Filosoof) mogen islamitische slachtpartijen organiseren wanneer ze menen dat de rechtsstaat niet werkt.
La justice en de rechtsstaat op zijn extremistisch multikullies....

Allah is een varken wiens excrementen door moslim-geitenneukers de wereld ingedragen worden en het geprefereerd voeier zijn van multikullies. (In navolging van Theo Van Gogh)
W�*�*r staat dat? Wil je citeren w�*�*r ik schreef dat "ze dat mogen". ik constateer enkel dat het gebeurde en vermoed een causaal verband met slecht functionneren van de rechtstaat.
Als jij natuurlijk schrijft:
Citaat:
La justice en de rechtsstaat op zijn extremistisch multikullies....

Allah is een varken wiens excrementen door moslim-geitenneukers de wereld ingedragen worden en het geprefereerd voeier zijn van multikullies. (In navolging van Theo Van Gogh
is het duidelijk welk misprijzen jij voor de rechtstaat hebt (zo ongeveer als het misprijzen dat je die extremistische moordenaar toeschrijft...je zet je daar in "passend" gezelschap) Dat mensen als jij aan de basis van de malaise van rechtstaat liggen wordt met de dag evidenter...

filosoof is offline  
Oud 5 november 2004, 14:26   #179
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
W�*�*r staat dat? Wil je citeren w�*�*r ik schreef dat "ze dat mogen". ik constateer enkel dat het gebeurde en vermoed een causaal verband met slecht functionneren van de rechtstaat. EN JE INSINUEERT DAT DIE MOSLIMZWAKZINNIGE BIJGEVOLG HET RECHT HAD OM HET RECHT IN EIGEN HANDEN TE NEMEN. NIET TERUGKRABBELEN FILOSOOF.

Als jij natuurlijk schrijft:
is het duidelijk welk misprijzen jij voor de rechtstaat hebt (zo ongeveer als het misprijzen dat je die extremistische moordenaar toeschrijft...je zet je daar in "passend" gezelschap) Dat mensen als jij aan de basis van de malaise van rechtstaat liggen wordt met de dag evidenter...

MISPRIJZEN VOOR DE RECHTSSTAAT OMDAT IK DIE ISLAMITISCHE ACHTERLIJKHEDEN OP DE KORREL NEEM????? LEG DIE LOGICA EENS UIT.

HET IS NET JOUW MULTKULLIE-LOGICA DIE AAN DE BASIS LIGT VAN DE MALAISE IN DE RECHTSSTAAT. 40 JAAR KNUFFELBELEID EN OOGKLEPPENBELEID HEBBEN EEN LAISSEZ ALLEZ SFEER GECREEERD WAARIN DE VERHEERLEIJKING VAN MOSLIMACHTERLIJKHEDEN BELANGRIJKER ZIJN DAN DE RECHTSSTAAT. EN IK DENK DAT JIJ DAT HEEL GOED ZELF BESEFT, ONDANKS JE MISPRIJZEN VOOR DE BEOEFENAARS VAN HET VRIJE WOORD :

Spolpoel is offline  
Oud 5 november 2004, 14:30   #180
Joris_Meys
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Hij deed het verdorie zelf!
Dat was het probleem, en daarom werd hij lafelijk vermoord.
Manman, Vlaanderen blijft nog steeds lichtjaren achter.
Hoelang moeten we wachten voor hier iemand vermoord wordt?
Nog enkele lichtjaren.
Gelukkig maar...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be