![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Of een dyslecticus mij behandelt of een aap met een hoed maakt mij echt niet uit, het moet correct gebeuren.
Of het de droom van de dyslecticus was of niet om tandarts te worden? Laat me als klant redelijk koud om eerlijk te zijn. jouw vraag is dus irrelevant want je vertrekt verkeerd. Niet de wens vh kind primeert, de wens vd tandartsklant staat voorop en die wil een correcte behandeling. Een onderwijsinstelling die de lat lager legt om psychologische redenen, om mensen met beperkingen te bevoordelen, om benadeelde groepen kansen te geven? Da's een probleem basisfouten als gevolg van een slechte opleiding in de onderwijsinstelling? Een loodgieter die ik 3x moet laten terugkomen of een tandarts, die als gevolg van z'n dyslexie, verkeerde tanden trekt? Hoe relevant is het dat er aan deins muur een diploma hangt denk je? Het is ook de taak vh onderwijs om niet gewoon te roepen:" alles kan" en" als je maar hard genoeg wil kun je alles bereiken". Af en toe een realitycheck en een richting kiezen volgens de mogelijkheden van een kind is geen slecht idee. Beperkingen zorgen er nu eenmaal voor dat je op sommige vlakken beperkt bent en daar moet je rekening mee houden. Naar jezelf als naar je potentiële klanten toe, maakt niet uit wat je studeert. Men zou inderdaad vaker tegen kinderen moeten zeggen:" begin er niet aan" ipv iemand onnodig te laten sukkelen. Laatst gewijzigd door 1207 : 24 augustus 2016 om 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=154
Citaat:
nu ja, een meteorologe heeft bij het kmi natuurlijk ook geen kans als ze namen van steden niet juist kan schrijven, ongeacht hoeveel diploma's ze kan voorleggen Laatst gewijzigd door 1207 : 24 augustus 2016 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn tandarts is dyslectisch trouwens. Laatst gewijzigd door Scorpio : 24 augustus 2016 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
of iemand dyslectisch is of niet doet er niet toe, kan ze de job of niet. als een school zegt dat iemand een richting kan terwijl je er niet meer op kan rekenen dat dit klopt, da's een probleem. Leerlingen helpen en ondersteunen om de dodentocht af te leggen is ok, de meet van 100 naar 80 trekken is niet ok, en dat is wat het onderwijs vandaag doet onder de noemer van pedagogie en democratisering. we kunnen blijven discussiëren of gewoon naar de arbeidsmarkt kijken. vroeger zocht een bedrijf een secretaresse en volstond secretariaat-talen. Vandaag wil dat bedrijf een master meertalige communicatie jij zult wel 101 excuses verzinnen tot aan de dikke nek vd manager toe. Ik hou het er op dat iemand uit tso secretariaat-talen vandaag een pak minder kan/kent als iemand die 15j geleden uit die richting is afgestudeerd. Dan moet je kijken hoe dit komt. die evolutie zie je in talloze jobs. Vroeger volstond middelbaar en vandaag moet je master zijn. Dat jij in dit topic ook meer en meer op de man begint te spelen, geen goed teken voor iemand die in het onderwijs staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Minister
|
![]() Toch wel
![]() Neem de raad even ter hart en onderricht jezelf eens even over Dyscalculie ![]() Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 24 augustus 2016 om 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat wil zeggen dat een dyslecticus waarschijnlijk nooit zal slagen in het ASO, en dus nooit aan die studies tandarts zal kunnen beginnen, onafhankelijk van of hij of zij die job kan of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar kom, ik spoel even terug. Leg mij eens uit wat hier allemaal zo verschrikkelijk slecht aan is: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() Ik zie niet in hoe iemand die capabel is om het beroep van tandarts uit te voeren, niet door zijn middelbaar onderwijs zou komen.
Allez je, je moet realistisch zijn: als er problemen zijn met de vrij eenvoudige leerstof op het middelbaar, dan gaat de 3 eerste jaren van arts een hel zijn.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() Anyway, ik heb ook wat geleerd, dankzij Scorpio. Er is wel een duidelijke visie op het onderwijs. Maar niet alle leerkrachten en scholen onderschrijven die en/of passen die toe, waardoor er dingen fout gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Minister
|
![]() As said, je antwoordt op vragen met tegenvragen; zolang je dat blijft doen, moet je niet verwachten dat ik je nog meer tegemoet kom dan ik eerder al deed. Je mag al blij zijn dat ik je eerste suggesties deed op je tegenvraag (waarop jouw post hierboven een reactie is).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het hele dyslexie-verhaal is dan ook weinig meer dan een stropop om het actief lager leggen van de lat goed te praten. De facto valt de redenering te reduceren tot "je mag van leerlingen niet verwachten dat ze correct schrijven en spellen, ook buiten de les Nederlands, want dan breng je de dyslectici in de problemen". De uitzondering wordt dus aangegrepen om de massa te excuseren. De lat op hetzelfde niveau laten liggen (of beter nog, hoger leggen), en de uitzonderingen "apart" behandelen, is te moeilijk uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wie na het 1e leerjaar onvoldoende kan lezen,schrijven, ... wat je zoals moet kunnen na het 1e, heeft in het 2e leerjaar niets verloren. Dat lijkt me redelijk evident Het waarom is een andere discussie en misschien kun je er mits hulp en begeleiding iets aan doen, maar je moet ook accepteren dat je er misschien niets aan kunt doen. Het niveau verlagen zou je alleszins nooit mogen overwegen. Citaat:
Als onderwijsinstellingen natuurlijk op het idee komen om spelling dan maar af te schaffen en Lwaare goed te keuren. Da's niet alleen diploma-inflatie en niveauverlaging, daarmee verschuif je het probleem voor die leerling alleen maar vooruit. Er komt ALTIJD ooit een realitycheck bij een 12j kun je corrigeren, bij een 22-25j wordt dat al iets lastiger |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de industrie wordt er verwacht dat men wel correct spelt, correct kan rekenen. Het is niet zo dat je in een boekhoudkundig verslag spelfouten kan schrijven omdat het geen roman is.... Als men steeds de lat verlaagt voor kinderen met een beperking verlaat je gewoon de botsing met de werkelijkheid en schuif je de problemen voor je uit. En sorry, dat vind ik echt ongepast. Want hoe vroeger de correcte keuzes gemaakt kunnen worden, hoe gelukkiger het kind zal zijn. Stel u voor dat die een keuze maakt om voor ASO te gaan. Door aangepaste lessen en dergelijke haalt hij zijn diploma. Maar daarna is het gedaan, hoger onderwijs gaaat moeilijk tot niet, werk vinden is moeilijk... Had dat kind dat niet beter een beroep geleerd ? Was het dan niet beter geweest om hem gewoon eerlijk te zeggen dat niet alles kan indien je x of y beperking hebt.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |