Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2016, 17:28   #161
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op meerdere vlakken niet. De rechtspositie van de vrouw bijvoorbeeld. In de Code werd de getrouwde vrouw gedegradeerd tot een willoos burger, terwijl onder het Oude Bestel vrouwen ruime rechten hebben naar bezit, inspraak en macht.
Was dat zo ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 17:39   #162
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen Bad Tillen, neen,
ge neemt me te letterlijk.
Lees je even gans mijn post ?

Ik zal wat andere voorbeelden geven, van rechten waarover een dader niet meer moet zeveren:
- je steelt iets meer dan een zwanworst in een winkel waar camera's hangen: de winkelier zet de beelden te kijk op de sociale media. Pech voor de dief.
- je zit als veroordeelde in het gevang. Je bent bijgevolg niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Geen werklozensteun. Geen pensioenopbouw. Je vrouw en je kinderen mogen desgevallend zich richten tot het ocmw.

'k heb nu geen tijd en vooral geen goesting om verder leuk na te denken over mooie voorbeelden,
maar het volgende zit daar voor mij bij: iemand met een andere nationaliteit pleegt een misdrijf in Vlaanderen: hij wordt berecht in het Nederlands, en krijgt een tolk naar een van de werktalen van de EU. Niks geen andere taal. Woont hij al een paar jaar in Vlaanderen: niks geen tolk .

.
Ik nam jou niet te letterlijk, ik las gewoon wat je schreef. Het is best mogelijk dat je iets anders bedoelde, maar uw woordenkeuzen was voldoende duidelijk om niets over te laten aan de verbeelding.

Voor het overige, het recht op een tolk maakt deel uit van de rechten van verdediging, hé. Of wil je dat ook afschaffen of inperken?
Oud 7 september 2016, 18:18   #163
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik nam jou niet te letterlijk, ik las gewoon wat je schreef. Het is best mogelijk dat je iets anders bedoelde, maar uw woordenkeuzen was voldoende duidelijk om niets over te laten aan de verbeelding.

Voor het overige, het recht op een tolk maakt deel uit van de rechten van verdediging, hé. Of wil je dat ook afschaffen of inperken?
Ik geef toe dat ik het te lapidair geschreven heb,
maar de toevoeging, die jij blijkbaar niet wil lezen, moest dat "kaderen".
Ik herhaal de toevoeging:

Citaat:
Ik pleit vanzelfsprekend niet om verdachten niet alle mogelijke rechten te geven om hun onschuld te bewijzen; voor het geval dat de staat deze onschuld zelf niet bewijst in een onderzoek �* charge en �* décharge.
En mijn gezaag over de tolk is er alleen maar omdat de justitiële bla bla wel veel voorziet voor tolken van verdachten, maar heel wat minder voor slachtoffers.
Wat onder andere het onderwerp van de draad is.

Tussen twee Chinese haakjes: wat gebeurt met een crimineel die verklaart enkel een lokaal dialect in zijn ontwikkelingsland te spreken, en waarvoor men geen tolk vindt ? De onschendbaarheid toekennen ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 september 2016, 18:50   #164
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Uwe ware Jacob
Het gaat over meningen in een forum. Schelden hoort daar niet bij.
Oud 7 september 2016, 19:56   #165
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tussen twee Chinese haakjes: wat gebeurt met een crimineel die verklaart enkel een lokaal dialect in zijn ontwikkelingsland te spreken, en waarvoor men geen tolk vindt ? De onschendbaarheid toekennen ?

.
Eerst een verplichte cursus Nederlands
in voorlopige hechtenis
totdat de verdachte voldoende Nederlands geleerd heeft
om zijn proces in het Nederlands te kunnen volgen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 20:17   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was dat zo ?

.
Ja, ook eens gehuwd had een vrouw in het Ancien Régime het recht op eigen bezit dat ze naar eigen kunnen kon beheren. Met de Code Napoleon wordt dat recht afgeschaft en zal de getrouwde geen persoonlijk eigendom nog mogen beheren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 20:36   #167
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, ook eens gehuwd had een vrouw in het Ancien Régime het recht op eigen bezit dat ze naar eigen kunnen kon beheren. Met de Code Napoleon wordt dat recht afgeschaft en zal de getrouwde geen persoonlijk eigendom nog mogen beheren.
Je hebt mijn vraag niet begrepen.
Jan, een ernstige link daarvoor. Plies.

.

Oud 7 september 2016, 20:43   #168
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Domme vraag

Stel,ik ben advocaat van de duivel

Ik kan bewijzen dat er systematisch bepaalde getuigen niet ondervraagd werden in het onderzoek

Deze systematische schifting kan de objectiviteit beïnvloeden, want bij de uitslag van het onderzoek is niet 100 percent van de getuigenissen verhoord

Kan ik als advocaat van de duivel procedure fouten inroepen?
Oud 7 september 2016, 20:51   #169
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Geen link, maar nog veel waardevoller: de werken van Duby en Pernaud. Twee mediëvisten die, vooral Pernaud, veel over de vrouw en haar rechtpositie in de middeleeuwen hebben geschreven.
Oud 7 september 2016, 22:12   #170
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Domme vraag

Stel,ik ben advocaat van de duivel

Ik kan bewijzen dat er systematisch bepaalde getuigen niet ondervraagd werden in het onderzoek

Deze systematische schifting kan de objectiviteit beïnvloeden, want bij de uitslag van het onderzoek is niet 100 percent van de getuigenissen verhoord

Kan ik als advocaat van de duivel procedure fouten inroepen?
Je moet onderzoeksdaden eisen, langs de raadkamer denk ik, dat bepaalde getuigen alsnog verhoord worden en dat de stukken daarvan in het dossier worden opgenomen.
Oud 7 september 2016, 22:17   #171
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Een ernstige link? Wel het schitterende boek "La femme au temps des cathédrales".
Oud 8 september 2016, 00:58   #172
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Het gaat over meningen in een forum. Schelden hoort daar niet bij.
'k Zal het nooit niet meer doen.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 8 september 2016 om 01:02.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2016, 07:56   #173
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En mijn gezaag over de tolk is er alleen maar omdat de justitiële bla bla wel veel voorziet voor tolken van verdachten, maar heel wat minder voor slachtoffers.
Wat onder andere het onderwerp van de draad is.
Ik heb de oplossing voor dat probleem aangereikt: in de wet gewoon voorzien dat ook slachtoffers vertalingen kunnen vragen, of bijgestaan kunnen worden door een tolk.

Niks de N-VA om zo'n voorstel in te dienen, hé. Ik heb zelfs vermeld wat de politieke prijs hiervan is: een paar miljoenen euro's bij voor Justitie.

Citaat:

.
Je zou verbaasd zijn hoeveel tolken inzetbaar zijn in ons land. En desnoods doe je gewoon een beroep op de ambassade.
Oud 8 september 2016, 08:26   #174
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb de oplossing voor dat probleem aangereikt: in de wet gewoon voorzien dat ook slachtoffers vertalingen kunnen vragen, of bijgestaan kunnen worden door een tolk.

Niks de N-VA om zo'n voorstel in te dienen, hé. Ik heb zelfs vermeld wat de politieke prijs hiervan is: een paar miljoenen euro's bij voor Justitie.

Je zou verbaasd zijn hoeveel tolken inzetbaar zijn in ons land. En desnoods doe je gewoon een beroep op de ambassade.
die tolken worden wel nog nauwelijks betaald door justitie, dat is ook een probleem dat maar niet opgelost geraakt.
Oud 8 september 2016, 08:32   #175
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
die tolken worden wel nog nauwelijks betaald door justitie, dat is ook een probleem dat maar niet opgelost geraakt.
Dat klopt. Het probleem hier is gewoon: geld.

Daarom dat ik duidelijk verwittig dat het miljoenen gaat kosten.
Oud 8 september 2016, 08:44   #176
Carmagnole
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt. Het probleem hier is gewoon: geld.

Daarom dat ik duidelijk verwittig dat het miljoenen gaat kosten.
Betaal de juristen minder?
Carmagnole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 07:43   #177
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Gisteren was de herdenking van de aanslag in Zaventem. Grote afwezige was het adjectief islamitisch.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 07:50   #178
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 maart 2022 om 07:53.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 07:51   #179
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Iedereen een vertaalmachine geven zoals de Muama enence?

Of dat de oplossing zal zijn???

Of dat echt zo goed werkt, géén idee van daar niet in bezit.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 maart 2022 om 07:53.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2022, 08:26   #180
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Hebben de groenen, de NGO's, de door extreem links geïnfiltreerde Belgische overheden en de Michels de terroristische aanslagen in Parijs en Brussel veroorzaakt door voor het brein erachter langs diplomatische weg eerst strafvermindering en vervolgens vrijlating te verkrijgen tegen de waarschuwingen van de VS en een deel van de Europese en eigen veiligheidsdiensten in ? De zoektocht naar de waarheid wordt belemmerd. De zaak Atar zit in de doofpot.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 26 maart 2022 om 08:36.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be