![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker weten. Ik woon op zo'n 10km vd taalgrens, en de keren dat ik die al eens oversteek, kom ik in een totaal andere wereld terecht.
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En al zeker geen wetten uitvaardigen die het Nederlands ook in Wallonië oplegden, bv. die op de militaire strafrechtspleging eind 19de eeuw. Ondertussen vraag ik me nog steeds af waar ik de door u aangehaalde brief kan lezen.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Denk je niet dat je wel wat overdrijft? Al wat "te" is, is niet meer geloofwaardig.
![]() |
![]() |
#164 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgique heeft evenmin de kenmerken waaraan de oorsprong, taal en zeden van een volk vervat zijn.
Belgique heeft wél alle kenmerken die de betekenis van "één natie" ontkrachten. Eén volk heeft niet de behoefte om de meerderheid van de bevolking haar Germaanse oorsprong te ontnemen om van de valse droom van "een natie" de realiteit te maken. Een realiteit die nooit kon worden waargemaakt.
![]() |
#166 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Herlees nog eens je eigen schrijfsel van 12 jaar geleden, Bruno. Vooral de laatste paragraaf. Citaat:
De woorden die ik in het vet zette wijzen op wanhoop. Belgiqiue is géén natie en geen eensgezind volk. Nooit geweest en zal het ook nooit worden. Er is geen eenheid, noch eenzelfde volksgeest. Nooit geweest. Wat nooit verenigd is geweest kan moeilijk her-enigd worden. Belgique is niet één land, één volk en één regering, maar een verdeeld ministaatje met een hele resem regeringen. D�*t is de waarheid. Belgique zal, ondanks jouw voorgewende zelfzekerheid, NOOIT meer unitair worden maar "vergaan". Hoezeer je dat ook ontkent, dat Belgique nooit een "natie" zou worden werd méér dan eens, en vanaf zijn ontstaan uit gewelddadig separatisme, voorspeld. Alles wijst er op dat niet Bruno Yammine, maar die "profeten" gelijk zullen krijgen.
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bochtjes?
Dit zijn de Franse synoniemen van de "boutades" van Everytime: Franse synoniemen voor boutade humour le ~ drôlerie la ~ folie la ~ esprit le ~ farce la ~ blague la ~ plaisanterie la ~ badinage le ~ sottise la ~ trait d'esprit le ~ rigolade la ~ comique le ~ canard le ~ plaisanterie la ~ trait d'esprit le ~ drôlerie la ~ rigolade la ~ esprit le ~ humour le ~ farce la ~ blague la ~ plaisanterie la ~ badinage le ~ trait d'esprit le ~ folie la ~ sottise la ~ comique le ~ raillerie la ~ rigolade la ~ cocasserie la ~ plaisanterie la ~ badinage le ~ trait d'esprit la ~ blague la ~ canard le ~ blague la ~ plaisanterie la ~ rigolade la ~ histoire drôle la ~ cocasserie la ~ badinage le ~ raillerie la ~ trait d'esprit
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vlaanderen blijft daarmee de zesde grootste exporteur in de Europese Unie, demonen. Dat veeg je niet uit door er Ford en Hörmann bij te sleuren maar de bedrijven die het in Wallonië voor bekeken houden of bankroet gaan niet. Je ratelt onveranderlijk over de ambtenaren, maar hier heb ik jou nog niet één keer kritiek op horen geven. Nochtans zitten de Vlaams-nationalisten, die jij onvermoeibaar voor �*lles de schuld geeft, hier voor niets tussen. Citaat:
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets belet jou om mijn wilde om heen geknuppel met cijfers en feiten te ontkrachten. Met trollen lukt dat niet.
Wel eerst fatsoenlijk Nederlands leren. Het is niet: U bent wild om zich heen aan het knuppelen, maar: Hij of zij is wild om zich heen...... Je bent wild op je heen ... Of U bent wild om u heen ....
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Henri1 heeft het blijkbaar nogal moeilijk met het stukje grammatica omtrent de persoonlijke voornaamwoorden. Vermits er voor ons, zijn achtbare forumgenoten, een sluier van discretie hangt over zijn beroep, kunnen we eigenlijk moeilijk weten of we dat als erg of eerder als verwaarloosbaar moeten beschouwen.
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs een Vlaamse boer zondigt niet tegen het allereenvoudigste stukje grammatica van het Nederlands. (en van de meeste talen) Henri maakt dezelfde fouten als Everytime. Wedden dat dit geen toeval is?
Ik moet de eerste Nederlandstalige nog tegenkomen die iets zegt in de aard van; "heb (t) jij (gij) zich al eens in goed in de spiegel bekeken?" Of: Gij zijt zich aan het verdiepen in de Belgische geschiedenis.
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Op mijn opmerkingen gaat u, zoals gewoonlijk, niet in. Citaat:
Ten tweede: zoals u nu ook zelf ook aangeeft stond in de Grondwet vrijheid van taal. Welke wet verhinderde een Nederlandstalige daar gebruik van te maken? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Moeten heeft twee betekenissen: een plicht en een wens. U kan voorstellen het woord uit ons vocabularium te schrappen. Dat is uw interpretatie. Als u vindt dat iets niet mag, bent u dan wanhopig? [quote=Knuppel;8252332] Belgiqiue is géén natie en geen eensgezind volk. Nooit geweest en zal het ook nooit worden. [quote=Knuppel;8252332] Ironisch dat u het niet vertalen van de Grondwet een schande vindt, maar zelf de naam Belgique gebruikt. Het is trouwens La Belgique.. De naam van een land kan in het Frans nooit geschreven worden zonder lidwoord. Citaat:
Volgende citaten uit zijn werk Scheuring in de Nederlanden, I, Heule, 1983 spreken boekdelen. “Ondertussen kunnen we, wat de Nederlandse Procureur des Konings Schuurmans op 12 augustus (1830) schrijft, wel aanvaarden: ''Alles is gelukkig bedaard en stil. De Belgen in ’t algemeen zijn niet Franschgezind en kunnen het ook niet zijn in hun eigen belang” (p. 102) Enkele dagen later, op 10 augustus, tijdens het bezoek van de Koning (...) aan Brussel verschijnt in “Le Courrier” een artikel dat de Fransen goed moeten begrijpen dat het niet in het belang van het zuiden is “de devenir une simple province de la France”. Het Zuiden wil Belgisch blijven (...) Zowel de Engelse als Russische gezant vonden het de moeite om de aandacht van hun regeringen op dat artikel te vestigen. (p. 108) De Brusselse Fransgezinden zijn niet de geestelijke vaders van de Belgische revolutie. De liberale leiders in Brussel zullen er in slagen een beweging naar Frankrijk toe te verhinderen en de invloed van Fransgezinden te beperken (p. 110) Prof. Geretson beweerde: “De Brusselse muiterij (...) is niet het werk der “Belgische natie”, zelfs niet een oproer van het Zuid-Ned. Proletariaat, maar een door de Franse diplomatie ondersteunde Franse Commune op Diets territoir geweest, die geslaagd is, omdat het Nederlandse element in het Zuiden generlei tegengewicht kon bieden” (Groningen, 1930). Deze bewering is niet vol te houden. (p. 128) De groei tot natie speelt bij de revolutie een rol (...) Dat de natie uitgroeide en tenslotte toch beperkt bleeft tot het huidige België, ligt niet alleen aan de historische groei van het Zuiden tot een gezamenlijk blok na eeuwenlange, Bourgondische, Spaanse, Oostenrijkse en Franse bezetting. (...) Maar vooral ook de houding van het Noorden heeft het hele Zuiden tot het huidige België bijeengedreven. (p. 140) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Matt. 7, 15-20 Citaat:
Om te overpeinzen.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om zich heen mijn beste,bent u wel zeker,volgens mij knuppelt ze er boenk op...
Net zoals Bruno bent u blijkbaar al vergeten waar de kiem van de revolutie destijds lag..... En dat is niet omdat de Nederlandse koning schoolplicht in de Nederlandse taal invoerde in de Vlaamse gewesten... Nee hoor het lag ergens anders,bij de ambtenaren,toen al mijn beste,en weet u ook waarom..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
De Franstalige rechters mijn beste... Hoelang heeft het ook weeral geduurd vooralleer een Vlaming in zijn eigen taal berecht werd.... En wie benoemd die rechters mijn beste... De Vlaming zélf,of de Francofone overheid.... En zeg zélf eens,meer dan honderd jaar moeten wachten ,vooralleer de belgische grondwet gepubliceerd werd in de taal van de meerderheid... Een beetje normaal volgens u zeker.... ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 2 oktober 2016 om 02:38. |
||
![]() |
![]() |