Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2016, 16:49   #161
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hebt gij ooit een taalexamen moeten afleggen om in Duitsland rond te rijden? Waarom zou een taxichauffeur dat nodig hebben en gij niet? Hebt gij meer ervaring in het verkeer dan die beroepschauffeur?
Met verkeersveiligheid heeft dat niks te maken. En met het nutteloos rondrijden al evenmin. Dat gebeurt overal met toeristen.
In Duitsland leven we dan ook niet in de Belgische chaos waar de francofonie de Vlamingen met alle middelen in wil doodknijpen...

Weet echter dat zelfs in la Belgique jij zo maar niet, taxichauffeur mag spelen, zelfs al rij je even goed als om het even welke taxichauffeur...
Waarom???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 16:51   #162
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
In Duitsland leven we dan ook niet in de Belgische chaos waar de francofonie de Vlamingen met alle middelen in wil doodknijpen...

Weet echter dat zelfs in la Belgique jij zo maar niet, taxichauffeur mag spelen, zelfs al rij je even goed als om het even welke taxichauffeur...
Waarom???
Dan bel je naar of communiceer je met Uber ...

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 14 oktober 2016 om 16:52.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 16:51   #163
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anitta Bekijk bericht
Citaat:
die chauffeur moet zijn klep toe houden en mij veilig van A naar B brengen, meer verwacht ik daar niet van
, zijn liefdes perikelen laten mij Siberisch koud. den ben moet zich verder met niets bemoeien want hij brengt er toch niets van terecht.
Ja en liefs veilig .... want die vreemde kalvers rijden gelijk zotten , al meegemaakt .... van Zaventem naar Kortrijk aan 200 per uur , op wat trekt dat feitelijk ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 16:53   #164
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen, het is gewoon dat je denkt dat jouw logica de realiteit is terwijl het, bij gebrek aan kennis en misschien andere zaken, van A tot Z verkeerd is.
Een hopeloos geval dus.
Geen hopeloos geval???
Waarom is het zo misplaatst om te vragen dat een taxichauffeur in Vlaanderen Nederlands zou kennen???
Mij lijkt dat de evidentie zelve...
Dat daar wetten bestaan in dit onland die willen doen uitschijnen dat dat niet het geval is, is alleen maar een rede te meer dat dit onland beter vandaag dan morgen ophoudt te bestaan...
Oud 14 oktober 2016, 16:53   #165
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu verschiet ik toch. Gij kunt ook iets verstandigs schrijven.

Maar leg mij dan eens uit hoe het komt dat er, toch volgens u en uw NVA-vriendjes, in Antwerpen en met uitbreiding Vlaanderen een zwaar taalprobleem is met taxichauffeurs. Zodat het nodig zou zijn dat ministers hun tijd verdoen met het opstellen van wetten die een taalexamen verplicht maakt.

Al die Nederlandstalige werklozen in het Vlaamse gewest hebben toch 'een streepje voor' bij de aanwerving.
Boah, ik kan de vraag naar Nederlandstalige taxichauffeurs wel begrijpen en kaderen. De vraag is dan ook vooral of er écht een probleem is in Vlaanderen, én of het wettelijk geregeld kan worden.

BTW, in 2003 heeft Vlaanderen heel duidelijk beslist dat de taxivergunningen een gemeentelijke bevoegdheid moesten zijn. Ik wacht vol ongeduld af of de gemeenten die bevoegdheid zomaar zullen willen teruggeven.
Oud 14 oktober 2016, 16:57   #166
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen hopeloos geval???
Waarom is het zo misplaatst om te vragen dat een taxichauffeur in Vlaanderen Nederlands zou kennen???
Mij lijkt dat de evidentie zelve...
Dat daar wetten bestaan in dit onland die willen doen uitschijnen dat dat niet het geval is, is alleen maar een rede te meer dat dit onland beter vandaag dan morgen ophoudt te bestaan...
Ik heb nergens het woord 'misplaatst' gebruikt, hoor, enkel gezegd dat zo'n eis geen enkele zin heeft, of liever gezegd dan ook uitgebreid moet worden naar alle ondernemingen, zelfstandigen, werknemers, enz.

Wil jij zo'n regel invoeren?
Oud 14 oktober 2016, 17:07   #167
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens het woord 'misplaatst' gebruikt, hoor, enkel gezegd dat zo'n eis geen enkele zin heeft, of liever gezegd dan ook uitgebreid moet worden naar alle ondernemingen, zelfstandigen, werknemers, enz.

Wil jij zo'n regel invoeren?
Zoals ze zogezegd regels ingevoerd hadden in Bruxelles, waar Bruxelles vierkant zijn gat aan veegde???

Dat ze verdomme eindelijk eens beginnen van hun neus te maken overal waar die grote francofonie denkt dat zij alleen bestaan en zij alle rechten hebben en dat ze de bevolking wakker schudden en aanmoedigen om hun taal en eigenheid te beschermen, ipv zoals nu alles te doen om, waar ze kunnen, ze te kleineren en te nihileren...

Gisteren of eergisteren een franstalige kaart van la Belgique gezien voor het ene of andere speelprogramma; ik weet zelfs niet meer welk...
Tweederde was zogezegd franstalig en voor Vlaanderen bleef er één-derde over... Geen enkele stad of gemeente was aangeduid en zo te zien hebben ze heel Brabant al maar direct bij het franstalige gedeelte ingedeeld... En wie kan ze nog ongelijk geven ook; ze zijn er in allerhaast mee bezig om het in te palmen...
Maar oh wee de Vlaming die durft te stellen dat taxichauffeurs in Vlaanderen Nederlands zouden moeten kunnen...

Opeens is het Belgische kot weer te klein...
Oud 14 oktober 2016, 17:12   #168
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ze zogezegd regels ingevoerd hadden in Bruxelles, waar Bruxelles vierkant zijn gat aan veegde???
Neen, of gaat het misschien ineens over een Brusselse regel en is Weyts ineens een Brusselse Minister?

Citaat:
Dat ze verdomme eindelijk eens beginnen van hun neus te maken overal waar die grote francofonie denkt dat zij alleen bestaan en zij alle rechten hebben en dat ze de bevolking wakker schudden en aanmoedigen om hun taal en eigenheid te beschermen, ipv zoals nu alles te doen om, waar ze kunnen, ze te kleineren en te nihileren...
Je hebt nog steeds niet begrepen dat het meer dan waarschijnlijk NIET gaat om 'Franstalige' chauffeurs en klanten, hé?
Jij beseft waarschijnlijk nog steeds niet dat het bijna zeker om 'anderstaligen' gaat, zoals mensen uit de Oostblok, hé?

Citaat:
Gisteren of eergisteren een franstalige kaart van la Belgique gezien voor het ene of andere speelprogramma; ik weet zelfs niet meer welk...
Tweederde was zogezegd franstalig en voor Vlaanderen bleef er één-derde over... Geen enkele stad of gemeente was aangeduid en zo te zien hebben ze heel Brabant al maar direct bij het franstalige gedeelte ingedeeld... En wie kan ze nog ongelijk geven ook; ze zijn er in allerhaast mee bezig om het in te palmen...
Maar oh wee de Vlaming die durft te stellen dat taxichauffeurs in Vlaanderen Nederlands zouden moeten kunnen...

Bedoel zo'n kaart?

Blijkbaar weet jij niet dat Wallonië zo'n 60% van de oppervlakte van België inneemt. O, weer eens een complot van de francofonie waarschijnlijk!

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 14 oktober 2016 om 17:14.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 17:14   #169
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, pajoske, dat is geen rechtstreeks contact met de plaatselijke bevolking want hier gaat het over vijftig, honderd of zelfs vijfhonderd zo u wil uitgekozen en/of ingeschreven.... mensen, die van op voorhand weten dat daar Engels gesproken wordt...
Jan met de Pet op riskeert niet dat hij ineens geholpen moet worden door iemand die zijn taal niet begrijpt...
Ah zo. Die werknemers weten op voorhand dat ze ooit een anderstalige baas gaan krijgen.
Ik denk het niet. Maar dat doet niks ter zake. Ze hebben altijd de vrijheid te beslissen het bedrijf te verlaten als ze niet akkoord zijn met de gang van zaken. Zoals elke klant kan beslissen een andere taxi te nemen of geen taxi te nemen als de dienstverlening niet naar zijn wensen is.

In het privéleven heeft de overheid zich niet te bemoeien met het taalgebruik. Zo eenvoudig is dat. En anders moet ze maar zelf taxidiensten voorzien als overheidsdienst. Dan mogen ze daar wel over beslissen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 17:16   #170
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als ik land in Zaventem, daal ik af naar het treinstation om de trein naar Antwerpen te nemen. Ik weet niet waarom ik een taxi zou nodig hebben. Veel mensen die in Zaventem terugkeren van vakantie zullen dat doen. Anderen worden afgehaald door familie of vrienedn.

Toeristen moeten dikwijls in Brussel zelf zijn. Dus al landen er misschien veel Vlamingen in Zaventem; een grote hoop daarvan heeft geen taxi nodig.
Mensen met veel bagage en mensen die in de Vlaamse Rand wonen,
nemen wel een taxi op de luchthaven van Zaventem.
Veel ,makkelijker dan een trein of bus en je moet geen familie of vrienden lastig vallen .

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 14 oktober 2016 om 17:17.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 17:18   #171
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
En treinen? Of is dit een verkeerde vraag?
Als ze niet staken, rijden de treinen 's nachts ook niet.
Oud 14 oktober 2016, 17:24   #172
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Mensen met veel bagage en mensen die in de Vlaamse Rand wonen,
nemen wel een taxi op de luchthaven van Zaventem.
Veel ,makkelijker dan een trein of bus en je moet geen familie of vrienden lastig vallen .
Ik zet mijn wagen gewoon op de beveiligde parking in Zaventem, heel simpel. Geen taxi nodig.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 17:32   #173
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, of gaat het misschien ineens over een Brusselse regel en is Weyts ineens een Brusselse Minister?
Het gaat nog steeds over Belgische regels, onafhankelijk waar ze in dit land ingevoerd worden... Indien het de grote francofonie niet baat, worden ze toch gewoon niet uitgevoerd... Indertijd in Bruxelles, nu in gans Vlaanderen.

Citaat:
Je hebt nog steeds niet begrepen dat het meer dan waarschijnlijk NIET gaat om 'Franstalige' chauffeurs en klanten, hé?
Jij beseft waarschijnlijk nog steeds niet dat het bijna zeker om 'anderstaligen' gaat, zoals mensen uit de Oostblok, hé?
Ik besef maar al te goed dat het om anderstaligen gaat; maar hoe zou je nu van anderstaligen mogen verlangen dat wat de franstaligen hier gewoon met de voeten treden???

Citaat:
Bedoel zo'n kaart?

Blijkbaar weet jij niet dat Wallonië zo'n 60% van de oppervlakte van België inneemt. O, weer eens een complot van de francofonie waarschijnlijk!
Neen op deze kaart staat Bruxelles afgebeeld en je moet je dan een horizontale lijn boven Bruxelles als grens voorstellen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 14 oktober 2016 om 17:33.
Oud 14 oktober 2016, 17:34   #174
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ze weet zelfs niet meer welk...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 17:37   #175
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah zo. Die werknemers weten op voorhand dat ze ooit een anderstalige baas gaan krijgen.
Ik denk het niet. Maar dat doet niks ter zake. Ze hebben altijd de vrijheid te beslissen het bedrijf te verlaten als ze niet akkoord zijn met de gang van zaken. Zoals elke klant kan beslissen een andere taxi te nemen of geen taxi te nemen als de dienstverlening niet naar zijn wensen is.

In het privéleven heeft de overheid zich niet te bemoeien met het taalgebruik. Zo eenvoudig is dat. En anders moet ze maar zelf taxidiensten voorzien als overheidsdienst. Dan mogen ze daar wel over beslissen.
Hou toch op met je onnozele opmerkingen...
Die werknemers zijn aangenomen voor het bedrijf. Zijn het hoger geschoolden dan zullen de meeste wel Engels kunnen. Gaat het om lager personeel dan zal de onderneming er wel voor zorgen dat de nodige vertaling aanwezig is...
Alsof nu iemand zo maar zijn job opgeeft en alsof de Chinezen zo maar van iedereen zouden eisen dat ze ineens Engels zouden kunnen...

Zij hebben daar geen francofonie om hun op de franstalige elementaire rechten te wijzen hoor. Daar wordt de rede gevolgd en de rede zegt dat taxichauffeurs de taal van de streek kennen...
Oud 14 oktober 2016, 17:38   #176
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ofwel hebben, meestal links georienteerde organisaties, meestal heel sterk geruggesteund door de grote francofonie (de Vlamingen zouden er maar eens moeten aan denken om niet alleen de buitenlanders maar ook hen, franstaligen) jarenlang, bij elke poging van een Vlaamse overheid om de vreemdelingen onze taal te leren alles gedaan om dat Vlaamse voorstel te boycotten met dezelfde argumenten die men hier nu aanhaalt om zo gezegd te bewijzen dat een taxi-chauffeur heel goed in Vlaanderen mag en kan rondrijden zonder een woord Nederlands te kennen...
Het woord discriminatie, ingaande tegen de taalvrijheid, Vlaamse bekrompenheid en ander minder fraaie bewoordingen werden telkens uit de kast gehaald...
Links betekent: de overheid moeit zich met de samenleving.
De maatregel van Weyts is betuttelend en links.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 17:39   #177
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hou toch op met je onnozele opmerkingen...
Die werknemers zijn aangenomen voor het bedrijf. Zijn het hoger geschoolden dan zullen de meeste wel Engels kunnen. Gaat het om lager personeel dan zal de onderneming er wel voor zorgen dat de nodige vertaling aanwezig is...
Alsof nu iemand zo maar zijn job opgeeft en alsof de Chinezen zo maar van iedereen zouden eisen dat ze ineens Engels zouden kunnen...

Zij hebben daar geen francofonie om hun op de franstalige elementaire rechten te wijzen hoor. Daar wordt de rede gevolgd en de rede zegt dat taxichauffeurs de taal van de streek kennen...
Bij mij zegt de rede dat de overheid zich zo weinig mogelijk moet moeien in de werk- en privésfeer van zijn burgers.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 oktober 2016 om 17:44.
Oud 14 oktober 2016, 17:45   #178
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu verschiet ik toch. Gij kunt ook iets verstandigs schrijven.

Maar leg mij dan eens uit hoe het komt dat er, toch volgens u en uw NVA-vriendjes, in Antwerpen en met uitbreiding Vlaanderen een zwaar taalprobleem is met taxichauffeurs. Zodat het nodig zou zijn dat ministers hun tijd verdoen met het opstellen van wetten die een taalexamen verplicht maakt.

Al die Nederlandstalige werklozen in het Vlaamse gewest hebben toch 'een streepje voor' bij de aanwerving.
Nederlandstalige werklozen zal je niet zo veel meer vinden in Vlaanderen en zeker in de Vlaamse Rand.
De grootste groep langdurig werklozen zijn juist Nederlands onkundigen.

Hoog tijd dat die Nederlands onkundige werklozen verplicht worden Nederlandse les te volgen .
Oud 14 oktober 2016, 17:47   #179
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Nederlandstalige werklozen zal je niet zo veel meer vinden in Vlaanderen en zeker in de Vlaamse Rand.
De grootste groep langdurig werklozen zijn juist Nederlands onkundigen.

Hoog tijd dat die Nederlands onkundige werklozen verplicht worden Nederlandse les te volgen .
Ja, verplicht leren.
Dat werkt altijd goed...
Oud 14 oktober 2016, 17:49   #180
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, verplicht leren.
Dat werkt altijd goed...

Het is daarom dat de francofonie weigert verplicht Nederlands te leren... maar dat wil nog niet zeggen dat ze het zonder verplichting wel doen...

Zo te zien geldt hetzelfde voor de anderstaligen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be