![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tijden veranderen niet helemaal. Antwerpen heeft nog altijd nood aan Limburgse inwijkelingen om het werk op te knappen dat ze zelf niet aankunnen. ![]() Maar tijden veranderen toch. Eeuwenlang waren onze Maaslandse heirbanen dé handelswegen bij uitstek. Van Maastricht naar Nijmegen, van Boulogne over Maastricht naar Keulen. De Maas was de enige waterweg vanuit Luik naar het Noorden. Maar de Grensmaas is nu onbevaarbaar. De heirbanen zijn dorpswegen geworden, de Napoleonsweg die later Noord-zuid liep door het Maasdal is in de jaren 60 vierbaansweg geworden, en later door de Vlaamse overheid gedegradeerd tot een verbindingsweg tussen dorpen. Tja, dan wordt handel drijven moeilijker hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zeker gebeurd. Dat is nu het verschil met Nederland. Was Vlaanderen in 1830 door de franstaligen niet in dit strontland geperst dan zou het nu er veel mooier uit gezien hebben. Maar dat mag je natuurlijk tegen Vlaamse Ollander-haters niet zeggen. Eerlijkheidshalve moet ik er wel aan toevoegen dat Willem I in 1830 het veel te vlug afgetrapt is. Hij had tegen die kraaiende francofone haantjes veel harder moeten optreden. Wallonië mocht hij wat mij betreft gerust aan "La France" overlaten. Maar van het gebied dat het huidige Vlaanderen en Brussel vormt hadden ze moeten afblijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij bent handelaar. Jij ziet graag doorgaand verkeer, omdat dat potentiele klanten voor u zijn. Maar als je Maasmechelen en Rekem centrum bekijkt, zie je dat langs de Rijksweg de waarde van de woningen fors is gedaald, en dat er steeds meer leegstand is. Dus met alle respect, als de rijksweg terug een lokale weg zou kunnen worden, dan zou ik dat prachtig vinden. Men kan het sluipverkeer weghouden door choke punten te installeren aan de invalswegen aan de grenzen. Zoals de Nederlanders ook in omgekeerde richting doen overigens (Boscherweg Maastricht). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() Wat ik wel graag zie komen is lijnen 1 en 2 van het spartacus plan.
Dat hebben we nodig, ipv meer beton. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Europees Commissaris
|
![]() Er bestaat zoiets en dat heet "verhuizen". Dat wil eigenlijk zeggen dat ge een woning huurt of koopt die in een andere provincie ligt. Een tweede ding is het ik-sta-vroeger-op-want-ik-werk-in-Brussel pakket. Je bent dan wat langer onderweg, maar je verdient meer. EN je kan in het mooie groene Limburgangulendör blijven wonen. Zeer aangenaam. Ik kan het ten zeerste aanbevelen voor mensen die lopen te zeiken dat een Limburger minder verdient.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() Uit cijfers van het Vlaams Verkeerscentrum blijkt dat de filezwaarte in Vlaanderen de afgelopen vijf jaar met 35 procent toenam, en het afgelopen jaar alleen al met 15 procent. Tot en met oktober stond dit jaar gemiddeld 141 km file op werkdagen, tegenover 136 km in 2015.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ertuigen.dhtml Er komt een kilometerheffing aan, eis van VOKA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De autostrade zal voor de meeste mensen toch een noodzaak blijven. Of de gewestwegen slibben helemaal dicht, dat kan ook. En dat lijkt me niet helemaal de oplossing. Samen met die heffing zouden dus ook andere initiatieven genomen moeten worden. Het stimuleren van thuiswerk of werken vanuit "flexplekken" bij de werkgevers bv. Laatst gewijzigd door JBM : 30 november 2016 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik gok gemiddeld dat het zo'n 300 euro per maand zal opbrengen.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij sprak wel altijd van "tunnèl" . Tot een elitair doend journalistje hem eens vroeg hoe het nu juist is in het ABN: tunnel of tunnèl. Kamiel antwoordde: "wat zegt men doorgaans tegen u: pummel of pummèl ?". En zijn verdere leven bleef Kamiel tunnèls zeggen ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
slechtbetaalde uren, en vooral 12u30' per week kwijt in t verkeer ... daar pas ik toch voor. wat is dat toch met de Vlaming ? wat is er mis met dichter bij je werk gaan wonen en 30' naar je werk fietsen ? puur luxe is dat ... soit, mijn gedacht hé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb toch niets gezegd over flexibele uren?
|
![]() |
![]() |