Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2016, 16:52   #161
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Zoveel veranderen die tijden niet .

Als je weet dat Kamiel Huysmans(°1871-1968),
ook een Limburger,
in zijn tijd ook al naar Antwerpen verhuisde
en daar zelfs een populaire burgemeester werd van 1933 tot 1940
Opgevolgd door die andere Limburger (Maaslander) Leo Delwaide.

Tijden veranderen niet helemaal. Antwerpen heeft nog altijd nood aan Limburgse inwijkelingen om het werk op te knappen dat ze zelf niet aankunnen.

Maar tijden veranderen toch. Eeuwenlang waren onze Maaslandse heirbanen dé handelswegen bij uitstek. Van Maastricht naar Nijmegen, van Boulogne over Maastricht naar Keulen. De Maas was de enige waterweg vanuit Luik naar het Noorden.

Maar de Grensmaas is nu onbevaarbaar. De heirbanen zijn dorpswegen geworden, de Napoleonsweg die later Noord-zuid liep door het Maasdal is in de jaren 60 vierbaansweg geworden, en later door de Vlaamse overheid gedegradeerd tot een verbindingsweg tussen dorpen.

Tja, dan wordt handel drijven moeilijker hé.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 17:01   #162
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Toen die werden gebouwd was Deprez nog niet geboren.
Wilt gij nu beweren dat er de laatste tientallen jaren geen duinen met hun begroeing meer verdwenen zijn om plaats te maken voor appartementen?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 17:03   #163
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wilt gij nu beweren dat er de laatste tientallen jaren geen duinen met hun begroeing meer verdwenen zijn om plaats te maken voor appartementen?
De laatste tientallen jaren...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 17:12   #164
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is zeker gebeurd. Dat is nu het verschil met Nederland. Was Vlaanderen in 1830 door de franstaligen niet in dit strontland geperst dan zou het nu er veel mooier uit gezien hebben. Maar dat mag je natuurlijk tegen Vlaamse Ollander-haters niet zeggen. Eerlijkheidshalve moet ik er wel aan toevoegen dat Willem I in 1830 het veel te vlug afgetrapt is. Hij had tegen die kraaiende francofone haantjes veel harder moeten optreden. Wallonië mocht hij wat mij betreft gerust aan "La France" overlaten. Maar van het gebied dat het huidige Vlaanderen en Brussel vormt hadden ze moeten afblijven.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 17:35   #165
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Een werknemer kan, zoals elke (zelfstandige) belastingbetaler alle kosten inbrengen (met bewijs) die nodig zijn om zijn inkomen te verwerven of te behouden.

Maar de meeste werknemers kiezen er voor om een forfaitaire aftrek te doen zonder enige bewijslast omdat dit meestal gunstiger is.
Inderdaad en ik deed dat dan ook, zo kon ik de inschrijvingskosten gemaakt voor bijscholing inbrengen,de kilometers om erheen te rijden en terug, mijn computer die ik nodig had om mijn huiswerk te maken en zelfs mijn kassaticket van het schoolrestaurant bracht ik in als kosten en geen enkele keer werd iets verworpen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 17:37   #166
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een werknemer kan, zoals elke (zelfstandige) belastingbetaler alle kosten inbrengen (met bewijs) die nodig zijn om zijn inkomen te verwerven of te behouden.

Maar de meeste werknemers kiezen er voor om een forfaitaire aftrek te doen zonder enige bewijslast omdat dit meestal gunstiger is.
Indien uw zelf ingebrachte beroepskosten lager zijn dan het wettelijk forfait dan wordt automatisch het wettelijk forfait gekozen. Kwestie van de juiste info te verspreiden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 22:46   #167
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Opgevolgd door die andere Limburger (Maaslander) Leo Delwaide.

Tijden veranderen niet helemaal. Antwerpen heeft nog altijd nood aan Limburgse inwijkelingen om het werk op te knappen dat ze zelf niet aankunnen.

Maar tijden veranderen toch. Eeuwenlang waren onze Maaslandse heirbanen dé handelswegen bij uitstek. Van Maastricht naar Nijmegen, van Boulogne over Maastricht naar Keulen. De Maas was de enige waterweg vanuit Luik naar het Noorden.

Maar de Grensmaas is nu onbevaarbaar. De heirbanen zijn dorpswegen geworden, de Napoleonsweg die later Noord-zuid liep door het Maasdal is in de jaren 60 vierbaansweg geworden, en later door de Vlaamse overheid gedegradeerd tot een verbindingsweg tussen dorpen.

Tja, dan wordt handel drijven moeilijker hé.
De rijksweg is een etterende zweer die door het maasland loopt. Hoe je dat draait of keert. Het ding verloedert dorpscentra, zorgt voor veel overlast door doorgaand (Nederlands) verkeer en is in feite nog niet zo nodig. Pendelverkeer zit toch snel op de E314, E313 en Europalaan richting Genk, Hasselt, Leuven en Brussel. Als je in lanaken de Nederlandse nummerplaten telt in de spits, komt je nu reeds uit op een meederheid Nederlanders die puur de rijksweg als sluiproute gebruiken om knooppunten in Nederland te vermijden.

Jij bent handelaar. Jij ziet graag doorgaand verkeer, omdat dat potentiele klanten voor u zijn. Maar als je Maasmechelen en Rekem centrum bekijkt, zie je dat langs de Rijksweg de waarde van de woningen fors is gedaald, en dat er steeds meer leegstand is.

Dus met alle respect, als de rijksweg terug een lokale weg zou kunnen worden, dan zou ik dat prachtig vinden. Men kan het sluipverkeer weghouden door choke punten te installeren aan de invalswegen aan de grenzen. Zoals de Nederlanders ook in omgekeerde richting doen overigens (Boscherweg Maastricht).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2016, 22:52   #168
Tavek
Banneling

Standaard

Wat ik wel graag zie komen is lijnen 1 en 2 van het spartacus plan.

Dat hebben we nodig, ipv meer beton.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2016, 00:37   #169
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Inderdaad en ik deed dat dan ook, zo kon ik de inschrijvingskosten gemaakt voor bijscholing inbrengen,de kilometers om erheen te rijden en terug, mijn computer die ik nodig had om mijn huiswerk te maken en zelfs mijn kassaticket van het schoolrestaurant bracht ik in als kosten en geen enkele keer werd iets verworpen.
Het werd waarschijnlijk nooit (ernstig) nagezien, of de lokale belastinginspectie maakte er alleszins geen prioriteit van.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2016, 07:58   #170
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Er bestaat zoiets en dat heet "verhuizen". Dat wil eigenlijk zeggen dat ge een woning huurt of koopt die in een andere provincie ligt. Een tweede ding is het ik-sta-vroeger-op-want-ik-werk-in-Brussel pakket. Je bent dan wat langer onderweg, maar je verdient meer. EN je kan in het mooie groene Limburgangulendör blijven wonen. Zeer aangenaam. Ik kan het ten zeerste aanbevelen voor mensen die lopen te zeiken dat een Limburger minder verdient.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2016, 08:48   #171
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Er bestaat zoiets en dat heet "verhuizen". Dat wil eigenlijk zeggen dat ge een woning huurt of koopt die in een andere provincie ligt. Een tweede ding is het ik-sta-vroeger-op-want-ik-werk-in-Brussel pakket. Je bent dan wat langer onderweg, maar je verdient meer. EN je kan in het mooie groene Limburgangulendör blijven wonen. Zeer aangenaam. Ik kan het ten zeerste aanbevelen voor mensen die lopen te zeiken dat een Limburger minder verdient.
Ik denk dat er niemand buiten Demonen hierover ligt te zeiken. De massa mensen die dagelijks pendelen of effectief in de omgeving van Brussel of Antwerpen gaan wonen tonen ook aan dat je advies onder de noemer vijgen na Pasen te klasseren valt.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2016, 08:51   #172
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
en die drie uur reistijd per dag, die zijn gratis ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2016, 09:20   #173
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Uit cijfers van het Vlaams Verkeerscentrum blijkt dat de filezwaarte in Vlaanderen de afgelopen vijf jaar met 35 procent toenam, en het afgelopen jaar alleen al met 15 procent. Tot en met oktober stond dit jaar gemiddeld 141 km file op werkdagen, tegenover 136 km in 2015.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ertuigen.dhtml

Er komt een kilometerheffing aan, eis van VOKA.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2016, 09:29   #174
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Uit cijfers van het Vlaams Verkeerscentrum blijkt dat de filezwaarte in Vlaanderen de afgelopen vijf jaar met 35 procent toenam, en het afgelopen jaar alleen al met 15 procent. Tot en met oktober stond dit jaar gemiddeld 141 km file op werkdagen, tegenover 136 km in 2015.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ertuigen.dhtml

Er komt een kilometerheffing aan, eis van VOKA.
Buiten dat de overheid dan nog wat extra geld ter beschikking heeft om te versmossen vraag ik me af of dit echt iets aan de fileproblematiek gaan veranderen.

De autostrade zal voor de meeste mensen toch een noodzaak blijven. Of de gewestwegen slibben helemaal dicht, dat kan ook. En dat lijkt me niet helemaal de oplossing.

Samen met die heffing zouden dus ook andere initiatieven genomen moeten worden. Het stimuleren van thuiswerk of werken vanuit "flexplekken" bij de werkgevers bv.

Laatst gewijzigd door JBM : 30 november 2016 om 09:29.
Oud 30 november 2016, 09:48   #175
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik gok gemiddeld dat het zo'n 300 euro per maand zal opbrengen.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2016, 10:15   #176
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Zoveel veranderen die tijden niet .

Als je weet dat Kamiel Huysmans(°1871-1968),
ook een Limburger,
in zijn tijd ook al naar Antwerpen verhuisde
en daar zelfs een populaire burgemeester werd van 1933 tot 1940
De Kamiel was de begeesteraar van de tunnels onder 't Scheld.
Hij sprak wel altijd van "tunnèl" .
Tot een elitair doend journalistje hem eens vroeg hoe het nu juist is in het ABN: tunnel of tunnèl.
Kamiel antwoordde: "wat zegt men doorgaans tegen u: pummel of pummèl ?".
En zijn verdere leven bleef Kamiel tunnèls zeggen ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2016, 10:21   #177
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik gok gemiddeld dat het zo'n 300 euro per maand zal opbrengen.
20 wd/mnd aan 300 € da's 15€/u ...

slechtbetaalde uren, en vooral 12u30' per week kwijt in t verkeer ...

daar pas ik toch voor.

wat is dat toch met de Vlaming ? wat is er mis met dichter bij je werk gaan wonen en 30' naar je werk fietsen ? puur luxe is dat ... soit, mijn gedacht hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2016, 10:49   #178
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
20 wd/mnd aan 300 € da's 15€/u ...

slechtbetaalde uren, en vooral 12u30' per week kwijt in t verkeer ...

daar pas ik toch voor.

wat is dat toch met de Vlaming ? wat is er mis met dichter bij je werk gaan wonen
en 30' naar je werk fietsen ? puur luxe is dat ... soit, mijn gedacht hé
Vandaag werk je hier, morgen of volgende maand ergens anders, gewild of gedwongen vanwege sluiting of reorganisatie. De tijd dat je langdurig of zelfs uw ganse loopbaan bij een en dezelfde werkgever bleef is voorbij. Ga je telkens weer verkassen? Huis gekocht, gebouwd, kinderen op school...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2016, 11:13   #179
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Buiten dat de overheid dan nog wat extra geld ter beschikking heeft om te versmossen vraag ik me af of dit echt iets aan de fileproblematiek gaan veranderen.

De autostrade zal voor de meeste mensen toch een noodzaak blijven. Of de gewestwegen slibben helemaal dicht, dat kan ook. En dat lijkt me niet helemaal de oplossing.

Samen met die heffing zouden dus ook andere initiatieven genomen moeten worden. Het stimuleren van thuiswerk of werken vanuit "flexplekken" bij de werkgevers bv.
zouden de scholen dan ook flexibele uren gaan krijgen? De kinderen moeten voor een bepaald uur op school afgezet worden, en meestal wordt er dan doorgereden naar het werk. Scholen openen in de spitsuren...
Oud 30 november 2016, 11:33   #180
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
zouden de scholen dan ook flexibele uren gaan krijgen? De kinderen moeten voor een bepaald uur op school afgezet worden, en meestal wordt er dan doorgereden naar het werk. Scholen openen in de spitsuren...
Ik heb toch niets gezegd over flexibele uren?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be