![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() Hoe zou men het gevonden hebben als Stalin eiste dat het Westen de bouw van de Berlijnse muur moest bekostigen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu ja, de machtsposities lagen inderdaad anders. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 januari 2017 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() Alle vorige stock exchage scares.
De peso staat vandaag (20.8) nog altijd 25% hoger dan mei 16.(17) En hoger dan op 2 januari 2017 (20.5) De daling was overigens geen 20% Koers mei16 (17)=>27jan17(20.8) Laatst gewijzigd door eno2 : 27 januari 2017 om 23:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() Net even te laat om USD/MXN Mexicaanse pesos te kopen aan 20.5. Ik moet wachten tot maandag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk vraagt Trump,op zijn brute,eigen,manier exact hetzelfde aan Mexico wat wij,de EU al decennia vragen aan ONZE Zuidelijke buren.
Gaan jullie nu eindelijk eens jullie problemen oplossen in plaats van te verlangen dat wij geld geven en ondertussen uw bevolkingsoverschot (aan jonge mannetjes) te proberen te dumpen bij ons? Een van de verkoopspraatjes indertijd van die NAFTA was dat door het scheppen van een beter handelskader,met onderandere massieve produktiejobs in Mexico (in plaats van in Zuid-Oost Azie) er een snelle verbetering zou volgen voor iedereen.... Het is hetzelfde aan onze kant van de plas. Ja,we kunnen goedkope Chinese spullen kopen,eigenlijk zijn zowat al onze spullen waar meer dan 2 draadjes en een knop in zitten ondertussen Chinees. Maarreeuh.......OK......wat dan met onze structurele werkloosheid? De overgang van dure "eigengebouwde" spullen naar goedkope "ingevoerde" spullen degradeert ons tot dozenschuivers met part-time jobs.... Amerikanen zien hun eigen,soms traditionele-,merken vervaardigd in Mexico... Even zien dus of Trump weer JOBS kan IMPORTEREN in zijn land,tenslotte een natie met continentale afmetingen ,en even grote problemen (dat vergeten de kritikasters steeds maar weer).Zijn voorganger heeft ,met zijn gebruikelijke bekwaamheid,al afdoende gedemonstreerd wat NIET werkt.... Die muur komt er(hij staat er al over honderden kilometers door akties van vorige administraties),en inderdaad zullen de Gringo's dat moeten voorschieten..Maar de Mexicanen zullen hem,uiteindelijk, betalen.... ...tenzij ze nu eens snel hun intern huiswerk doen.... De Amerikanen,ondertussen,zullen het hunne wel doen. Laatst gewijzigd door kelt : 28 januari 2017 om 08:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Communisten bouwen namelijk muren om hun eigen onderdanen binnen te houden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zullen zien of deze ( simplistische? ) economische politiek van Trump op termijn zal renderen. Misschien wel, misschien niet. Want zoals Johan Cruijf zei: 'elk voordeel heb zijn nadeel'. En dit is zeker ook het geval op economisch vlak. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 januari 2017 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of de plannen van Trump zullen werken zal de toekomst uitwijzen maar ik geloof er alvast geen bal van. Later zal blijken waarom hij dit allemaal doet: om zichzelf en zijn familie en vriendjes te verrijken. Er zal volgens mij een tijd komen dat mensen vurig verlangen naar de tijd van Trumps voorganger maar dan zal het te laat zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() Meer als 30 % van de export van Texas gaat naar Mexico.
Als de mexicanen in kind antwoorden en 20 % op Amerikaanse import heffen, gaat Texas bloeden. De dollar staat sterk, waardoor die producten gewoon te duur worden voor de mexicaan. Kijken hoe ze daar op reageren.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Do you still believe the Washington Post ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Minister-President
|
![]() De Amerikaanse burgers mogen dat betalen.
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik vroeg me ook reeds af waarom slechts een kwart van volledige muur bouwen. LOL Terzijde: C/P A structural engineer did an analysis of what it would take to build Trump's wall. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is wat Trump benodigt.
Voorbeeldig. Een muur alleen werkt niet. BTW, men zou er een toeristische route van kunnen maken, mss wel met een Trumppretpark. $$$ Laatst gewijzigd door zonbron : 28 januari 2017 om 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Minister-President
|
![]() De Mexicanen zullen hem betalen. Of toch voor een groot stuk!
Sinds wanneer zijn verkiezingsbeloftes zo heilig? Die muur komt er, en vooral dat telt. Wat voor een zielig stelletje kleuters is dat hier eigenlijk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kunnen wij er zo eentje bestellen om rond Brussel te zetten? ![]() Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 28 januari 2017 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |