Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2017, 19:41   #161
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Sinds wanneer hebben Belgische nationalisten een objectieve onderbouw nodig om te geloven, of niet te geloven, wat ze graag, of juist niet graag, willen geloven?

Wie houdt jou tegen om de riedeltjes van Geertui Van Rompuy te checken op hun waarheidsgehalte? Of is dat nergens voor nodig gezien de houding van Franstaligen tegenover Vlamingen een typisch Belgisch fenomeen is dat al sinds 1830 wereldberucht is?
Ik hoef niets te checken op waarheidsgehalte, knuppel. Wie iets claimt, draagt de bewijslast. Als tante Geertrui concrete klachten heeft dan moet zij die bewijzen.
Actori incumbit probatio.
We gaan de werkelijkheid toch niet op zijn kop zetten ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 22:04   #162
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik hoef niets te checken op waarheidsgehalte, knuppel. Wie iets claimt, draagt de bewijslast. Als tante Geertrui concrete klachten heeft dan moet zij die bewijzen.
Tante Geertrui moet helaas niks bewijzen.
Ze heeft een statement gemaakt, en that's it.

Of er zichtbare politieke gevolgen van komen, of niet, we zien wel.
Of er niet-zichtbare politieke gevolgen van komen, of niet, we hebben er het raden naar.

Maar ik denk toch dat zoiets niet onopgemerkt voorbijgaat intern de tsjeven.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 22:54   #163
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er is geen reden om de wereld op zijn kop te zetten, panda.
Zoals ik zei: de bewijzen van de houding van de Franstaligen in de Vlaamse rand liggen voor het rapen. Je kan het keren en draaien tot je een ons weegt, ik geloof de riedeltjes van die tsjevenmadam. Zoals ik ook het riedeltje van Yves Leterme geloofde over radio Mille Collines.

Magda Michielsens nam voor haar onderzoek de uitzendingen van de Franstalige tegenhanger van De Zevende Dag van het seizoen 2010-2011 onder de loep. Ze verzamelde daaruit een 500-tal fragmenten. Haar conclusie luidde: "Dit vertoont alle kenmerken van een haatcampagne".

Ken je de Vlaamse creche in Kraainem? Neen? Ga dan eens met die mensen praten, dan kan je meepraten over de houding van de Franstalige meerderheid tegenover de Vlaamse minderheid in de Vlaamse faciliteitengemeente. Het moest eens andersom zijn....

Geloof jij je eigen riedeltjes maar, panda. Ik bepaal zélf wat ik wel of niet geloof. En jou geloof ik niet. Geertrui, Leterme en Michielsen wél. Tot welke partij ze behoren doet niet ter zake. Ze bevestigen alleen maar wat de Vlamingen al bijna twee eeuwen te slikken krijgen van de beste der Belgen.
Oud 10 februari 2017, 23:00   #164
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tante Geertrui moet helaas niks bewijzen.
Ze heeft een statement gemaakt, en that's it.

Of er zichtbare politieke gevolgen van komen, of niet, we zien wel.
Of er niet-zichtbare politieke gevolgen van komen, of niet, we hebben er het raden naar.

Maar ik denk toch dat zoiets niet onopgemerkt voorbijgaat intern de tsjeven.

.
Met de tsjeven weet je nooit, maar dat dit soort riedeltjes uiteindelijk gevolgen zullen hebben staat vast. Zelfs als de tsjeven zich apatisch blijven opstellen inzake het Vlaamsvijandige gedrag van de Franstaligen in de Vlaamse rand.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be