![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Leerrijke video in dit verband. De moeite waard. http://zaplog.nl/zaplog/article/de_bijbel_in_zijn_hemd |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=geertvdb;8375419]
Citaat:
Citaat:
Luister eens, kleine jongen: vooraleer jij ![]() Citaat:
O, en "by the way" Geertje, raadpleeg eens de Van Dale wat er over dat "afschrijven" wordt vermeld. Jouw taalgebruik kan er allen maar door verbeteren. Laatst gewijzigd door quercus : 11 februari 2017 om 23:05. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.livius.org/sources/conten...ion_of_the_Ark Laatst gewijzigd door Aton : 12 februari 2017 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() [quote=quercus;8375666]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is in ieder geval merkwaardig dat er in het collectief geheugen van de bevolking uit die regio een herinnering is blijven hangen rond een vreselijk cataclysme. Sommigen hebben daar het ontstaan van de Zwarte Zee aan vastgeknoopt. Volgens sommige geologen zou dat lange tijd een reusachtig, veel lager gelegen zoetwater-meer zijn geweest dat lange tijd was afgesloten van de Middellandse Zee. Tot op een gegeven ogenblik (ingevolge een aardbeving???) die geologische afsluiting het begaf en er een enorme massa zeewater binnenstroomde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Another Jack;8375793]Dat ga ik niet betwisten. Dergelijke uitspraak kan in een verschillende context geformuleerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() [quote=quercus;8375795]
Citaat:
Jij hebt de uitspraak in de foute context geformuleerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() Mag ik "God" zeggen, quercus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hier je oorspronkelijke Noach : https://nl.wikipedia.org/wiki/Oetnapisjtim Laatst gewijzigd door Aton : 12 februari 2017 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"zoek het zelf maar op, het staat daar ergens..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Another Jack;8375800]Ik heb die uitspraak reeds in de meest uiteenlopende omstandigheden weten gebruikt worden. Het komt er op neer dat je beter je mond houdt wanneer je over iets niets weet. Wat het geval is met onze kleine Geert. Je moet niet pogen mij in de "foute" hoek te drummen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"De meeste indianenstammen van Noord-, Midden- en Zuid-Amerika bezitten ook overleveringen over een wereldwijde watervloed. De Azteken vertellen dat hun hoogste god Tezcatlopica het mensenpaar Nata en Nena waarschuwde voor een op handen zijnde watervloed. Hij droeg hen op een schip te bouwen. Ze waren uiteindelijk de enige overlevenden van de ramp. In het British museum in Londen ligt een oud Maya-geschrift genaamd het "Troano-manuscript." De tekst van dit manuscript zou opmerkelijk veel gelijkenissen bevatten met het Bijbelverhaal. Deze 'indiaanse' zondvloed zou ook hier veroorzaakt zijn door overvloedige regenval (dus niet door een plotse natuurramp) en ook in dit verhaal geeft God de eerste mensen de opdracht een schip te bouwen om te overleven. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 februari 2017 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Aton : 12 februari 2017 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien de watervloed wereldwijd was, heeft een oceaan maar weinig belang. U blijft maar vissen in de Gilgamesj-vijver . Maar misschien was er nog een andere vijver waar de vislijn moet worden uitgegooid. Wellicht steunen de Gilgamesj-verhalen op veel oudere (orale) overleveringen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 februari 2017 om 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij zijt mijn uitverkorene en gij alleen gaat het overleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ik zie wat er in pakweg 30 jaar allemaal ontdekt is via archeologie en doorgedreven onderzoek van tekstbronnen vind ik toch dat we een mooi beeld beginnen te krijgen van de origine van de woestijngodsdiensten en vanuit welke tradities die hun basis zijn gaan halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=quercus;8375666] 'Mijn god' is een uitdrukking. Zoals 'oh my god', of, 'in godsnaam'. Ik als atheist gebruik dat, en dat betekent enkel: 'verbazing'. En dat weet gij GOED GENOEG!
Citaat:
Van u zal ik geen info krijgen omdat ge bang zijt om geridiculiseerd te worden op dit forum. Maar wat ge dan zeker niet moogt doen is andere religies aanvallen, en het katholicisme van Jvdb uitlachen. Want voor zulk gedrag hebben ze 1 woord: Het begint met hypo en het eindigt op criet. Citaat:
Lees zelf de koran. De profeet die er het meest in voorkomt is niet mohammed of jezus, maar mozes. En noach komt er ook in voor. Ze noemen dat: afschrijven. Allah had namelijk geen respect voor auteurs recht. De god van uw heilig boek is een wreedaardige en wraakzuchtige god, met een laag zelfbeeld want hij wil permanent aanbeden worden door de menselijke diersoort. Net zoals allah uit de koran. |
||
![]() |
![]() |