![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
God is geen ding en ook geen energie. Neen: God is een hoger wezen als eeuwige schepper van het heelal. En de levensstroom is niet de Geest, maar de Ziel, die ook in de dieren is. Citaat:
En God is ook geen mysterie, maar geopenbaard in de filosofie van Hegel en mijn atoomtheorie. En hoe het werkt dat is wel een mysterie voor de wetenschap zelf die het niet begrijpt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En we kunnen het heelal ombouwen tot een ruimtevaartcultuur, dat geeft werk voor de komende triljoenen jaren. Citaat:
Het nut daarvan is de verdere ontwikkeling van het heelal voor de volgende generatie van macro-reuzen en onze eigen ontwikkeling tot microwezentjes. Nut genoeg zou ik zeggen. Maar dat ons heelal onder zal gaan volgens de wetenschap is volkomen nutteloos.
![]() |
![]() |
#162 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen: het leven van de boom is die van de Ziel, het gevoelsleven dus.
De Geest ontstaat pas bij de mens als denken en begrijpen. En heilig is die Geest pas als het denken en begrijpen wie God is. Dat is pas geopenbaard in de filosofie van Hegel en mijn atoomtheorie. Citaat:
Het leven berust op de Ziel en het lichaam als organisme. Citaat:
En voor zover de heilige geest ook in het lichaam is, is dat de Geest der microwezentjes, die rustig blijft bestaan, ook al ben je dood. En met je dood blijft je geest overigens in de hemel van de microwezentjes bestaan.
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() Daarmee zeg je eigenlijk dat de heilige geest zich beperkt tot mensen. Want wie niet over goden kan denken, die kan god niet beleven. Daar God unaniem opgaat voor alles en iedereen, in de hele fauna en flora. Het goddelijke drukt zich in alles uit. En ja alles bestaat uit atomen. Maar die moesten eerst via chemische reacties ontstaan in sterren, daarna zich verzamelen via een kracht die alles dirigeert, omnipresent is en almachtig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goddelijk is een hol woord.
Wat voor de ene goddelijk is, is voor de andere ofwel onzin ofwel wetenschap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is de ziel. Citaat:
Dingen bestaan wel voor God en ons voor ook uiteraard, maar zijn geen goden en kennen ook geen godsdienst of godsbeleven. Citaat:
God is geen ding. Citaat:
Wie regeren nou de wereld: de krachtpatsers of de intelligente mensen? God is geen kracht, maar de heilige geest van het denken en begrijpen.
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie de schoonheid van een schilderij van Rembrandt bewondert heeft meer gelijk dan een hond die er niks van begrijpt en beleeft en er tegen aan pist.
![]() |
![]() |
#168 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat voor een holle uitleg is dat nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soms vraag ik mij af of alles gelijktijdig ontstaan is, maar het enkel van vorm veranderde doordat de frequentie zich telkens "verhoogd". En waar komt die frequentie dan vandaan? Het tsjirpen van zwarte gaten? Niemand Harrie, werkelijk niemand weet het. Jij niet, niet ik, geen kerkganger, geen moslim, geen jood, geen christen, geen atheïst, werkelijk niemand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je er dan niks van begrepen?
Evenmin als van God? Zoals ook de wetenschappers die niets meer van God begrijpen?
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 25 februari 2017 om 08:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat is geen kracht, maar de Geest van het denken en begrijpen.
![]() |
#173 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kracht behoort tot de lagere natuurreligie, de geest is de hogere godsdienst van mijn atoomtheorie. Wel is de kracht uit de Geest zelf als Macht, maar macht is iets anders dan kracht. De kracht dient de Geest als macht, maar Kracht op zichzelf is hoegenaamd niks, slechts een deel als eigenschap van de natuur in de eerste plaats. Citaat:
Citaat:
En dat weet Hegel en dat weet ik. *De totale heilige geest is die van de filosofie (hegel) en dan de wetenschap (plus techniek) en dan de theologie van mijn atoomtheorie. Citaat:
En of het tjirpten van de zwarte gaten zo belangrijk zou zijn. Dat is van zeer ondergeschikt belang.
![]() |
![]() |
#174 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Waar ik wel naartoe wens te gaan is die achterliggende kracht die alles gedirigeerd heeft. Die het deed samenvallen en waaruit leven ontstond. Citaat:
Kom jij: de microwezens. Maar dat is het niet, het is iets anders. Maar de energie dat het allemaal draaiende houdt, dat is voor mij de Heilige Geest. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En deze is eeuwig, zoals ook het heelal zelf eeuwig is. Probeer mijn atoomtheorie eens te begrijpen. Citaat:
Kracht = massa x versnelling volgens Newton en nergens heb ik ooit gelezen dat die kracht het ontstaan van het heelal zou verklaren. Ik neem dus aan dat je dat zelf hebt gefantaseerd. ![]() Citaat:
In de godsdienst is de heilige geest de eenheid van Vader en Zoon en dat zijn de oneindig vele microwezentjes van mijn atoomtheorie. Ook is het het denken en begrijpen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En de beweging ontstaat uit de aandrijving daarvan, zoals wij onze ruimteschepen bewegen. Maar dan op een meer ontwikkelde manier. Je meent zelf iets te verklaren, maar geeft alleen een beschrijving zonder ook maar iets te verklaren. Probeer eerst mijn atoomtheorie te begrijpen en dan komen ook wel al die ondergeschikte problemen aan de beurt. Daar zou ik ook wel wat over kunnen zeggen, maar als daar zal je dan evenmin iets van begrijpen. Citaat:
Anders zou de wetenschap een religie zijn. Niet energie, maar de geest als volledige cultuur houdt de microkosmos draaiende zoals ook onze maatschappij daar op berust. Energie is alleen maar kracht x afgelegde afstand.....E = F x s (Energy = Force x space) Meer is het niet. Die bovendien zelf weer verklaard moet worden. Dat gebeurt dan het beste in de filosofie uit de beweging (Worden) samen met de afgelegde weg (de ruimte). Hegel dus. Citaat:
Ik zie niet wat er beledigend zou zijn als je nog steeds niks van mijn atoomtheorie begrijpt en ook geen tegenargument weet en maar steeds met je kracht fantasie tevoorschijn komt, die zowel wetenschappelijk als religieus helemaal niet klopt. Eerder zou ik me beledigend moeten voelen dat je steeds zo dom reageert. Maar ik heb geduld..... ![]() Je bent nog niet eens begonnen en zit nog steeds vast in een primitieve "verklaring" van kracht en energie, die helemaal niks verklaart. En dan natuurlijk ook nog eens de Jehova's erbij en de theosofie. Maar nergens staat in de Bijbel dat God kracht zou zijn, dat is een primitieve natuurreligie. Zelfs de mens is al veel meer dan alleen maar kracht, laat staan God. Wel heeft God macht, maar dat is kracht uit de Geest. En de Geest is datgene wat in de mens denkt (staat zelfs in de van Dale woordenboek) en is metafysisch en zeker geen kracht, dat is massa x versnelling. Wakker worden dus.
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() Dat is het hem net, je kan die beweging niet verklaren; en al zeker niet met microwezentjes.
Daar schiet wetenschap nu nog te kort maar zal wellicht ooit wel ontrafeld worden. Nuja, die beweging wordt veroorzaakt wellicht door de nucleus. Zo'n atoom is een dimensie op haar eigen. Andere wetten zijn van toepassing daar, toch is het een eenheid van microkosmos en macrokosmos. Het kan niet anders zijn dat de macrokosmos invloed heeft uitgeoefend op de microkosmos (om deze te regelen) en niet andersom. Er is een unanieme absolute kracht die voor alle atomen opgaat en niemand kan je zeggen waar een atoom haar energie uit put; niemand. Maar de grondleggers van de quantum mechanica konden daar ver in gaan. Ze waren toen al over een matrix bezig en een holografisch universum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar jij kan je kracht helemaal niet verklaren, waar die vandaan komt, noch hoe daar het heelal en het leven uit zou zijn ontstaan. Citaat:
En dat zal in de toekomst pas precies bekend worden. En dat is dan de taak van de wetenschap. Citaat:
Want waarom zou een nucleus gaan bewegen? En dan zou de nucleus de grondslag zijn als eerste en niet de beweging, die daar pas uit tevoorschijn komt. Citaat:
Zie ook de wetenschap die het heelal uit een singulariteit laat ontstaan, dus uit de microkosmos als eerste. Dan de atomen en dan pas de macrokosmos. Citaat:
En jij kan helemaal niet verklaren waar die zogenaamde "absolute" kracht vandaan komt, noch waarom deze dan alles zou verklaren. Noch wat absoluut hier moet betekenen. Citaat:
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Alles is dan ook in beweging, maar de deeltjes van een atoom bewegen door de nucleus en inderdaad ik kan niet verklaren waar die energie/kracht vandaan komt. Maar jij ook niet.
Niemand, dat is net het punt. Die kracht is de bron van deze matrix en is de grote illusie. Het is holografisch Harrie, geen microwezens, maar pure statische geladen energie die ons van een show voorziet. Waarin wij speler zijn en acties kunnen ondernemen met reacties. De ervaring vormt zich naar het individu en jij verzon nu een atoomtheorie. Maar ik zeg je, het zijn geen microwezens het is iets van een heel andere aard. God zou al beter bij de beschrijving komen. Want deze kracht blijkt alle facetten van intelligentie in zich te hebben, de manier waarop het zich uitdrukt is alles behalve dom. Leg het leven onder een microscoop en je ziet onverklaarbare dingen manifesteren waar niemand uitleg over kan geven. Hoe ontstaat een cel sperma? Leg me dat eens micro cellulair uit, wat gebeurt er allemaal in een spermabal waaruit miljarden spermacellen per dag ontstaan? Dat is toch ook leven? Niemand weet wat "er voor" gaande is, we weten wel wat er gaande is, maar niemand weet waar het vandaan komt. En net dat is het mysterie Harrie. Energie wordt materie. Hoe? Laatst gewijzigd door Peche : 27 februari 2017 om 08:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Banneling
|
![]() Ik neig al eerder naar de superstring theorie.
Door wrijving en vibratie. De vibratie is per sterrenstelsel misschien anders en bepaalt door het zwarte gat, het zwarte gat bepaalt de frequentie in het stelsel. Laatst gewijzigd door Peche : 27 februari 2017 om 08:35. |
![]() |
![]() |