![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die vrijheden verwijzen niet enkel naar meningen over de Belgische politiek. Of kan een inwoner van dit land die zijn zegje wil doen over de Amerikaanse politiek geen beroep doen op de vrijheid van meningsuiting omdat hij of zij dat maar in Amerika moet doen?
![]() |
![]() |
#162 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op uw tweede vraag: ook dat zou mogen. Iemand die een private (lees: niet door een Belgische overheid georganiseerde) bijeenkomst organiseert, dan mag die uitnodigen wie men wil.
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vrijheid heeft inderdaad zijn grenzen. De mijne eindigt waar de uwe begint, en de uwe eindigt waar de mijn begint. En die vrijheid moet op het ganse grondgebied gegarandeerd worden. Ik weet niet wat u bedoelt, maar in dit land is de Belgische grondwet van toepassing en niet de Turkse. Gelukkig maar. Ook Belgen in het buitenland kunnen stemmen voor Belgische verkiezingen. Hetzelfde geldt voor Turken in het buitenland. Wat is nu eigenlijk het probleem?
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat Bourgeois en Reynders gelijk hebben in deze. Een veel belangrijker vraag zal zijn : gaat België het bij wat verbale krachtpatserij laten en een column van één politicus in knack, of gaat de bestuurlijke overheid het aandurven om het evenement te verbieden ? Ik hoop alvast dat de burgemeester van de stad waar het gaat plaatsvinden dat zeker zal doen. Vanuit het motief : verstoring van de openbare orde.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 maart 2017 om 06:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een burgemeester een manifestatie van Pegida verbod gaf doet hij dat niet omwille van de bruine boodschap van die groep. Wel omdat de lokale overheid in samenspraak met de politie van oordeel is dat het evenement een gevaar voor de openbare orde kan zijn. Die afweging maakt men per definitie op voorhand. Achteraf reageren is zinloos, dan is het te laat. Hier zal dat net hetzelfde zijn, maar dan niet met 250 man maar met 15.000. Dat vergt de inzet van tientallen politieagenten, veiligheidsdiensten, screening van wie komt, security personeel om tegenbetogers weg te houden. Kortom : allemaal problemen voor de openbare orde bij ons. Daar draait de verantwoordelijkheid van onze politici om. Niet om wat Erdogan in zijn eigen land wil bekomen : een sultanaat.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 maart 2017 om 07:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat met de Erdogan film?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor velen zit de religie er als hoofdoorzaak in. Dat hoor je als je iets verder discuteert dan, Turken horen hier niet thuis. Er zijn er zelfs die zeggen, dat ze me toch met rust laten met hun politiek en religieus gezever. Ik ken er zelfs die op de buiten zijn komen wonen, om niets meer of zo weinig mogelijk met hun landgenoten te maken te hebben. De meesten die ik ken werken ofwel voor een baas of als kleine zelfstandige en hebben dezelfde problemen als alle Belgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niks van een Erdogan film.
Wat ik wél weet is dat alle Turken TV kijken via schotelantennes en constant blootstaan aan de indoctrinatie uit hun eigen land. Daarom spreken hun kinderen ook geen Nederlands als ze naar school moeten, daarom lopen hun kinderen ook meteen achter, daarom halen zo weinig kinderen van islamitische allochtonen een diploma, en daarom geraken ze zo moeilijk aan werk. Met alle gevolgen vandien. Crevits beseft dat nu pas. Ik weet dat al 25 jaar. Het ergste is dat daar weinig tegen kan gedaan worden. De ouders aanmanen thuis Nederlands te spreken zijn woorden in de wind. Hen verplichten om op kabeltv aan te sluiten zodat ze zélf ook nog iets anders te zien krijgen dan reclame voor Erdogan en co zou meer effect hebben. Maar daardoor wordt er weer op vrijheden gebotst waar niet aan mag geraakt worden. De vrijheid die we denken hen te moeten geven zal het einde van onze eigen vrijheid tot gevolg hebben. Ik vrees dat het enige dat onze "vertegenwoordigers" durven vechten tegen de bierbaai is, met uiteindelijk resultaat de gedwongen erkenning van onze islamitische meesters.
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie maar hoe "Belgen met een migratie achtergrond" op hun achterpoten gaan staan om het te relativeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer ben jij het laatst op een Vlaams café geweest ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 7 maart 2017 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 7 maart 2017 om 10:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() Laat ze vooral doen, ze hebben zelf geen vrijheid meer.
Altijd politiebewaking, en dat voor een posje zeg.... Wie wilt er nu in de komende toekomst Demir of Dewever noemen? Dat is gelijk ge Hitler noemt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik wist niet dat een land (een overbodig land dan nog) een identiteit kan hebben.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vrees dat de hoge Egyptische Islamgeestelijke (naam vergeten) gelijk gaat krijgen toen hij verklaarde dat :" De Islam gaat Europa onderwerpen op basis van hun verdraagzaamheid en hun eigen democratische wetten." Wie dat nu nog niet gezien heeft is niet dom, niet bisdom maar aartsbisdom.
Onze kleinkinderen gaan ons later vervloeken om onze laksheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is écht schokkend dat er nauwelijks inhoudelijk zinvolle argumenten kunnen aangebracht worden door deelnemers aan een politiek forum in een cruciaal vraagstuk rond recht van vergadering & recht op vrije meningsuiting versus openbare orde en veiligheid, en wat daarbij primeert. |
|
![]() |
![]() |