Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2004, 19:07   #161
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Zucht, het is allemaal zo erg niet, dit is maar de tweedimensionale wereld, zou je zo denken.

Maar waarom moet ik telkens weer dezelfde saaie preek aanbrengen wanneer mijn vader weer eens een wereldwijd islamitisch complot ziet of de "onmogelijkheid tot samenleving" exclameert omdat één Nederlander (het spijt me zo voor de o zo gevoelige zieltjes hier op dit forum) neergeknald is door iemand die niet kon verkroppen dat hij ongestraft hem en al zijn "broeders in overtuiging en hemelse concentrische circel" sagitariusneukers mocht noemen. Het is in principe maatschappelijk even relevant als een uit de hand gelopen caféruzie.

En ja, moslimextremisme is gevaarlijk. Maar nauwelijks relevanter dan een discussie over de onderhoudskosten van flitspalen, het afschaffen van het kijk-en-luistergeld of de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Quelle baliverne.
Tuurlijk! Maar je moet wel even bij de feiten blijven, Van Gogh werd niet geslacht omwille van zijn vergelijking met een aanbeveling die Kohmeiny deed, maar wel omwille van zijn samenwerking met Hirsi Ali in de film Submission.
Maar ook dat kunnen we natuurlijk als peanuts verwerpen.

Dat er ondertussen her en der kerkdeuren zijn zwartgeblakerd of ramen ingegooid is een fait divers dat de kranten niet moet halen.

Maar owee als er ergens een moskee in de fik wordt gestoken (NU! na de slachtpartij - de kerken dateerden al van na 9/11) dan moeten alle moskees beschermd worden.

En dat verkozen parlementsleden omwille van hun mening nu bedreigd worden is ook maar peanuts natuurlijk. We zijn hier niet in Nederland hé! nietwaar? Hier worden de échte criminelen aangepakt!
Voel je je nu niet veilig? Goed zo! en zeg tegen je vrouw dat ze morgen haar boerka moet aandoen! Gewoon voor alle zekerheid hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 19:53   #162
vlamingskes
Vreemdeling

Standaard

Ach ja, weet je, we maken ons allemaal wel druk in iets hoor, maar ik hoop dat die man een goei levensverzekering heeft want dit alles krijgt nog een staartje (dit is geen bedreiging, maar een voorgevoel)
Oud 18 november 2004, 20:41   #163
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Bobke,
Bij gebrek aan verdere informatie naar de buitenwereld weet ik ook niet wat er gebeurde.
Maar juist dat gebrek aan verdere informatie naar de buitenwereld vind ik op zijn zachtst gezegd vreemd. Ik heb een gevoel dat heel die zaak met die "handgranaat" zwaar overdreven werd.
Het kan best overdreven zijn. Dat neemt niet weg dat er weerstand was bij de arrestatie.
Dat verdere informatie plots stopte kan evengoed te maken hebben met operatie doofpot, om de gemoederen niet nodeloos op te hitsen. De verhoudingen zijn ginder al gespannen genoeg.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 20:57   #164
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie praat die moord goed? Ik veroordeel ze, maar als je méér dan 1.000.000 mensen systematisch en zo beledigend als je kan uitscheldt, dan is één fanatieke gestoorde genoeg om dergelijk resultaat te krijgen. Die méér dan 999.999 anderen halen de schouders op, zijn gekwetst en/of ergeren zich, maar plegen geen moord: zo simpel is dat...

Jouw "persoonlijke mening" is geen discussie waard
Verwacht je je achtereen aan een slachtpartij door iemand van het Vlaams Belang?
Moet ik er nu van uitgaan dat je daar niet zou van verschieten? of heb ik je verkeerd begrepen en bedoel je nu dat het begrijpelijk zou zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 november 2004 om 21:00.
Oud 18 november 2004, 21:28   #165
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Verwacht je je achtereen aan een slachtpartij door iemand van het Vlaams Belang?
Moet ik er nu van uitgaan dat je daar niet zou van verschieten? of heb ik je verkeerd begrepen en bedoel je nu dat het begrijpelijk zou zijn?
1° dat is al gebeurd (gezin in Schaarbeeck, Islamleraar in Borgerhout)
2° ik begreep maar veroordeelde dat
(de meesteZB-ers hier veroordeelden NIET
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 21:32   #166
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Jaja, er was "even" sprake van een "gekwetste".

In feite was het gewoon aflossing van de shift en werden die mensen per ambulance van de werkplaats afgevoerd om de volgende shift te laten voortwerken!

Toch een schande hé filo hoe ze doodnormale dingen in een vals kleedje wensen te steken en er bovendien nog een handgranaat bovenop bijfantaseren!

Het is werkelijk godgeklaagd (Allahgeklaagd om beter te zijn, zeker ) nietwaar ?
Filo lijkt me roomser dan de paus te zijn, of om het met Theo Van Gogh zijn woorden te zeggen, Filo is meer Mekka dan Mohammed.
Hoorde jij er dan wél meer over dan die éérste radio en TV-communiquees?
Oud 18 november 2004, 22:06   #167
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1° dat is al gebeurd (gezin in Schaarbeeck, Islamleraar in Borgerhout)
2° ik begreep maar veroordeelde dat
(de meesteZB-ers hier veroordeelden NIET
Vandaag gebeurde het in Antwerpen op een Jood.
Hebt ge het al veroordeeld en mogen de joden nu de Marokkaanse buurt in diggelen slaan ?
Of gaan we toch maar het onderzoek afwachten voor we van een racistische moord spreken ?
Oud 19 november 2004, 10:17   #168
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liesl
idd bush is wel een typisch voorbeeld

en in israel hebben extremistische joden het voor het zeggen.
"enkel joodse koningen" was het zker ? althans volgens de extremistische joodse minister
en de al aksa moskee moest door een andere extremistische joodse premier gebruikt worden om een tweede heilige oorlog te starten

vn resoluties gelden immers niet als je "uitverkoren" bent, zullen ze maar zeggen

en dan te weten dat religie zo mooi kan zijn...

GIJ ZULT NIET DODEN....
ook niet om palestijnen te verdrijven
en zelfs niet om hun land
1) Over [size=5]Sharon[/size] en aanhangers heb ik[size=5] niets[/size] goeds te zeggen, maar je zou de geschiedenis vanaf Th. Herzl tot nu wel eens moeten leren... en ook eens lezen wat de israelische oppositie denkt en zegt...
Oud 19 november 2004, 12:28   #169
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agitator
Tja, wie wind zaait...8)

Cheers.
Want volgens jou zijn het die schoolkinderen die Sint TVG hebben gedood??
Oud 19 november 2004, 12:30   #170
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Vandaag gebeurde het in Antwerpen op een Jood.
Hebt ge het al veroordeeld en mogen de joden nu de Marokkaanse buurt in diggelen slaan ?
Of gaan we toch maar het onderzoek afwachten voor we van een racistische moord spreken ?
Bobke,
Kén jij de moordenaar al? Ik nog niet!
Oud 19 november 2004, 12:33   #171
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Het kan best overdreven zijn. Dat neemt niet weg dat er weerstand was bij de arrestatie.
Dat verdere informatie plots stopte kan evengoed te maken hebben met operatie doofpot, om de gemoederen niet nodeloos op te hitsen. De verhoudingen zijn ginder al gespannen genoeg.
Mogelijk heb je gelijk: mogelijk...

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 november 2004 om 12:34.
Oud 19 november 2004, 12:58   #172
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoorde jij er dan wél meer over dan die éérste radio en TV-communiquees?
Moord op Kamerleden beraamd

NRC, 13 - 11 - 2004
Door onze redacteuren Jaco Alberts en Steven Derix

Reden voor zeven arrestaties afgelopen week

De moordaanslagen die justitie afgelopen woensdag meent te hebben verijdeld, waren gericht tegen het leven van de Tweede-Kamerleden Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders.

Dit hebben diverse bronnen bevestigd. Justitie arresteerde woensdag, na een beleg van een dag, Jason W. en Ismail A. in de Antheunisstraat in Den Haag. Zij zouden moorden hebben beraamd op beide Kamerleden die zich regelmatig zeer kritisch uitlaten over de islam.

In Amsterdam en Amersfoort zijn die dag nog vijf mannen opgepakt op verdenking van deelname aan dezelfde terroristische organistatie waartoe ook de Haagse arrestanten zouden behoren. Onder hen bevindt zich een broer van Jason W. Een van hen wordt, naar nu blijkt, ook verdacht van betrokkenheid bij de moord op Theo van Gogh.

Gisteravond maakte het landelijk parket bekend dat het op zoek is naar meer leden van de zogenoemde 'Hofstadgroep', waartoe de arrestanten zouden behoren. Volgens de veiligheidsdienst AIVD moet die groep worden beschouwd als een terroristisch netwerk, waarvan ook de vermoedelijke moordenaar van Theo van Gogh, Mohammed B., deel uitmaakte.

Justitie heeft de Syriër Redouan al I., alias Abu Khaled op de internationale opsporingslijst geplaatst. Hij wordt door justitie beschouwd als de ,,ideoloog'' van de groep die de ,,strijd tegen ongelovigen'' zou uitdragen. Het is justitie opgevallen dat Abu Khaled contacten onderhield met diverse leden van de groep. Na een eerdere arrestatie, in oktober vorig jaar, werd hij uitgezet naar Duitsland waar hij eerder asiel had aangevraagd.

Justitie verwacht nog meer arrestaties te verrichten. Recente contacten met medestanders in het buitenland zijn nog niet vastgesteld, aldus justitie. Bij eerder onderzoek naar de Hofstadgroep, vorig jaar, waren wel contacten met een Marokkaan in Spanje vastgesteld, die wordt verdacht van betrokkenheid bij de bomaanslagen in Casablanca.

De arrestaties van woensdag hadden plaats na een tip van veiligheidsdienst AIVD die op dinsdag bij justitie binnenkwam. Jason W. en Samir A. gooiden bij hun aanvankelijk mislukte arrestatie twee handgranaten naar de politie. Daarbij raakten vier agenten gewond. Bij de latere inrekening raakte Jason W. gewond. In het huis werden nog drie handgranaten gevonden.

Welke plannen de groep beraamde om Hirsi Ali en Wilders te doden, is niet duidelijk. Hirsi Ali maakte samen met Theo van Gogh de film Submission, over mishandeling van moslimvrouwen, die in islamitische kring als beledigend wordt ervaren. Hirsi Ali is sinds de moord op Theo van Gogh niet meer in het openbaar verschenen. Zij ontbrak dan ook bij het Kamerdebat, donderdag, naar aanleiding van de moord en het overheidsoptreden hierna. Zowel Hirsi Ali als Wilders wordt sinds de moord op Van Gogh streng beveiligd.

Op het lichaam van Van Gogh liet de dader een bedreiging achter aan het adres van Hirsi Ali. De tekst hiervan is ondertekend door ene 'Saifu Deen alMuwahhied'. Deze krant vond vorige week op internet een vergelijkbare bedreiging tegen Wilders van dezelfde auteur.

Oud 19 november 2004, 16:03   #173
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bobke,
Kén jij de moordenaar al? Ik nog niet!
Stond het laatste zinnetje in te kleine lettertjes voor u ?
Het is trouwens niet voldoende de dader te kennen, ge moet ook zijn motieven kennen om van een racistische moord te spreken. Een afrekening in het milieu wordt niet plots een racistische moord omdat het tussen mannen van een verschillend ras gaat.
Oud 19 november 2004, 16:11   #174
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

ik keur die hele zaak natuurlijk af, maar vergelijk es een moord met het in brand steken van een leeg gebouw, en beslis zelf wat erger is..
big bad wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2004, 16:19   #175
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Stond het laatste zinnetje in te kleine lettertjes voor u ?
Het is trouwens niet voldoende de dader te kennen, ge moet ook zijn motieven kennen om van een racistische moord te spreken. Een afrekening in het milieu wordt niet plots een racistische moord omdat het tussen mannen van een verschillend ras gaat.
Bobke,
Idd, te vlug geweest..sorry
Oud 19 november 2004, 17:15   #176
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bobke,
Idd, te vlug geweest..sorry
Geen probleem, dat gebeurd mij ook wel eens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be