![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De plaats waar het klooster van Opgrimbie staat is met zekerheid geen bouwgrond, maar het klooster breidde zelfs uit.
Huizen van gewone mensen tegen de vlakte laten gooien daarentegen was geen probleem in de tijd dat SS minister de bevoegde minister was. Mijn ex. buurman kocht een tiental jaar geleden een stuk grond. Te goedkoop werd geoordeeld want het was geen landbouwgrond maar bouwgrond. Buurman kreeg een boete én extra belastingen te betalen, maar een toelating om te bouwen heeft hij nooit kunnen bemachtigen. Na een jarenlange strijd heeft hij zijn "bouwgrond" verkocht en elders een huis gekocht. Ik heb vroeger gewerkt voor iemand die een grote boerderij heeft in zonevreemd gebied. De huizen die zich in die gebieden bevinden mogen blijven staan, maar niet meer gerenoveerd of verbouwd worden. Volgens de wet toch....Behalve voor wie de juiste "kennissen" heeft. Die had mijn werkgever. Zijn boerderij werd zowel vanbinnen als vanbuiten gerenoveerd. De oude boerderij werd een moderne luxe woning. De zijvleugel werd omgebouwd tot een privé manege.
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terloops. Alle voorbeelden die ik aanhaalde dateren uit de tijd dat er van BDW nog geen sprake was.
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook mensen die een bouwgrond naast hun eigendom als tuin/park gebruiken. Maar als ge dat dan wilt verkopen...zit ge nu soms met de gebakken peren. Laatst gewijzigd door pajoske : 16 mei 2017 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bart verstaat de kunst om veel te praten zonder iets te zeggen.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 16 mei 2017 om 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie het te veel gevraagd is om zijn bouwgrond wat te onderhouden of wie dacht er zijn privé-parkje van te maken moet het maar weten ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
|
![]() Citaat:
Juridische vermelding bij in aankoopakte van bouwgrond: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Beleefd blijven, moeilijk voor sommigen.
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
|
![]() Citaat:
Vlaamse onafhankelijheid= Vlaams wanbeleid. Of gaat ge nu beweren dat BDW niks met Vlaamse onafhankelijkheid, en uitbreiding van bevoegdheden naar de gewesten te maken heeft? BTW Citaat:
Een voorbeeld van hoe Vlaanderen zal zijn als BDW en zijn NVA-ers hun zin krijgen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het een zeer goede zaak dat men die bossen beschermt. Pech voor de grondeigenaars. Overigens, in heel veel gevallen is dat gekocht als bos (het duurt toch wel 10-20 jaar voordat we over een beetje bos spreken) en toen wist men al dat er in ieder geval een stevige kapvergunning noodzakelijk zou zijn. Men heeft proberen te speculeren op de grondprijs...en verloren. In Maasmechelen specifiek zijn er een paar "grootgrondbezittters" die heel veel kavels zo in portefieulle hebben, als investering en speculatie. En die gewoon wachten tot men komt vragen om te verkopen...om dan dik er aan te verdienen. Die zullen nu wel inderdaad groen lachen. Iemand die dat koopt voor zijn kleinkind zal wel zorgen dat er nu en dan met de bosmaaier over af wordt gegaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan mij goed voorstellen hoe da gaat. Omdat ikzelf de dupe geweest ben van dat Vlaams wanbeleid. Als jong koppel kochten wij dure, want commercieel gunstig gelegen, bouwgrond. Grond was gelegen tussen 2 woningen in woongebied. En de aankoop hebben we gedaan nadat we een officiële goedkeuring hadden voor bouwen commercieel gebouw. Door omstandigheden (een andere betere opportuniteit) is dat plan niet doorgegaan. Die grond is ong. 30 jaar blijven liggen, met het oog op: eventueel nuttig voor de kinderen. Toen we dan later wilden verkopen werd er geen toelating meer gegeven voor die commerciële bouw, om uit de duim gezogen redenen. Dat heeft als resultaat gehad dat mij tienduizenden euro door de neus geboord zijn. Niks speculatie, niks grootgrondbezitter. Wacht maar tot ze u eens bij uw kl*ten hebben. Dan gaat ge nog eens aan mij denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was voor de kinderen maar het was niet voor de kinderen. Zo kan iedereen afkomen speculantje.
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 mei 2017 om 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O ja? Dan zou je toch mogen verwachten dat niemand een jota belangstelling zou opbrengen voor wat hij vertelt. Maar net het omgekeerde is waar. Elk interview die hij geeft en elke zin die hij zich in de media laat ontvallen wordt door vriend en vijand met aandacht gelezen en becommentarieerd. Mocht hij "praten zonder iets te zeggen" dan zou de mediamensen en de krantenlezers er hoogstens de schouders voor ophalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt met geen woord gereageerd op de inhoud van wat ik schreef. In geen énkel geval dat ik opsomde was BDW of zijn partij betrokken.
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Zoals zijn eertijds geklets dat hij 'niet zo lang voorzitter zou blijven van de NVA'. Wie gelooft die mensen nu nog. Ondertussen cumuleert Bartje-Mobutu-président-�*-vie- rustig verder.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 mei 2017 om 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |