![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon naleving van de verkeerswetgeving: max 30 (of 10) op jaagpad. Daar kan je toch niet tegen zijn?
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die bepalingen dateren nog uit de tijd dat er nog schuiten werden voortgetrokken (met paarden, man en vrouw...). Daarom die snelheidsbeperking. In onze tijd heeft het jaagpad die functie totaal verloren, maar de overeenkomstige richtlijnen zijn nooit veranderd. Misschien daarom ook dat de politie nu eenmaal geen snelheidscontroles uitvoert op jaagpaden. Anders konden ze op een zondag voormiddag enkele honderden boetes uitschrijven. Een peloton wielertoeristen rijdt vaak heel wat sneller. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is heel vreemd, maar veel mensen denken dat ze vanals ze op de fiets stappen ze de verkeerswetgeving naar believen kunnen aanpassen.
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Europees Commissaris
|
![]() Voila. Mijn paard en ik gaan hier mee akkoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bepaalde topsnelheid wordt - toch bij klassieke motorvoertuigen - altijd bepaald-gemeten door het gemiddelde van de twee richtingen...
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 juni 2017 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is dus geen wettelijk probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja? zeg het maar. Jij zult dat wel weten.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 juni 2017 om 00:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar voor de meer technische benadering, vind je in de post van Micele wel iets : http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=137 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waarbij mijn voorkeur uiteraard gaat naar verbeteren van de infrastructuur, ik ben een fervent fietser. een andere (tijdelijke? in afwachting van infrastructuurwerken) maatregel zou ook kunnen zijn dat je zo'n jaagpad op bepaalde uren voor bepaalde gebruikers voorbehoud en er andere bant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
infrastructuurwerken voor veilig verkeer, minder files e.d. lijken me een betere investering te zijn dan al de graaizitpenningen bvb ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Uit de commissie mobiliteit en openbare werken van het Vlaams Parlement: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kijk, ik heb in mijn directe omgeving meegemaakt dat een wielertoerist, midden op het jaagpad, een voetganger overhoop reed. Wees maar gerust dat die schuldig werd veroordeeld: overdreven snelheid, niet kunnen stoppen voor een voorzien hindernis (wat een voetganger is op een jaagpad - dus art 10.1.3 uit de wegcode wordt wel gehanteerd in deze), en niet reglementair voertuig (geen fietsbel).... Als sinds jaar en dag zijn er problemen met wielertoeristen op de jaagpaden. Nu komen de speed pedelecs er bij, een categorie die even snel gaat, onderhevig is aan strikte reglementering,... ik snap het probleem niet zo goed |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
makkelijk en tamelijk goedkoop te voorkomen door een duidelijkere infrastructuur. graag gedaan. Laatst gewijzigd door Anna List : 9 juni 2017 om 08:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
pedelecs mogen er op rijden, maar moeten zich net als iedereen aan de snelheidsbeperking houden. Laatst gewijzigd door Anna List : 9 juni 2017 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |