Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2004, 13:15   #161
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Neen, daar men eerst heel goed moet begrijpen wat er achter de sluier steekt. En juist dat zet Djavann eerst uiteen, de grote traditionele waarden van de "hojb" en "hayâd" van de vrouw en de "nâmoes" en "qeyar" van de man. Pijlers die heel de zaak van de sluier dragen. Het zijn zaken die te maken hebben met de menselijke seksualiteit en die een rangorde brengen in de mannelijke en vrouwelijke seksualiteit. Volgens de islam is de nâmoes de seksuele eer van de man, die steeds onschendbaar is die gewaarborgd wordt door de vrouw. En juist die eer mag niet aan andere mannen getoond worden. Juist het object van die nâmoes, de vrouw dus, moet verborgen worden voor andere mannen. Zo niet komt de seksuele eer van die welbepaalde man in gevaar. De qeyrat is juist de ijver en het vermogen waarmee de man die seksuele eer beschermt, en die in grote mate diens identiteit bepaalt. Daalt de nâmoes en hierdoor ook de qeyrat dan dreigt de mannelijke waarde te dalen. De oorzaak van die daling is steeds de vrouw die de waarborg voor dit hoog houden niet heeft volbracht. Dit zijn de hojb en de hayâ. Alles is daarbij gericht tot het enige referentiepunt, nl. de man.

Zolang u dat niet begrijpt, kunt u ook niet inschatten welk symbool de sluier eigenlijk is.
Dat is allemaal heel interessant, zoals Japanse beleefdheidsrituelen, hindoe huwelijksgewoonten en Birmaanse nekringen interessant zijn. Is het nodig dat ik de antropologie achter de sluier begrijp als iemand komt verkondigen dat we kledingvoorschriften moeten invoeren? Absoluut niet, het is een dom idee dat onze vrijheid beknibbelt en niks in de plaats geeft. Het komt voort uit een naief geloof in wetten. Mensen worden niet moreler doordat misdaden verboden worden. Moslims zullen niet verlicht worden als een of andere wet zich komt bemoeien met hun leefgewoonten. Zulke acties lokken juist een tegengestelde reactie uit.

Een sluier is geen symbool, het is een zeer praktisch instrument om de seksuele aantrekkelijkheid van een vrouw in meer of mindere mate te verbergen. Elke cultuur legt bij wet een minimum aan zedigheid op. Een hoofddoekverbod zou van ons een cultuur maken die ook een maximum aan zedigheid oplegt, en dat is toch een idee waarvan je aanvoelt dat het fout zit.

Oud 11 november 2004, 13:15   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Nee, serieus, Vlaanderen is ziek. Ziek van zijn nationalisme, ziek van zijn racisme, ziek van zijn bekrompenheid.
Dan is Frankrijk nog veel "zieker": in geen enkel land, Griekenland uitgezonderd, heb ik zo'n sterk en virulent nationalisme gezien als in Frankrijk, gekoppeld dan nog aan de spreekwoordelijk en in heel de wereld bekende Franse arrogantie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 13:23   #163
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als Franstalig voel ik me alvast dichter bij de Fransen dan bij de Vlamingen. En nee, dat heeft niet alleen iets te maken met de taal. Ik heb nooit zo'n sterk en virulent nationalisme gezien als in Vlaanderen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 13:28   #164
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Franstalig voel ik me alvast dichter bij de Fransen dan bij de Vlamingen. En nee, dat heeft niet alleen iets te maken met de taal. Ik heb nooit zo'n sterk en virulent nationalisme gezien als in Vlaanderen.
Dan heeft u niet goed gekeken. In vergelijking met de Fransen zijn de Vlamingen heel braafjes als het daarop komt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 13:45   #165
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan hadden jullie Walen de Vlaamse leeuw nooit moeten kooien.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 13:49   #166
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder
Sinds wanneer is zijn hoofddoekdragers een ras?
Sinds wanneer zijn Vlamingen een ras ?
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 16:36   #167
Koriander
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Sinds wanneer zijn Vlamingen een ras ?
sinds dat VB 1.6 miljard euro per jaar op de belastingsbetaler wilt trekken.
En nooit aan de macht probeert te komen omdat het te vermoeiend is.
Koriander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 17:05   #168
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koriander
sinds dat VB 1.6 miljard euro per jaar op de belastingsbetaler wilt trekken.
En nooit aan de macht probeert te komen omdat het te vermoeiend is.
Zou je niet beter je nick in Papaver veranderen?
Oud 11 november 2004, 17:11   #169
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

DE zet vanuit de moslimgemeenschappen zou zijn om het hoofddoek af te leggen.
Dit signaal dat staat voor een modernisering van de Islam zou zowel de
moslimfundamentalisten als de tegenstanders van het hoofddoek in hun blootje zetten.
Het is Jezus die zijn andere wang aanbiedt. Het is duidelijke taal voor hier zijn we hier blijven we. Dit betekent vrede. En wie weet knippen de orthodoxe joden hun lokken niet. In Indonesië en Maleisië dragen de moslims ook geen hoofddoek dus echt verplicht zal het wel niet zijn. Dit kan het begin zijn van een echt geloof, niet een door machtsgeilaards gebruikt geloof. De verschillen die niet meer benadrukt worden, het zich niet in kampen laten verdelen. Dit is toch geen toegeving maar een aanval, schieten met bloemen.
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 17:30   #170
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote=schaduw]
Citaat:
DE zet vanuit de moslimgemeenschappen zou zijn om het hoofddoek af te leggen.
Dit signaal dat staat voor een modernisering van de Islam zou zowel de
moslimfundamentalisten als de tegenstanders van het hoofddoek in hun blootje zetten.
Ik wil je helpen hopen dat dit een pacificatie zou inhouden.
Ik heb daar echter mijn grootste twijfels over.
Zo'n beetje als onze koning-ridder die als beloning voor het bloed van onnoemelijk vele Vlamingen meer autonomie beloofde, Martens die riep "geef ons wapens", een bindend referendum tijdens de koningskwestie waar net het tegenovergestelde werd gedaan, Wallonië dat zou praten over de volgende staatshervorming als Guynokkio het Waalse onderwijs zou subsidieren, of Bourgois die niet in de regering zou stappen als BHV niet zou zijn gesplitst.

Ik ben er van overtuigd dat je het verhaaltje kent van de schorpioen en de kikker.

Daarom mijn ondubbelzinnige oproep.
Er moet gepraat worden over een al dan niet verbieden van de islam in België zoals het nazisme of het anti-zionisme (terecht) is verboden.
Laat er geen misverstand over bestaan dat ik steeds zal weigeren de islam zoals hij zich tot nu toe aanbied op het wereldscène als een godsdienst te beschouwen. De islam is niet meer en niet minder dan een perfide achterlijke uit een inferioriteitscomplex ontstane imperialistische cryptofascistische politieke strekking.

Het feit dat er ook nazi's zijn die niet hebben gemoord of wiens midaad er slechts in bestaat zich op te geilen aan het onnoemeljke lijden van miljoenen sukkelaars in Naziduitsland (zoals een Triangel bijvoorbeeld) ontlast het Nazisme niet van zijn verpletterende verantwoordelijkheid.
Oud 11 november 2004, 18:01   #171
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Zo'n hoofddoek is een religieus symbool en een maatschappelijk statement, die beiden onverenigbaar zijn met onze westerse maatschappij omdat het iets symboliseert dat haaks staat op de heersende waarden in onze maatschappij. Derhalve dient het dragen van hoofddoeken dan ook verboden te worden en wie weigert het land uitgezet te worden. Willens nillens. FDW heeft 100% gelijk.

Iedereen dost zich uit hoe hij wil, religieus symbool of niet. Wat wél onverenigbaar is met de westerse waarden is uw ranzige mening. Er zijn er voor minder veroordeeld 8)
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 18:07   #172
schaduw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik wil je helpen hopen dat dit een pacificatie zou inhouden.
Ik heb daar echter mijn grootste twijfels over.
Zo'n beetje als onze koning-ridder die als beloning voor het bloed van onnoemelijk vele Vlamingen meer autonomie beloofde, Martens die riep "geef ons wapens", een bindend referendum tijdens de koningskwestie waar net het tegenovergestelde werd gedaan, Wallonië dat zou praten over de volgende staatshervorming als Guynokkio het Waalse onderwijs zou subsidieren, of Bourgois die niet in de regering zou stappen als BHV niet zou zijn gesplitst.

Er bestaan ook voorbeelden waar mensen zich wel aan hun woord houden hoor. Je moet ze alleen af en toe willen zien.

Ik ben er van overtuigd dat je het verhaaltje kent van de schorpioen en de kikker.

Nee, lijkt het op dat van de schildpad en de haas ?

Daarom mijn ondubbelzinnige oproep.
Er moet gepraat worden over een al dan niet verbieden van de islam in België zoals het nazisme of het anti-zionisme (terecht) is verboden.
Laat er geen misverstand over bestaan dat ik steeds zal weigeren de islam zoals hij zich tot nu toe aanbied op het wereldscène als een godsdienst te beschouwen. De islam is niet meer en niet minder dan een perfide achterlijke uit een inferioriteitscomplex ontstane imperialistische cryptofascistische politieke strekking.

en het christendom is uit een depressief homofiel hasjesblowend joods ziek brein ontsproten maar heeft voor een deel wel tot de Europese normen en waardenbeleving geleid. Ieder zijn mening, ieder zijn geloof, de gedachten zijn vrij en er valt inzake godsdienstbeleving in België niets te verbieden. Zoals ik reeds zei het neerleggen van het hoofddoek zou inhouden dat de Islam toch kan evolueren en ook wil evolueren. Dat ze vrij zijn te discussieren en zo te proberen de goede kanten van onze cultuur in de hunne te integreren .

Het feit dat er ook nazi's zijn die niet hebben gemoord of wiens midaad er slechts in bestaat zich op te geilen aan het onnoemeljke lijden van miljoenen sukkelaars in Naziduitsland (zoals een Triangel bijvoorbeeld) ontlast het Nazisme niet van zijn verpletterende verantwoordelijkheid

De Tweede Wereldoorlog smeult enkel in Oost-Duitsland en
België nog na. Ik begrijp niet waarom jij dat allemaal bovenhaalt.
Oud 11 november 2004, 18:35   #173
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koriander
groot gelijk , man

ik sta te popelen dat mensen met uw ideën aan de macht komen.

Echt super constructief

We hebben al 30 jaar kunnen zien alwaar constructief zijn en correct denken en braaf zijn allemaal toe leidt.
Als we niet oppassen worden we gewoon onder de voet gelopen.
Denk je dat ik op een oorlog zit te wachten? Maar liever ik die 'm uitvecht, dan mijn kinderen binnen 20jaar.
Neen ik heb niet echt zin om kapotgeschoten te worden... maar daarom zeg ik, laat ons het probleem nu en vooral goed oplossen.
Zachte heelmeesters, stinkende wonden. En de stank is hoe langer hoe minder te verdragen, de laatste tijd.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 19:54   #174
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Er bestaan ook voorbeelden waar mensen zich wel aan hun woord houden hoor. Je moet ze alleen af en toe willen zien.

In geen enkel geval wil ik de islamieten het voordeel van te twijfel geven.
Jij mag jouw kinderen, onbeschermd en kwetsbaar als ze zijn tegenover deze moordende en achterlijke barbaren, overleveren aan een dergelijk regime.
Ik niet.
Noem dit maar radicaal rechtse verantwoordelijkheidszin.

Citaat:

Tja, wat kan ik daarop zeggen?

Citaat:
en het christendom is uit een depressief homofiel hasjesblowend joods ziek brein ontsproten maar heeft voor een deel wel tot de Europese normen en waardenbeleving geleid

Met zulke uitlatingen kon je je nog populair maken in de jaren '68 tot '80...

Ondertussen echter laat de moslimrealiteit ons weinig ruimte tot platpopulistisch antiek-links gezwets.

Citaat:
. Ieder zijn mening, ieder zijn geloof, de gedachten zijn vrij en er valt inzake godsdienstbeleving in België niets te verbieden.

Volledig akkoord.
Voor imperialistische en maatschappelijk gevaarljke strekkingen echter kunnen we niet vigilant genoeg zijn.
De ziekelijk permissieve maatschappij die het gevolg is van ons socio-liberaal denken echter is, hoe rijk ze ook mag zijn, absoluut niet bestand tegen een ideologische erosie van de islamitische vijfde kolonne.

Citaat:
Zoals ik reeds zei het neerleggen van het hoofddoek zou inhouden dat de Islam toch kan evolueren en ook wil evolueren. Dat ze vrij zijn te discussieren en zo te proberen de goede kanten van onze cultuur in de hunne te integreren .

Neen hoor.
Zoals ook ik reeds zegde: een schorpioen blijft een schorpioen ook al zweert ze de duurste eden omdat het scorpioen zijn nu simpelweg inherent is aan haar natuur.

Citaat:

Jij bent waarschijnlijk nog niet lang op dit forum hé.
Het is U vergeven.
Maar let maar eens op als je een pragmatische aanpak voorstelt voor algemene maatschappelijke problemen.
We zullen eens zien hoe snel Dolf van onder het stof wordt opgedoken.
Lees bijvoorbeeld de posts van Triangeltje maar eens (ttz the piano)

Laatst gewijzigd door Fieseler : 11 november 2004 om 19:55.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 22:55   #175
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er stond eens een schorpioen aan de kant van een meer, hij wilde graag naar de overkant maar hij kon uiteraard niet zwemmen. Toen zag hij een kikker die hij naar zich toe riep. Toen de kikker bij de schorpioen was vroeg de schorpioen of de kikker hem naar de overkant wilde brengen. “Ik zou het graag voor je willen doen maar ik ben bang dat je me steekt en dan ben ik dood”, gaf de kikker als antwoord. De schorpioen lachte eens en zei tegen de kikker: ”Als jij mij op je rug naar de overkant zou brengen en ik zou je steken ga je inderdaad dood maar dan zou ik toch ook sterven want ik kan niet zwemmen”. Het antwoord van de schorpioen overtuigde de kikker waarna hij de schorpioen op zijn rug naar de overkant bracht. Halverwege stak echter de schorpioen de kikker met zijn dodelijke angel. Vlak voor de kikker stierf vroeg hij de schorpioen waarom hij gestoken had omdat de schorpioen nu toch zou sterven? “Ik weet het”antwoordde de schorpioen “maar ik moest toch mijn natuur volgen”.
Oud 12 november 2004, 01:43   #176
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Ik schaam me bijna om Belg te zijn ... en dit WEGENS WAT IN VLAANDEREN GEBEURT. In het buitenland is het steeds beter te zeggen dat jij "niet te maken met het Noorden" hebt. Niet verbazend dat steeds meer (democratische) Vlamingen naar Wallonië komen wonen.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 01:45   #177
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Inderdaad.
Ik schaam me bijna om Belg te zijn ... en dit WEGENS WAT IN VLAANDEREN GEBEURT. In het buitenland is het steeds beter te zeggen dat jij "niet te maken met het Noorden" hebt. Niet verbazend dat steeds meer (democratische) Vlamingen naar Wallonië komen wonen.
Ik woon al op 10km vd taalgrens. Zou al te voet kunnen komen 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 01:51   #178
schaduw
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Citaat:

In geen enkel geval wil ik de islamieten het voordeel van te twijfel geven.
Jij mag jouw kinderen, onbeschermd en kwetsbaar als ze zijn tegenover deze moordende en achterlijke barbaren, overleveren aan een dergelijk regime.
Ik niet.
Noem dit maar radicaal rechtse verantwoordelijkheidszin.

Hun kinderen zijn niet minder kwetsbaar. Het is niet omdat wij nu reeds 60 jaar in vrede leven dat wij hier geen moordende en achterlijke barbaarse daden hebben gesteld. We kennen ook onze 40-jarige oorlog, 80-jarige oorlog, de groote oorlog en ga zo maar door. Europa is ooit de brandhaard geweest die de Maghreb nu is. Ooit was hun samenleving in vergelijking met ons de meest vooruitstrevende.

Citaat:

Tja, wat kan ik daarop zeggen?

Een lief klein zacht konijntje zat onder een hemels lekker herfstzonnetje 's avonds te soezen na zich tegoed te hebben gedaan aan een lekkere frisse knapperige oranje wortel. Opeens hoorde hij een geluid en opende langzaam en attent zijn rechter oogje. Snel en angstig drukte hij zijn lijfje tegen de grond. Hij probeerde zijn bruine velletje te versteken in het lekkere gras maar het geluid en de grote donker schaduw kwamen traag en beangstigend groter wordend naar hem toe. Zijn laatste uren waren geslagen en hij dacht aan al zijn lieve broertjes en zusjes. En groter en groter en het konijntje plaste op het gras. Maar opeens verwijderde het geluid zich naar links en verdween de schaduw en zag het konijntje zijn kleine zusje naar zich toe huppelen met een stukje raap als geschenk.

PS DIT IS GEEN ARGUMENT

Citaat:
en het christendom is uit een depressief homofiel hasjesblowend joods ziek brein ontsproten maar heeft voor een deel wel tot de Europese normen en waardenbeleving geleid

Met zulke uitlatingen kon je je nog populair maken in de jaren '68 tot '80...

Ondertussen echter laat de moslimrealiteit ons weinig ruimte tot platpopulistisch antiek-links gezwets.

Ik wil me niet populair maken ik gebruikte jouw manier van argumenteren. De moslimrealiteit waar jij op doelt kan alleen ten goede verandert worden door mensen die mensen leren kennen. Mensen die mensen afstoten en voor het hoofd stoten gaan alleen die realiteit die jij nu ziet bewerkstelligen. Er moet inderdaad gesleuteld worden aan het integratieproces. Naast elkaar leven en op een muticulturele dag eens naar elkaar glimlachen heeft inderdaad weinig zin. De politiek heeft haar best gedaan de laatste tien jaar, ze heeft de hand uitgestoken en nu is het aan de moslimgemeenschap om die te aanvaarden zonder dat ze daartoe verplicht worden.

Citaat:
. Ieder zijn mening, ieder zijn geloof, de gedachten zijn vrij en er valt inzake godsdienstbeleving in België niets te verbieden.

Volledig akkoord.
Voor imperialistische en maatschappelijk gevaarljke strekkingen echter kunnen we niet vigilant genoeg zijn.
De ziekelijk permissieve maatschappij die het gevolg is van ons socio-liberaal denken echter is, hoe rijk ze ook mag zijn, absoluut niet bestand tegen een ideologische erosie van de islamitische vijfde kolonne.

Niet als er geen dialoog en geen goede wil is neen.

Citaat:
Zoals ik reeds zei het neerleggen van het hoofddoek zou inhouden dat de Islam toch kan evolueren en ook wil evolueren. Dat ze vrij zijn te discussieren en zo te proberen de goede kanten van onze cultuur in de hunne te integreren .

Neen hoor.
Zoals ook ik reeds zegde: een schorpioen blijft een schorpioen ook al zweert ze de duurste eden omdat het scorpioen zijn nu simpelweg inherent is aan haar natuur.

Ja en een mens is een mens.

Citaat:

Jij bent waarschijnlijk nog niet lang op dit forum hé.
Het is U vergeven.
Maar let maar eens op als je een pragmatische aanpak voorstelt voor algemene maatschappelijke problemen.
We zullen eens zien hoe snel Dolf van onder het stof wordt opgedoken.
Lees bijvoorbeeld de posts van Triangeltje maar eens (ttz the piano)

Ik lees hier al bijna zes maand en vond het niet altijd de moeite en ook heel moeilijk om mee te discussieren maar gezien die hele toestand rond Theo Van Gogh doe ik het toch omdat ik geen zin heb in een brandhaard te verblijven. Wat piano betreft die maakt mijn inziens de zelfde fout als jij, geeft mensen geen kans, wil niet inzien dat mensen kunnen veranderen dat zelfs ideeën aan de tijd onderhevig zijn. Zoals ik al zei België en Oost-Duitsland zijn de
landen met het slechts verwerkte oorlogsverleden. (doordat het politiek misbruikt is geweest)
Voorts wil ik er nog aan toevoegen moest het er toe doen dat ik zowel het arrest van Gent als de genocidewet afkeur.

PS Ik dacht ooit uit een van Dostojewskis werken begrepen te hebben dat de geschiedenis gemaakt wordt door wat elke mens persoonlijk, elk individu doet en denkt. De personen die in de geschiedenisboeken vermeld staan (of zullen worden) drijven slechts op een stroom waar jij en ik en iedereen deel van uitmaken en we kunnen niet meer doen dan positief denken en elkander helpen in dit moeilijke nog grotendeels onbegrepen leven.

Laatst gewijzigd door schaduw : 12 november 2004 om 01:57.
Oud 12 november 2004, 02:01   #179
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ik woon al op 10km vd taalgrens. Zou al te voet kunnen komen 8)
Ik werd ook bij de taalgrens geboren (tussen Aat en Geraardsbergen). Ik ga nog vaak naar Geraardsbergen om mattentaart te kopen (het is ook nog een streek waar beiden gemeenschappen elkaar respecteren, niets te maken met dit forum ... )
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 02:05   #180
schaduw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Everytime

Inderdaad.
Ach naar mijn ondervinding zijn de Belgen het minst nationalistisch van de hele wereld.
In het buitenland weet amper iemand dat er in België iets bestaat als comunotaire problemen. Welk Europees land kampt niet met een vreemdelingen en extreem-rechts probleem ?

PS
Wat die Vlamingen die naar Wallonië emigreren als beweegredenen zullen opgeven zal wel niet het democratische gehalte van een van de landsdelen zijn.

Laatst gewijzigd door schaduw : 12 november 2004 om 02:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be