Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Discussietools
Oud 11 november 2004, 18:38   #161
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Hierop moet ik geen antwoord verzinnen. De getuigenis van rechtschapen christen is veel solider dan wat u daar bovenhaalt. Als voormalig homoseksuelen juist zelf getuigen dat ze van hun afwijking genezen zijn of dat ze nu voortaan ermee kunnen leven in een gelovige context, dan hecht ik daar een veel grotere waarde aan. Geloof is immers veel krachtiger, want God kan de mens echt nabij zijn. Daarom is redding uit het verderf van de homoseksualiteit weldegelijk mogelijk.
Natuurlijk, de American Psychiatric Association zijn in vergelijking met jouw "rechtschapen christenen" een bende prutsers en amateurs die niet weten waar ze mee bezig zijn.

Ken je de Nederlandse "wetenschapper" van den Aardweg, Jan? Ook zo'n "christelijk" geïnspireerd exemplaar die beweerde dat hij homoseksuelen kon genezen. De resultaten waren echter maar bedroevend:

[font=Verdana]Het onderzoek omvatte interviews met 101 "patiënten"
- percentage gestopt met de behandeling: 43%
- radicale verandering (genezen dus!): 11%
- voldoende veranderd (nog maar een klein beetje homo?): 26%
- geen verandering (nog steeds "ziek"): 11%

Zelfs van de 11% die een "radicale" verandering zouden ondergaan hebben, geeft van den Aardweg zelf toe dat er zich nog occasionele "homoseksuele flashes" voordoen na de behandeling (wat dat dan ook moge betekenen).

[/font]
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 11 november 2004, 18:42   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
[font=Verdana]Zelfs van de 11% die een "radicale" verandering zouden ondergaan hebben, geeft van den Aardweg zelf toe dat er zich nog occasionele "homoseksuele flashes" voordoen na de behandeling (wat dat dan ook moge betekenen). [/font]
Er is meer vreugde in de hemel om één zondaar die zich bekeert... Mensen met grote afwijkingen of die in grote zonde zijn terecht gekomen is altijd een verschrikkelijk moeilijke klus. Het is wel niet onmogelijk.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 11 november 2004, 18:44   #163
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hierop moet ik geen antwoord verzinnen. De getuigenis van rechtschapen christen is veel solider dan wat u daar bovenhaalt. Als voormalig homoseksuelen juist zelf getuigen dat ze van hun afwijking genezen zijn of dat ze nu voortaan ermee kunnen leven in een gelovige context, dan hecht ik daar een veel grotere waarde aan. Geloof is immers veel krachtiger, want God kan de mens echt nabij zijn. Daarom is redding uit het verderf van de homoseksualiteit weldegelijk mogelijk.
tot zover die persmededeling van Opus Dei . Je zou een prima "jehova-leurder" zijn
Pietje is offline  
Oud 11 november 2004, 18:44   #164
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is meer vreugde in de hemel om één zondaar die zich bekeert... Mensen met grote afwijkingen of die in grote zonde zijn terecht gekomen is altijd een verschrikkelijk moeilijke klus. Het is wel niet onmogelijk.
Een mens moet weten wanneer hij verslagen is.
Musketo is offline  
Oud 11 november 2004, 18:45   #165
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw god, die homoseksualiteit een doodzonde noemt, neemt het niet zo nauw met die occasionele "homoseksuele flashes" dan? Wat is hij toch een dotje, die god van je...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 11 november 2004, 18:46   #166
Musketo
Banneling

Standaard

Nog een geluk dat hij niet bestaat.
Musketo is offline  
Oud 11 november 2004, 18:46   #167
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ik zulke mensen bezig hoor dan is mijn indruk altijd dat ze vooral zichzelf proberen te overtuigen. Ik heb godsdienstlessen gehad van priesters, en daar hetzelfde verhaal. Ze fluiten in het donker terwijl de twijfel uit hun ogen straalt. Soms vraag ik me oprecht af of ik al ooit een christen heb gezien.

Het kan natuurlijk maar een indruk zijn. Ik kan niet in die mensen hun schedel kijken.

Oud 11 november 2004, 18:50   #168
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Als ik zulke mensen bezig hoor dan is mijn indruk altijd dat ze vooral zichzelf proberen te overtuigen. Ik heb godsdienstlessen gehad van priesters, en daar hetzelfde verhaal. Ze fluiten in het donker terwijl de twijfel uit hun ogen straalt. Soms vraag ik me oprecht af of ik al ooit een christen heb gezien.
Hahaha. Grappig hoe sommigen toch maar allerlei intenties bij andere menen te kunnen ontwaren.

Wees gerust, ik heb nog nooit aan mijn geloofskeuze getwijfeld. Dat is immers het resultaat van een bewuste keuze. Niet onmiddellijk van het resultaat van een opvoeding (al ben ik wel in de katholieke sfeer opgevoed).
Jan van den Berghe is offline  
Oud 11 november 2004, 18:53   #169
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hahaha. Grappig hoe sommigen toch maar allerlei intenties bij andere menen te kunnen ontwaren.

Wees gerust, ik heb nog nooit aan mijn geloofskeuze getwijfeld. Dat is immers het resultaat van een bewuste keuze. Niet onmiddellijk van het resultaat van een opvoeding (al ben ik wel in de katholieke sfeer opgevoed).
Je bent een fundamentalist, Jan, en je beseft het niet eens... Je bent eigenlijk een angstaanjagend ventje. Gelukkig ben je maar een onbetekenende niemandal. Het is al erg genoeg dat er in de US zo'n christen-fundamentalist aan de macht is die er zijn hand niet voor omdraait om de meest elementairen mensenrechten met voeten te treden...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 11 november 2004, 18:56   #170
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(al ben ik wel in de katholieke sfeer opgevoed).
dat was ons al lichtjes opgevallen
Pietje is offline  
Oud 11 november 2004, 18:59   #171
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Je bent een fundamentalist, Jan, en je beseft het niet eens... Je bent eigenlijk een angstaanjagend ventje. Gelukkig ben je maar een onbetekenende niemandal. Het is al erg genoeg dat er in de US zo'n christen-fundamentalist aan de macht is die er zijn hand niet voor omdraait om de meest elementairen mensenrechten met voeten te treden...
Zoals een fundi moet aanvaarden dat er homo's bestaan, moet jij aanvaarden dat er fundi's zijn

Oud 11 november 2004, 19:54   #172
Hagal
Burger

Standaard

"Wat mij betreft, mogen homoseksuelen inderdaad samenleven en in hun bed uitvreten wat zij zelf willen, zelfs al vind ik hun gedrag hoogst vreemd, ziekelijk en afstotend. Zolang ze er een discrete levenswijze op nahouden is er geen enkel probleem. Dan zijn we inderdaad "

zelfs een discrete levenswijze is voor een aantal mensen te veel.
Hagal is offline  
Oud 11 november 2004, 20:59   #173
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen leven wij niet in het oude Egypte, maar in het hedendaagse België. In de weg die we sindsdien hebben afgelegd, is er wel al één en ander gewijzigd op maatschappelijk vlak, vind je ook niet? Of vond je slavernij ook zo'n heilzame traditie misschien?
Het oude Egypte werd erbij gesleurd om te illustreren hoe lang het huwelijk bestaat; een paar duizend jaar dus. Geen antwoord van u op mijn man-vrouw opmerking....
Citaat:
Mensen die ijveren voor gelijke rechten zijn "gefrustreeerden"?
Als mensen zich een gebruik toeeigenen dat niet voor hun bedoeld is, kan men inderdaad spreken van gefrustreerden. (jij die zo graag mensen verbeterd zal er wel niet van wakker om zelf op een kinderachtige manier verbeterd te worden zeker?)
Citaat:
Niet alleen op juridisch vlak is het een "minderwaardige" juridische constructie (het geeft niet dezelfde rechten en plichten als het huwelijk), ook op emotioneel vlak is het een minderwaardig instituut.
Voor mijn part mogen jullie dezelfde rechten (behalve op het vlak van kinderen dan , hun rechten zijn veel belangrijker dan die van eenieder) en zelfs plichten hebben. (Zijn jullie hier wel zeker van? )
Ik wed dat er een hoop koppels perfekt gelukkig zijn met hun emotioneel minderwaardig instituut. Het probleem is dat de rechten die jullie je menen toe te eigenen onbeperkt zijn, en als iemand er niet mee akkoord is, is deze persoon automatisch homofoob (geeuw) . Het homohuwelijk is er inderdaad, maar of dit de wens is van een meerderheid van de bevolking (en zodoende nooit zal afgeschaft worden) is in onze 'demokratie' nog maar de vraag.....
Bill is offline  
Oud 11 november 2004, 21:08   #174
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill

jij die zo graag mensen verbetert zal er wel niet van wakker om zelf op een kinderachtige manier verbeterd te worden zeker?)

Jij vindt dat toch ook leuk of niet?
Musketo is offline  
Oud 11 november 2004, 21:17   #175
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij vindt dat toch ook leuk of niet?
Neen!! Ik vind het belachelijk maar heb me voor 1 keer laten gaan , ik heb een hekel aan forumschoolmeesterkes. Meestal kunnen ze het niet halen met argumenten en beginnen dan maar te verbeteren.....
Bill is offline  
Oud 11 november 2004, 21:20   #176
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het oude Egypte werd erbij gesleurd om te illustreren hoe lang het huwelijk bestaat; een paar duizend jaar dus. Geen antwoord van u op mijn man-vrouw opmerking....
Ik dacht dat mijn antwoord duidelijk was: in de weg die we afgelegd hebben zinds het oude Egypte, is de maatschappij grondig gewijzigd. Uw man/vrouw-rollenpatronen zijn niet langer van toepassing (voor zover ze dat in het oude Egypte al waren).

Citaat:
Voor mijn part mogen jullie dezelfde rechten (behalve op het vlak van kinderen dan , hun rechten zijn veel belangrijker dan die van eenieder) en zelfs plichten hebben. (Zijn jullie hier wel zeker van? )
Ik wed dat er een hoop koppels perfekt gelukkig zijn met hun emotioneel minderwaardig instituut. Het probleem is dat de rechten die jullie je menen toe te eigenen onbeperkt zijn, en als iemand er niet mee akkoord is, is deze persoon automatisch homofoob (geeuw) . Het homohuwelijk is er inderdaad, maar of dit de wens is van een meerderheid van de bevolking (en zodoende nooit zal afgeschaft worden) is in onze 'demokratie' nog maar de vraag.....
Nogmaals (want daar heb je blijkbaar overheen gelezen): de miljoenen kinderen wereldwijd die NU AL opgevoed worden door holebi-paren spreken jouw stelling tegen. Gelijke rechten horen te gelden op ALLE vlakken, óók op het vlak van opvoeden en adopteren van kinderen.

Dat er een hele hoop koppels zijn die perfect gelukkig zijn met hun minderwaardig statuut, doet op geen enkele manier terzake. Waar het hier om gaat is gelijke rechten en die verkrijg je niet door aan één bepaalde bevolkingsgroep een minderwaardige juridische constructie op te dringen. Dat noemen we discriminatie.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 11 november 2004, 21:21   #177
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou de man eenzaam moeten zijn? Al vele jaren doen protestantse groeperingen heel goed werk in die richting. Vanuit het geloof helpen ze die mensen, wat tot goede resultaten heeft geleid.
Met de beste wil van de wereld: als ik de keuze heb tussen een relatie met een hetero en een relatie met een "bekeerde" homosexueel, dan denk ik dat de keuze snel gemaakt is.

Tenzij Mijnheer Vandenberghe liever met een bekeerde lesbienne het bed induikelt natuurlijk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 11 november 2004, 21:23   #178
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Met de beste wil van de wereld: als ik de keuze heb tussen een relatie met een hetero en een relatie met een "bekeerde" homosexueel, dan denk ik dat de keuze snel gemaakt is.

Tenzij Mijnheer Vandenberghe liever met een bekeerde lesbienne het bed induikelt natuurlijk.
Bwoa, het schijnt dat die zeer bedreven zijn 8)
Pietje is offline  
Oud 11 november 2004, 21:56   #179
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw man/vrouw-rollenpatronen zijn niet langer van toepassing
De laaste 1000en jaren nochthans niet van een man/man, vrouw/vrouw huwelijk gehoord hoor. Het is niet omdat er sinds de sixties een trend is bij een hoop frustro's om alles overboord te kieperen, dat iedereen mee op de boot springt hoor. (Sommige boten hebben de neiging om te zinken)
Citaat:
miljoenen kinderen
En dit kan je natuurlijk staven met OBJEKTIEVE cijfers.(zijn het er geen miljarden?)
Citaat:
Dat er een hele hoop koppels zijn die perfect gelukkig zijn met hun minderwaardig statuut, doet op geen enkele manier terzake. Waar het hier om gaat is gelijke rechten en die verkrijg je niet door aan één bepaalde bevolkingsgroep een minderwaardige juridische constructie op te dringen. Dat noemen we discriminatie.
Ik noem dit opdringen van rechten van een minderheid op een meerderheid van de bevolking (dan nog op een ondemokratische manier, ik had graag over grote thema's volksraadplegingen zoals in het dictatoriale helleoord Zwitserland). Zoals ik al zei, nooit genoeg !!!

Only time will tell!!
Bill is offline  
Oud 11 november 2004, 22:04   #180
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Het huwelijk overstijgt dit laatste, daar het een maatschappelijk instituut is. Wat mij betreft, mogen homoseksuelen inderdaad samenleven en in hun bed uitvreten wat zij zelf willen, zelfs al vind ik hun gedrag hoogst vreemd, ziekelijk en afstotend. Zolang ze er een discrete levenswijze op nahouden is er geen enkel probleem. Dan zijn we inderdaad volledig in private sfeer terecht gekomen.
Op welke manier worden uw rechten geschonden als homoseksuelen zich publiekelijk manifesteren?
Phrea|K is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be