![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vindt gij het normaal dat ge bij koppels binnenstapt en steevast een rondleiding krijgt om te laten zien welke nieuwe vloer, nieuw aangelegde tuin enz... zij hebben. Vooral te danken aan het feit dat naast het meer dan behoorlijk inkomen van de man, dit jarenlang aangevuld werd met dopgeld van madam van bijna 1.000 euro maandelijks. En dat is geen uitzondering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() euhm en dan moet BE die academische opleiding van artsen voor heel de wereld maar financieren???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bij nader inzien, ken ik eigenlijk helemaal geen doppers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
|
![]() Dat doen ze toch ook met andere opleidingen. Toen ik hier enkele jaren geleden in avondschool een opleiding computer volgde waren we met 2 belgen in een klas van 10. De andere 8 waren Nederlanders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
excuus dat ik dat niet inzag! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
Als 60+er kan ik zeggen dat er nog weinig leeftijdsgenoten actief zijn, en dat daarvan een groot deel nog niet op pensioen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga het dus kort (en onvolledig) houden: De EU is geen staat, maar een internationale organisatie. Het democratisch gehalte ervan is dus wat de lidstaten ervan maken. Nu is het zo dat de lidstaten de EU via internationale verdragen bepaalde bevoegdheden geven. Het is binnen het Kader van die bevoegdheden dat de EU handelt en het "recht" heeft om tussen te komen in pakweg Griekenland. Bovendien, wie geld leent, heeft uiteraard eveneens het recht om bepaalde Eisen te koppelen aan het vrijgeven van de financiële middelen. Wallonie is geen internationale organisatie, maar een deelstaat. Dit binnen een Belgisch Kader waar er géén hiërarchie der normen bestaat, en waar de federale staat dus niet de bevoegdheid heeft om desnoods tussen te komen. De transfers zijn bovendien per wet geregeled, en die bepalen niet dat er bepaalde voorwaarden gekoppeld worden "voor de transfers".
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- leefloon: 884 EURO/maand - minimum werkloosheidsuitkering: 1031 EURO/maand Verschil: zo'n 150 EURO per maand, oftewel 1800 EURO per jaar per persoon. Nu zijn er in Vlaanderen zo'n 125.000 leefloners. Uiteraard zitten daar mensen tussen die niet uit de werkloosheid vallen (zoals de vluchtelingen), maar dat geeft toch een idee; 125.000 leefloners x 1800 is gelijk aan : een verschil van 225.000.000 EURO per jaar... De cijfers zijn uiteraard vrij onbetrouwebaar, maar het geeft een beeld van de economische impact. Ik zou dat niet "een semantische discussie" durven noemen...
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 20 september 2017 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
Toch wel, maar hierover gaan we het toch niet weer opnieuw hebben. Elk van ons blijft toch op zijn standpunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(zonder die fout van de leefloners die niet uit werkloosheid vallen te corrigeren) Laatst gewijzigd door Anna List : 20 september 2017 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb ook gemerkt dat er in Antwerpen, en met uitbreiding de ganse Vlaamse ruit er veel minder contact is tussen de verschillenden sociale klassen/standen dan in Limburg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 20 september 2017 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
bron: https://arvastat.vdab.be/arvastat_wi...html?geo=11002 Dwz dat ge met meer dan 15% van de bevolking nog nooit contact gehad hebt. Laatst gewijzigd door pajoske : 20 september 2017 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() Eigenlijk vind ik dat niet zo vreemd. Ik heb jarenlang in Brussel geleefd en gewerkt. Ik weet hoe asociaal een stad is. Hoe meer volk rond je loopt des te minder persoonlijk contact er is tussen die mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan kunnen we ALLE socio-economische discussies stopzetten, hé. Geen enkel bedrag zal immers voldoende groot zijn om "waardevol over te klappen".
![]() |
#179 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Edit: ik klik sneller dan mijn schaduw.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 september 2017 om 11:57. |
||
![]() |
![]() |