Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2018, 04:50   #161
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dit is hier al eerder besproken. Zie ook wikipedia voor een 'Pantera Jesus connection'.
Mooi, maar hier volgt een rechtvaardiging van het feit dat ik het even heb herhaald:

De lichamelijke en de geestelijke kant.

Nu wil ik hiermede niet zeggen dat er geen maagdelijke ontvangenis geweest kan zijn, alleen anders geïnterpreteerd, namelijk dat bij die verkrachting ook nog sprake is geweest van de heilige geest van God die tot Maria is gekomen.
De Romeinse soldaat vertegenwoordigt de lichamelijke kant, met name dat het christendom via de kruisiging van Jezus door de Romeinen in Rome terecht is gekomen op de troon van Caesar, die evenzeer een God was.
Maar evenzeer dat Maria, lijdende onder die verkrachting als een vernedering omdat ze immers met Jozef zou trouwen, tot God heeft gebeden en die haar gebed heeft verhoord door tot haar te komen in de Geest.
De waarheid is immers de eenheid van beide.
En verder dat Jozef, die wordt gedacht als zijnde reeds een oude man, impotent geweest kan zijn, en dat de heilige geest ook van hem uit gegaan kan zijn als het goddelijke in hem.
En zich aldus, wetende van Maria's verkrachting, daarmee heeft verzoend in zijn liefde voor haar, begrijpende dat zijn impotentie het tegendeel van die verkrachting heeft uitgelokt.

Dit uit mijn atoomtheorie in plaatjes nummer 7 over Jezus.
Oud 14 januari 2018, 15:57   #162
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

@harriechristus
Je bent niet in staat om onderscheid te maken tussen theorie en fantasie?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 17:27   #163
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Eusebius, die heeft 300 jaar na datum zijn groot licht laten schijnen over Jezus...
Dat klopt. Maar u vergeet dat Eusebius (die ook bisschop was van Caesarea) kon beschikken over een grootse bibliotheek in zijn stad. Een bibliotheek die geen enkel christen kon negeren.

De bibliotheek van Caesarea was bekend en bevatte heel wat zeer oude christelijke documenten. Deze bibliotheek telde in de tijd van Eusebius effe zowat 30.000 manuscripten... Dus, Eusebius woonde wel degelijk op de goede plaats om de geschiedenis van 'zijn' kerk te schrijven.

Al te lichtzinnig het geschrift van Eusebius naar de prullenmand verwijzen, zou zeer onverstandig zijn.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 januari 2018 om 17:29.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 08:05   #164
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@harriechristus
Je bent niet in staat om onderscheid te maken tussen theorie en fantasie?
Zeker wel: die hele maagdelijke geboorte is de fantasie en mijn verhaal is hoe het werkelijk heeft kunnen gaan.
a -van die Romeinse soldaat is zelfs een beeld gevonden.
b - Jozef was oud en waarschijnlijk impotent, wat de "heilige geest" verklaart als de liefde van de oude man voor zijn jonge vrouw.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 15 januari 2018 om 08:12.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 09:38   #165
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zeker wel: die hele maagdelijke geboorte is de fantasie en mijn verhaal is hoe het werkelijk heeft kunnen gaan.
a -van die Romeinse soldaat is zelfs een beeld gevonden.
b - Jozef was oud en waarschijnlijk impotent, wat de "heilige geest" verklaart als de liefde van de oude man voor zijn jonge vrouw.
Mijn opmerking hierboven over fantasie betrof je atoomtheorie; niet de verwekking van Jezus. Dus je antwoord slaat nergens op, tenzij dat ook allemaal behoort tot je atoomtheorie.

Overigens, het was geen beeld. Het was volgens wikipedia een normale grafsteen.
Oud 15 januari 2018, 13:56   #166
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn opmerking hierboven over fantasie betrof je atoomtheorie; niet de verwekking van Jezus. Dus je antwoord slaat nergens op, tenzij dat ook allemaal behoort tot je atoomtheorie.
Het gaat hier over Jezus en niet over mijn atoomtheorie, die zeker geen fantasie is, maar berust op pure logica.
Fantasie is de oerknal van de wetenschap en dat het leven zo maar vanzelf uit de dode materie zou zijn ontstaan en ons lichaam zomaar vanzelf zou werken.
Dus je weet zelf het verschil niet tussen fantasie en werkelijkheid.

Maar je hebt mijn atoomtheorie natuurlijk nooit gelezen, anders zou je niet zo dom reageren.
Citaat:

Overigens, het was geen beeld. Het was volgens wikipedia een normale grafsteen.
Neen, het was een beeld en tevens grafsteen:

Oud 15 januari 2018, 18:50   #167
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over Jezus en niet over mijn atoomtheorie, die zeker geen fantasie is, maar berust op pure logica.
Fantasie is de oerknal van de wetenschap en dat het leven zo maar vanzelf uit de dode materie zou zijn ontstaan en ons lichaam zomaar vanzelf zou werken.

Maar je hebt mijn atoomtheorie natuurlijk nooit gelezen, anders zou je niet zo dom reageren.

Ik reageerde toch echt op jouw beweringen omtrent je atoomtheirie. Dus je bent in de war. Op pure logica kan je overigens niets funderen. Funderen kan alleen op feiten, op waarnemjngen. En daar ga jij vreselijk de mist in.

Nu noem je het een beeld. Hierboven noemde je het een standbeeld. Een standbeeld staat vrij in de ruimte. Maar dit beeld is verbonden met de staande grafsteen aan de achterzijde. Het is een sculptuur in hoog-reliëf en geen standbeeld.
Oud 15 januari 2018, 21:00   #168
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het verhaal van Pantera is moeilijk te verifiëren. Net als trouwens de verhalen van de evangelies, canoniek of apocrief.

Van de andere kant zou het niet de eerste keer zijn dat een Romeinse soldaat zich zou vergrepen hebben aan een jong Joods meisje.

We weten ook dat het legerkorps van de geciteerde Pant(h)era voordat het naar de Rijn vertrok, gelegerd was in Caesarea of omstreken (1ste cohort boogschutters). Maar dat is allemaal geen bewijs voor wat dan ook.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 januari 2018 om 21:01.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 09:51   #169
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik reageerde toch echt op jouw beweringen omtrent je atoomtheirie.
Dat blijkt dan nergens uit.
Citaat:
Dus je bent in de war.
Niet ik, maar jij bent in de war.
Citaat:
Op pure logica kan je overigens niets funderen.
Zeker kan dat wel, tenzij je helemaal geen verstand heb van logica.
Citaat:
Funderen kan alleen op feiten, op waarnemjngen.
Onzin, de hele wiskunde berust op logica en zo is het ook met de filosofie.
Citaat:
En daar ga jij vreselijk de mist in.
Neen hoor, want de microkosmos is een hogere wereld en een hogere wereld is een ruimtevaartcultuur.
Dus ook hier zit je mis.
En een feit is ook dat de wetenschap de evolutie noch de werking van het lichaam goed kan verklaren.
Citaat:
Nu noem je het een beeld. Hierboven noemde je het een standbeeld. Een standbeeld staat vrij in de ruimte. Maar dit beeld is verbonden met de staande grafsteen aan de achterzijde. Het is een sculptuur in hoog-reliëf en geen standbeeld.
Tsjonge jongen, wat ben jij precies, was je ook maar zo precies met mijn atoomtheorie in plaats van zomaar wat te zeggen dat nergens op slaat.
Oud 16 januari 2018, 10:08   #170
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het verhaal van Pantera is moeilijk te verifiëren. Net als trouwens de verhalen van de evangelies, canoniek of apocrief.

Van de andere kant zou het niet de eerste keer zijn dat een Romeinse soldaat zich zou vergrepen hebben aan een jong Joods meisje.

We weten ook dat het legerkorps van de geciteerde Pant(h)era voordat het naar de Rijn vertrok, gelegerd was in Caesarea of omstreken (1ste cohort boogschutters). Maar dat is allemaal geen bewijs voor wat dan ook.
Ik heb ook nergens gezegd dat het een bewijs is, slechts een mogelijkheid.

En het berust op het boek van Paul Verhoeven: Jezus van Nazareth, op het feit dat de stad Sepphoris (in de buurt van Nazarereth) werd verwoest door de Romeinen, vlak na de dood van Herodus de Grote en het mogelijk is dat Jozef daar toen werkte als timmerman en ook Maria daar was en werd verkracht.
Dit was een idee voor zijn film, die er helaas niet gekomen is.
Oud 16 januari 2018, 11:26   #171
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb ook nergens gezegd dat het een bewijs is, slechts een mogelijkheid.

En het berust op het boek van Paul Verhoeven: Jezus van Nazareth, op het feit dat de stad Sepphoris (in de buurt van Nazarereth) werd verwoest door de Romeinen, vlak na de dood van Herodus de Grote en het mogelijk is dat Jozef daar toen werkte als timmerman en ook Maria daar was en werd verkracht.
Dit was een idee voor zijn film, die er helaas niet gekomen is.
Verhoeven zijn autoriteit in dit domein is zeer twijfelachtig.
Ik begrijp eigenlijk niet dat je met een dergelijke flut-auteur zijn verhaal afkomt...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 11:33   #172
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp eigenlijk niet dat je met een dergelijke flut-auteur zijn verhaal afkomt...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 13:15   #173
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Oud 16 januari 2018, 13:35   #174
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat blijkt dan nergens uit.
Ik reageerde met #17 op jouw onderstaande post #16 en daar beweer je dat je Jezus-verhaal uit je atoomtheorie in plaatjes komt.

https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=16

Het Jezus-verhaal is een theorie, want gebaseerd op documenten en een voorwerp, een grafsteen, en je zogenaamde atoomtheorie is pure fantasie, fictie. Duidelijk? En verder valt mij op dat je pissig bent en gaat schelden als je wordt tegengesproken. Dat zegt genoeg over je werkelijke intenties. Nou, je bent beroemd hoor, als fantast.
Oud 16 januari 2018, 13:40   #175
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik reageerde met #17 op jouw onderstaande post #16 en daar beweer je dat je Jezus-verhaal uit je atoomtheorie in plaatjes komt.

Het Jezus-verhaal is een theorie, want gebaseerd op documenten en een voorwerp, een grafsteen, en je zogenaamde atoomtheorie is pure fantasie, fictie. Duidelijk? En verder valt mij op dat je pissig bent en gaat schelden als je wordt tegengesproken. Dat zegt genoeg over je werkelijke intenties. Nou, je bent beroemd hoor, als fantast.

Als harriechristus al zo pissig kan zijn, wat zegt dat dan over zijn superieuren, de microwezentjes ? Zouden die ook zo heetgebakerd zijn ?
Oud 16 januari 2018, 13:44   #176
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

maar wat zegt dit over u? in debat gaan met iemand die in microwezentjes gelooft ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 14:13   #177
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar wat zegt dit over u? in debat gaan met iemand die in microwezentjes gelooft ...
... iemand die hier al jarenlang zijn verzinsels dumpt in eigen draden en af en toe inbreekt met zijn verzinsels in een draad die iemaand anders is gestart. Ga ik ergens in debat over microwenzentjes?
Oud 16 januari 2018, 14:26   #178
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom? Hij heeft een wetenschappelijk Jesus seminar in Amerika gevolgd van prominente theologen en zegt niet zomaar wat.
Citaat:
Ik vind het een goed boek en dat het zo is gegaan is al veel beter dan het verhaal in de Bijbel.
En ben je het daar niet mee eens, dan moet je met argumenten komen en niet zomaar wat zeggen.
Jouw reacties zijn flut, dat wel...
Oud 16 januari 2018, 14:28   #179
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
What means Totes?....
Oud 16 januari 2018, 14:41   #180
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het Jezus-verhaal is een theorie, want gebaseerd op documenten en een voorwerp, een grafsteen, en je zogenaamde atoomtheorie is pure fantasie, fictie. Duidelijk?
Dikke onzin wat je hier zegt. Duidelijk?
Mijn atoomtheorie is gebaseerd op logica en op feiten en zeer sterke argumenten.
En dat kan van het hele Jezus verhaal niet gezegd worden.
Het is slechts een mythe en de enige Christus die ook echt bestaat, dat ben ik, de enige die het bestaan van God kan bewijzen.

Citaat:
En verder valt mij op dat je pissig bent en gaat schelden als je wordt tegengesproken. Dat zegt genoeg over je werkelijke intenties. Nou, je bent beroemd hoor, als fantast.
Zoals ik je al zovele malen heb gezegd is dat mijn atoomtheorie zeker geen fantasie is.
Maar het is wel een feit dat je zelf helemaal niet in staat bent inhoudelijk te reageren, dus ik denk dat je mijn atoomtheorie zelfs nooit hebt gelezen.

En alleen maar zeggen dat het fantasie is, is een zeer domme manier van reageren.
Het is een uiting van totaal gebrek aan enig verstand en ook enig gebrek aan beschaving.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be