![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doei |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Omdat men ziet en leest dat mensen die het gebruiken daarom niet meer problemen hebben dan diegenen die toegestane produkten gebruiken. Omdat men het aangeboden krijgt, en men er toch curieus naar is. Omdat men ziet dat als men een beetje oplet, de pakkans als gebruiker zo goed als nul is. Omdat men het stoer vind. Omdat ge als jonge gast de mensen die ge kent die drinkend feesten uiteindelijk buiten tegen de muur ziet liggen spauwen, terwijl de blowers filmavondjes organiseerden en lachten/leuterden. Omdat het plezant is. Omdat het goedkoper is (misschien hier niet het geval, maar dat is waarom ik destijds wel mp3's, films, en spellekes downloade, terwijl ik ook wist dat dat illegaal was). Omdat men de wet meer als 'richtlijnen' ziet, en niet absoluut, want ook de wet kan fout zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die illegaliteit is nooit onderbouwd geweest door enig onderzoek. Dit blijkt wel meer met regeltjes van 100 jaar geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ook beginnen roken omdat ik het stoer vond, het aangeboden kreeg enz. Ik weet welke moeite het mij gekost heeft om daar terug vanaf te geraken. Waren alle drugs legaal geweest dan had ik er wellicht een paar meer geprobeerd. Reden genoeg om daar geen voorstander van te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alle landen waar bijvoorbeeld cannabis legaal is ziet men geen vermeerdering van het gebruik....het verbruik neemt zeker niet toe maar verminderd zelfs lichtjes. Nederlanders of Spanjaarden gebruiken bijvoorbeeld niet meer cannabis dan andere Europeanen.In Amerikaanse staten en Uruguay hetzelfde verhaal. In Portugal waar alle drugs zijn gedecriminaliseerd ziet men ook geen vermeerdering maar een vermindering. Toen Alcohol illegaal was in Finland is er nooit zoveel gebruik geweest als toen. Dus uw reden lijkt me niet echt te stroken met de realiteit. En al zeker geen oplossing om het verbruik te verminderen. PS : Inderdaad het legale nicotine is zeer verslavend (trouwens waarom haalt ge er nu zelf weer de legale middelen bij terwijl je daar altijd kwaad voor bent als anderen dat doen ?) Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 december 2017 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, toch niet. Ik kan niet wten wat de roes is van een illegaal middel doormiddel van een legaal middel.
Citaat:
Ik kan dat beamen. Tegenover tabak was stoppen met wiet een makkie. Paddo's wil ik nog wel eens proberen. Daar raakt ge gewoon niet verslaafd aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat het illegaal is volstaat voor mij om er vanuit te gaan dat het schadelijk is. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het zonder reden verboden is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afkicken van nicotine was een hel en heeft jaren geduurd. Wel heb ik een aantal weken gehad dat ik moeilijker in slaap viel in bed toen ik gestopt ben met wiet. Maar dat somt de problemen van 'stoppen met wiet' wel op. Vergeleken met nicotine was wiet om te lachen.
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zit inderdaad uw subjectief probleem met de realiteit.
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cold turkey gestopt en dat sinds 2009. Feit. Wat heb ik dat jij niet hebt? ...Vraag.
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er bestaan geen cannabisdoden, dat is de juiste versie.
Er bestaan veel tabak en alcoholdoden. Dus, we vatten samen: Tabak en alcohol, miljoenen doden. Wiet, nul doden. Tabak en alcohol, toegelaten. Wiet, streng verboden. Dat is volgens u de goede manier, want je kan u niet voorstellen dat daar iets mis mee is.
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 17 december 2017 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cold turkey gestopt met speed op mijn 27. Cold turkey gestopt met cocaïne op mijn 45. Cold turkey gestopt met wiet in 2009. Laatste keer alcohol gebruikt in 2014. Wat heb jij dat ik niet heb, een korter lijstje.
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reportage ging over cocaïne. Trouwens cannabis wordt meestal gerookt met tabac en dat is even schadelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De Dupont Industrie Plastic Nylon en hennep het zegt U allemaal niks waarschijnlijk ? ![]() Maar doe zelf eens moeite en lees er eens een boek over. Interessant is het alleszins. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 december 2017 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw tweede stelling klopt niet helemaal. Algemeen is bewezen en aangenomen dat tabak schadelijker en vooral meer verslavend is dan cannabis. Als U bedoelt dat cannabis roken samen met tabak even schadelijk is als cocaïne snuiven kan ik U geen ongelijk geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |