Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet Francken ontslag nemen?
Ja 11 15,49%
Nee 60 84,51%
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2017, 12:48   #161
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ja, de regering doen vallen tijdens het hoogste terreurniveau.

Dat zou de andere partijen zeker in dank afgenomen worden door de kiezer.
.. leuk van u om het terreurniveau erbij te sleuren .. zoals hier meermaals aangetoond werd, heeft de regering geen uitstaans met dat terreurniveau ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 23 december 2017 om 12:55.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 12:51   #162
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
zever in pakskes. Francken zou moeten opstappen omdat zijn geboekte successen een doorn in het oog zijn van zijn collega's. Trouwens, als de cd&v het echt meent, moet ze maar uit de coalitie stappen en naar vervroegde verkiezingen gaan.
.. dat Francken afgunst opwekt bij de CD&V en toetiekwantie speelt in voorname mate mee, doch daarom is nog geen zever in pakskes dat meneer Francken het ambt van staatssecretaris onwaardig is ..

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 23 december 2017 om 12:55.
Oud 23 december 2017, 13:02   #163
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

.. het is weer koekenbak .. de rtbf meldde om 11u30 vandaag "Soudanais torturés: l'opposition réclame de nouvelles explications ?* Charles Michel"

.. tejo zweet peentjes ..

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 23 december 2017 om 13:02.
Oud 23 december 2017, 13:03   #164
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

.. @Poolmanneke : annuleer die kerstkalkoen ... tejo's probleemke waait niet over .. de rtbf meldde om 11u30 vandaag "Soudanais torturés: l'opposition réclame de nouvelles explications ?* Charles Michel" .. geniet mee ..

Le chef de groupe PS Ahmed Laaouej, lui, a écrit samedi matin au président de la Chambre Siegfried Bracke (N-VA) et au président de la commission de l'Intérieur Brecht Vermeulen (N-VA) pour qu'ils invitent "au plus tôt" Charles Michel ?* venir s'expliquer.

.. tejo zweet peentjes ..

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 23 december 2017 om 13:07.
Oud 23 december 2017, 13:15   #165
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik ken de finantiële wereld redelijk goed en er zijn geluksvogels maar bij iemand die 1 minuut voor sluiting van de beurs zijn totaal pakket aandelen verkoopt van een oude gevestigde firma die enkele minuten later in faling gaat heb ik maar één keer in heel mijn carrière meegemaakt en dat was madam De Gucht. Dus ik zet er een reuzegroot vraagteken bij en ben zeker dat, moest het Jan Metdepet geweest zijn dat die er gegarandeerd niet zou mee weggekomen zijn...........
Zowat heel Vlaanderen was dat bewust weekeinde op de hoogte dat Fortis failliet ging. Ikzelf ben uit goede bron ingelicht geweest door een vriendin des moeder's huizes die het had van haar dochter die bij de coiffeur werkte die het had van de vrouw van de notaris die haar haar kwam laten doen. Dat bewuste weekend en de week daarvoor zijn zijn er massa's geld bij Fortis weggestroomd. Heb jij ook het expertenrapport gelezen dat besteld werd door de Nederlandse justitie ?

Maar zoals bewezen is heeft Karel De Gucht's vrouw niet naar hem geluisterd.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 23 december 2017 om 13:17.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 13:19   #166
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Omdat hij meermaals het parlement heeft voorgelogen.
Als een minister of staatssecretaris zou moeten opkrassen telkens hij het parlement voorliegt zou men beter de doodstraf voor hen opnieuw invoeren. Het probleem met politici die opkrassen omdat ze gelogen hebben is dat ze terugkeren.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 23 december 2017, 13:25   #167
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als een minister of staatssecretaris zou moeten opkrassen telkens hij het parlement voorliegt zou men beter de doodstraf voor hen opnieuw invoeren. Het probleem met politici die opkrassen omdat ze gelogen hebben is dat ze terugkeren.
.. tut tut .. polletiekers die liegen en niet opkrassen zijn kleine pietjes ..

.. videooke van "Théo, prends tes valises et casse-toi" is hier te vinden ..

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 23 december 2017 om 13:25.
Oud 23 december 2017, 13:27   #168
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Francken is de populairste politicus op dit moment. De publieke opinie staat dus achter zijn beleid.

Er is geen partij die zich geroepen voelt om de beul te leveren voor chop chop.
En, ach, het is weer eens de zoveelste zure aanval op Francken. De "vreemdelingenindustrie" loopt er met zo'n staatssecretaris nu eenmaal ongelooflijk gefrustreerd bij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 13:29   #169
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik begrijp de Vlamingen niet meer................

Maak U geen zorgen,niks wijst er op dat gewone mensen niet dwars doorheen dit verhaaltje heen kijken,en de bijna ondraaglijke lichtheid van het discours van sommige concurrentie-politici,oude VLD-draken en delen van de pers heel goed doorzien.

Ondertussen heb ik ook de indruk dat Premier Michel zelve zich niet laat opjagen.....
Hij heeft zelf al meerdere malen bewezen dat "af en toe eens een meningsverschil" voor hem geen onoverkomelijke materie is....

Wat De gucht betreft,opmerking van zijnentwege in verband met Europese handelspolitiek zijn zeer serieus te nemen,hij heeft serieuze en bewezen ervaring ter zake,al de rest ,speciaal binnenlands belgisch ,valt eigenlijk best te negeren.Hij vormt ,net als VHFSTD,vooral een ernstig probleem voor de O-VLD vrees ik....

Laatst gewijzigd door kelt : 23 december 2017 om 13:31.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 13:36   #170
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Stel ik mij, als vragensteller van dienst, de vraag bij al deze heisa rond Francken wat sommige politici 'begrijpen' onder het woord 'illegaal'

Ik zie dat als: een illegaal is iemand die de wettelijke bepalingen naast zich neerlegt en die aan de meeste regels totaal geen gehoor wil geven en in véél gevallen de boel in het land waar ze terechtgekomen zijn nog gaan verzieken laat staan op stelten zetten.

Een illegaal is iemand die hier zelfs nog geen voet aan de grond zou mogen zetten en er ook een geldige regel moet zijn dat die de illegalen zonder 'boeh of bah' stante pede het land moet kunnen uitzetten.

Best raar is ook als we een vergelijking maken met sommige andere landen: als er daar zo iets aan de hand is komen er duizenden mensen op straat om hun steun te geven aan de persoon die hem nodig heeft op dat ogenblik, in dit geval Francken.

In ons land blijft men rustig verder tv kijken?

p.s.

Ik blijf er ook bij dat men de groenen in de schutkring moet duwen wegens gevaarlijke partij.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 december 2017 om 13:38.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 13:36   #171
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En, ach, het is weer eens de zoveelste zure aanval op Francken. De "vreemdelingenindustrie" loopt er met zo'n staatssecretaris nu eenmaal ongelooflijk gefrustreerd bij.
.. jan jan toch .. dit is allesbehalve een zure aanval op Francken, integendeel dit is een warme oproep om de geloofwaardigheid in de uitvoerende macht te herstellen .. wie kan daar nu toch tegen zijn ? code rouge met het huppelriedeltje "Théo, prends tes valises et casse-toi" alvast niet ..

.. videooke is hier te vinden ..

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 23 december 2017 om 13:38.
Oud 23 december 2017, 13:43   #172
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dan raad ik u een ander beroep aan en wens ik u een mooie erfenis toe (dat laatste hopelijk niet te vroeg).
Niet dat het een groot gemis is maar spreek hem niet te veel tegen of hij wordt nijdig en zet je op zijn negeer lijst. Is normaal want rechtse rakkers hebben geen grijze zone...je bent met hun of tegen hun.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 13:43   #173
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Stel ik mij, als vragensteller van dienst, de vraag bij al deze heisa rond Francken wat sommige politici 'begrijpen' onder het woord 'illegaal'

Ik zie dat als: een illegaal is iemand die de wettelijke bepalingen naast zich neerlegt en die aan de meeste regels totaal geen gehoor wil geven en in véél gevallen de boel in het land waar ze terechtgekomen zijn nog gaan verzieken laat staan op stelten zetten.

Een illegaal is iemand die hier zelfs nog geen voet aan de grond zou mogen zetten en er ook een geldige regel moet zijn dat die de illegalen zonder 'boeh of bah' stante pede het land moet kunnen uitzetten.

Best raar is ook als we een vergelijking maken met sommige andere landen: als er daar zo iets aan de hand is komen er duizenden mensen op straat om hun steun te geven aan de persoon die hem nodig heeft op dat ogenblik, in dit geval Francken.

p.s.

Ik blijf er ook bij dat men de groenen in de schutkring moet duwen wegens gevaarlijke partij.
.. wat een woordbrij om toch maar niet te moeten zeggen dat meneer Francken een huizenhoog probleem creëerde .. als lid van de uitvoerende macht maakt hij ons blaaskens wijs .. ik kan mij niet voorstellen dat daar iemand mee gediend is ..

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 23 december 2017 om 13:45.
Oud 23 december 2017, 13:43   #174
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Beschamend hoe extreem-rechts geen ene fuck geeft om mensenrechten of liegende politici.
de maskers vallen weer eens af.
Oud 23 december 2017, 14:01   #175
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

p.s.

https://diplomatie.belgium.be/sites/...l_20170906.pdf

Een illegale Soedanees op ons grondgebied heeft geen visum om hier te verblijven en heeft geen aanvraag voor asiel of subsidiaire bescherming lopen.

http://diplomatie.belgium.be/nl/Dien...het_buitenland

België heeft geen ambassade of consulaat in Soedan. Er wordt doorverwezen naar de Belgische ambassade in Caïro.

De vraag is terecht hoe Soedanezen er in slagen om illegaal op ons grondgebied te komen.

Oud 23 december 2017, 14:03   #176
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. wat een woordbrij om toch maar niet te moeten zeggen dat meneer Francken een huizenhoog probleem creëerde .. als lid van de uitvoerende macht maakt hij ons blaaskens wijs .. ik kan mij niet voorstellen dat daar iemand mee gediend is ..
N-VA en Theo Francken is met zijn "aangehouden communicatielijn" electoraal gediend. Voor de rest zijn ook de mensen die voor hun eten en drinken afhangen van voorgaande ermee gediend.

Oud 23 december 2017, 14:17   #177
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
N-VA en Theo Francken is met zijn "aangehouden communicatielijn" electoraal gediend. Voor de rest zijn ook de mensen die voor hun eten en drinken afhangen van voorgaande ermee gediend.
.. begrijp ik u goed ? voor een paar stuivers zijn de nazionaaltjes, Theo Francken en zijn ménagerie ertoe bereid sommige van de basisprincipes van de democratie onderuit te halen ..

Oud 23 december 2017, 14:19   #178
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. begrijp ik u goed ? voor een paar stuivers zijn de nazionaaltjes, Theo Francken en zijn ménagerie ertoe bereid sommige van de basisprincipes van de democratie onderuit te halen ..
Wat zijn volgens jou basisprincipes van democratie ? Het gaat niet om een paar stuivers. Het gaat om veel geld.

Oud 23 december 2017, 14:28   #179
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
geen greintje morele verontwaardiging over marteling, of de leugens van Francken.
Zo kennen we ze weer, die N-VA'ers.
zowel Duitsland, Frankrijk en Italië repatriëren ook terug naar Soedan. Of zijn het enkel Soedanezen die vanuit België worden teruggestuurd, die gemarteld worden ??? Tenzij er aan die "martel-uitleg" een reukje zou zitten, natuurlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 23 december 2017 om 14:33.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 14:34   #180
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zijn volgens jou basisprincipes van democratie ? Het gaat niet om een paar stuivers. Het gaat om veel geld.
Het is heel simpel: Francken heedt de premier voorgelogen, hij heeft de Kamer voorgelogen , hij is dus een liegende staatssecretaris.

Maar hij doet goed zijn best en verdient daarom een kans om verder te doen. Voor de rest moet die NVA-kerel en rekel goed in de gaten worden gehouden.

Meer valt hier niet over te zeggen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 december 2017 om 14:36.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be