Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2018, 16:17   #161
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Boswachter een zwaar beroep lol

Een zwaar beroep vind ik beroepen waarbij je 24/7 afhankelijk bent van anderen. Bijvoorbeeld een chirurg die elk moment opgetrommeld kan worden.
Een job waarbij je altijd op hetzelfde uur begint en op hetzelfde uur stopt en buiten je uren nooit met je werk in je hoofd moet zitten is geen zwaar beroep. Dat is een hobby.
Een chrirug wordt ruimschoots gecompenseerd voor de zwaarte van zijn beroep door lonen waar gewone stervelingen een gans jaar voor mogen werken (voor 1 maand).

Leerkrachten worden ruimschoots gecompenseerd voor de zgn. "stress" door de massas vakantie.

De sukkelaars zijn de werknemers in de prive industrie die niet kunnen genieten van allerhande uitzonderingsmaategelenen en wel tot 67 moeten werken. We zouden eens met de private sector een algemene betaalstaking in moeten voeren: weigeren voorheffingen door te storten.

De staat zal snel in de problemen komen.

Laatst gewijzigd door Tavek : 15 maart 2018 om 16:19.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 16:22   #162
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
60 € per uur? da's de officiële factuurprijs van mijn kuisvrouw hier incl btw welteverstaan.

is het heel lang geleden dat je nog gewerkt hebt IJsboer?
lol 60 ?

Uw bedrijf heeft dan toch echt wel deluxe poolse kuisvrouwen, hier doen ze het voor 25 euro het uur, en het poetsbedrijf pakt daar nog marge op.
Oud 15 maart 2018, 16:25   #163
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
60 excl BTW

Is net iets onder het gemiddelde, maar ik kijk naar meer dan louter het tarief.
De meeste zelfstandigen zitten met tarieven van 35-45 euro per uur voor "handenarbeid" (lees: de schrijnwerker die aan uw huis werkt, de metselaar die uw gevel komt repareren...).

60 euro per uur is al meer een intellectueel beroep.

Ik kost 135 euro per uur, maar ik vrees dat ik dat tarief niet kan vragen als ik "echte zelfstandige" ben: nu zit in die 135 ook de omkadering die ik heb he, het netwerk van collegas dat ik kan gebruiken, de apparatuur, enz....

Ik heb in bijberoep een tijd consultancy gedaan aan 100 euro per uur.
Oud 15 maart 2018, 16:32   #164
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Over het feit dat al die ambtenaren met hun zware beroepen een langere loopbaan hebben dan de gemiddelde Belgische loopbaan leest iedereen hier vrolijk over precies.

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 maart 2018 om 16:32.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 16:40   #165
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De meeste zelfstandigen zitten met tarieven van 35-45 euro per uur voor "handenarbeid" (lees: de schrijnwerker die aan uw huis werkt, de metselaar die uw gevel komt repareren...).

60 euro per uur is al meer een intellectueel beroep.

Ik kost 135 euro per uur, maar ik vrees dat ik dat tarief niet kan vragen als ik "echte zelfstandige" ben: nu zit in die 135 ook de omkadering die ik heb he, het netwerk van collegas dat ik kan gebruiken, de apparatuur, enz....

Ik heb in bijberoep een tijd consultancy gedaan aan 100 euro per uur.
Precies allemaal dure vogels.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 17:00   #166
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Vandaag eventjes voor de regen gescholen in een bib. Allemaal jonge mensen, vluchtelingen, migranten, ... . En dan de zware beroepen maar laten werken tot ze dood vallen met kettingen van een jaar opzeg vastgelegd of gene dop om om te scholen... FTW

https://forum.politics.be/showthread.php?t=242815

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 maart 2018 om 17:02.
Oud 15 maart 2018, 17:02   #167
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol 60 ?

Uw bedrijf heeft dan toch echt wel deluxe poolse kuisvrouwen, hier doen ze het voor 25 euro het uur, en het poetsbedrijf pakt daar nog marge op.
ge moogt altijd dat bedrijf eens pm'en

hier wordt 48€ excl BTW gerekend, door een BE grote speler in kantoorpoets...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 17:02   #168
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Vandaag eventjes voor de regen gescholen in een bib. Allemaal jonge mensen, vluchtelingen, migranten, ... . En dan de zware beroepen maar laten werken tot ze dood vallen met kettingen van een jaar opzeg vastgelegd of gene dop om om te scholen... FTW

https://forum.politics.be/showthread.php?t=242815
laat die mensen studeren, die gaan mijn pensioen betalen!
Oud 15 maart 2018, 17:04   #169
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Over het feit dat al die ambtenaren met hun zware beroepen een langere loopbaan hebben dan de gemiddelde Belgische loopbaan leest iedereen hier vrolijk over precies.
ben je zeker dat het niet moet zijn hun pensioenloopbaan is langer dan de gemiddelde belgische werkloopbaan?

en wat werd er voor hen allemaal meegeteld als jaren voor pensioenberekening? heel hun studieloopbaan?
Oud 15 maart 2018, 17:11   #170
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ben je zeker dat het niet moet zijn hun pensioenloopbaan is langer dan de gemiddelde belgische werkloopbaan?

en wat werd er voor hen allemaal meegeteld als jaren voor pensioenberekening? heel hun studieloopbaan?
Neen. Treinbestuurders bvb mogen gaan op 55 en die hadden dan een loopbaan van 37 jaar. 37 jaar dag en nacht elke dag andere uren onder een stasi dictatuur grote verantwoordelijkheid dragend voortdurend bijlerend. Dat terwijl 5 jaar geleden de gemiddelde loopbaan 32 jaar was (ondertussen 35 jaar). Dat is er dus dik boven he en toch worden die mensen met de nek aangekeken door die kleine minderheid die loopbanen heeft van meer dan 40 tot 45 jaar. Wel ze kijken de verkeerden met de nek aan.

Gij zult waarschijnlijk zo ene worden met een keikorte loopbaan. De eerste kans die uw werkgever heeft ligt ge op straat want die ziet ook wel dat ge niet meer opbrengt en heelder dagen op fora rondhangt. Twintig jaar hard gewerkt, goed gespaard, ... laat de dop maar komen zeker ...

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 maart 2018 om 17:12.
Oud 15 maart 2018, 17:37   #171
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Treinbestuurders bvb mogen gaan op 55 en die hadden dan een loopbaan van 37 jaar. 37 jaar dag en nacht elke dag andere uren onder een stasi dictatuur grote verantwoordelijkheid dragend voortdurend bijlerend. Dat terwijl 5 jaar geleden de gemiddelde loopbaan 32 jaar was (ondertussen 35 jaar).
Door het premiekluwen van de NMBS worden treinbestuurders wel riant betaald voor werknemers zonder hoger diploma.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 21:07   #172
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Door het premiekluwen van de NMBS worden treinbestuurders wel riant betaald voor werknemers zonder hoger diploma.
Gans die toestand is perceptie slag van de linkse zijde van het politieke spectrum dus ook ACV. Die nu menen nieuwe vakjes te moeten toveren, vast omschreven inde wet om terug hun kiesvee te kunnen blijven bevoordelen. Omdat ze anders niet meer te bieden hebben, dan blijven vasthouden aan toestanden uit het verleden zoals staken = niets doen en dictatoriaal en gemakzuchtig weigeren in dialoog te treden! Dan zijn ze verwonderd dat de bedrijven in Nederland investeren en hier verdwijnen!!!
Als men weet tijdens het communistische bewind in de CCCP de staal arbeiders meer en beter vergoed werden dan de dokters moet dat meer dan en bewijs zijn dat het voor trekken van de eene en voornamelijk groep gebonden ( leraars, NMBS….) om de ander te benadelen eigen is aan links.
Geef iedereen het zelfde pensioen verdorie. Die die het zwaarste beroep uitoefen krijgen meestal loon naar werk. Dus die kunnen zelf via pensioen sparen zorgen voor de dag dat het te zwaar word!!!!
Maar neeeeeen links wil opgedrongen solidariteit!!!!!, de mensen die zwaar werk leveren en zo schoonloon “verdienen” hun loon annexeren om de opgedrongen solidariteit uit te delen aan kiesvee vriendjes…. Door hen als het moet te omschrijven als “zwaarwerk werkslaven”
Surrealistisch Sjoemel merk België ten voeten uit.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 08:00   #173
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kan eigenlijk amper woorden vinden om mijn verontwaardiging te uiten over deze poging tot diefstal op hetgeen er nog rest van de eerste pensioenpeiler
Oud 16 maart 2018, 08:06   #174
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Treinbestuurders bvb mogen gaan op 55 en die hadden dan een loopbaan van 37 jaar. 37 jaar dag en nacht elke dag andere uren onder een stasi dictatuur grote verantwoordelijkheid dragend voortdurend bijlerend. Dat terwijl 5 jaar geleden de gemiddelde loopbaan 32 jaar was (ondertussen 35 jaar). Dat is er dus dik boven he en toch worden die mensen met de nek aangekeken door die kleine minderheid die loopbanen heeft van meer dan 40 tot 45 jaar. Wel ze kijken de verkeerden met de nek aan.

Gij zult waarschijnlijk zo ene worden met een keikorte loopbaan. De eerste kans die uw werkgever heeft ligt ge op straat want die ziet ook wel dat ge niet meer opbrengt en heelder dagen op fora rondhangt. Twintig jaar hard gewerkt, goed gespaard, ... laat de dop maar komen zeker ...
mss zit daar de reden, profiteur!

en nee, mijn werkgever is heel content met mij.
wij hebben immers een resultaatsverbintenis en voor de rest de afspraak dat ik met mijn uren doe wat ik wil en dat ik mijn prestaties lever wanneer ik wil. ik los een groot probleem voor hem op waarvoor hij anders gegarandeerd 2 mensen nodig heeft, en mij levert het de vrijheid om mijn eigen ding te doen. maw de voordelen van een bediendenjob gecombineerd met de voordelen van een zelfstandige. maar ik zal wel een loopbaan van 45 jaar doen ja, en aan een ambtenarenpensioen zal ik ook niet geraken. maar verder ben ik ook wel tevreden, dus no worries!

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 maart 2018 om 08:09.
Oud 16 maart 2018, 08:09   #175
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik kan eigenlijk amper woorden vinden om mijn verontwaardiging te uiten over deze poging tot diefstal op hetgeen er nog rest van de eerste pensioenpeiler
²
Oud 16 maart 2018, 09:17   #176
IJsboer
Eur. Commissievoorzitter

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Precies allemaal dure vogels.
Houd er ook rekening mee dat dit tarieven zijn waarop nog geen sociale bijdragen betaald zijn.

Een belangrijk detail dat velen (vooral werknemers in loondienst) niet begrijpen en denken dat dit een brutoloon is. Dit is een tarief, geen loon. Mijn loon is 1800 netto per maand.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 09:20   #177
IJsboer
Eur. Commissievoorzitter

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn vader heeft 30 jaar volcontinu in 4 ploegen gewerkt, en dan 12 jaar in een dagsysteem. En als ge zijn pensioen vandaag ziet, dat is huilen met de pet op. Als ge dan de pensioenen bekijkt van een professionele HLN-lezer bij NMBS dan kan je toch spreken van ernstige discriminatie op het randje van een genocide af eigenlijk.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 10:22   #178
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn vader heeft 30 jaar volcontinu in 4 ploegen gewerkt, en dan 12 jaar in een dagsysteem. En als ge zijn pensioen vandaag ziet, dat is huilen met de pet op. Als ge dan de pensioenen bekijkt van een professionele HLN-lezer bij NMBS dan kan je toch spreken van ernstige discriminatie op het randje van een genocide af eigenlijk.
Had hij maar volcontinu moeten blijven werken he, was hij vlugger op pensioen mogen gaan en met een dikker pensioen. Het pensioen van een treinbestuurder ligt trouwens onder dat van iemand in een volcontinu-systeem wanneer je de eerste en tweede pijler bijeen telt.
En ik heb altijd gezegd dat ik voorstander ben van het Nederlandse systeem maar een hele generatie op 55 zien gaan en dan zelf op 67 ...
In de privé zijn er ook een pak mogelijkheden om vroeger te stoppen trouwens en daar klaagt nooit iemand over precies. Op mijn vorig werk mocht men ook op 57.
Oud 16 maart 2018, 10:23   #179
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mss zit daar de reden, profiteur!
Lees voor de rest maar overal naast ja ...
Oud 16 maart 2018, 10:30   #180
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie is daarvoor de grote schuldige?
De oude machtspartijen met hun vakboungden !!

Zij en zij alleen zijn verantwoordelijk voor ons systeem van sociale zekerheid en voor de financiële gezondheid ervan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be