![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas |
|||
![]() |
![]() |
#162 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() (Zelfs zijn Mathilde idolatrie neem ik er met groot genoegen bij). |
||||
![]() |
![]() |
#163 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Superstaaf:
1. Dus jouw werkgever vergoedt wel degelijk de onkosten voor verplaatsingen in opdracht. Als het openbaar/collectief vervoersaanbod wordt uitgebreid zodat een "kartonnen doos" niet meer "onvermijdelijk" is dan zal je niet meer "moeten" vervuilen of "meestal in de hoek zitten waar de slagen vallen". 2. Als je bij die test niet rekening houdt met alle factoren (tijdsduur, tijdsbesteding, kosten/baten, milieubalans, ...) dan is die test volgens mij niet objectief. Kan je misschien aangeven waar je woont, waar je werkt en op welke tijdstippen je soms aanwezig moet zijn op het werk of kan vertrekken naar huis? Ik zal dan eens zoeken of er geen alternatieven zijn waarvoor geen kartonnen doos nodig is ;-). |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig hoef ik niet meer te werken. Ik kan me dus verplaatsen zoals me goeddunkt en maar goed ook want ik heb nogal wat mee te nemen bij mijn verplaatsing, eens per week. Ook moeilijk met de trein hoor! Eens ter plekke doe ik wel ALLES al wandelend of met de fiets. Aan mij is je groene raad dus niet besteed. Misschien leef ik er zelfs beter naar dan veel zogenaamde groenen. |
|
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog even dit:
Om naar Brussel te sporen moet ik de trein vanuit Hasselt nemen of er minstens overstappen. Er gaat een trein vanuit een deelgemeente van de mijne. Ik moet dan wel ruim 4km met de fiets om die opstapplaats te bereiken. (opstapplaats) want het spiksplinternieuwe station in mijn eigen gemeente werd een paar jaar geleden gesloten en staat daar sindsdien ongebruikt) Met die trein bereik ik Hasselt in een kwartier maar daar moet ik ongeveer een half uur wachten om over te stappen. Dat moet je er wel nog allemaal bij rekenen, hé? Komen we er met een uurtje? Met mijn auto ga ik rechtstreeks naar Brussel want ik heb in Hasselt niks verloren als ik van hieruit naar Brussel wil. In drie kwartier dus, want ik vermijd zoals gezegd de (gewone) files. Bij slechte weersomstandigheden wat trager maar vertragingen omwille van de weersomstandigheden had ik destijds ook met de trein en die waren vaak niet mis! Uren heb ik bijv. in Landen gestaan omdat er een blikseminslag in een kabine van de NMBS was. Zonder dat het ons werd medegedeeld natuurlijk. De reden stond de dag daarna in de...jaja... |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...En nu ik toch nog een keertje op mijn paardje ben geraakt, mijnheer Allaert, U moet toch weten dat het Limburgse spoor al vele jaren stiefmoederlijk behandeld wordt? Friede Brepoels (N-VA) en een groepering die zich SOL noemt (Spoor Ontsluiting Limburg) trekken al jaren aan de bel. Toch werd Limburg opnieuw "vergeten" bij het laatste NMBS akkoord. In verhouding tot de belastingbetalende Limburgers was het percentje dat Limburg werd toebedeeld aan de wel zeer lage kant.
En dat terwijl we twee hoofdfiguren hebben in de Vlaamse regering!!! Patrick Dewael (Tongeren), minister-president en S. S. Neen, niet SuperStaaf maar Stijve Stunt! (Hasselt) Vice-president en minister van, rarara? Je kan die twee goedzakjes natuurlijk niets verwijten want ze zijn ocharme "maar" de vertegenwoordigers van de Vlaamse Regering en de NMBS valt onder de bevoegdheid van de federale. De Belgische dus en wie heeft het d�*�*r voor het zeggen? Vooral wat betreft de NMBS maar ook op velerlei andere terreinen? Daar kan Agalev niets aan doen, hoor ik? Natuurlijk niet! Er is immers ook nog de zusterpartij Ecolo en zonder hen.... juist! Dus vivat het systeem a la Belgique zeker? |
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Kan vivant daar iets aan doen? ( mijn slachteroffer van de maand ![]() Thomas |
|
![]() |
![]() |
#168 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#169 |
Burger
|
![]() Herman Allaert,
Ik vind dat je overdrijft met het veroordelen van het gebruik van de auto. Enkele jaren terug woonde ik in Bornem en werkte 's avonds in Merchtem. Veronderstel dat dit nu nog zo zou zijn. Wanneer moet ik in Bornem vertrekken om om 18u45 in Merchtem te zijn en wanneer kom ik thuis als ik om 22u10 stop met werken? Hou er rekening mee dat ik een zware boekentas mee moet zeulen en daarmee niet elke dag een marathon kan lopen. Gelieve niet te zeggen dat dit een speciaal geval is o.i.d. maar aub de uren te vermelden zoals gevraagd. |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wacht geduldig op die uitbreiding. Al 20 jaar. ![]() Citaat:
Maar herinner je dat ik in het begin van de discussie reeds aanhaalde, dat ik mijn uiterst specifieke geval (onregelmatige werktijden en plaatsen op alle mogelijke en onmogelijke uren en dagen, ook week-end etc.) niet wil gaan veralgemenen om bepaalde goede groene principes als globaal onmogelijk te gaan verwerpen. Doe voor mij geen moeite. Als iedereen zijn auto thuislaat betaal ik met graagte extra om file-loos werkwaarts te bollen, en gaat mijn kartonnen doos netjes met het (gesorteerde) papierafval naar het containerpark. ![]() Vraag blijft hoeveel principes doorgang vinden in daadwerkelijk gerealiseerde doelstellingen................... |
||
![]() |
![]() |
#171 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Knuppel:
1. Het zou kunnen dat de NMBS-gegevens niet juist zijn of dat de werkelijke reistijden sterk verschillen van de theoretische maar uit mijn ervaring en die van anderen blijkt toch dat de NMBS-gegevens vrij betrouwbaar zijn. Het kan ook zijn dat de situatie van een paar jaar geleden anders was of dat men in die krant de inwoners van de PROVINCIE Luik bedoelde. 2. Zoals eerder vermeld pleiten de groene regeringspartijen voor een verhoging van het aanbod wat men kan bereiken door meer en frequenter busverbindingen te voorzien naar de huidige stations en/of het aantal stations opnieuw uitbreiden. Ook de stiptheid, betrouwbaarheid en klantvriendelijkheid van de NMBS kan/moet beter en dit zal zeker in het nieuwe beheerscontract worden opgenomen. 3. Die "twee goedzakjes" kan je wel degelijk iets verwijten omdat het laatste NMBS-akkoord pre- en/of cofinanciering van de Vlaamse regering voor spoorinvesteringen mogelijk maakt. De Bond van Trein- Tram- en Busgebruikers (BBTB) heeft wel een aantal toezeggingen gekregen van de NMBS (zie http://www.bttb.be/pdf/nieuwsbrief1.pdf ); 1 trein per uur op de lijn Mol-Hasselt en verhoging van de snelheid. 4. Onder het oude NMBS-bestuur werd het volledige binnenlands treinverkeer "stiefmoederlijk" behandeld omdat men zich te veel bezighield met de dure HST-projecten. De vernieuwing van het bestuur, vooral op vraag van de groene regeringspartijen, kan uiteindelijk alle binnenlandse treingebruikers ten goede komen. Swakke: Je hebt wel een moeilijk geval uitgekozen ;-) maar ik heb, zoals gevraagd, de nodige gegevens opgezocht: 1. Afstand Bornem > Merchtem; 19km. Is in principe met de fiets te doen (reistijd ongeveer 1u) dus de fiets is een mogelijk alternatief. 2. Met de trein zal je om 17u07 moeten vertrekken maar dan ben je wel om 18u22 in Merchtem. Een goede werkgever zal misschien wel toestaan dat iemand 20m vroeger begint ;-). De laatste trein terug vertrekt om 20u49 en is om 22u05 in Bornem dus zou je opnieuw beroep moeten doen op de welwillendheid van de werkgever. De lange reistijd is het gevolg van de grote omweg die je moet maken (via St-Niklaas of via Mechelen) dus is de trein momenteel niet echt een alternatief. Met de fiets ben je trouwens sneller. 3. Met de bus ben je op een half uur in Londerzeel (vertrek 17u47, aankomst 18u17) en daar zou je met de fiets (nog slechts 8 km) naar Merchtem kunnen rijden (minder dan een half uur). Een bus terug van Londerzeel naar Bornem is er momenteel niet na 20u. De combinatie bus+fiets zou dus een alternatief kunnen zijn als men extra bussen na 20u zou voorzien. 4. Als de werkgevers in Merchtem en omstreken samen een vervoersplan zouden opstellen dan kan men op de normale werktijden eigen busvervoer voorzien naar gemeenschappelijke knooppunten zodat de reistijd nog kan worden ingekort. Ik veroordeel niet het gebruik van de auto maar wil dit gebruik, in het kader van duurzame ontwikkeling, tot een minimum beperken zolang die auto een hoge milieukost veroorzaakt. Maar misschien heb je wel gelijk en overdrijf ik een beetje door mensen die niet zoals ik het geluk hebben om optimaal gebruik te kunnen maken van bedrijfs- of openbaar vervoer het gevoel te geven alsof ik hen veroordeel. Dit is echter niet mijn bedoeling; ik wil vooral het eenzijdige "autodenken" doorbreken door te wijzen op alternatieven en de voordelen daarvan zowel op financieel als milieuvlak. Superstaaf: 1. Waarom passief wachten tot anderen jouw wens (?) realiseren? Waarom niet zelf actief meewerken aan de realisatie daarvan door organisaties en/of partijen die een uitbreiding van het openbaar vervoer willen te steunen? 2. Als iedereen jouw redenering volgt en vooral kijkt naar de anderen dan zal er idd weinig gerealiseerd worden en zal je nog lang kunnen wachten om "file-loos werkwaarts te bollen" ;-). |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ons spikslinternieuw station opnieuw open gaat zal ik er ZONDER DE MINSTE TWIJFEL elke week gebruik van maken en mijn auto niet alleen op stal laten maar zelfs wegdoen!
Voor wanneer zal het zijn? |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Knuppel, als gij een oude bomma zijt en dan zit ik in mijn midlife cirsis ![]() Thomas |
|
![]() |
![]() |
#175 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben wel degelijk een oma maar nog l�*�*�*�*�*�*�*ng niet oud hoor! |
||
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't is hier een discussie over Agalev hoor ![]() Zet contactadvertenties in de Streekkrant, of de Koopjeskrant ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#177 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#178 | ||