![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Europees Commissaris
|
![]() Er staan er wel meer dan een paar stijf van schrik op dit forum. Daarom durven de meesten nooit iets zeggen over de grootste problemen tussen politiek en kiezers. Of beter tussen onderhorigen zonder rechten en politiekers met almachtige rechten. Edmond Burke schreef ooit het volgende : "Het enige dat nodig is om het kwade te laten zegevieren is het feit dat fatsoenlijke menselijke wezens er niets tegen ondernemen." Vandaar dat ik een grondige hekel heb aan dezen die pretenderen meer moraliteit te bezitten dan anderen die geen deel uitmaken van hun clan. Het zijn dubbele leugenaars en bedriegers. Want het kwade zegeviert meer dan ooit. Meer geniepiger dan vroeger en beter uitgebouwd. Fatsoenlijke menselijke wezens zijn er dus heel weinig. Te weinig om iets te ondernemen. Maar dat voegde Burke wel niet toe aan zijn romantische levensbeschouwing. Een halve waarheid vertellen is meestal erger dan een smerige leugen. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 11 mei 2018 om 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En die zeveraars uit de Vlaanders al helemaal niet. Daarom dat vele Limburgers hun bemoeienissen beu zijn. Ter info: Citaat:
PS1: gisteren nog met een van mijn leeftijdsgenoten gesproken die van de tuinwijk afkomstig is: Hij deelde mijn mening dat daar vroeger niks dan rotzooi was. PS2 het blijft maar rommelen bij NV-A Limburg: 3 nv-a leden verlaten de partij in Dilsen-Stokkem. bron: https://www.tvl.be/nieuws/ook-in-dil...uit-n-va-59660 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Maasmechelen is er weinig animo voor dat bungalowpark. Het gaat er echter wel komen. De komst van dat wellness centrum is ook nog zo een erfenis uit den "oude tijd". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
|
![]() De burger spreekt voornamelijk over hetgeen de politiek in de media laat verschijnen.
In Dilsen-Stokkem zal het bestuur uitpakken met de vele werkplaatsen dat dit project meebrengt. In Maasmechelen zal men daarover zwijgen. Want ze kunnen geen pluimen op eigen hoed steken. Maar uiteindelijk zullen de burgers-werknemers uit Maasmechelen die daar werk krijgen, even tevreden zijn als die van Dilsen-Stokkem of elders die dan dicht bij huis hun boterham kunnen verdienen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Leg eens uit. Wie was voorstander en wie was tegen? En waarom? De mooie verhalen niet achterhouden als het kan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() Blijkbaar is het vlaamse bestuurniveau zo populair in Limburg dat de overdracht van bevoegdheden van provincie naar vlaanderen slechts een kleine minderheid ziet zitten. Zelfs NVA burgemeesters zijn voorstander van de provincie.
Er zijn zelfs behoorlijk veel burgemeesters die een uitbreiding van de provinciale bevoegdheden wensen. En Knuppel, ik was aan het "zwanzen" zeker ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die van Antwerpen, Bart de Wever en Homans, hebben precies geen voeling met hetgeen de wensen in deze provincie zijn. PS ik denk dat er nog meer burgemeesters pro uitbreiding van bevoegdheden zijn. Maar het ligt soms moeilijk om openbaar tegen de partijstandpunten van het hoofdbestuur in te gaan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat weten deze heren. Tzijn verkiezingen in het najaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() Beter een minimumloon dicht bij huis dan thuis zitten met dopgeld.
PS Ik was laatst aan de kust. Als ik die nieuwe flatgebouwen zie vraag ik mij af waarom die van de Vlaanders niet eerst voor eigen deur gaan vegen. Daar blijft toch nog amper een paar km² groen over. Of is het zoals een politieker liet uitschijnen: ze hebben schrik dat er teveel toeristen de kust laten links liggen voor het nog altijd héél groene Limburg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een lelijke kust hebben wij wel niet: flatgebouwen zo ver als je kan kijken, en op de dijk, alleen maar terraskes gevuld met oude mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er werk zat overal. Dat bungalowpark neerzetten voor "jobs" is onzin. Zeker aangezien de beter betaalde industriejobs weer de kop aan het opsteken zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
In het verleden schreven ze mijn familienaam o.a. ook als "de ...........". Dat heeft blijkbaar iets met oude adel te maken. en is een afkorting van "seigneur de ............" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Vindt u dat de provincie Limburg moet blijven bestaan? 2) Vindt u dat de provincies meer macht moeten hebben? Bijna alle burgermeesters antwoordden 'Ja' op de eerste vraag. Op de tweede vraag antwoorden heel wat burgemeesters van de NVA: 'Neen'. Waarschijnlijk partijtucht. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 mei 2018 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 mei 2018 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen antwoord. Wat er niet mocht gebeuren is dus niet beslist. Maar over die betrouwbare partner waarover jij het had wil ik wel iets kwijt. Ik bezat een stuk grond met vijver die elk jaar vol met kikkerlarven zat van de groene kikker. Op zeker ogenblik zag ik op drie plaatsen Ceratophillium verschijnen. Een woekerplant dus. De vijver was reeds dertig jaar oud. Met veel moeite de struiken uit de vijver verwijderd. Sommige planten hadden loodbanden rond de wortels om ze tot op de bodem te laten zinken voor verankering. Goed; ze waren weg. Verdomd het jaar daarop verscheen er elodea. (waterpest) Ook met lood aan de wortels. Maar het kwaad was geschied. De vijver werd een stkinkend moeras zonder zuurstof. Geen kikkerlarven meer. Elodea groeit massaal en geeft veel zuurstof overdag maar verbruikt bij nacht alle zuurstof. De toegang tot mijn vijver werd bewust kapot gereden met zware tractors. De vroegere omheining (toegegeven : ze was niet in beste staat) werd achter mijn rug afgebroken en zo werd mijn perceel toegankelijk gemaakt voor begrazing door shetlanders. De toegangsweg liep via een brug over een beek. Op zeker ogenblik stelde ik vast dat er een enorme betonblok aangebracht was voor de brug met daarop een knikpaal. Ik heb eens duchtig gevloekt en maakte thuis een emmer beton. om in die paal te kappen. Want niemand had hem aangebracht. Spijtig. Want de jachtwachter had de hele boel uit de grond getrokken met een sterke tractor. En van miserie heb ik tenslotte dat stuk grond voor een appel en een ei verkocht .....aan de groene jongens. Niemand wilde het nog want het lag in natuurgebied. Groene jongens? Communisten wel. Maar zorg voor groen is bijkomstig. En nu vind je in de verre omgeving geen enkele groene of andere kikker nog. Ook geen padden meer! Salamanders idem dito. Wel schijtlanders. Met natuurlijk ook een stier erbij van een inlands ras. Mogelijk een kwaadaardige wegens ouderdom. Maar dat watervogels waterplanten verpotten met lood er aan wist ik nog niet. Maar goed. Ik ben er van af. Voor een appel en een zwalper. En dat wegens de smerigheid van sommige leden van een vereniging waar je voorheen zelfs festiviteiten organiseerde om geld in de kassa te brengen. Enige dank kennen die idioten niet. Liever de natuur om zeep helpen omdat er een stukje natuur niet in hun handen was. Maar bewijzen kun je natuurlijk niks. De politie haalt wel zijn schouders op. Wie gooit er nu lood in een vijver? Degene die dit beweert is de idioot. 95 % zijn mensen met zuivere intenties? Maar 5 % volstaat om je weg te pesten met alle mogelijke middelen. Eindresultaat? Ik organiseer niks meer. Zelfs lid ben ik niet meer. Ze kunnen den boom in. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 15 mei 2018 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |