Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2018, 18:21   #161
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Trouwens al dat gezever over taal is overrated, de Vdab heeft nu reeds dikke problemen om tal van haar autochtoonse werklozen aan een job te helpen, for instance me die goed NL kan alsook FR kan mocht nergens aan de slag, dus tja het zal niet de zogezegde kennis van taal zijn die doorslaggevend is, eerder het positieve economische klimaat en een werkgever die niets tegen kleurtjes heeft. Duh.
de klassieke allochtonenreflex:" het is altijd de schuld van een ander en wij zijn foutloos"

studeer voor, genoeg knelpuntberoepen, en ge vindt een job.
beperk u tot bso kantoor, liefst op een concetratieschool die diploma's gratis uitdeel, en ge vindt inderdaad geen job.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 18:31   #162
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Heeft de burgemeester van een provinciestad de bevoegdheid te oordelen over leefloon?
Natuurlijk niet. Dat weet hij ook wel. Maar zo'n populistische uitspraken doen het altijd bij onwetende Jan Modaal. En om wat gaat het anders dan stemmen sprokkelen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 20:38   #163
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Dat weet hij ook wel. Maar zo'n populistische uitspraken doen het altijd bij onwetende Jan Modaal. En om wat gaat het anders dan stemmen sprokkelen ?
Populisme, het was al een tijdje geleden dat ik dat 'goedkoop' poco-woord nog heb horen gebruiken. Meestal volgt dan 'nazisme' of zoiets...

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 7 mei 2018 om 20:40.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 21:02   #164
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Populisme, het was al een tijdje geleden dat ik dat 'goedkoop' poco-woord nog heb horen gebruiken. Meestal volgt dan 'nazisme' of zoiets...
Ge kunt ook de wet citeren die aan de burgemeester de bevoegdheid verleent om het wettelijk leefloon te verminderen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 21:06   #165
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge kunt ook de wet citeren die aan de burgemeester de bevoegdheid verleent om het wettelijk leefloon te verminderen.
Euh de NVA heeft nogal een hele grote hoop parlementariers en die kunnen de wet aanpassen hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 21:06   #166
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Brood & Spelen inderdaad, nevertheless stigmatiseert men intussen toch maar mooi weer de kleurtjes.
Idd, puur populisme is dit. Ten eerste insinueren dat allochtonen hun kinderen niet naar de kleuterschool sturen, ten tweede de racistische achterban superblij maken: we gaan aan hun leefloon rammelen.

Ik kan je verzekeren dat elke kleuter in mijn familie en vriendenkring naar school gaat. Soms zelfs al vanaf de instapklas... en de moeders zijn helemaal niet hoogopgeleid. Ze zitten zelfs gewoon thuis en willen er gewoon even vanaf zijn.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 7 mei 2018 om 21:07.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 21:10   #167
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Idd, puur populisme is dit. Ten eerste insinueren dat allochtonen hun kinderen niet naar de kleuterschool sturen, ten tweede de racistische achterban superblij maken: we gaan aan hun leefloon rammelen.

Ik kan je verzekeren dat elke kleuter in mijn familie en vriendenkring naar school gaat. Soms zelfs al vanaf de instapklas... en de moeders zijn helemaal niet hoogopgeleid. Ze zitten zelfs gewoon thuis en willen er gewoon even vanaf zijn.
En hoeveel ontvangen er een leefloon ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 21:17   #168
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
na meer dan VIJFTIG JAAR islamitische migratie, en honderden meestal halfslachtige pseudo-oplossingen vvor steeds weer dezelfde problemen, die niks opleverden, blijkt een financiële sanctie meestal wel effectief.

Citaat:
de logica zelf, zeker als je wilt dat die kinderen met een basis-kennis Nederlands aan de Lagere School kunnen beginnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 21:30   #169
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
na meer dan VIJFTIG JAAR islamitische migratie, en honderden meestal halfslachtige pseudo-oplossingen vvor steeds weer dezelfde problemen, die niks opleverden, blijkt een financiële sanctie meestal wel effectief.

de logica zelf, zeker als je wilt dat die kinderen met een basis-kennis Nederlands aan de Lagere School kunnen beginnen.
Dan is het wellicht onlogisch te stellen dat Vlaanderen intussentijd een arabisch sprekend land is geworden. Nochtans de visie van het Vb & co.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 21:30   #170
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Well said
Oud 7 mei 2018, 21:31   #171
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie niet snapt dat BDW de grondwettelijke vrijheden van alle inwoners van dit land beknot raad ik aan eens verder te kijken dan zijn neus lang is.

Heeft de burgemeester van een provinciestad de bevoegdheid te oordelen over leefloon?
Bij mijn weten gebeurden die uitspraken na een partijcongres. BdW stond daar als... partijvoorzitter.

Misschien hebt u moeite om een onderscheid te maken, maar dan ligt het probleem echt wel bij u.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 21:33   #172
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Raar, want Crevits ziet juist hetzelfde probleem en wil daar, als minister van Onderwijs, ook iets aan doen:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...hool~af4c9968/
Oud 7 mei 2018, 21:41   #173
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Raar, want Crevits ziet juist hetzelfde probleem en wil daar, als minister van Onderwijs, ook iets aan doen:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...hool~af4c9968/
Citaat:
Vorig jaar waren ruim 98 procent van de 2- en 3- jarige kleuters ingeschreven in een school. Van de 2-jarigen was ruim 65 procent voldoende aanwezig. Van de 3-jarigen was ruim 96 procent voldoende aanwezig.
Het probleem is dus van een mug een olifant maken, spijkers op laag water zoeken, enz. om toch maar weer te scoren met allochtonen gebash.

Een 2 jarige is instapklas en 3jarige 1ste kleuter klas.
En een niet-zindelijke 2 jarige op school is eigenlijk te belachelijk voor woorden.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 7 mei 2018 om 21:43.
Oud 7 mei 2018, 21:42   #174
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem is dus van een mug een olifant maken, spijkers op laag water zoeken, enz. om toch maar weer te scoren met allochtonen gebash.
Heel opvallend dat u simpel statisch materiaal gewoon ontkent.

Maar goed, genoteerd: ook Crevtis is volgens u racistisch.

Nogal goedkoop om iedereen die de cijfers laat spreken, in dat hoekje te duwen.
Oud 7 mei 2018, 21:44   #175
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel opvallend dat u simpel statisch materiaal gewoon ontkent.

Maar goed, genoteerd: ook Crevtis is volgens u racistisch.

Nogal goedkoop om iedereen die de cijfers laat spreken, in dat hoekje te duwen.
De cijfers? Ik ontken niets. Het idee dat een niet-zindelijke 2jarige school moet lopen vind ik gewoon te belachelijk voor woorden.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 7 mei 2018 om 21:45.
Oud 7 mei 2018, 21:48   #176
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De cijfers? Ik ontken niets. Het idee dat een niet-zindelijke 2jarige school moet lopen vind ik gewoon te belachelijk voor woorden.
Ha maar zo zal ie vlug Nederlands leren, en later een goede job!
Oud 7 mei 2018, 21:51   #177
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet over. Wel over dit:

Citaat:
Niet-ingeschreven kinderen wonen gewoonlijk in grootsteden en leven in “kwetsbare” gezinnen. Kinderen van buiten België of de Europese Unie hebben vier keer meer kans om niet ingeschreven te zijn. Deze kinderen lopen later meer kans op school- en taalachterstand.
Oud 7 mei 2018, 21:53   #178
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Ha maar zo zal ie vlug Nederlands leren, en later een goede job!
Ha ha! Geen woord Nederlands spreken die peuters in mijn familie.
Kleine kinderen zijn sowieso niet heel mondig. Behalve hun moeders verstaat niemand hen.
Oud 7 mei 2018, 23:32   #179
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een 2 jarige is instapklas en 3jarige 1ste kleuter klas.
En een niet-zindelijke 2 jarige op school is eigenlijk te belachelijk voor woorden.
U zei,mijn vrouw heeft in een concentratieschool gewerkt waar de meerderheid der leerlingen in het eerste studiejaar het Nederlands niet machtig was...

Enig idee hoe de enkele wel Nederlandstalige kinderen in die klassen worden opgehouden en nét zo goed met een leerachterstand te maken krijgen aangezien de leerstof voor het hele jaar niet afgewerkt kan worden...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2018, 23:44   #180
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ha ha! Geen woord Nederlands spreken die peuters in mijn familie.
Kleine kinderen zijn sowieso niet heel mondig. Behalve hun moeders verstaat niemand hen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be