![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De NVA moraal staat boven de wet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U moet niets overboord gooien. U geeft een hand aan wie u wil. Anderen hebben het recht om die uitgestoken hand niet op te nemen. En dat laatste is ook een vrijheid van meer dan veertig jaar oud.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Minister-President
|
![]() Dat is mijn gevoel. Waar haal jij toch die fascistische reflex vandaan om mij dat gevoel te ontzeggen. En denken dat de nulmeridiaan door de eigen kont loopt is eerder iets dat ik met jou dan met mezelf associeer.
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En weer een reactie die er volkomen naast zit. Of u dat gevoel nu hebt of niet, maakt totaal niets uit. Daar gaat het ook niet om. Wel om de wijze waarop u met uw eigen gevoelens omgaat. U bent heus niet de navel van de wereld en die gevoelens van u zijn geen referentie om een oordeel te vormen over de waarde van de wijze van begroeting van een ander.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#167 |
|
![]() U mag helemaal niks concluderen. Ik heb u eerder al uitputtend aangetoond dat een burgemeester/schepen zich in zijn functie kan laten vervangen, zonder opgave van reden/motivatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
|
![]() Ik heb het al gezegd, zie mijn repliek aan JVDB. Bij de les blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als deze schepen dit mag, dan mag een andere schepen dat toch ook om andere "morele principes". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Partijlid
|
![]() Koppel weigert huwelijk door zwarte schepen
Koppel weigert huwelijk door zwarte schepen Koppel weigert huwelijk door zwarte schepen 01/02/2007 om 08:34 door Belga Weet iemand hoe dit afgelopen is ? Of hebben ze daar meer kabaal om gemaakt ? SINT-NIKLAAS - Een koppel heeft in Sint-Niklaas geweigerd om zijn huwelijk te laten afsluiten door Wouter Van Bellingen (Spirit ), schepen van Burgerlijke Stand. Reden voor de weigering is de huidskleur van de bevoegde schepen. Van Bellingen is de eerste zwarte schepen van Vlaanderen. Nog voor hij officieel aangesteld was als schepen, daagde er een koppel in het stadhuis op dat weigerde voor de zwarte schepen te trouwen. Burgemeester Freddy Willockx (sp.a) weigerde op hun verzoek in te gaan en reageert geschokt. "Dit is een grof voorbeeld van fundamenteel racisme. Als dit zich nog voordoet, kunnen mensen een gesprek aanvragen met alleen de schepen of de burgemeester en de schepen. Maar wij zullen geen millimeter toegeven", aldus de burgemeester van Sint-Niklaas. "Als mensen mij weigeren als schepen van Burgerlijke Stand bij hun huwelijk, zijn er drie opties: ofwel trouwen ze niet, ofwel verhuizen ze, ofwel aanvaarden ze mij als schepen", zegt Van Bellingen.
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
"Aangezien het vooral in grote gemeenten praktisch onmogelijk is dat de ambtenaar van de burgerlijke stand al zijn taken uitvoert, kan hij daartoe aangewezen gemeentelijke ambtenaren belasten met sommige taken, die de wet limitatief opsomt. Is de ambtenaar dus tijdelijk verhinderd, dan wordt hij vervangen door de burgemeester, door een andere schepen of zelfs door een raadslid in de volgorde van de onderscheiden benoemingen. Deze vervanging geschiedt van rechtswege en krachtens de wet, zonder dat er een machtiging van het college nodig is. De door de vervanger opgemaakte akte moet vermelden dat de ambtenaar van de burgerlijke stand verhinderd is en eventueel dat de schepenen of raadsleden die aan de vervanger voorafgaan in de volgorde van de onderscheiden benoemingen verhinderd zijn, doch motiveren hoeft niet." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vermoedelijk wordt deze nuance flink gedragen door de kiezer.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet vooral niet om af en toe uw oogkleppen te vernieuwen.
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U schreef echter zelf over zijn "morele principes" die hem ertoe doen besluiten om de huwelijksceremonie niet te voltrekken. U gaf zelf aan dat hij zijn bezwaren heeft geuit. Welnu, wat zou u ervan denken als een schepen in het openbaar verklaart dat hij geen huwelijksplechtigheden voltrekt als het om homokoppels gaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |