![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik zit ook duidelijk in de nabije toekomst bij de minder-ontvangers vanuit die kas, daar niet van. Alleen: 't kan me niet schelen doordat we hebben vooruit gekeken destijds. En al storten ze 250 Euro per maand morgen, gewoon drinkgeld om bij mijn volgende trip te voegen. C'est la vie! Het pensioenverhaal hoor ik al sinds mijn 12de of zoiets, trouwens. Moeilijk om het niet tijdig geweten te hebben dus.
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus mezelf in groep gaan beklagen: neen dankje. Niet mijn ding noch het jouwe toch?
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
niet dat ik t er tussen pot en pint over zou gaan hebben ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 17 mei 2018 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was mijn reactie: fuck de inkomstenbelastingen en de Belgische Taxman & vrouw! #mie toe! - Yo de Manne!
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() -> Zijnde extra kosten maar niet aftrekbaar hier! ![]()
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen waren er in België immers nog veel jobs waarbij je goed betaald werd en de wereld rondreisde. Je had in de jaren 80 immers nog meer dan 10.000 jobs in de koopvaardij in België en zelfs de laagste in rang kwamen met meer dan 100.000BFR per maand naar huis, toen het gemiddelde maandloon nog geen 40.000bfr was. Bouwvakkers gingen regelmatig op verplaatsing en kregen daarvoor ook dergelijke lonen. En men spreekt wel over gemiddelde jaarlonen, dus 35.000€ op je 30ste en 70.000€ op je 35ste. En veel jongeren hier doen dat ook.vele gerbruiken daarna dat geld om een woning te kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaag is dat voor de gemiddelde werknemer op een bruto loon van +/- 35.000€ per jaar. In 1980 was dan gemiddelde brutoloon echter slecht 10.000€ per jaar. Voor de jongeren vandaag zal dat bruto loon in 2040 rond de 70.00€ per jaar zitten. Je moet dus zorgen dat je in je jonge jaren boven dat gemiddelde bruto jaarloon zit om op je 67ste een deftig pensioen te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Parlementslid
|
![]() Even naar mypension gegoogeld en daar mijn situatie bekeken.
Klopt dat spel wel? Ik heb al 25 jaar elke dag gewerkt en nog geen dag gestempeld. Altijd een meer dan mooi loon ontvangen. Volgens die site zou ik op mijn 67e amper een 1200 euro/maand pensioen ontvangen? Rekenend op basis van wat ik tot nu gedaan heb en ik in die lijn ga blijven. Wat dus zeker niet het geval zal zijn. Gisteren op het nieuws hoorde ik een vrouw -dacht leerkracht- zeggen dat ze 1700 euro zou gaan trekken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het voordeel in België is dat je zelf een keuze kan maken. Ofwel leef je ruim navenant je loon, en heb je mogelijks een karig pensioen. Ofwel leef je zuinig, en zet je een cent opzij voor later. Of om het simplistisch te stellen. In België heb je de keuze om met een caravan op vakantie te gaan, of iets luxueuzer. Wat zou de meerderheid van de jongeren kiezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
bron: http://www.onprvp.fgov.be/NL/profes/...s/default.aspx Hou hier rekening mee: Citaat:
zonder volledige loopbaan gaat daar natuurlijk in verhouding een gedeelte in mindering gebracht worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die 1700 kan kloppen voor een lage ambtenaar met onvolledige loopbaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Edit : enkele jaren stempelen, dan halftijds nog werken en de laatste jaren en tot je 67e terug "werkloos" worden. Laatst gewijzigd door Profiteur : 17 mei 2018 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maximumleeftijd invoeren. Als ge geld hebt moogt ge nog wat verderleven...
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw als een veelverdiener de keuze had, zal hij niet lang moeten rekenen/nadenken. Maar het blijft natuurlijk een beetje in de mist discusieren, zolang we niet exact weten hoeveel de Belg en Nederlander betaalt voor zijn pensioen, en hoeveel de Belg en Nederlander uiteindelijk pensioen trekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |