![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vele collega's stappen bij ons ook over naar andere sectoren, net om de reden die je aanhaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik schreef. Idealist. Dan kunnen we nog een hoop voordelen van u afpakken om het zwart gat van de staatskas minder diep te maken.
![]() |
#165 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat wij zomaar moeten laten passeren als ze aan onze voorrechten gaan morrelen. Jij zou dat ook niet willen. Het is simpel: in de ambtenarij kan je enkel kwalitatieve mensen aantrekken met een uitgebreid sociaal statuut en vast werk. In het onderwijs en op sommige diensten ook nog veel vakantie. Dit compenseert dan het gebrek aan geld en andere materiële voordelen. Vallen die zaken weg, dan lukt het de overheid nooit meer om nog voldoende kwaliteitsvol personeel aan te trekken. Je krijgt dan enkel nog de zogenaamde 'monkey's' uit de beroemde zegswijze. Als je de openstaande vacatures al allemaal ingevuld gaat krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft zou er nog meer versluisd mogen worden naar de belastingparadijzen. Het dwingt de overheid een Euro een aantal keren om te draaien terwijl het geld geparkeerd staat ipv in een bodemloze put gegooid. Citaat:
Beheers het laatste en de rest volgt.
![]() |
![]() |
#167 |
Minister-President
|
![]() Werken met idealisme staat niet gelijk aan het zich sociaal en financieel te moeten laten kaalplukken. Ik mag dan wel een idealist zijn, maar ik heb ook een woning af te betalen en heb talloze andere rekeningen, net als iedereen. Zoals de meeste mensen heb ik geen behoefte aan een villa met zwembad, noch aan een luxebolide voor de deur. Wel heb ik een degelijk en eerlijk loon en voordelen nodig om in mijn gewenste levensonderhoud te voorzien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
De eerste bekommernis om die cirkel te doorbreken zou dus de uitgaven moeten zijn.
![]() |
![]() |
#171 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is vooral deze 'parallelle economie' waar er veel jobs bijkomen. Mensen gaan hier vaak aan de slag, omdat ze in de reguliere sectoren niet of nauwelijks aan de bak geraken. Onze jobgroei wordt vooral veroorzaakt door groei van die parallelle economie. Dat zijn dus wel veel nieuwe arbeidsplaatsen, maar nauwelijks duurzame. Kunnen werken met een vast contract van onbepaalde duur of via een statutaire benoeming wordt steeds meer een voorrecht van hoe langer hoe minder mensen. Zoals ik al zei, Daens komt langzaam terug. Nog eventjes en de arbeiders staan terug voor de fabriekspoort te vechten om voor een dagje aan laag loon wat vuil werk te kunnen opknappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Minister-President
|
![]() We moeten op alle fronten tegelijk werken, waarom zou je niet intensief alle belastingontduiking kunnen bestrijden en tegelijk werken aan een efficiëntere overheid ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt geen profiel dat je kan vergelijken met middenkader. Je bent hoogstens uitvoerend personeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan daar nog goed wat bezuinigen voordat je uitstroom ziet. Net voor dat punt, is je ideale verloning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
|
![]() Nee, de 'goesting' om belastingen te ontwijken (ook al is het nu eenmaal risicovoller dan het open en bloot op een rekening te hebben staan) zal niet verdwijnen vooraleer de inkomstenhonger ten gevolge van de verspilzucht van overheidswege wordt aangepakt.
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar overstappen, da's blijkbaar te moeilijk.
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een blutske van 2000 euro is niet plezant, maar kom; een nieuwe auto, dat is al wat anders.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oftewel, nu de "transfereerbare" ziektedagen, volgende keer het pensioenplafond?
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mochten we alleen maar de beste onderwijzenden hebben, en de beste werkgevers, en de beste werknemers en de beste ambtenaren, en de beste politici, de beste syndicaten, de beste ceo's, de beste artsen en verplegenden, dan zou het hier best gaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij zoeken gemiddeld 1 tot 2 jaar voor een ingenieur met het gepaste profiel. En we zijn niet alleen. Ook de dikbetalers zoals de consultancy zoekt lang (aangezien de headhunters makkelijk een half jaarloon tot een jaarloon krijgen voor een kandidaat die tekent). Wat je wel niet mag doen is je carriere om zeep helpen met "nutteloze" diplomas. Maar zelfs dan: ik ken er ene met een master geschiedenis die nu in de IT zit. |
|
![]() |
![]() |