![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik fiets mijn woon/werk, en mijn kinderen hebben altijd naar school gefietst, de ene vanaf 4, de andere vanaf 6 jaar. ik legde zonnepanelen, en deed mijn droogkast weg. ik heb van niemand lessen te leren. en geloof me maar ik heb ettelijke collega's die moreel de progressieve groene Jan uithangen (aan de juiste kant van de geschiedenis) waar ik als 'rechtse conservatieve Vlaams Nationalistische oude zak' mijn ecologische voetafdruk wel eens naast wil zetten. ![]() PS maar ik heb wel harde handdoeken omdat reservespeler de oplossing daarvoor angstvallig geheim houdt. ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 28 januari 2019 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.flightradar24.com/50.5,-23.49/4 Imagine dus tijdens het hoog seizoen ![]()
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neenee, die snottebellen-betogers gaan dat vinden
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Het punt is dat die klimaatsverandering er komt, met of zonder ons. En hoe erg ze komt hangt ook niet van ons af. Wij zijn een vliegescheet in dat gebeuren. Wij stellen nog geen tiende voor van zij die die klimaatsverandering al dan niet erg gaan maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan is er nog zoiets als productiecapaciteit. Als je bvb warmtepompen in grote massa produceert ipv in de kleinere series zoals nu, dan worden ze ook goedkoper. Maar iemand zal de incentive moeten geven om die stap te zetten..... Rol voor de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hoe oud gaat gij zijn in 2050?
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is in het algemeen zo dat als je een resource efficienter gaat gebruiken, de vraag naar die resource stijgt. Jevon's paradox. Dus hoe energie-efficienter we alles gaan maken, hoe meer energie we gaan gebruiken. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 januari 2019 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef dan maar eens een link. Naar de ratificatie van de afspraken of naar artikelen daaromtrent.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus ofwel herstellen we de vrije markt, ofwel helpen we de planmarkt, zoals die er nu is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Minister-President
|
![]() Uiteraard. Want de conclusies passen niet met jouw intuitie.
Sprak de wetenschapper.
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor warmtepompen is dat hetzelfde verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Aardgas en elektriciteit zijn even duur, als men vergelijkt op exergie-basis. Verwarmen, kost per MJ, met een warmtepomp (COP > 3) is in principe even duur als verwarmen op aardgas. De capex daarentegen is wat het verschil maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
20 MWh/COP 3 = 6,66 oftewel 1666 euro aan stroom (250 euro/MWh) Aardgas (net de energietest gedaan op VREG site) is nu bij de goedkopere aanbieders ongeveer 900-1000 euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook, zoals ik stelde, dat men gaat becijferen hoeveel niet-bestaande technologie gaat kosten. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 januari 2019 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar staat dat ergens? Volgens mijn laatste info is kost van mitigatie toch een beetje lager dan kost van niks doen. Maar jij bent ongetwijfeld beter geinformeerd?...
![]() |
![]() |
#180 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ah, ik had gerekend op een 7 cent per kWh aardgas... ja als het zo zit is aardgas wel wat te goedkoop. Misschien kunnen we een voorbeeld nemen aan NL en nieuwe aardgasaansluitingen voortaan verbieden.
|
![]() |
![]() |